Jump to content
Sign in to follow this  
Cumnatu

De Ce Nu Alfa Romeo ?

Recommended Posts

Ma bate gandul rau la o Alfa 156 2.0 benzina, an 2002-2004 ( acolo m-as incadra ca si banuti ). In afara de cunoscuta sensibilitate a bucselor samd din ce e pe sub ea ca e gandita putin cam prea sportiv pt drumurile nostre si in general sensibila pe la cele mentionate , de ce NU as cumpara o Alfa Romeo.

Ca de ce as lua-o stiu, trage binisor, consuma multicel dar nu e problema, spatiu este decent intretinerea cam la 60 % fata de ford ( cumnata-miu a avut ford si are alfa acum ) imi place cum stau fizic in ea chiar daca nu ma inebuneste ca si forme dar stau fizic bine la volan.

 

So, dupa ce stiti voi, de ce NU as lua o Alfa Romeo ?

 

( fac undeva pe la 600-700 km / luna si nu cred ca o sa fac mult mai mult in urmatorii 1-2 ani, 95 % in Bucuresti )

 

Multumesc !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Am o italianca in casa, e Fiat, dar.tot de acolo vine(Fiat+Alfa+Lancia=mare familie), probleme apar si la electrica destul de des. Cel mai bine ti-ar fi sa cumperi o masina cunoscuta, sa stii proprietarul, si sa stii daca nu are probleme la electrica, restul sunt normale pt drumurile noastre, exact cum ai zis. Dar la grupul asta au sensibila electrica. Ca sfat, acolo sa ai grija.

 

In rest e o masina ok, am condus asa ceva, si nu pana la piata. Chiar merge bine si legat de consum..care nu consuma? :) )

 

 

Share this post


Link to post

Heheee - nu pot sa nu ma bag in vorba.

Sunt la a doua Alfa, si am umblat sub capota la destule...

 

156 e un model reusit, cu o platforma fara probleme mari. S-a dus vestea de suspensie proasta din cauza pieselor aftermarket de proasta calitate. Daca iti alegi cum trebuie sursa nu sunt probleme. Da, e mai sensibila decat Woo-urile, dar are si complet alta tinuta de drum

 

Elecrica e ok - cele pana in 2002 nu au CAN si daca nu si-au bagat ciobani mainile prin ele, sunt bulletproof; Cele dupa 2002 au CAN, si mai dau erori, din cauza mufelor slabe. In cateva locuri, deja cunoscute si rezolvabile.

 

Tabla e excelenta, nu ai probleme cu rugina.

 

Suspensia zgaltaie oleaca, dar este confortabila - nu are duritatea unei suspensii sport.

 

La motoare discutia e foarte lunga, dar o sa incerc sa sintetizez. In trei cuvinte - Nu lua benzina! Ma refer pana in 2000cc - pentru ca 2.5v6 si 3.2v6 sunt niste motoare extraordinare.

La generatia pana in 2002 ai Twin Spark - ceva mai fiabil, dar cu probleme la debitmetru, clapeta de acceleratie, sonde lambda - si cel mai nasol - distributia se face la 2 ani sau 40k km, altfel se rupe (pe bune) - e destul de scumpa, si se adauga si variatorul (VVT-ul de pe axa de admisie).

Dupa 2002 ai JTS-ul - aceleasi probleme ca mai sus, la care se adauga setea nestavilita de ulei, pierderi de compresie peste 100k km, sistem de injectie prea destept pentru vremea lui, cu probleme de functionare si piese scumpe (un fel de FSI)

 

In concluzie - daca nu vrei sa ajungi sa o urasti, ia-ti JTD (1.9 sau 2.4) - e un diesel fain, care stie si turatii mai mari, fara nici o legatura cu TDI-uri sau Dci-uri, si extrem de fiabil. Sau daca poti, unul din cele doua V6.

Eu am JTD doar din cauzele enumerate mai sus - departe de a fi fan tractor... dar voiam musai 156. Si nu am regretat niciodata alegerea.

Si mai e o treaba - si eu fac cam 700km pe luna prin bucuresti, dar ii fac cu Cielo...

Edited by madkat

Share this post


Link to post

2.5 si 3.2 aduc probleme maricele la impozit si asigurare dpdv financiar + ca si un consum adecvat sunt convins. Iti dai seama ca dupa 3,5 L orice pana in 3L mi se pare mic si ca nu trage ( delatfel si timpii de la 0 la 100 imi confirma parerea ) dar in cazul 156 ma uitam dupa 2.0 pt ca diesel o sa inghet toata iarna in el, am drumuri mici, + ca nu exclud un gpl pt momentele de blocat in trafic mai ales.

Share this post


Link to post

VVT-ul de pe axa de admisie nu s-a imbunatatit odata cu trecerea anilor? Intreb deoarece la Reno-urile cu motor 1.6 VVT nu s-au mai schimbat fulii defazoare dupa 2006, iar cei care le-au schimbat, nu au mai avut treaba cu ele.

Eu sincer ma indoiesc ca la mine la Megane voi inlocui respectiva fulie.

Share this post


Link to post

Da, stiu, ca am mai discutat problema asta ;)

 

Din pacate la TS/JTS nu au imbunatatit reperul. Exista niste kituri de reparatie, care sunt mai ieftine ca variatorul in sine, dar manopera e tot aia si rezultatul - dupa noroc.

 

@Cumnatu - pe Twin Spark merge gpl secvential normal - insa pe JTS stiu ca e f complicat si scump.

 

In tractor ingheti, intr-adevar, dar te si obisnuiesti, o incalzire in scaune, ceva, si se mai atenueaza gerul.

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...