Jump to content
Sign in to follow this  
LIX

Planetara Arbore De Transmisie

Recommended Posts

:wallbanger: Din comoditate si un pic de ghinion am de schimbat o planetara.

La ultima revizie-la 120k, acum 124k, mecanicul din service mi-a atras atentia aupra burdufului planetarii stinga, recomandind schimbarea lui, fiind destul de imbatrinit cauciucul.

Zilele trecute, la plecarea de pe loc cu virare maxima, stinga sau dreapta, un pic accelerat, am constatat ca a aparut un fel de trancaneala scurta identica ca atunci cind ai probleme cu planetarele.

In acel moment mi-am adus aminte de burduful cu pricina, primul drum la service pentru constatare. Burduful, fiind foarte rigid, cine stie cind, s-a smuls din colier si a curs toata vaselina. A fost pusa vaselina si legat burduful cu un colier de plastic, pentru a se vedea daca prin gresarea ansamblului v-a dispare zgomotul, nefiind afectat urmind a se schimba burduful.

Din nefericire, zgomotul nu a diaparut complet, mai apare din cind in cind - o trancaneala scurta ca un pocnet.

Se poate rezolva prin metoda clasica, schimbat capul de la planetara stinga cu dreapta ? In acest caz pentru a nu fi nevoit sa schimb ambele burdufuri - coliere de unica folosinta, alte coliere un set nou de kituri burduf, se pot gasi separat coliere pentru planetare ?

Daca nu, atunci ce trebuie sa schimb, si cam cit m-ar costa ?

 

 

Daca sa mai lovit cineva de problema asta, un mic sfat ar fi binevenit, va rog .

 

Multumesc mult !

Share this post


Link to post

Comuna TUNARI pe stanga e un service de planetare. Ti-l recomand cu caldura de fiecare data m-au incantat. la dacie m-au tinut peste 100k si are preturi bune dar la cielo cred ca nu se pot reconditiona. oricum du-te la ei.

Pentru piese incearca pe IULIU MANIU nr.6 e un magazin daewoo de la care am cumparat eu cap de planetara la tico super ieftin.

 

Vezi ca pentru planetare e o vaselina speciala. ai grija ce ai pus.

IN cazul in care ai mers cu burduful spart trebuie sa speli piesele ca mai mult ca sigur a intrat praf, nisip, etc., in vaselina ramasa acolo.

Share this post


Link to post

Am gasit o specificatie interesanta in manualul de service:

"Daca vehiculul a parcurs un nr. mare de km (aproximativ intre 80.000 si 100.000 de km), arborele din stinga sau dreapta in directia de mers trebuie schimbat ca un ansamblu complet"

Sa inteleg ca se pot schimba intre ele capetela sau schimbate de tot ?

E posibil ca acel tacanit scurt sa fie din alta parte ?

Share this post


Link to post

Am avut noroc ! - Capul de planetara nu a fost afectat, totul a revenit la normal. Am ajuns la service si in jumatate de ora au schimbat burduful cu pricina. Ma costat 400 mii lei, capul de planetara ar fi costat 1,5 milioane lei.

Share this post


Link to post

Salutare

 

Dupa ce am facut un drum Bucuresti-Brasov si retur am inceput sa aud o bataie

fata dreapta. E, de fapt, o vibratie ce se produce cand iau curba stanga sau cand pornesc de pe loc si trag stanga mai puternic. Daca iau curba mai larg zgomotul se aude mai atenuat...

M-am gandit ca ar fi o problema la planetara (din experienta mea de fost proprietar de Dacie si stapan de Espero de 1 an).

 

Ce e de facut? Ce variante am? Ce trebuie schimbat? Ajuta o reconditionare? Se poate face o schimbare intre planetare, stanga dreapta, cum era la Dacie?

 

Multumesc anticipat...

 

P.S.

Am intrat de putin timp pe forumul asta si sunt foarte incantat de lucrurile invatate. Tineti-o tot asa :osanale:

Share this post


Link to post

Daca e sunet de planetara(ca la dacie) verifica burdufele daca sunt sarite. Nu se reconditioneaza planetarele de Espero. Revino cu informatiile despre burdufe si iti spun dupa aia ce mai e.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

OK. Am verificat burdufele, sunt intacte si la locul lor. Le-am facut un control cu mana si am sesizat ca, la apasare, burduful din dreapta (partea cu problema) era mai mai moale ca cel de pe stanga. In rest, nimic iesit din comun...

Edited by arty

Share this post


Link to post

Ok, parerea mea e ca planetara e dusa. Daca nu face tare mai poti merge un timp cu ea asa, dar va trebui schimbata. De reconditionat nu se reconditioneaza. Preturile la planetara daca imi amintesc bine incep de pe la 3.3 mil si se duc pe la 6 mil pentru o planetara, fara manopera.

Eu am scapat mai ieftin mergand la recoplanet. Baietii au luat o planetata de Opel Corsa(noua) care se potriveste inafara de ax si au sudat axul de la mine. Au facut treaba foarte buna cred eu. Primesti si garantie, si baietii de acolo sunt f profesionali. Parca m-a costat 2.6 mil cu tot cu burdufe noi si manopera. Daca te intereseaza detalii imi zici. Poti incerca si varianta second, dar ... nu stiu cat te va tine.

Deci solutiile ar fi:

1. 2.6 mil cum am procedat eu la Recoplanet

2. planetara second , probabil e vreo 1 mil + manopera

3. Planetara noua si manopera in service , probabil treci de 4 mil.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

As vrea sa mai merg cu ea asa un timp, exista vre-un risc (in afara de cel de a ramane pe drum...)? Se poate strica ceva...rulmenti, bucse, pivoti, directie?

 

Nu am auzit de Recoplanet (nici nu am avut nevoie de ei, e adevarat). Nu stiu daca au reprezentanta in Bucuresti, daca ai vrei informatie, iti raman dator...

 

Speram sa nu fie nevoie de planetara noua. Nu stiu cum este la Espero. Cineva imi spusese de un capat de planetara care se schimba separat... Acum invat si eu.

Share this post


Link to post

Nu sunt sigur, dar nu cred ca exista riscuri sa mergi asa cu ea.

 

Reco planet e o firma din bucuresti care a brevetat o metoda de reconditionat planetare(in special de dacie se ocupa)

http://www.reconditionariplanetare.ro/

Nu am stiut initial ca trebuie sudat axul de la asta veche, a durat 3 ore sa sudeze axul, astfel incat sa nu se decaleasca. Am aproape un an cu planetara asta, si merge perfect.

Daca vrei sa mergi pe sh vorbeste cu nicubarbu te sfatuiesc.

 

Si mie mi-a zis tipul ala de la recoplanet ca si cealalta planetara trebuie schimbata. Nu am vrut sa o schimb atunci (desi avea un pic de joc) si i-am zis omului sa o dea jos, sa schimbe vaselina si burduful. Dupa ce a facut operatia a recunoscut si el ca mai merge mult si bine asa. Ma apropii de 20.000 km de cand am schimbat-o, deci judeca si tu.

 

Si normal, se schimba doar capul, nu tot bratul, de asta vorbeam si eu, bratul e mult mai scump.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Multumesc de recomandari. Face mult sa mergi pe mana unei firme care are clienti multumiti.O sa iau legatura cu ei sa vad ce preturi au. Il caut si pe nicubarbu si vad ce ofera.

Acum am intelesc cum stau lucrurile cu componentele planetarei, credeam initial ca vorbim despre tot bratul.

Share this post


Link to post

arty@ lasa planetarea in pace deocamdata si inverseaza rotile intre ele adica cele de pe fata mutale pe spate.

Share this post


Link to post

Sa fie o problema de echilibare? Am schimbat cauciucurile acum 2 luni si am facut echilibrare...

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Da si ai mers in Ro, adica fix ca si cum nu le-ai fi echilibrat. O planetara nu cred sa bata peste noapte, e posibil sa aiba ceva joc si o roata dezechilibrata sa amplifice acest joc si atunci se aude. Verifica, nu te costa mult.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

O sa verific, totusi, dupa doua luni de la echilibrare, parca nu-mi vine sa cred ca s-au aranjat asa repede. E drept ca Bucurestiu e plin de surprize.

 

Bataia de care aminteam mai sus se aude cand iau stanga si accelerez...

Share this post


Link to post

Vezi sa nu fie dusa bieleta antirului care are aceleasi simptome. Aia e sub 500 mii la Cielo.

Share this post


Link to post

Va rog, imi poate spune si mie cineva cum se pot schimba burdufurile de planetara? Se poate face acasa sau trebuie mers neaparat la service? Va multumesc!

Share this post


Link to post

Destul de greu.Mergi la service pentru operatiune.

Share this post


Link to post

Multumesc pt informatie!

Mai am o intrebare. Este difrenta intre planetare la cutia manuala si la cea automata? Eu am cutie automata.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Cielo-u meu are 534 de mii de km

a fost motorul refacut in vara anului trecut cand avea 450 de mii si planetarele tot acelea originale au ramas

acuma vreo 30 de mii km le-am schimbat da nu doar capatul ci toata planetara...si surpriza de vreo 3 saptamani am auzit pe curbe adica in parcare cand bag masina in garaj cu rotile virate tac tac tac...adica surpriza bat

azi am auzit cand am plecat de la stop ca bat si pe drept

Intrebarea mea este, oare cat mai pot umbla cu masina mai rezista pana in 15 sau in 30 la salariu sa ma tina sau ar fi cazu sa le schimb cat mai repede?

Este posibil sa se strice ambele de o data?

Recunosc ca m-am dat la legale o data vreo 7-8 linii da in general pornesc frumos nu invart rotile nu dau sportive cu rotile virate, incerc sa plec si daca ma grabesc fara sa invart rotile pentru ca n-am bani de cauciucuri, consuma mai mult bucse rotule capere de bara, alea alea...deci umblu frumos per total

Vi se pare normal ca 2 planetare noi dupa 30 de mii km sa bata si pe drum drept? Ce este de facut? au avut garantie un an garantia a expirat in august

sa mai dau alte 12 milioane pe planetare? schimb dor capetele care is 4 milioane poate 5 cu tot cu manopera?

Astept un raspuns urgent, multumesc numai bine de la cluj

Share this post


Link to post

Din start iti spun ca nu stiu ce e mai bine : sa le schimbi cu totul, sau doar capetele...

Vreau doar sa te felicit pentru faptul ca ti-ai dus Cieloul la impresionantul numar de 534000. Cred ca este record pe forum (daca ma insel, scuze detinatorului si deasemenea felicitari).

Daca i-ai facut tu pe toti cred ca stii cel mai bine ce trebuie sa faci, avand si experienta incercarii nereusite de acu 30000 km...

Daca nu, este cazul sa recunoastem ca pe zi ce trece calitatea pieselo Daewoo scade. Asa ca sa nu te astepti sa mai tina niste planetare noi inca 200.000 km.

Oricum, avand in vedere ca faci peste 5000 de km pe luna si ca este foarte periculos sa ti se rupa vreuna, ar fi cazul sa te imprumuti pana la salariu, ca viata e mai importanta... Apropo' , faci taximetrie sau doar curse lungi de curierat, ceva?

Share this post


Link to post

tata are o firma de cazane si are contracte in constanta si merge sa supervizeze lucrarile si cam o data pe saptamana vede constanta si o data bucurestiul dupa aprobari...

deci masina face pe saptamana 3000 km, adica facea

din 96 pana in decebrie 2004 cand o luat skoda octavia asta nou, care are peste 150 de mii facuti deja

de faceam taximetrie cu cielo-ul in cluj de mult era praf si pulbere

problema ii ca planetarele originale erau mai ok decat astea noi...

de ce nu-s instare romania sa faca lucruri calumea? de ce daca sa baga la creatie nu se apropie si de calitatea celor facute afara? asa mi de ciuda pe treaba asta de numa numa, in rest numa bine

Share this post


Link to post

Probabil ai cumparat niste planetare poloneze.

Solutia era sa schimbi numai capetele cu unele originale GM-Daewoo.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...