Jump to content
Sign in to follow this  
adrian_uzy

Consum Ulei, Schimbare Semeringuri Supape Si Segmentare

Recommended Posts

Buna dimineata,

 

Am un Matiz din 2005, care a fost masina de firma din pacate. In ultima perioada (2 luni) a inceput sa consume ulei, atat de repede incat nu am putut sa imi dau seama ce gramaj la cati km dar am impresia ca ceva gen 1.5L la 1300km. Un amic mi-a spus ca am ulei in admisie (sau evacuare nu mai tin minte exact) semn ca e o problema ori cu segmentii ori cu semeringurile de la supape. Pe langa asta scoate mult fum alb, iar teava de esapament e neagra de funingine!!

 

Am facut ieri un test de compresie la fiecare cilindru si mi-au iesit valori intre 10-11 bari. Mecanicul mi-a spus ca e bine, compresia e buna si ca ce trebuie schimbat sunt semeringurile de la supape.

 

Am vb cu mecanicul la care imi fac de obicei masina si mi-a propus sa schimb si segmentii in acelasi timp daca tot umblu la motor (iesind mai ieftin la bani astfel).

 

Mentiuni:

- ulei folosit GM 5W30 (se pare ca e prea subtire si mi s-a recomandat 10w40);

- masina o am de 2 jumate si nu mi-a mai consumat ulei pana acum (decat pierderi pe la semeringuri, garnituri);

 

Intrebari:

1) Este valoare de 10-11 bari buna in ceea ce priveste compresia cilindrilor la matiz?

2) Daca valoare e buna, e indicat sa schimb segmentii chiar daca nu este f necesar? Aici as vrea sa mentionez ca motorul e destul de uzat fiind masina de firma odata si ma astept sa vina si ziua acestei operatiuni.

3) In afara de aceste 2 cauze, segmentii si semeringurile, mai existe altele care sa duca la acest consum urias de ulei?

4) Care ar fi dezavntajele segmentarii?

 

Sora mea a avut un tico la care s-au schimbat segmentii iar rezultatul a fost cam nasol, motorul nu mai merge ca inainte si a avut tot felul de probleme la motor.

 

Multumesc.

Edited by adrian_uzy

Share this post


Link to post

ATENTIE !!! nu este obligatoriu ca o masina care are compresia buna sa nu pape ulei...exista posibilitatea ca segmentul de foc(unde se face compresia) sa fie bun iar cel de radere uzat ; gripat sau chiar spart sau deformat...in acest caz uleiul trece de segmentul de radere si ajunge in cilindru unde este ars si evacuat..

Ca si sfat: in clipa in care dai chiuloasa jos chiama un strungar cu comparatorul sa verifice uzura si ovalitatea cilindrului...daca sant bune scapi decat cu semeringurile de supape...

Share this post


Link to post

Presiunea de compresie este 11,75...12,75. Faptul ca ai acceasi compresie la toti cilindrii, dar mai scazuta, indica uzura normala si varsta mai mare. Un ulei mai gros posibil sa mareasca putin compresia. Nu este foarte necesara "segmentarea" (care nu are niciun dezavantaj pentru motor).

Fata de schimbatul simeringurilor la supape, inlocuirea segmentilor este mult mai complicata si chiar necesita demontarea motorului. Nu sunt reparatii "inrudite".

Fum alb scoate toata ziua, sau numai la rece ?

Share this post


Link to post

Multumesc pt raspunsuri.

 

Stiu ca aceste 2 operatii nu sunt inrudite dar cum am zis si mai sus ies mai ieftin la bani daca le fac pe amandoua odata, in total m-ar ajunge cam 250Ron (il stiu pe mecanic). As vrea sa fac o reparatie extinsa: segmenti, semeringuri, schimbat caseta directie, schimbat garnituri la motor, curatat ambreiaj de ulei (imi patineaza la demaraj) etc.

 

Problema cu fumul alb mi-a aparut in sezonul rece, dar sunt sigur ca pana acum, cel putin vara, fumul nu avea aceasta culoare. In schimb in toamna cand am schimbat uleiul mai aveam cam 1L in baie, dar abia acum am sesizat consumul mare de ulei!

 

As apela la un strungar daca as sti unde sa il gasesc, la mine in oras (nu sunt tocmai din constanta) cel putin sunt o raritate :)

 

Daca nu sunt dezavantaje pe langa semeringuri am sa schimb si segmentii. Altceva ce ar trebui sa mai schimb pentru a evita pe viitor astfel de probleme?

 

Daca tot suntem la subiectul "ulei/motor" puteti sa imi spuneti daca e posibil ca semeringul de palier (cel dintre cutia de viteze si motor) sa se deterioreze in cateva zile? Va intreb pt ca acum 2 luni imi scapa ulei pe acolo (cantitati aceptabile) si mi-a dat afara pe langa cutie. Am inlocuit semeringul cu unul nou dar dupa cateva zile problema a aparut din nou, numai ca acum mi-a afectat si discul de ambreiaj care patineaza atunci cand vreau sa demarez ducand la o supraturare a motorului. E destul de enervant si nesigur mai ales cand vreau sa intru in trafic de pe un drum laturalnic si eu ii dau talpa si ea doar "urla".

Edited by adrian_uzy

Share this post


Link to post

Cand este frig si motorul rece, asa face, fum albicios si stropi de apa, dar nu toata ziua.

Ar fi bine sa citesti si tu ce consumabile se inlocuiesc si la ce perioade, si in general ce se mai face la o masina. De exemplu, uleiul se verifica mai des, mai ales la o masina mai folosita.

Simering de palier - nu ii zice asa. Si ne spui abia acum ca scapa ulei in cantitati apreciabile spre ambreiaj. Asta o fi uleiul care se pierde din motor (desi poate pierde si ulei din cutie).

Share this post


Link to post

Stiu ce consumabile trebuiesc schimbate si cand, nu a fost asta o problema.

 

Nu am specificat in post problema cu uleiul curs din partea dinspre ambreiaj deoarece sunt sigur ca acest consum de ulei imens nu se datoreaza acestei probleme. Spun asta deoarece sub masina nu am gasit pete de ulei (ma uitam tot timpul cand plecam) si in plus acum cateva luni masina imi scapa ulei atat pe la semeringul de distributie, cel dinspre ambreiaj si ca bonus pe la baie (aici nu sunt f sigur) dar intre schimburi aveam lipsa cam 600ml.

 

Verificarea uleiului o faceam o data la 3-4 zile asta cand inca mai puteam citi pe joja. Acum cand scot joja se sterge uleiul de pe ea si nu imi indica nivelul uleiului in baie. Cand imi scapa ulei pe la distributie, am crezut ca scapa si pe la joja si mecanicul a pus niste silicon de etansare (din ala rosu) si de atunci imi sterge uleiul. Stie cineva care este problema si o solutie?

Share this post


Link to post

Da, simeringul de palier (de altfel ca oricare altul) se poate defecta rapid daca nu este perfect pozitionat (perpendicular pe ax). Eu zic sa demontezi motorul de pe masina (are suficiente probleme) si sa inlocuiesti: segmenti, cuzineti, simeringuri (inclusiv cele de supape). De verificat inchiderea supapelor pe scaune si planeitatea chiuloasei.

Share this post


Link to post

Pai cred ca asa am sa fac. Dar cu joja ai vreo idee, de ce imi sterge uleiul?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...