Jump to content
Sign in to follow this  
iuser

Asemanare Motor Tico-Matiz

Recommended Posts

Din cate stiu , motoarele de Tico si Matiz sunt identice , doar ca cel de Tico e pe carburatie si cel de Matiz pe injectie .

Vreau sa pun un motor de Tico pe o alta masina (Trabant) ,fara cutie !

Am gasit un Tico la dezmembrari ,dar este greu accesibil (sta pe 2 masini si centul nu dispune de o macara ,in fine) , in aceiasi curte am gasit un Matiz ,care din fericire sta pe rotile lui !

Sa nu uit , Tico avea o sonda in esapament ,deci cred ca e euro 2 !

 

Acum intrebarea mea este urmatoarea : Pot pune carburatorul de Tico pe motorul de Matiz (galeriile de admisie si evacuare de Matiz) ?

 

Ce piese inafara de carburator in sine trebuie sa iau ...stiu ca mai e o electrovalva si o unitate lovato pe Tico ...

 

Need help !!!

Share this post


Link to post

Pai la ce iti mai trebuie carburatorul ?? Iei motorul cu tot cu ECU. Asta in caz ca ai sa te plimbi numai prin gradina :)

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Nu ma plimb doar in gradina , vreau sa stiu daca merge sa pun fara nici o modificare carburatorul de tico pe motorul de matiz ...

Share this post


Link to post

DE CE VREI SA PUI UN CARBURATOR PE UN MOTOR FUNCTIONAL PE INJECTIE?

Share this post


Link to post

Pentru ca motoru nu il voi pune pe un Matiz si pe un Trabant si cred ca iti dai seama de ce o sa ma lovesc la electrica ,plus de asta eu fac in asa fel incat modificarea sa fie reversibila ...sa nu stau 2 zile sa ma incurc in fire ,etc vreau modificari minime ...asa ca astept un raspuns la intrebarea mea !

Share this post


Link to post

Omul vrea un motor de Tico ca ia povestit sau aratat cineva ca se potriveste pe Trabant , dar vrea sa mearga la ITP cu motorul omologat de Trabant al masini , apoi iar la Tico .

La Trabant daca esti " mecanic de curte" , in un weekend faci transferul fara probleme .

Share this post


Link to post

Deci , NU vreau injectie .

 

 

Trebuie sa reformulez intrebarea , pentru ca am vazut 2 poze cu galeriile de admisie ale motoarelor ... merge pusa galeria de admisie de tico pe rul de matiz ? :D

Edited by iuser

Share this post


Link to post

Nu stiu precis, ar trebui sa mearga.

Dar mai vezi si ca Matizul nu are pompa de benzina, iar comanda la bobina/bobine de inductie vine din calculator (daca e Euro3 nu ai nici delcou...). Iar instalatia de racire e destul de imbarligata. Si or mai fi si altele...

Si ambreiajul... si nu cred ca reusesti sa-l legi la cutia de Trabant

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Dar mai vezi si ca Matizul nu are pompa de benzina

esti sigur ???

Share this post


Link to post

Deoarece sunt oarecum in tema cred ca pot face destul de precis o predictie. Presupunind ca printr-o minune faci motorul de Tico sau Matiz sa se potriveasca, cutia de Trabant se va defecta foarte repede. A fost proiectata pentru un motor de 23 C.P. si eu cred ca asta-i va fi soarta daca e cuplata la unul cu o putere practic dubla. Cred ca o idee mai buna ar fi sa faci daca poti rost, desi probabil ca e mai greu, de un motor de Dacia 500 Lastun, motor perfect adaptat pe cutia de Trabant dupa care cea de Lastun este copiata. Este un motor in 2 cilindri 4 timpi, racit cu aer, de 499 cm3, 22,5 C.P. Un astfel de motor am mai vazut plantat cu succes pe Trabant si in plus cu el esti scutit si de complicatia impusa de radiator si traseele de apa ale acestuia.

Share this post


Link to post

esti sigur ???

A fi luata in contextul dat...

Share this post


Link to post

blocul motor si tot ce este in el sunt identice; matizul in loc de arcurile care tin tachetii are niste lamele metalice, galeria de admisie difera mult, galeria de evacuare este asemanatoare intre tico E2 si matiz ambele avand catalizator pe galerie, in schimb tico are pompa de benzian mecanica, ia r matizul electrica, delcoul difera.

Ce vrei tu sa faci nu prea mai este usor reversibil si nu prea fiabil, personal nu inteleg motivul pt care vrei sa faci astfel de transplant fara sa il omologhezi.

Daca vrei sa-i maresti puterea masinii recomand sa-i schimbi carburatorul cu unele de motocicleta si apoi reglate de un specialist.

Daca vrei sa pastrezi motorul de trabant ca piesa de muzeu, de ce nu il pastrezi integral.

Iar daca vrei o buburuza cu care sa te misti zi de zi, vinde trabantul mai pune ceva bani si iti iei un tico in stare buna.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru lamuriri , acum sa va lamuresc si eu :) )

1 la mana trabantul are 26 de cai

2 . volantul de trabant trebuie strunjit un pic (are un guler) pentru ca prinderea este pe con , nu prin suruburi , apoi date 6 gauri (dupa volantul de tico) ,prins pe arborele cotit .

Ca flansa folosesc o parte (8-10 cm)din carterul de trabant care prin intermediul a 3 piese adaptoare vine prins de blocul motor de tico + un surub ce prinde si electromotorul !

Daca cutia are frai-ul bun nu ai nici o problema cu ea ! Modificarea asta a mai fost facuta si s-a mers cu masina multi ani . Viteza maxima 140km/h , Tico are 635 kg iar trabantul 615 kg ! Deci performantele vor fi cam aceleasi !

 

 

Multumesc inca o data ca m-ati luminat , aveti dreptate , o sa imi vina greu sa fac aprinderea la motorul de ,matiz + sa shimb galeriile ..nu se merita comprimisul . o sa pun un motor de tico si am rezolvat baiul .

Edited by iuser

Share this post


Link to post

Si cum centrezi tu toate strunjelile alea si adaptoarele?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...