Jump to content
Sign in to follow this  
cristian.matiz

Supapa Egr

Recommended Posts

I-am dat un search pe forum dar din pacate nu am gasit nimic asemanator cu ce ma intereseaza si din acea cauza am deschis un nou topic.

Am dus masina azi in service la Promotor in Timisoara ptr o mica constatare.

Problemele care m-au determinat sa fac pasul asta au fost urmatoarele :

- dimineata cand o porneam la prima apasare pe acceleratie motorul da sa moara si sa mearga foarte inecat si practic apas degeaba pe acceleratie ca se tureaza greoi.opresc motorul il pornesc din-nou si merge ca uns.poate si pedala de acceleratie se blocheaza undeva,nu stiu.

- se auzea un huruiut la motor in momentul cand turam motorul,asemanator cu cel al unei tobe sparte.prima oara am crezut ca este toba sparta dar baietii de acolo mi-au spus ca ori este o garnitura ori foarte probabil avand in vedere si problemele mentionate mai sus,supapa egr sa fie ori infundata ori sparta.

Ei m-au chemat luni ptr a umbla la motor ptr ca mi-au spus ca ceea ce vreau eu nu este o lucrare ptr sambata si implica ceva mai mult de lucru si poate nu au supapa aia pe stroc.

Am fost si la magazinul de piese auto ptr a intreba estimativ un pret ptr acea supapa.Supapa EGR pret -175 ron - 10% reducere daca comand pe internet.cum vi se pare pretul?

ati mai patit asemenea probleme.multumesc.

Share this post


Link to post

Dar la egr...trebuie sa ai consum mare si totodata...ceck aprins in bord...

Probleme iti facea doar la prima pornire din zi...?

Share this post


Link to post

Dar la egr...trebuie sa ai consum mare si totodata...ceck aprins in bord...

Probleme iti facea doar la prima pornire din zi...?

 

da,doar la prima pornire din zi.nu e nici un martor luminos aprins in bord.

Share this post


Link to post

Si de unde s-a tras concluzia ca ar fi nevoie de EGR.

Asta nu inteleg...

Edited by sergiuhusca

Share this post


Link to post

Trebuie sa traiasca si aia de la service, nu?

Share this post


Link to post

Dar la egr...trebuie sa ai consum mare si totodata...ceck aprins in bord...

Probleme iti facea doar la prima pornire din zi...?

Vezi ca masina aceea are altfel de sistem EGR, pneumatic ! Asa ca, mai usor cu check-ul pe bord.

  • Like 1

Share this post


Link to post

EGR-ul e actionat de ECM, acesta din urma nu remarca daca nu e OK?

Share this post


Link to post

Cunosti sistemul de pe Euro2 ? Singura legatura cu ECM este bobina electro-valvei care lasa sau nu informatia de depresiune aer din corpul clapetei. Deci, stie ca la bornele acelei bobine are zero sau oo, atat. Supapa EGR este actionata de catre aerul cules din corpul clapetei. Despre functionare poate face teste pe raportul de amestec si culege reactia de la sonda lambda. Dar testele acestea nu se fac "on-line". Doar de la Euro3 s-a introdus supapa EEGR, adica cu actionare electrica.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

In manualul de service la E2, la 'functionare' zice ca ECM-ul il comanda, de aia intrebam.

  • Like 1

Share this post


Link to post

ECM comanda supapa electrica care alimenteaza (cu aer) regulatorul care alimenteaza (cu aer) EGR. Adica ECM stabileste domeniul de turatie si sarcina in care functioneaza EGR. Legea de evolutie in domeniu este data de catre un regulator mecanic.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Deci crezi ca EGR-ul e cauza manifestarilor de mai sus? Ca ar fi cam mult minim 250 cu tot cu manopera pentru supozitia unui mecanic de la Promotor TImisoara.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Deci crezi ca EGR-ul e cauza manifestarilor de mai sus? Ca ar fi cam mult minim 250 cu tot cu manopera pentru supozitia unui mecanic de la Promotor TImisoara.

 

Eu nu stiu ce sa mai zic si sa mai cred si din cauza asta am ajuns sa scriu pe forum.

Eu trebuie sa transcriu masina pe numele meu iar aceasta procedura impune efectuarea testului de autentificare de la RAR, iar dupa ce simptome are masina nu prea cred ca imi iasa gazele la RAR,ca,pe langa faptul ca merge inecat si dimineata la prima pedala nu se tureaza si da sa moara motorul mai se si aude un zgmot de la o garnitura ca si cum ar fi toba sparta.

Acuma mai dati-mi si voi niste sfaturi ca duminica duc masina la tinichiciu sa ii faca pragurile si ce mai este ruginit la ea si pe urma sa vad si partea de mecanica sa ii fac RAR-ul.

Share this post


Link to post

La autentificare la RAR nu au treaba cu nici o verificare tehnica, doar cu seriile.

Share this post


Link to post

La autentificare la RAR nu au treaba cu nici o verificare tehnica, doar cu seriile.

 

e bine de stiut.mersi mult.dar totusi ce fac cu sunetul ala de la galerie si cu supapa aia ce mi-au zis aia?

Share this post


Link to post

La pornirea motorului (rece) supapa trebuie sa fie inchisa. Iti ia fix 1 minut ca sa verifici daca supapa chiar inchide cum ar trebui. Pentru asta, identifici furtunul de vacuum care o actioneaza, il scoti si il astupi cu ceva, astfel incit, la pornirea motorului sa nu iti traga aer pe acolo. Dupa ce faci toate astea, pornesti motorul si incerci sa accelerezi. Daca iti "in nas", adica daca se comporta asa cum ai descris tu, e foarte probabil sa aiba o problema supapa EGR (eventual sa nu inchida bine). Daca nu, trebuie investigat in continuare.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

La pornirea motorului (rece) supapa trebuie sa fie inchisa. Iti ia fix 1 minut ca sa verifici daca supapa chiar inchide cum ar trebui.

Si daca furtunul acela sau cel dintre regulator si EGR este copt/crapat ? Eu nu cred intr-un defect mecanic. Supapa EGR poate avea depuneri si nu inchide, dar ea poate fi curatata.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Un furtun e metal de fapt si e fix, ce duce de la galerie in jos spre EGR.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Un furtun e metal de fapt si e fix, ce duce de la galerie in jos spre EGR.

 

pe o diagnoza computerizata imi arata exact ce problema am?

Share this post


Link to post

NU !

 

Un furtun e metal de fapt si e fix, ce duce de la galerie in jos spre EGR.

Intre regulator si supapa ce este ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si daca furtunul acela sau cel dintre regulator si EGR este copt/crapat ?

E greu de crezut ca ulterior motorul ar merge, citez, "ca uns" tragind aer fals prin furtunul respectiv.

Share this post


Link to post

E greu de crezut ca ulterior motorul ar merge, citez, "ca uns" ...

Asta este valabil pentru intreg sistemul EGR, conform pricipiului "ori suntem golani, ori nu mai suntem".

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...