Jump to content
Sign in to follow this  
ediblue

Problema Pornire - Nu Se Poate Rezolva

Recommended Posts

Din profilul tau nu reiese ce masina ai! :mda:

Share this post


Link to post

Vezi semnatura...cred ca e destul de clar

Share this post


Link to post
Mecanicul o pornea cu pedala de acceleratie apasata. Daca o apesi ca la masinile cu carburator porneste la cheie.

Da, lipsa de aer (IAC si/sau valva PCV) sau sensor TPS (nu da >= 0,45V cand clapeta este inchisa sau surubul de minim este reglat gresit). Explicatii sunt, cauza trebuie s-o determine cineva.

Share this post


Link to post

Multumesc, Maine la ora 12 ma intalnesc cu inginerii de la Craiova. Mi-am notat ce mi-ai zis tu pe o hartie si am sa ii rog sa verifice si treburile astea.

Aia o tot dau cu bujiile cu nu stiu ce, dar am schimnbat pe rand tot, inclusiv fisele, bujiile, injectoarele etc.

Sunt tare curios ce o sa gaseasca/daca o sa gaseasca ceva. Oricum am gasit un indiciu pretios: porneste la prima cheie ajutata de pedala de acceleratie. Daca aia sunt destepti ar trebui sa isi dea seama de unde e. In ultima vreme aprox. o luna am pornit numai cu pedala...sper ca nu am facut rau.

Share this post


Link to post

A incercat careva sa puna contactul de doua ori innainte de a da la automat efectiv? Tatadidannnnn...!?!?!?!??? Sincer nu shtiu ce s-ar putea intampla ca eu am tico dar la service nu m-am intalnit cu astfel de problema... E doar o sugestie... :thumbl:

Edited by Pepinno

Share this post


Link to post
In ultima vreme aprox. o luna am pornit numai cu pedala...sper ca nu am facut rau.

Nu, n-ai facut nimic rau. Acum, faptul ca iti pleaca doar cu pedala apasata inseamna ca are nevoie de aer mai mult, adica amestecul este prea bogat pentru amorsare la rece, n-are nici o legatura cu aprinderea. Daca era ceva de la aprindere nu-ti pornea deloc, ca n-ai fi avut scanteie suficienta (chestiune de logica). Faptul ca amestecul este prea bogat poate fi determinat de:

-IAC = prea putin aer;

- timp injector prea mare;

- MAP (presiunea absoluta de aer in galerie) = senzorul in baza caruia se calculeaza amestecul aer/benzina;

- MAT (temperatura aer in galeria) = senzor a carui valoare intra in calcului masei de aer.

Ce draq, la service-ul ala numai dacii pe carburator au reparat, scaner nu stiu sa puna de un diagnostic ?

Share this post


Link to post

Mda, Au schimbat si IAC-ul. Mecanicul a bagat aparatul de masura, dar zice ca il depaseste. Ma tot enerveaza ca zice ca asa fac toate. Ca sa fiu mai explicit , cred ca daca mai insist o sa schimbe si motorul.

Chiar nu stiu ce sa mai fac

Share this post


Link to post

Dar service-ul ala n-are scaner, sa vaza ce se intampla acolo ? Si daca tot s-au apucat sa schimbe cu ochii inchisi, de ce nu fac asta si cu MAP-ul, TPS-ul si/sau MAT-ul, poate o nimeresc ?

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

In penultimul numar din Quattroruote.ro exista la rubrica Fiabilitate o analiza pe Matizele comercializate in Italia si la probleme frecvente pentru primele serii era si pornirea greoaie, datorata POMPEI DE BENZINA care nu facea suficienta presiune in instalatie ... sincer, nu mai am rabdare sa citesc tot topicul sa vad daca ti-au schimbat si pompa, dar ma gindesc ca n-ar strica sa se investigheze si calea asta. Just my 2 cents.

Share this post


Link to post
pornirea greoaie, datorata POMPEI DE BENZINA care nu facea suficienta presiune in instalatie ...

 

Si cu acceleratia apasata creste timpul de deschidere injector dar si debitul de aer. Nu ma pricep la dinamica fluidelor, asa ca nu imi dau seama daca in caz de presiune scazuta in rampa de injectie raportul dintre cantitatea de benzina injectata si cantitatea teoretica dorita e mai mic la timpi mici de deschidere decat la timpi mari. In caz pozitiv s-ar explica pornirea cu clapeta apasata.

 

Eu zis ca faci o mica experientza, injectezi cu o seringa 1cmc de benzina in galeria de admisie si dai la cheie, daca porneste imediat inseamna ca ai cantitate insuficienta de benzina injectata, daca porneste mai greu atunci e prea mare.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

'

Share this post


Link to post

Nici Matizul E al prietenei mele nu porneste, de nou, din prima, in majoritatea cazurilor. la service n-au stiut ce sa-mi spuna, doar m-au invatat cum sa o pornesc, desi Matizul meu il pornesc la fel si porneste.

Sunetul, atunci cand pornesc masina prietenei mele, chit ca porneste sau nu, e altfel decat la a mea. Daca la mine porneste din prima, la ea se aude un fel de fasait dupa ce dau contact, un fel de fluierat care dureaza cam doua secunde.

Nu am retinut, desi am citit de trei ori post-it-urile, daca cineva chiar si-a rezolvat problema pornirii, in afara de apasat pedala de acceleratie. Ce e de vina? Ce trbuie sa fac ca sa mearga? Ce trebuie sa le zic mecanicilor de la service sa verifice?

Mentionez ca au verificat de 2 ori masina cu scannerul, chiar si cand a dat rateu la pronire. Totul e in parametri! Azi am schimbat si valva PCV cu una noua. Nu e de la ea.

Share this post


Link to post

Fisiitul ala de 2 secunde e pompa de benzina care se amorseaza. Nu-i problema, asa tre sa faca (adica sa se amorseze, nu sa fisiie), dar unele pompe sunt mai galagioase.

Share this post


Link to post

Nu cred ca e vorba de amorsatul pompei. Sunetul asta il recunosc si la masina mea. Dupa ce porneste (sau nu, supa caz!), se mai aude un zgomot, cred ca "fasait descendent" e cea mai buna descriere pe care o pot gasi. Sunetul asta nu se mai aude la masina mea. In orice caz, multumesc pentru informatii, tuturor. Mi-am notat care ar putea fi eventualele probleme si i-am spus sa porneasca ajutata de pedala de acceleratie. Daca asa merge, ma duc la service sa mor cu ei de gat!

Share this post


Link to post

Am citit pe undeva ca ar fi trei cazuri in care un motor cu injectie nu porneste sau porneste greu (in afarra de cazurile in care bateria e descarcata, conexiuni oxidate sau e un defect la starter/cabluri). De fapt, aceste trei cazuri sunt mentionate si in manualul de service:

 

1. Defectiune la instalatia de aprindere - lipseste scanteia la o bujie (sau mai multe)

 

2. Scaderea presiunii combustibilului - usor de verificat cu un manometru atasat la rampa de injectie (valoarea normala 380kPa)

 

3. Scaderea compresiei - foarte usor de verificat cu un manometru montat pe rand in soclul fiecarei bujii (presiunea maxima realizata la 400rpm - viteza data de electromotorul de pornire si cu ambreiajul si acceleratia la podea, trebuie sa fie cuprinsa intre 1176.72 si 1274.78kPa)

 

Desi pare ciudat, nici nu se pomeneste de admisia de aer :o :scarpin:

Share this post


Link to post

Trebuie sa incerc sa schimb bujiile, poate asta o fi.

Celelate doua defectiuni se pot citi pe scaner?

 

Am uitat sa mentionez: cand motorul e rece, dimineata, masina porneste la cheie. problemele apar cand se incalzeste sau chiar cand sta la soare. Si a fost atat de cald vara asta in Constanta!

Edited by dre77us

Share this post


Link to post

Cum, inca n-ai incercat sa schimbi bujiile? Mai intai verifica-le totusi, plus cablurile care trebuie sa aiba rezistenta electrica de maxim 5kohm fiecare.

 

Nu cu scanerul. Nu cred ca apar pe scaner astea.

 

Cred ca un motor nou are o compresie mai slaba pentru ca nu e rodat. Nu e normal sa fie totusi sub limita minima.

Share this post


Link to post

Da, ai dreptate, trebuia sa schimb bujiile. S-au oferit si cei de la service, pentru 400 mii lei. O sa le schimb singur, astazi, si maine o sa am un raspuns. Si acum imi caut aparatul de masura ca sa verific si fisele. Sper sa fie de la bujii.

Share this post


Link to post

Ce au bujiile cand motorul pleaca cu pedala apasata ? N-au nimic, nu mai puneti omul pe jar ?

Share this post


Link to post

Am stat 3 ore in service azi.

 

1. am schimbat bujiile, dar am intampinat aceeasi problema (de 4, 5 ori porneste, a sasea oara, nu). Pentru ca nu mi le-a schimbat in garantie, le-am pus la loc pe cele vechi ale mele. Oricum, daca erau bujiile de vina cred ca se ineca si in mers sau nu tragea, lucru care nu se intanmpla.

 

2. am curatat IAC-ul (sters cu carpa si apoi dat cu spray) - nici un efect.

 

3. am schimbat IAC-ul cu unul nou (a pornit primele 5 ori, apoi, aceeasi problema)

 

4. trei mecanici, inclusiv seful de service, au spus ca nu are legatura cu pompa de benzina (desi aici s-a postat ca ar putea fi si pompa)

 

5.indicatori la scaner sunt in regula.

 

Observatie: la mine, cand opresc motorul, se opreste brusc, fara sunete "adiacente". La masina asta insa, dupa ce il opresc, se aude un "rasuflat"

timp de o secunda, doua. Am mai spus asta, nu stiu daca e important.

 

Concluzii:

Am ramas cu IAC-ul nou, in probe, pana luni. Le-am zis ca saptamana viitoare stau pe capul lor zi de zi. Si unde mai pui ca patronul firmei le-a spus sa aiba grija de masina asta!

Era sa uit. Intr-adevar, mecanicii spun ca, indiferent daca apesi sau nu pedala de acceleratie, nu are nici o legatura cu pornitul masinii.

 

Si inca ceva :o fftopic:

revizia de 10k km (67000 reali) am facut acum trei zile, dar nu s-au obosit sa verifice bujiile atunci si nici sa vada ca antigelul curge! A trebuit sa ma uit eu atent azi. Dupa ce mi-a pus silicon pe un teu, a vrut sa-mi pua la loc antigelul scurs intr-un lighean. "merge si asa".

Ca sa nu mai spun ca, la masina mea, unde grila fata e mereu umeda, au spus, la alt service, ca "asa e la toate", e de la cainii care se pisa pe grila. Serios!

Scuze pentru :o fftopic:

Share this post


Link to post
4. trei mecanici, inclusiv seful de service, au spus ca nu are legatura cu pompa de benzina (desi aici s-a postat ca ar putea fi si pompa)

Au masurat presiunea benzinei in rampa de injectoare ? De unde au scos verdictul asta ?

Si de ce se codesc sa inlocuiasca MAP, de proba ? Nu trebuie sa fie stricat si sa apara cod de eroare pe scaner, e suficient sa fie decalibrat si sa indice eronat si gata, amestecul calculat de ECM e eronat si el.

Share this post


Link to post

Nu stiu de ce naiba spun ei ca nu e de la pompa. Eu nu ma pricep, dar pentru mine e clar ca nu se realizeaza corect combinatia de aer si carburant. Poate am eu reminiscente negre de la Dacie, bat-o vina.

Iti multumesc pentru informatii, tolin. Luni ma duc la ei si ii bat la cap sa faca tot ce ai spus aici, adica:

1. sa masoare presiunea benzinei in rampa de injectoare.

2. sa inlocuiasca MAP (desi parca spuneai ca MAP e un sezor, nu o piesa = "presiunea absoulta de aer in galerie", dupa cum am cititi pe forum). Hmm...

Pentru aceste masuratori trebuie sa puna din nou scannerul? Asta sa-i zic, sa inlocuiasca MAP-ul? (nu am gasit nimic pe forum sau pe net despre asta, sau poate nu am stiut sa caut :( )

 

Oricum, azi le-am spus ca m-au invatat baietii de pe forum cam ce ar putea sa fie de vina la masina si ma priveau altfel. Seful de service auzise de forum, era in tema! Multumesc inca o data pentru sfaturi.

Edited by dre77us

Share this post


Link to post

Da, MAP este un senzor si se inlocuieste foarte usor. Pe scaner se poate verifica valorile presiunii aerului din galerie, daca sunt in domeniul normal, asa ca trebuie. In mod normal, fara scaner la motor, umbli ca orbul.

Share this post


Link to post

Pai unde e MAP-ul asta? Ca daca nu e scump si se inlocuieste usor, o fac cu mana mea!

Share this post


Link to post

Scump e relativ (1M3-1M8), iar tu ai motorul in garantie, e datoria producatorului sa-l schimbe. Eu am spus sa-l inlocuiasca pentru a vedea reactia motorului, costa 2 minute asta.

Share this post


Link to post

La 1,3 - 1,8mil ROL e destul de scump, mai ales ca, voba ta, exista garantie, pe care nu am folosit-o niciodata.

Te mai intreb ceva, nu te supara pe mine. Ce inseamna de fapt MAP (de unde vin initialele)? Ca astazi i-am spus mecanicului despre asa ceva, dar tipu' care nu cred ca avea mai mult de 19 ani, se cam uita la mine ca vitelu' la poarta noua. Macar eu sa stiu ce inseamna.

Tolin, cand vii la mare, berea o dau eu :osanale:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...