Jump to content
Sign in to follow this  
raresvintea

Deschidere Electrica Haion La A Doua Apasare A Telecomenzii

Recommended Posts

Se da un Chevi Kalos 2005 cu alarma din fabrica. Se doreste ca sa se puna cat mai multe optiuni pe ea. Una dintre ele este deschiderea haionului din telecomanda masinii la a doua apasare a butonului de deschidere a usilor intr-un interval de max 3 secunde. Utilitatea montajului este aceea ca la cumparaturi sau in alte locuri unde este necesar deschiderea haionului sa nu mai fie necesara bagarea cheii in butcul haionului. Asta deoarece trebuie dezarmata alarma si cu aceasta ocazie se poate deschide si haionul rapid.

Schema si principiul sunt foarte simple. In cazul meu, am pus buton de deschis si inchis usile in interior si pt a asta schma a suferit o mica modificare.

Schema folosita este pusa in attach si este preluata de pe forumul de Dacia. Legaturile in cazul Kalos-ului sunt simple.

Fir semnal deschidere usi: In conectorul 351 de 29 pini, de culoare alba, de la picioarele soferului in stanga, pozitia 26(L) sau 27(GY).

Fir masa: tabla sau pe sub bord

Fir contact de sub bord un conector alb cu fire groase. ***

Fir actuator-trebuie tras pana in spate

 

Modulul conceput l-am facut pe placuta de teste si l-am turnat in hot glue si apoi in banda izolatoare. Trebuie tras fir pt actuator pana in spate si tras de pe tabla haionului minusul actuatorului. Montajul se activeaza si se alimenteaza din actuator doar la comanda de PLUS adica in momentul deschiderii.

 

*** Montajul s-a prevazut cu o protectie ca in momentul cand cheia este bagata in conctact sa nu se poata deschide accidental din butoanele montate pe consola si pe portiera, ci numai din maneta de la sofer. Aproape toate firele sunt conectate la cele ale fostei alarma cea fost montat la dealer si renuntat la ea.

 

O sa vin cu maimulte detalii si poze si cu confirmarea pinilor ce trebuie legati in kick panel.

 

O modificare utila si simplu de pus in practica! Va invit cu pareri si de ce nu poate imbunatatiri.

post-1559-0-29015400-1376855835_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Am la Cielo chestia asta de cativa ani, functioneaza fara repros, a venit pe alarma cu un modul suplimentar. Combinata cu niste arcuri tari la portbagaj, deschiderea automata e foarte practica in multe situatii si destul de spectaculoasa.

Share this post


Link to post

Daca ar fi avut alarma after market, ar fi fost simplu, un releu si gata. Pe alarma originala care nu are o asemnea functie, cel mai simplu e sa fie intercalat acest modul, simplu de facut.

 

Astazi am pus actuatorul pe haion. E foarte greu si mult de munca ca sa se puna cu tija cu care vine actuatorul, este munca aproape in zadar. Cel mai simplu e sa fie pus actuatorul si trasa o sarma de la incuitoare pana la actuator, pt ca exista loc in incuitaore. E mai simplu si mai efiient cu sarma deoarce actuatorul trebuie doar sa traga! Am muncit mult ca sa pun tija dar ne-existand din fabrica aceasta dotare, nici gauri tehnice nu erau. Atentie mare sa simulati ca incuiatoarea este inchisa pentru ca altfel incuitoarea are o pozitie putin diferita pe inchis.

 

Urmeaza trasul firului si legarea modulului. Daca se merge pe calea simpla si eficienta cu sarma timpul de lucru este de 30 min cu tot cu trasul firului in masina.

Share this post


Link to post

Am reusit! Dupa ceva munca totul functioneaza. Ramansesem sa trag firul inauntru. Destul de greu, am desfac bancheta si am tras firul pe langa instalatia originala si am prins din loc in loc cu fasete de cabluri. A trebuit demontat ornamentul ce merge pe langa bancheta si se termina la prag in spatele soferului. Restul firului l-am tras pe sub ornamentul stalpului B si apoi am demontat finitul de prag de la sofer si m-am legat de instalatia originala.

Legaturile sunt simplute. Cablul ce porneste spre portiera soferului si nu are nici un conector inafara de cel din stalp, merge pe exteriorul conectorilor si este prins in 2 locuri. Se taie cu atentie izolatia manunchiului de cabluri si se indreapta atentia spre firul albastru care fata de masa, la deschidere are plus pe el. Minus se preia de oriunde si se mai cupleaza firul de la haion. Totul a mers de la bun inceput. Apoi am mansonat la loc toata instalatia si am fixat modulul de cablurile masinii. Apoi se repune finitul pragului si va puteti bucura de noua functia masinii.

 

Succes si astept daca sunt intrebari.

 

Timp de lucrumin 5-6h dar merita :D

Share this post


Link to post

Excelent, o sa copiez idea pentru un Spark 2011 care nu are actuador la portbagaj.

Share this post


Link to post

Ce relee ai folosit?!

Share this post


Link to post

Releele nu sunt unele de putere, curentul nu este unul mare. Am gasit vreo 2 prin trusa, cred ca 5A sau ceva de genul. ce micut care sa fie prea mari fizic.

Share this post


Link to post

L-am facut si eu testat pe banc functioneaza ok. Timp sa imi fac sa-l pun pe masina

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...