Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Fluierat-zornait La Accelerare

Recommended Posts

La accelerare, motorul meu fluiera si zornaie FOARTE TARE; la ralenti, se aude un suierat metalic insotit de un murmur ascutit.

Din experienta mea pe alte masini, zgomotul prevesteste decesul rulmentului pompei de apa sau al alternatorului, sau uzura foarte mare a periilor colectoare ale alternatorului.

Inainte de a merge in service, intreb daca nu cumva este posibil ca zgomotul sa provina si din zona curelelor, cea de distributie sau cea de alternator (masina are 42k, nu am schimbat cureaua de alternator la 40k, dar vizual si palpabil se prezinta bine, nu e ciufulita sau ciupita). Sa cedeze cureaua de distributie (care antreneaza si pompa de apa) mi se pare putin probabil, dar e posibil ca rola intinzatoare sa se uzeze la 2/3 din durata de viata garantata?

In caz ca se constata ca de vina este cureaua de distributie, pot invoca garantia? sau e consumabil, care am avut ghinionul sa se buleasca la 40k, nu la 60k, cind este indicata schimbarea?

 

PS: zgomotul a aparut brusc, am pornit masina si la primul demaraj a inceput sa fluiere/suiere.

Share this post


Link to post

Exact asa imi facea si mie cand acceleram si era rola intinzatoare de la cureaua de distributie. Masina avea sub 80 de mii de kilometri cand a inceput sa faca asa.

Zgomotul este asemanator unei sirene, nu?

Share this post


Link to post

Cureaua aia de la alternator schimb-o imediat ca-i coapta. Asa cum este plasata sta tot timpul la temperatura mare si tine exact cat zic ei la carte (40k km). Sa nu te lase pe drum, ca doar pe elevator sau din groapa se schimba comod. Schimbul poti sa-l faci la orice service, iar cureaua e ieftina. Nu mai sta pe ganduri.

Share this post


Link to post

O iau incet, cu schimbat cureaua de alternator; daca si dupa aia face, presimt lucruri grele.

Nu, nu face ca o sirena, face ca o masina de slefuit cu banda continua, cu un mic tremolo din timp in timp; la accelerare, se adauga un zgomot metalic.

Share this post


Link to post

Daaa..si eu de ceva vreme am acelasi fenomen...cand accelerez din treapta a-2a se aude un zornait metalic (parca)..dar pana in 2000 rot/min..dupa nu se mai aude...dar cu preponderenta la turatii mici..dupa schimbarea vitezei.

Share this post


Link to post

Parerea mea este ca NU e produs zgomotul de vreo curea. Cea de distributie nu comenteaza (canta) doar rulmentul face urat. Se prea poate sa fie atunci vreun alt rulment, de alternator sau pompa de apa, cum ai zis si tu... Fa un test simplu: scoate cureaua de la alternator si vezi daca mai face... Daca mai face, e rulmentul de la rola intinzatoare de la cureaua de distributie. Daca nu, unul din cele 2.

 

Am presupus ca stii f bine (baiat deshtept cum te stiu) cum face o curea de alternator uzata si ca nu e asta...

Share this post


Link to post

E, uite ca de data asta n-am fost prea destept :D :D :D ... m-a derutat faptul ca totul s-a produs dintr-o data, nu a fost ceva progresiv.

 

Deci: am inlocuit cureaua de alternator si nu mai face; precum spunea si tolinescu, era copata toata, avea crapaturi transversale dinspre interior spre exterior, strapunsesera cam 2/3 din carnea curelei.

 

CONCLUZIE: schimbati cureaua de alternator conform graficului de revizie, la 35-40kkm, ca sa nu aveti surprize, ca altii, se stiu ei care :D

 

Drum bun! :lavolan: :lavolan: :lavolan:

Share this post


Link to post

rushinika domnu flex... pai zgomotul de curea uzata sau neintinsa nu se poate confunda cu nimic...!

Share this post


Link to post

:D :D decit cu zgomotul de perii uzate de alternator, asezonat cu horjait de rulment pompa de apa de Lada si chitzait de patina intinzatoare de Dacia 1310 :D :D

Share this post


Link to post
Deci: am inlocuit cureaua de alternator si nu mai face; precum spunea si tolinescu, era copata toata, avea crapaturi transversale dinspre interior spre exterior, strapunsesera cam 2/3 din carnea curelei.

Am schimbat si eu marti cureaua aia, desi am 48000 km si intr-adevar si a mea era crapata, in 2-3 locuri ajunsesera crapaturile pana la stratul textil. Manopera 200k lei la Taxicom Iasi, cureaua nu mai stiu ca statea din iarna in masina asteptand schimbarea.

Nu va bagati totusi sa va schimbati cureaua singuri, mecanicul meu s-a belit la degete noroc ca avea chei inelare, ca pe cele normale le-ar fi rupt, pana la urma a bracat volanul maxim stanga si a bagat pe la roata o tubulara cu clicket si a tras de era sa sara clicketul de la cheie, desi era profesionala. Apoi dupa ce a montat cureaua a infipt o ranga langa alternator si a tras inspre spate si apoi a strans. Nasol e ca tipul ala acum nu mi-a strans cureaua de la AC bine, si a reactualizat ea zgomotul, bine ca doar atunci cand pun AC-ul.

Apoi am trecut la testul de forta prin balti adanci, si am scapat de chirait. Dar chiraitul a inceput inca de acum un an la umezeala si in ultimul timp incepuse si la vreme uscata. Vreau sa incerc pe un drum inundat sa vad daca se mai aprinde becul de la baterie, adica daca era de la patinajul curelei sau de la intrat apa in el. Presupun ca era de la curea totusi :banana:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...