Jump to content
Sign in to follow this  
ediblue

Romania Si Europa Un Cuib De Snobism ....

Recommended Posts

E absolut normal in Romania sa nu aibe variante de echipare prestabilite ( decat la oferte - vezi Paladine sau mai stiu eu ce ) pt. ca romanii sufera de anumite chestii:

 

Caz - niste cunoscuti de ai mei au 16.000 EUR DDP . Aleg Octavia I ( cu toate ca se incadrau la varinata cheala de 1.6 Octavia II cu abs , cd,Ac) .

Octavia I cu urmatoarele optiuni : culoare metalizata , AC , ABS ASR ( is standard ) , jante de 17 , si...xenon . Nu conteaza ca de banii xenonului isi luau climatronic si era un mare confort , nu conteaza ca-si luau scaune incalzite si iarna sunt o adevarata mana cereasca . Nu tata ei si-au luat pachetul asta care se vede din afara . Sa vada taranii ca au xenon si jante de 800 EUR .

In general xenon iti pui cand nu mai stii ce draq echipare sa mai iei si esti indeajund de smecher sa dai siu pe xenon , sau cand conduci 4-5 h pe noapte.

 

deasmenea producatorii s-au gandit ca romanul neavand bani sa puna optiuni pt. a face masina mai ieftina.

De ex. in romania , masina care mi-am achizitionat o luam mai scump pt. ca standard nu are decat abs si jante .

In germania au avut pachet de iarna si piele ( care cuprindea pe langa tapiteria de piele si scaune incalzite , spalatoare de faruri , conducte pt. incalzire locuri spate - cu toate ca nu stiu la ce folosesc ca nu sta nimeni acolo , jante de iarna cu capace opel + jante de aliaj , esp , asr ) .

Aici dai bani grei pe ESP ceea ce nu-0i normal .

Acolo ai 4 airbaguri standard , aici iti da unul si cica " la oferta promotionala " ai si airbagul pt. nevasta-ta .

nu-i normal..

 

cat despre service-uri , spalatorii si alte locuri in care dai ciubucuri sunt oerfect de acord cu ediblue , dat fiind ce mi s-a intamplat sapt. trecuta intr-un service cu renume.

Dar astia suntem ...

La un restaurant fitzos , merg cu un prieten si comandam numai de baut . bine nu doua sucuri , insa numai de baut...

S-a uitat chelnerul la noi ca la ultimii sclavi si nu si-a schimbat parerea decat cand a vazut telefonul lu' asta ( un sonny ericson de scrii pe el cu creionul :D nu stiu ce draq este dar e vreo 29.000 ROL ) .

Pt. ca taranii sunt la curent cu ultimele aparitii , cu telefoane si se impresioneaza usor .

Dar creed ca astia am fost din totdeauna . Micul Paris nu?

Share this post


Link to post

asa este. toti marlanii sunt la curent cu toate prostiile care se vad imediat. la noi toti studentii se plang ca-s saraci, da vezi niste telefoane de te miri ce dar n-au credit nici de bipuri pe cartele. creditul nu se vede :dizzy: si toti se uita la mine ca stau cu 33-ul meu din 2001 da am masina si deci sunt prost X( dar ei nu si-ar permite sa vorbeasca la telefon cat mine :D

sau vezi ca toti isi fac "tuning" la masini, adica pun aptibilduri etc etc, dar NIMIC care sa ajute masina. Chestiile astea nu se vad deci nu trebuie. sau pe toti ii auzi: ma duc sa-mi iau nush ce tricou de la kenvelo si da o groaza de bani: chiar si Tiriac spunea:"e un snobism sa dai 800 de euro pe o pereche de pantaloni". si tricoul ala daca l-ai agatat in ceva se rupe chiar daca e de la nike, kenvelo sau din bazar. pentru ce atunci?

pe baza asta sunt gandite si ofertele promotionale.

Share this post


Link to post

Pai laurenztiu nu cred ca e corect sa gandim ca da-l draq tot se rupe tricoul , mai bine il iau din europa cu 50.000 .

pana la urma nu ma intereseaza ca e kenvelo sau Futachi :D , ci ma intereseaza sa fie cat de cat de calitate in raport cu banii care-i dau .

Cand vreau sa ma inchin cu ambele maini ma duc la MOL Vitan intr-o vineri sau sambata seara ( ca atunci ies snobii la cumparaturi ) si ma uit si eu cum e sa dai 4.500.000 pe o pereche de blugi sau tot 3.000 pe un puloveras care nu-mi spune nimic.

Acu' nu te duci sa-ti cumperi nici tricouri din bazar ( poate doar pt. fotbal si sa dormi cu ele :D ) , insa nici ca dobitocii de mai sus nu tre' s-ajungem

Alta chestie : eu muncesc pt. banii pe care-i cheltui . Si cand cheltui nu-s unghie in gat , insa nici nu m-as duce sa dau 4.500 pe o pereche de blkugi cand stiu cat am muncit pt. banii aia

Share this post


Link to post
Snobism si impozit pe prostie in Europa!

Am avut ocazia sa calatoresc destul de mult si in America si in Asia si in Europa, dar mai mult impozit pe prostie ca in Europa si Romania nu am vazut nicaieri.

 

ai drepate! daca faci toata seria cu brichete (de exemplu) se vor vinde mai multe brichete, pretul unei brichete montate va scadea (serie mai mare)

daca toate componentele sunt montate de la inceput, standard platesti mai putin decat daca ai lua o masina cu toate aceste componente montate obtional.

ideea e ca toti beneficiaza de un pret mai mic dar nu toti au nevoie de toate elementele din pachet. E UN FEL DE COMUNISM (toti platesc apa calda, chiar daca au chiar daca nu au nevoie - societatea vrea apa calda) vrei nu vrei aer conditionat il cumperi. si cand ai nevoie de el ii multumesti lui Dumnezeu ca te-ai nascut in America si ai de toate pe masina.

 

eu unul nu as fi asa vericit cu o automata, dar s-ar rezolva cu o secventiala.

 

noi europenii suntem mai custom si mai exotici in ceea ce ne dorim (nu ce avem) si platim mai mult.

Share this post


Link to post

Eu continui sa cred ca lipsa noastra de ocupatie si de productivitate ne da timp sa facem configuratoare de masini pe site-urile lor si sa aflam fiecare gadget ce dracu mai face. La fel si pentru PC-uri...cate nebunii la care sa stai sa verifici daca e comaptibil, daca trebuie, daca nu , etc etc.

Si inca ceva, gandeste-te logic, cu o masina ca e de 5 mii de euro sau ca e de 50.000 de euro tot in jur de 100.000 de km mergi cu ea, nu de alta da te plictisesti de ea, te saturi de rabla peste 100.000 de km si vrei alta noua. Si atunci daca tot petreci acelasi timp in masina ca unu care da de 10 ori mai mult pe ea atunci ce mama masii sa te uiti la tot felul de rahaturi?? Hai sa fim seriosi ca daca mergi cu masina in medie cu 40km/h cei 100 de mii de km ii parcurgi in 2500 de ore...asta vine aproximativ o suta si ceva de zile, deci nici macar 4 luni nu stai cu kurul in scaunul de sofer. Unde mai pui ca ala cu masina de 50.000 de euro merge si mai repede ;) deci ala sta si mai putin cu curul in ea.

 

Si daca tot am facut calcule si procente, sa zicem ca o suta de mii de km ii faci in 6 ani si sa zicem ca in total ai stat 6 luni cu kurul in masina...de aici deducem ca ai dat banu ca sa te bucuri de dracoveniile ei doar putin peste 8% din timpul ei de viata...Se merita sa ne consumam pentru asta? Se merita sa iti vinzi o mana sau un picior sa bagi in ea tot felu de rahaturi???

Edited by ediblue

Share this post


Link to post

Si mai mult de 30 la suta din viata ti-o petreci dormind. "Se merita" sa dormi atat? #-o

 

 

Intelegi ce vrei din postul meu!

Share this post


Link to post
Si mai mult de 30 la suta din viata ti-o petreci dormind. "Se merita" sa dormi atat? #-o

Intelegi ce vrei din postul meu!

 

Nu se merita sa dormi atat...da se pare ca nu ai incotro. Da te intreb eu pe tine...se merita sa te duci 2 luni la munca doar ca sa ai cutie automata? sau A/C automat??

Share this post


Link to post

@Ediblue sunt oameni care nu stau 8% in masina eu de exemplu stau intre 4h si 8h in masina cu funduletul pe scaun si fac in medie 100km/zi ,problema este cit de comod stai in acest timp altfel stai intr-o masina comoda dar pina la urma depinde ce vrei sa faci cu banii ,eu am constatat cu Espero ca am ajuns sa traiesc si sa muncesc pt o masina care ma ducea din punctul A in punctul B mai comod decit Golful dar cu un consum de 3x mai mare si atunci am renuntat la Espero pt ca mi-am dat seama ca nu sunt genul de om care tine la imagine ci genul de om zgircit care dramuieste fiecare banut asa ca mi-am facut tot confortul posibil in golf si acum sunt mult mai incintat mai ales ca nu ma doare sufletul cind sar borduri sau dau in gropi ,cu siguranta va venii clipa in care va trebuie sa-mi iau o masina mai mare dar voi calcula de o mie de ori cind o voi lua .Cind am dat Espero ma gindeam ca poate merita sa o tin pt drumuri lungi dar mi-am dat seama ca nu merita pt ca o masina daca o ti in garaj mai mult rau ii faci si cum nu merg in fiecare weekend la munte nu are rost sa o tin in garaj 2 saptamini .

Share this post


Link to post

@edi (si nu numai): in mod clar ai o mare problema si singura solutie e sa te muti in USA... Ei bine, si eu sper sa ma mut acolo in maxim 1 an si ghici: imi voi lua masina cum vreau eu, nu cum vor ei, si cu cutie manuala! De ce? Pentru ca vreau sa conduc EU masina nu EA pe mine! Apoi, toate "rahaturile" alea pentru mine sunt extrem de importante: am copil, deci vreau siguranta pasiva si activa. Am probleme cu coloana, deci vreau scaun cu 8 reglaje, etc, etc. Si as mai scrie, dar scriu degeaba, esti prea pornit (si zau daca inteleg unde e problema), si in continuare arunci afirmatii gratuite. Nu am timp de studiat dar cu un dealer de treaba si profi o sa vezi ca te descurci in optionalele alea in fix 10 minute! Nu te descurci, iei cu tine pe cineva care se descurca. Zici de PC-uri: prefer sa stiu exact ce imi iau si cine cu cine merge, decat sa merg ca oaia la supermarket si sa-mi iau un "rahat" de PC unde garantat platesc "rahaturi" care chiar nu-mi trebuie sau mai rau, ma incurca! Cat despre faptul ca esti platit prost dupa ce ai facut multe scoli, pai sa ma ierti, dar e vina societatii sau a ta? Chiar toti cu pregatirea ta sunt platiti la fel de prost? Hmmm, nu cred... Tie de fapt iti place sa ai totul de-a gata, sa nu gandesti de ce una si de ce alta... Oare asta nu ne ingusteaza mintea? Oare nu fix acolo e cumva problema ca ti se baga pe gat niste chestii de care nu ai nevoie? Eu nu suport ideea sa nu stiu de ce una face asa si una altfel... Asta e, poate fiind de formatiune mai tehnica, e deja deformatie profesionala. Dar am ca hobby si pasiune tot ce e legat de masini si chiar imi place sa stiu ca ce tin sub fund este exact ce-mi trebuie.

 

P.S. ca idee nici eu nu am in configuratie xenoane... Chiar nu ma excita ideea... Apoi, ESP-ul o fi scump la unele modele, dar hai va rog eu, nu mai generalizati aiurea in tramvai daca nu va pricepeti!!! La configuratia mea ESP-ul costa fix 381EUR si asta include, bineinteles, frane pe disc pe spate. Sincer nu mi se pare mult. Unii dau banii astia pe o janta mai smechera... Etc, etc, etc, etc...

 

P.P.S.: si se zice merita, nu se merita... Zgarie la ochi...

Share this post


Link to post

Masinile din ziua de azi sunt facute in asa fel ca sa fie configurate exact pentru ce ai nevoie deci Viper are dreptate trebuie sa stii ce vrei ca sa stii ce cauti .

Viper sa stii ca nici o societate nu e perfecta nici chiar in USA si acolo exista profesori /ingineri/doctori care au ajuns in strada la propriu nu la figurat ,acolo este o lume in care numai banu face legea si se pare ca tot acolo o sa ajungem si noi desi noi avem alte cutume (mioritice fie importate de la est sau sud-est ).

Intotdeauna in Romania snobismul a fost in floare trebuie doar sa ne gindim la epoca lui Caragiale care este totusi prea reala .

Share this post


Link to post

Sincer acum mie imi place ideea de a alege eu ce vreau sa pun pe masina. Optiunea cu pachetele este rezonabila privind din pdv-ul costurilor, nu poti face o masina cu optiuni foarte detaliate si personalizate(la cel mai mic detaliu), ar ajunge la un pret f mare, termene de livrare ridicate(numar de combinatii posibile fff ridicat, imposibilitatea creerii de stocuri) si atunci s-a ajuns la un compromis. Departamentul de marketing gandeste foarte bine aceste optionale dupa cerintele pietei, statistici, costuri de productie si perspectiva profitului. Daca este necesar pot detalia, sunt la facultate de economie si macar atat am pretentia ca stiu...

 

PS: Romanii au fost si sunt usor(sau mai mult) snobi si grandomani, lucrul asta reflectandu-se in special in domeniul auto (multe avioane sh din Germania, cu sute de mii de km dar care fac impresii... :mda: ).

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Nu cred ca subiectul suporta atata pasiune. N-are rost s-o luam pe carca.

 

Se stie ca in Europa cv automate nu sunt apreciate, poate mai mult din prejudecati si din faptul ca benzina este mult mai scumpa. Orasele americane sau in stil american difera radical de cele europene. Si mentalitatile sunt diferite. Pe american il intereseaza sa fie masina buna si sa aiba tot ce trebuie. Pe european il intereseaza sa fie diferita fatza de vecin si sa traiasca cu impresia ca a configurat-o el, ca-i unica (nici o aluzie la Viper). Eu am observat alt lucru: europeanul se entuziasmeaza la sistemul american si se adapteaza imediat, iar americanului ii place stilul de viatza european, cu cat este mai la sud-est. Si unul si altul nu cumpara autoturisme nordice (saab, volvo), desi sunt cele mai evoluate din toate punctele de vedere.

Share this post


Link to post
Nu cred ca subiectul suporta atata pasiune. N-are rost s-o luam pe carca.

 

Se stie ca in Europa cv automate nu sunt apreciate, poate mai mult din prejudecati si din faptul ca benzina este mult mai scumpa. Orasele americane sau in stil american difera radical de cele europene. Si mentalitatile sunt diferite. Pe american il intereseaza sa fie masina buna si sa aiba tot ce trebuie. Pe european il intereseaza sa fie diferita fatza de vecin si sa traiasca cu impresia ca a configurat-o el, ca-i unica (nici o aluzie la Viper). Eu am observat alt lucru: europeanul se entuziasmeaza la sistemul american si se adapteaza imediat, iar americanului ii place stilul de viatza european, cu cat este mai la sud-est. Si unul si altul nu cumpara autoturisme nordice (saab, volvo), desi sunt cele mai evoluate din toate punctele de vedere.

 

 

Cred ca dintre toti Tolin_afc are cea mai mare drepatate. Marketingul auto si nu numai au speculat tocmai "emotia" cumpararii unei masini transformand elemente le neinsemnate si obligatorii in optiuni sau optiuni de "lux". Acest marketing este bine gandit si nu face decat sa imbogateasca companiile producatoare. Cu totii stim ca o masina facuta din bucati e mult mult mai scumpa decat una de gata...si in general orice faci din bucati e mult mai scump (sau asa ar fi normal sa fie) E adevarat unii americani bogati pasionati de masini viseaza sa traiasca in Europa si sa isi poata ei configura o masina germana asa cum isi doresc... Dar consumatorul de rand vrea doar sa consume si sa aiba totul la bot fara cel mai mic efort.

 

Am sa dau un exemplu cu telefoanele mobile...Cand eram mai mic si abia aparusera telefoanele mobile, mi-am luat tot felul de telefoane, le studiam, cautam pe site-uri ce pot sa faca cate jocuri au, ce functii, ce meniuri , ce coduri pot sa bag...etc. Dar cand era vorba de vorbit, abia dateam un minut de pe cartela pe care o foloseam. (echivalent cu a tine masina in parcare). Acum am un telefon care nici nu stiu ce model e. Stiu doar marca si stiu ca e un model avansat. Dar credeti-ma ca in afara de agenda si mesaje nici nu am umblat prin meniu. In schimb acum vorbesc in jur de 400 de minute pe luna...Cam aici vroiam sa bat.

 

Americanu consuma si se bucura de ce are nevoie, dar are totul inclus din prima. De ex. eu am cumparat telefon cu o mie de functii pentru ca nu m-a dat pretul afara din casa...da chiar daca nu ma bucur de ele, nu imi pasa! Si cu atat mai mult producatorului care le-a facut...el mi le-a vandut deja, chiar daca eu le folosesc sau nu.

Share this post


Link to post
@edi (si nu numai): .

P.S. ca idee nici eu nu am in configuratie xenoane... Chiar nu ma excita ideea... Apoi, ESP-ul o fi scump la unele modele, dar hai va rog eu, nu mai generalizati aiurea in tramvai daca nu va pricepeti!!! La configuratia mea ESP-ul costa fix 381EUR si asta include, bineinteles, frane pe disc pe spate. Sincer nu mi se pare mult. Unii dau banii astia pe o janta mai smechera... Etc, etc, etc, etc...

 

Pai ce Viper am facut eu aluzie la tine? Am zis ca atunci cand faci un efort sa cumperi masina aia si nu reprezinta o problema sa-ti cumperi modelul de varf si nici nu mergi 3 sferturi din viata cu masina noaptea , in momentul ala daca-ti iei xenon ti le iai din snobism .

Pt. ca iti spun eu ca daca in loc de configurare cum este acum , era pachet lux care includea navigatie , xenon si piele , taranii nu-si mai permiteau ei sa-si ia modelul Junior cu xenon :D Adica ei au tapiterie de-aia de te tai in ea si un singur airbag la sofer si isi pun xenon. Ce denota asta ?

ESP precum si discurile pe spate sunt o chestie de siguranta . Insa sa stii ca atunci cand te dai cu masina sambata seara pe Magheru cu 30 la ora ESP-ul nu se vede.

 

 

Am sa dau un exemplu cu telefoanele mobile...Cand eram mai mic si abia aparusera telefoanele mobile, mi-am luat tot felul de telefoane, le studiam, cautam pe site-uri ce pot sa faca cate jocuri au, ce functii, ce meniuri , ce coduri pot sa bag...etc. Dar cand era vorba de vorbit, abia dateam un minut de pe cartela pe care o foloseam. (echivalent cu a tine masina in parcare). Acum am un telefon care nici nu stiu ce model e. Stiu doar marca si stiu ca e un model avansat. Dar credeti-ma ca in afara de agenda si mesaje nici nu am umblat prin meniu. In schimb acum vorbesc in jur de 400 de minute pe luna...Cam aici vroiam sa bat.

 

Ai simtit nevoia sa be precizezi totusi ca e un model avansat :D Mai ai rabufniri de-astea de romanism. GLUMESC

 

Ce ma distreaza sunt ce-i care-si iau telefon cu wap si nu-l folosesc niciodata

Eu am Nokia 6310 si deja nu se mai poarta si se uita lumea la mine cam cis cand afla ca l-am luat anul asta ( dupa ce l-am distrus pe celalat) cand puteam sa-mi iau tel.cu camera nu stiu de care .

Share this post


Link to post
Ai simtit nevoia sa be precizezi totusi ca e un model avansat  :D Mai ai rabufniri de-astea de romanism. GLUMESC

 

Nu am simtit nevoia sa precizez asta, am precizat totusi ca sa subliniez ca are o tona de functii care nu ma pasioneaza si care nu le folosesc.

Share this post


Link to post
eu am constatat cu Espero ca am ajuns sa traiesc si sa muncesc pt o masina care ma ducea din punctul A in punctul B mai comod decit Golful dar cu un consum de 3x mai mare si atunci am renuntat la Espero pt ca mi-am dat seama ca nu sunt genul de om care tine la imagine ci genul de om zgircit care dramuieste fiecare banut asa ca mi-am facut tot confortul posibil in golf si acum sunt mult mai incintat mai ales ca nu ma doare sufletul cind sar borduri sau dau in gropi ,cu siguranta va venii clipa in care va trebuie sa-mi iau o masina mai mare dar voi calcula de o mie de ori cind o voi lua

Si pe mine nu ma intelege nimeni cand tot repet asta :spumelagura:

Departamentul de marketing gandeste foarte bine aceste optionale dupa cerintele pietei, statistici, costuri de productie si perspectiva profitului. Daca este necesar pot detalia, sunt la facultate de economie si macar atat am pretentia ca stiu...

Inseamna ca am mai chiulit pe la cursuri anul trecut cand am facut si eu mkt dar oricum nu-mi amintesc sa ne fi explicat chestiile astea pe nicaieri la obiectul asta.

Mi s-a parut de multe ori ca se explica aberatii pe la facultate, neconforme cu realitatea.

Eu am Nokia 6310 si deja nu se mai poarta si se uita lumea la mine cam cis cand afla ca l-am luat anul asta ( dupa ce l-am distrus pe celalat) cand puteam sa-mi iau tel.cu camera nu stiu de care .

Cand te saturi de el sa-mi spui si mie, ok?

Se stie ca in Europa cv automate nu sunt apreciate, poate mai mult din prejudecati si din faptul ca benzina este mult mai scumpa. Orasele americane sau in stil american difera radical de cele europene. Si mentalitatile sunt diferite.

Daca ati observat prin filmele americane oamenii oricat de putini bani ar avea la masina nu renunta. noi cand nu mai avem bani, masina e primul lucru tras pe dreapta.

toate masinile europene aduse in america au motorizari de varf spre care europenii nu prea se orienteaza. In America nu vezi Passat fara motor W8, iar lor li se pare o masina obisnuita, chiar mica, masina care in Europa pe sosea face ravagii, sau BMW seria 3 cu motor mai mic de 2.8. exista un cult la ei pentru lucrurile mari. si mentalitatile sunt intr-adevar altele, poate si din cauza amestecului, nicaieri in lume nu mai exista un asemenea amestec de natii. Sa nu uitam totusi ca o natiune a ajuns in 3 secole cea mai puternica din lume.

Share this post


Link to post

Si noi avem multe natii dar degeaba le avem ca ...toti zic ca sunt romani si ca tara e devina :-W .Americanii nu mai prefera de mult masinile mari vreau sa zic ca e o batalie pe motoare mici si puternice .

Share this post


Link to post

Eu cred ca deja concluziile sunt clare. In America aia au avut democratie de la inceput pana la sfarsit. Societatea ii invata pe indivizi ca sunt unici, ca sunt cei mai buni, ca au cele mai mari sanse la visul american. Ca atare nu prea sunt ei complexati de ideea ca ar fi egali. Nu cauta sa se diferentieze prea tare de ceilalti pentru ca ei stiu ca sunt altfel. Oare cate masini americane au pe partea din spate scrisa motorizarea, versiunea de echipare si alte informatii de genul acesta ?

In schimb in Europa noi ne tragem in mare parte din societati comuniste, imperialiste... la noi foarte mult timp oamenii erau "egali din nastere". Te nasteai si erai invatat ca toti suntem egali. Chiar si religia noastra se bazeaza pe aceasta mare vorba "suntem toti egali in fata Domnului". Europenii cauta deci sa fie individuali. Multi cauta sa iasa din multime. Cum facem asta ? Prin accesorii cat mai variate. Prin mici exercitii de stil si indrazneala. Ia uitati-va voi pe Passaturi. Avem TDI normal, cu I rosu, cu DI rosu, TDI V8, TDI 4MOTION, 1.8, 1.8T si cate si mai cate. Europeanul customizeaza cat poate in speranta de a fi diferit de vecin apoi vrea s-o si arate.

Am putea sa facem o mica diferentiere si la celulare. In mai toate filmele veti vedea ca americanii aveau aleasi celular motorola patratzos cu o clapeta imensa doar peste receptor. Si au avut tipul asta de telefon mult timp. La noi in Europa nu cred sa fi fost niciodata doar un singur tip de telefon mobil. E drept, acum au si ei posibilitatea sa-si cumpere celulare pline de optiuni si optionale dar acestea erau demult disponibile in Europa.

 

Este evident si foarte clar ca discutam despre doua tipuri total diferite de societati, guvernate de legi total diferite, cu obiceiuri total diferite. Este, deci, normal ca si ofertele sa fie pe masura culturii careia i se adreseaza.

 

Romania este un caz particular de Europa. La noi oferta era atat de limitata incat acum romanul refuleaza. Inainte aveam de ales intre Dacia, Oltcit si Aro. Cam astea erau optiunile. La ele se adaugau Lada, Trabant si Skoda. Ma rog, asta era oferta in linii mari. Nu prea se punea problema de nivel de echipare, motor, dotari, optionale. Toate erau la fel. Este evident acum de ce romanul prefera masinile cu multe optionale, cu multe versiuni de echipare, multe motoare, oferta cat mai variata. Totusi, Romania este o tara saraca. Astfel ofertele de aici trebuie sa tina cont de puterea de cumparare MEDIE si deci sa ofere modele de start accesibile cat mai multor persoane. Asa se renunta la airbagul nevestei si directie servoasistata. In general pentru Romania ofertele pleaca de la cea mai cheala masina si cresc treptat in pachete, versiuni sau optionale individuale pana la modelele de top. Ce vrei ? Oferta trebuie sa acopere o arie demografica cat mai mare. Exista si costuri asociate. A oferi mai multe echipamente in regim optional inseamna, totusi, customizare mai detaliata. De aceea optionalele sunt mai scumpe. Poate ca in cazul Romaniei anumite optionale nu beneficeaza de taxa de snobism ci mai degraba de taxa de saracie. Societatea fiind prea saraca sa isi permita in medie o masina mai dotata, oferta de baza este una cheala. Astfel se produc in serie modelele ieftine. Adaugarea unui aer conditionat inseamna revizuirea unei unitati produse ceea ce adauga un cost mai mare decat productia de serie a acelui model dotat cu aer conditionat. Cu alte cuvinte, trebuie sa platesti si lipsa de bani a celor mai saraci. Asta este realitatea la noi, daca vrei sa vinzi trebuie sa oferi masini pentru romani.

 

Viata este complexa si noi trebuie sa ne adaptam la ea. Multa bafta si pe viitor.

Share this post


Link to post
...P.S.: si se zice merita, nu se merita... Zgarie la ochi...

... si la urechi. Dar cel mai tare zgirie la limba romana. "A merita" nu e verb reflexiv! Cum e de exemplu "a intoarce", care suporta si "a se intoarce".

Share this post


Link to post

Am si eu un lucru de adaugat la cele spuse mai sus.

Diferenta majora dintre masinile americane si cele europene este data de drumuri. In Europa la cate viraje si cat de inguste sunt drumurile ai nevoie de o masina foarte rigida, cu suspensii cat mai bune, usoara (ca sa stea pe drum evident) si un motor cat mai nervos. In America in schimb iti trebuie o masina mare ca asa te invata societatea de mic si cam atat. In general nu este bine sa refulezi pe un subiect pe care nu-l stii Ediblue. Cum spunea cineva mai devreme te-ai uitat vreodata sub o masina americana si sub una europeana? Sa luam doua exemple din doua clase total diferite aparute de curand:

1.Golf-ul V, suspensie independenta spate, arcuri elicoidale -> tinuta de drum exemplara

2. Ford Mustang 2005, suspensie cu osie spate, arcuri cu foi -> tinuta de drum nesigura

Din acest mic exemplu... de ce are o masina americana toate optionale din europa incluse in pret? Pt. ca tehnic masinile sunt inferioare. In Europa tzi se ofera o masina avansata tehnic pe care in functie de necesitati o poti dota in plus.

Pe de alta parte masinile vest europene cum s-a mai spus si inainte la noi vin cu dotari mai putine, dar si cu preturi mai mici in general, chiar daca nivele de echipare au acelasi nume. Nu stiu daca multi dintre voi sau uitat cu atentie la masina nou cumparata, dar de ce veti cauta cu atentie in diferite locuri ascunse privirilor veti gasi un actipild cu diverse coduri de bare si cateva explicatii sub ele. Va dau un exemplu de la masina mamei mele: Fiat Stilo 1.9 JTD Dynamic Romania. Eceeasi echipare in Italia de exemplu mai include si ESP si ASR, dar costa si mai mult.

Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar intotdeauna problemele trebuiesc analizate cu atentie... altfel devenim balcanici

Edited by Pedala

Share this post


Link to post

Cum n-am reusit inca sa ajung pe acolo, eu am intrebat. Intii pe cineva care, din pacate pentru el, a trebuit sa revina. La clasica intrebare: "cum e acolo?", am primit raspunsul pe masura: "e o alta lume". Apoi am intrebat pe cineva, care sta acolo si care castiga foarte bine, de ce si-a luat masina americana (de care toata lumea se plange) si nu europeana. Raspunsul a fost la fel de simplu: "pe asta am dat 27k, cea europeana (echivalenta la gabarit si dotari) dadeam de la 40k in sus, iar daca la asta se strica ceva se rezolva imediat, la ailalta trebuie sa astept sa vina nu stiu ce piesa".

In plus, acolo-i foarte simplu, trebuie sa alegi doar marca (producatorul) favorita, in rest, modelele sunt pe categorii socio-profesionale. Acolo nu vezi parcari de jeepuri noi la o scara de bloc dintr-un cartier periferic si nici vile cu Daewoo pe peluza. Din acest motiv cred ca le-ar fi foarte greu sa aleaga o masina aici pentru ca majoritatea nu-si cunosc dotarile de pe propria masina. Probabil ca in aceeasi situatie sunt si altii din alte lumi. Aici ediblue are perfecta dreptate, iar faptul ca s-a obisnuit cu acele lumi il revolta in situatia europeana, nu mai vorbesc de contextul romanesc care este o alta lume. Aici, in cazul in care doresti si se poate configura o masina la dotarea dorita se obtine un unicat care trebuie comandat si asteptat. Daca vrei sa pleci cu o masina din magazin, atunci esti obligat sa cumperi versiunea full, ca sa fi sigur ca va contine si optiunile dorite sau in cazul in care nu ai cunostiinte tehnice. Aici ii dau dreptate tot lui ediblue.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...