Jump to content
Sign in to follow this  
MarioESP

Circuit Senzori Usi/capota Deschisa - Aveo Hb

Recommended Posts

Salut,

Dupa aproape 4 ani fara nici o problema cu un Aveo Hatchback 2007 (1.4 16V), banuiesc o defectiune la circuitul de detectie al capotei deschise.

 

Uneori, cand inchid masina din telecomanda, becurile de semnalizare raman stinse, ca si cum ar fi o usa deschisa in acel moment, dar in bord nu e aprins becul care arata ca o usa ar fi deschisa ( exact la fel ar face daca e capota deschisa, fara a indica insa si in bord ). Mai exista un senzor de inchidere si la capacul rezervorului, dar acesta nu pare sa influenteze deloc inchiderea centralizata.

 

Cel mai rau este cand masina se inchide normal din telecomanda, adica semnalizeaza o singura data (ca si cum toate usile si capota ar fi inchise) si mai tarziu incepe sa clipeasca foarte des becurile de semnalizare (ca atunci cand ar detecta ca o usa/capota a fost deschisa ). Clipeste pana se consuma bateria... se comporta ca o alarma care detecteaza ca o usa a fost deschisa/fortata dupa ce masina a fost inchisa din telecomanda.

 

Imi poate spune cineva unde ajung firele de la senzorii de la usi/capota? Banuiesc mai mult un contact imperfect prin mufe ( e stiuta problema cu mufele instabile, chiar si la circuitul de airbag ) si e de ajuns sa vada un mic impuls de usa deschisa ca sa clipeasca continuu pana descarca bateria.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Am inteles ca ar fi o problema intalnita si de altii, este vorba de firul din apropierea intrerupatorului, unde ajunge umezeala, si nici firul in sine nu este bine fixat, consecinta este oxidarea contactului, sau ruperea firului in interiorul izolatiei (aparent firul nu e rupt, izolatia il tine, dar continuitatea este intrerupta). Verifica lucrurile in zona intrerupatorului. Cablajele electrice nu prea se intrerup pe traseu, frecvent apar probleme la capete,la sertirizarea mufelor, sau oxidarea contactelor din mufe.

Share this post


Link to post

S-a rezolvat, era intr-adevar de la contactul de capota deschisa, acest intrerupator este expus direct la apa (mers prin ploaie, ninsoare, spalatorie), fiind amplasat chiar in partea din fata a masinii, dupa grilajul ornamental.

Se vedea ca e oxidat/murdar, dar am asteptat pana azi cand am fost la service pentru revizia de 60 000 km... au rezolvat oamenii pe gratis (desi masina nu mai e in garantie), dar intr-un stil original: au anulat contactul si au lipit firele intre ele. Cred totusi ca e mai bine asa, in timp ar fi cedat din nou.

Trebuie sa fac si o corectura la primul meu post, la capacul de la rezervor nu exista contact de detectie a deschiderii, e doar sistemul care permite deschiderea lui din interior, arata cam la fel si se poate apasa cu degetul exact ca un contact.

Multumesc.

 

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...