Jump to content
Sign in to follow this  
adriake

Matiz Euro3

Recommended Posts

Frate, mi-e asa de drag de ea, de nu vreau sa-i dau decit bunatati, daca am bani, bine, daca nu, nu-i bag nasolii sa pling pe urma! Scrie ca e Euro III, gasesc o benzinarie si la capatul Pamintului, ma duc NUMAI de acolo si-i pun, zau! Oai? Ca e a mea si o iubesc, in puii mei!!!

Share this post


Link to post
(mai am un sfert de rezervor si cind oi ajunge pe rosu ii dau sa pape d-aia austriaca, care sper sa si fie!)

Nene Voicule, nu astepta sa termini rezervorul, pune peste. Si nu lasa sa ajungi "pe fund de rezervor" niciodata, cum ai ajuns la sfert, baga plin, ca o sa ajungi in alte necazuri planse pe aici (injectoare, supape, filtre), iar pentru probleme de benzina n-ai garantie !!!

In plus, nu cu benzina de 100 se curatza injectoarele, exista solutii special facute. Personal nu te sfatuiesc, benzina cu CO95 este prea mult pentru motorul acela. Asta-i motor proiectat pentru CO91, max.95. Benzina de CO superior si produsa "afara" nu te scuteste de alte surprize. In plus, citeste despre CO, un CO mai mare nu inseamna o benzina mai buna, doar o benzina mai imuna la autodetonatie, adica nu e cazul tau. Benzina mai buna de 95 nu exista, cresterea de CO se face prin aditivare, adica "impuritati" din punct de vedere energetic. Adica nu pleca urechea la toate capcanele intinse de petrolisti. Cauta pe net si care sunt efectele la motor ale unei benzine cu CO superioara celei pentru care a fost fabricat. Un sfat general, mai bine te documentezi la surse autorizate (netul este plin de ele, rapoarte si nu discutii pe forumuri) decat sa urmezi pasi gresiti ai altora.

Share this post


Link to post

Mersi de iluminare, trec sa ma documentez!

Share this post


Link to post

CO utilizat tine de raportul de compresie. La 9,3/1 este suficient CO91-95, sa nu se produca detonatii (autoaprindere). In plus, motorul tau are senzor de knock (detonatie), care reduce unghiul de avans la scanteie in caz de. In privintza consumului, cu cat pui benzina cu CO mai mare cu atat motorul consuma mai mult.

Despre alte efecte negative te las sa citesti singur.

Share this post


Link to post

Toline, esti toba de carte, tata! Din ce-am rasfoit azi noapte, pe la 1:30, am ajuns la concluzia ca merg la Mol, ca au nu stiu ce 95 Tempo Plus, care merge la masinete Euro 3, iar aia de 98 a lor, zic ei ca merg la astea de ultima generatie, Euro 3 si 4. Pentru inceput, voi da o fuga la service sa se uite putin la ea! Oricum, esti tare pe felie, cred ca AR-ul ar trebui sa te ia pe la ei, daca nu cumva s-a produs! Multam fain!

Edited by voicu001

Share this post


Link to post
In privintza consumului, cu cat pui benzina cu CO mai mare cu atat motorul consuma mai mult.

Verificat si rasverificat, asa este!

Share this post


Link to post
Si nu lasa sa ajungi "pe fund de rezervor" niciodata, cum ai ajuns la sfert, baga plin, ca o sa ajungi in alte necazuri planse pe aici (injectoare, supape, filtre), iar pentru probleme de benzina n-ai garantie !!!

Eu de obicei pun benzina (fac plinul) cand se aprinde becul.

Ce se poate intampla la injectoare, supape, filtre ? Se infunda cu mizeriile de pe fundul rezervorului ?

Singurul risc de care stiam era arsul pompei care se raceste cu benzina.

Deci cum s-a aprins becul ma duc si fac plinul, asta inseamna ca mai merg cativa km.

Pana la urma cam cati litri mai sunt cand se aprinde martorul, ca am tot citit dar nu m-am lamurit. 5-10 ?

Inca ceva...facand plinul dupa metoda de mai sus, ultimele dati am pus mai putin de 30 de litri, chiar 28, iar 'pe vreumuri' puneam cam 35, fara sa insist cand declansa pompa... :scarpin:

Share this post


Link to post

salut, in rezervor cand se aprinde becul sunt 5,5l(cel putin asa zice la carte :D ) iar cu benzina,,,,,,,,,,zicea cineva sa folositi 91-95...avea mare dreptate, masina e reglata din fabrica pt 95, daca vrei sa pui 91...tre sa o reglezi tu, e foarte simplu, se face un scurt intre niste pini, mufa e sub bord, scrie pe ea pt ce tip de benzina e reglata masina :P

Share this post


Link to post

Nu am vazut nicaieri benzina de 91. Sau e aia cu plumb ? :scarpin:

Share this post


Link to post
Nu am vazut nicaieri benzina de 91.

N-ai vazut, dar precis ai pus. Doar n-o sa-i zica de 91 cand pot sa ti-o vanda de 95. Cine sa-i controleze, ei pe ei ? Cum s-au facut averile in RO ? Cu alcool si cu benzina !

Dar uitati ce gasim pe forumurile celor care credem noi ca nu-si pun probleme de benzina sau de costuri:

 

"I drive a 99 Cougar w/ 2.0L I-4 and L/U ATX, 105k miles. Lately I've

been interested in seeing how much mileage I can get out of it. It is

EPA rated at 26/31 and has built in trip mileage in the dash. I still

calculate mileage based on gallons & odometer as well though.

 

Over the past 1,800 miles or so, my highest reading for 105 mile

interval was 31.5 mpg w/ 88 octane. The lowest was 27.7 for 200 miles

on 87 octane. Normal mileage is in the mid 28.x range to mid 29.x

with the mixture of driving I do - my daily commute to work is ~25

miles using different 80% highway routes."

 

Spre comparatie 31,5 mpg ~ 7,5% la un motor de 2L, iar 26 mpg = 9%. Am fost mirat sa vad frecvent performante > 40 mpg (~5,9%) la masini americane, care sub 2000 cc nu conduc.

Edited by tolin_afc
  • Like 1

Share this post


Link to post

Dar sa revenim la Matiz Euro 3, ultimul strigat in materie de matiji. Nu reiau subiectul, se oprea si nu pornea citeodata, zicem eu ca de le benzen! Ma duc la service la Radacini pe Giurgiului, de unde-am luat-o! Am ramas profuuuuuuund dezamagiiiiiit, dupa umila mea parere, e multa ameteala p-acolo sau am nimerit eu in Ziua Ametelii Totale! M-a dat la un nene care cica stai NUMAI chetii de lucrat cu testerul, noxe, sonda lambda si alte bazaconii, s-a jucat ala cu niste mufe pe sub bord, de facuse nu stiu ce de nu se mai stingea becul de Engine Check, neam! Intr-un tirziu, a reusit sa stearga nu stiu ce memorie si n-a mai ramas ala aprins in timpul mersului motorului! M-am dus la noxe, perfect, zice, n-am ce sa-ti fac, totul e super cu masina ta! Ba, zic, uita-te cum vibreaza, in puii mei, si zic, daca-i pun si aerul, are turatie neregulata, ceea ce i-am si demonstrat! Zice, eu nu mai am ce sa-i fac, vorbesc cu un mecanic sa te ia in primire! Si stau eu p-acolo si ma uit pe ziduri, intr-un tirziu, ma vede unu', sef de-al lor, zice, ah, uite-l p-ala liber, Icsulete, ia vino ba la Matizul asta! Si incep sa-i recit iar si lu' asta, cum se opreste, cum nu porneste, cum porneste super-super dimineata pe racoare (eu ma uit pe ceru-al mareeeee!) si zice ala, asa vibreaza toate, ca-i motor in 3 cilindri, zic, a lui nevasta-mea nu vibreaza asa, pai, zice, asa sint astea, Euro 3, puturoase si vibratoare!!! Na! Fa-i ceva, zic, sa porneasca si sa nu mai dea rateuri, incepe asta sa-i umble la IAC (daca am tras bine cu urechea), il chinuie pe bietul matizac, de-i plingeam de mila, frate, da-i turaje, da-i nu stiu ce pe la avans, drace, zice, schimbam IACu' si hai sa schimbam si bujiile! Ceea ce a si facut, erau bujii Bosch, afumate rau de tot, de ce, poate cei cu experienta pot stii, ca ala nu mi-a zis nimic, am observat eu, ca a masurat cu o lera si lera intra lejer intre electrozii bujiei. In concluzie, masineta merge la fel, dar m-am ales cu-n IAC nou si cu bujii Champion, ca sint mai bune, cica! Da' de ce o fi fost atita fum pe bujiile mele, nu stiu, ca cica toate alea erau normale, inclusiv chestia aia ppm, care cica-i zice ca bujia merge brici!

Aha, mi-a facut ala un test meserias, zice, ba hai sa acceleram si sa punem frina, si ea nu trebuie sa se opreasca, uite zice, punem si aerul conditionat! Pirn urmare, am pupat niste frine, de mi se rupea sufletul de masineta, am regretat ca am dus-o la chin!!! Evident, nu s-a oprit, dar s-a oprit la mine, in a doua, exact dupa ce am plecat de la service! Sic!

CONCLUZIE: Pentru masochisti, duceti-va! Pentru restul, trimiteti-va dusmanii acolo si veti fi satisfacuti!

Peste un timp ma duc sa-i pun neste benzen de la Mol, d-aia de 95, ca tot va vad ca scrieti ca ocatn mare rezulta consum mare, iar benzinarii sustin contrariul, zau! Este logic si evident!

Sa mai adaug ca ma umplu pe zi ce trece de sila si ca serviciile in tara asta sint ceva mai jos decit kkoa? Nu mai adaug!

Prin urmare, pe mai later, aligator!

Share this post


Link to post

Nene Voicule, nu cumva tu nu prea apesi acceleratia cand pleci de pe loc ? Eu asta am inteles. Baga nene pedala in ea si n-o sa mai ai probleme.

Bujiile este bine ca le-au schimbat, alea Bosch erau prea "reci" pentru motorul acesta, motiv pentru care se afumau, mai exact nu lucrau in zona de temperatura in care se autocuratza. Champion nu este mai bun ca Bosch, ca marca, dar bujiile puse de ei au o cifra de temperatura mai buna pentru motorul tau. Daca iti puneau NGK BPR5EY-11 era si mai bine. Eu am reclamat de la inceput faptul ca bujiile puse de fabrica sunt prea reci, dar celor de la fabrica le-a trebuit 6 ani ca sa afle sau stiau si ii durea in pix. Si acum livreaza tot cu asa, iar apoi le schimba la revizie. Halal eficientza, nu-i de mirare ca-s falimentari.

 

Sau poate ai prea putin intins cablul de acceleratie? Ca asa vin din fabrica mamii lor, vezi ca se intinde usor cu o cheie fixa, in jur de 10, nu trebuie sa mai mergi la service pentru asta.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

WOW bujii afumate da ce puii mei le-ai facut baie in benzina???

Ori iti baga prea multa benzina ori iti baga prea multa benzina una din 3 :-?

.

Si daca e asa este inevitabil sa ineci motorul si cred ca de asta s-a chinuit individu ala cu testeru atat ca ecm ala nu se aprinde degeaba(asta doar in cazul meu).

Share this post


Link to post

Toline, tatutule de matiji , asa e, nu prea infig piciorul in ea, dar asta n-o scuza ca nu vrea sa porneasca uneori, ha? Fi-le-ar numele de ris de facatori de masini!!!

Da' minunatele bujii NGK BPR5EY-11 se gasesc prin Romania, pe undeva? Uite, de maine m-apuc sa caut d-astea pe la magazine, sper sa fi auzit careva de ele, ca deja incep sa nu ma mai mir!

Alezze, de unde puii mei sa-i dau mai multa benzina, ca si-o taie ea singurica?! Iar meseriasii n-au zis ca ar fi sau nu de prea multa au prea putina benzina, e buna benzina de la OMV, de la Shell sa nu pui, incheiat citatul! Oricum, moa, personal, m-am umplut de ura pe OMV, chiar daca or aveaa benzina buna, eu nu-i mai suport ca la trei benzinarii mi-au dat din colt in colt cu tipul de benzine de la ei!

Revenind, am fost la Mol si am bagat Super Tempo Plus de 98. Am vaga senzatie ca au nivelul de vibratii s-a dus o liniuta in jos si parca se tureaza mai repede, se aude altfel, zic! M-am plimbat vreo ora cu ea acuma si, hai sa nu cad in autosugestie, dar parca merge mai plin! Am pornit-o si p-a lui nevasta-mea si zic ca a mea, parca vibreaza o idee mai tare, ca deh! e Euro 3, incheiat citatul. Dar n-am avut nicicind probleme cu asta Euro 2, na, mai dadea de nu pornea o data, dar a doua oara, o lua sigur, dar asta, foaarte rar! La a mea, mi se face inima gamalie cind dau la cheie si in cheile in mina si ma intreb si eu ca ala: o porni sau n-o porni? That is the question! In seara asta a pornit...

Una peste alta, o sa va mai intreb eu maine ce si cum!

Edited by voicu001

Share this post


Link to post

@voicu > la tine, pana nu te lamuresti ce are, nu pune alte bujii, sunt foarte bune cele puse de ei. Eu nu stiu cum nu pot aia face un motor cu scanerul in mana. Si de ce se grabesc sa stearga codurile de erori, cand alea spun totul. Doar daca se uita la el ca matza-n lemne.

Bujiile le-am luat de aici, 14 RON bucata. Dar la mine mergea foarte bine si inainte, doar ca acum am realizat ca e loc de mai bine. Motorul urca in turatie foarte usor si foarte repede, are zgomot mai mic si dezvolta cuplu la turatii extrem de mici. In plus, am observat ca se incalzeste mai repede. Pe scurt, nu credeam ca se mai poate stoarce ceva din motorul acesta. Dar dupa o scurta proba de acceleratie intr-a II-a pana la limitare am realizat ca am parcurs o distantza mai scurta cu vreo 25%. Proba a fost pur subiectiva, ca nu ma asteptam la asa o diferentza, iar acum nu imi vine sa schimb bujiile, sa fac o proba comparativa, mai aproape de adevar.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

da tu inainte sa pornesti motorul, pui contactul si il lasi pana se stinge beculetzul ala din bord(check engine) pt ca in momentul ala pompa de benzina care e electronica face o alimentare a sistemului(umple conducte, duce bnzina pana la injectoare...)si e posibil ca daca ii dai cheie imediat ce pui contactul sa nu o ia din prima...teoretic nu tre sa se intample asta pt ca acolo exista supape care "teoreti" nu trebuie sa lase benzina sa fuga inapoi in rezervor...dar intre teorie si practica.... :P

Share this post


Link to post

S-a para discutat ... la Euro3 Check Engine nu se stinge decit DUPA ce pleaca motorul, nu e ca la Euro2.

Share this post


Link to post

Corect, nu se stinge, e genratie noua, ce puii mei! Noroc ca am mai citit pe aici, ca atunci cind am luat-o era sa le iau gitul la aia!

Toline, tatutule, am stat linga ala cu calculatoru', nu dadea nici o eroare, nu stiu ce dracu' mufa a scos ala si s-a produs, mi-a iesit totul brici, na, vedeam si eu pe display, no errors, ca nu-ti trebuie prea multa carte!

Ideea se pune ca dupa bujii si IAC si benzina de 98 Mol administrata, nu am avut probleme, ma rog, sint la o zi dupa service, sa vad in continuare cum o merge.

Vibreaza, trepideaza, putin mai tare, dar numai o idee, decit cel Euro 2, cica e de la amortizoarele motorului, asta dixit un mecanic care a facut specializare la Craiova la Euro3. Minune, cica dupa 5000 de km, o sa am alta masina, el zicea la figurat, evident, ca cica se regleaza motorul si scade consumul drastic!!! Mai am putin sub 4500 si o sa-mi scada si mie consumul. Si tot de la cel cu specializare, benzina recomandata este cea de 98. Cam atita, dar raminem pe frecventa ca o sa v mai zic daca mai apare ceva, Doamne fereste!!!!

Ma duc sa ma culc, ca sint ruuuuupt!!!

Share this post


Link to post

Nene Voicule, sigur ca vibreaza, si al meu vibreaza, si alte vibreaza, ca doar e rotor in miscare si echilibrare 100% nu exista. Acum mai depinde de prinderea elastica a lui, ce sa zic, pot fi si acolo probleme, ca sunt niste bucsi de cauciuc si depinde si cum a fost asezat motorul. Important e sa n-ai erori la tester si sa-ti plece usor. Apropo, tie ti-au schimbat uleiul din motor ?

Acum, legat de consumul masinii, cred ca stii ca depinde mult de felul cum este condusa. Nici eu nu stiu sa merg economic, dar eu am noroc ca a mea consuma foarte putin. Ultima citire a fost de 6,6% exclusiv urban, iar aici am drumuri multe si scurte, abia apuca motorul sa se incalzeasca.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Nene voicu pai sa stii ca dupa 5000km o sa ai alta masina cel putin la mine asa a fost ca de trepidat trepida de ma scotea din sarite si ai vaz cand ti-am ararat ca nu mai avea nici pa drq si pa benzina euro 2 de la petom :D .

Si vezi cum poti sa faci cateva drumuri foarte foarte lungi ceva de genul 1100km in 48 de ore(intamplarea a afcut sa am 3 pana acu)sa incerci sa meri cat mai constant pa la 110-120km la ora ca daca e sa meri cu ea numai prin buc cum mi-ai zis o sa astepti un pic mai mult sa se lase motorul(cam 10000-12000km).

Asa ca :lavolan: si fara incidente rutiere de nici un fel :banana: .

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

Toline draga, te invidiez cu consumul ala!

Cit despre benzine, mi-a povestit un pretenar cam cum e treaba, cica pe centura, pe unde trec vagoanele, vin cisternele pe care scrie Petrom OMV, Luk si dracu' sa le ia care vind benzina si alimenteaza cu toatele de la celeasi garnituri, dac nu vagoane, cum se nimereste! Mi-a cazut dintele! Acusi, c-or mai pune aditivi prin ele la statii, de diferite calitati, numai istoria mi-o va arata, in alta viata! Dupa ce-am aflat asta, ma voi duce fix la Luk, la benzen de 95 si cu asta basta!

Si daca nu sint indiscret, care ai Matiz Euro III, da-mi un mesaj si mie sau sa ne vedem joia la locu' stabilit, ca vreau sa vad si io daca toate face la fel, na!

Share this post


Link to post

He-he, unde eram fericit ca pornea la 1/1500 de cheie, aseara, plecind de la un amic din Militari, n-a porni la prima, la a doua, luuuungaaa, n-a luat-o, am trecut pe pozitia 1 si i-am dat din nou, evident, luind-o iar la 1/1500, elegant!

Din aceasta intimplare am desprins citeva concluzii:

- nu benzina era de vina;

- azi, daca au program, ma duc la Autonet, la prima ora;

- nu mai merg in Militari si nici in Dumul Taberei, unde nu mi-a pornit prima data.

In ritmul asta, o sa termin in citeva zile cartierele pe unde nu-i place sa porneasca si o sa stea frumos in parcare si nici n-o sa mai am probleme.

Intrebari:

- cind nu porneste din prima, pentru ca trag slabe sperante sa-i facă cineva ceva, de ce oare trebuie sa trec pe pozitia 1 si sa-i dau iar? V-am spus, e ca si cum n-ar fi alimentat cu benzen, o fi vreo eroare pe la calculator, nu da drumul la benzina decit cind vrea el, ha?

- bujiile se afuma din cauza ca se produc rateuri luuungi si se acumuleaza benzen?

Va dati seama ca in prima parte a mesajului am facut ceea ce s-a numit haz de necaz! Daca am locui intr-o tara adevarata, care se vrea ...ue, pina acum nu as fi avut aceste probleme, noi toti am fi avut altfel de masini si c), daca am fi avut o masineta mai incapatinata, cum e a mea, nu ma indoiesc ca acum ar fi fost demult schimbata, zic!

Dar cum nu se produc aceste treburi, atunci nu-mi ramine decit sa-mi infrinez brusc dorinta de a merge la Craiova si stringe total de git p-aia care au facut reglajele si montajele la masineta, p-aia de i-au dat OK la vinzare si pe altii!

Prin urmare, cum speranta moare ultima, iar eu in incapatinarea mea de a crede ca mi-am luat masina (o iubesc rau, na!) si in faptul ca voi prinde si vremuri mai bune pina la iarna, voi lua calea service-urilor si daca-mi vin si alte idei, va zic!

Edited by voicu001

Share this post


Link to post

Pai, cand pui contactul, se aude pompa de benzina cum pleaca timp de vreo 2 sec. ? Ca daca pompa nu pleaca sau daca regulatorul de presiune nu tine 55psi, atunci e clar de ce nu-ti pleaca motorul.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Nene voicu tu cand pornesti masina de bagi cheia in contact si pui contactul macar astepti si tu 3 sec pana se amorseaza circuitul cu benzina sau ii dai ca la dacie (adica ai bagi cheia si ai invartito imediat)da mai ai un maty si banuiesc ca faci cum trebe.

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

Dragalasilor, banuiti bine, fac cum trebe!

Am fost la Autonet, acu' am venit, meseriasi si de bun simt! Am fost la seful lor, zic, ajuta-ma, te rog frumos, n-am programare, da' sint un caz special, e noua si porneste aleator! Mi-a dat un nene care a pus un scanner pe matizac, s-a uitat ala putin, a venit si nenea sefu', a pornit-o s-a uitat pe display, zice, ba, desfa colo, la aer, regleaza clapeta la TPS, fa asa si asa si mai vorbim! A reglat ala micu' vreo ora clapeta aia, a pus alt senzor, ce mai, nu s-a lasat pina nu i-a iesit pe scanner TPS = 0,0. Motorul nu mergea, doar contactul era pus! A mea avea 0,4 cind nu actiona de nici un fel, la relanti care va sa zica. A venit si seful lor, s-a urcat in ea a facut o tura, zice timpul de injectie e prea mare, i-a mai facut nu stiu ce, zic, hai sa dam o tura si ne-am invirtit prin Giulesti, mi-a zis s-o turez (mi-a facut o demonstratie cind se taie injectia la 70 la ora intr-a II-a, am crezut ca moooor!!!!), ca aici e tot spilul la motorul minunat care este, ca asa scap si de bujii afumate si de consum si de nu stiu ce infundate, daca merg cum trebe, ca m-ai bine merg mai turat putin decit sa merg subturat, ca-i fac mai rau, ce mai, era toba de carte baiatul si mi-a mai zis ca n-o sa mai am probleme de acest fel! Foarte sigur pe el si chiar mi-au placut cum se misca, adevarati, incepind cu nenea sefu'! Mi-ar parea rau sa nu aiba dreptate! Eu le-am zis ca daca saptamina asta merge bine, s-au ales cu Dinastia Matijilor, adica, ne vom face revizii si reparatiile la ei!

Cam asta ar fi, ramine de vazut, numai istoria imi va demonstra!

Edited by voicu001

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...