Jump to content
Sign in to follow this  
cupry

Geamuri Electirce Defecte + Claxon Mut

Recommended Posts

Buna,

 

am problema descrisa in denumirea topicului. Nu functioneaza panoul de control al gemurilor de pe portierea soferului(AVEO 2006 1.4 16V 94 CP). Adica functioneaza prost astfel: gemurile fata nu merg actionate nici in sus nici in jos geamurile spate merg actionate doar in jos. Mentionez ca butonul de pe fiecare portiera functioneaza doar de la sofer e buba.

 

Alta problema e clxonul. Nu merge

 

Va rog sugestii.

 

merci

Edited by cupry

Share this post


Link to post

Pentru chestia cu geamurile, probabil ca ai o problema cu blocul de contacte de la sofer sau cu conectorul usii fata (sub plasticul de la piciorul stang al soferului).

Pentru chestia cu claxonul pot fi multe dar marunte.

La cum pui problema, mai bine mergi la un service de electrica.

Share this post


Link to post

...Pentru chestia cu claxonul pot fi multe dar marunte...

Claxon mut am si eu. Cautind dupa schema atasata am ajuns la concluzia ca defectul s-ar afla in conectorul C201. Stie cineva pe unde e si cum se ajunge la el? Multumesc.

post-18663-013383600 1300430972_thumb.png

Share this post


Link to post

Claxon mut am si eu. Cautind dupa schema atasata am ajuns la concluzia ca defectul s-ar afla in conectorul C201. Stie cineva pe unde e si cum se ajunge la el? Multumesc.

 

In manualul de unde ai postat schema,scrie si unde e conectorul.Este atasat la tabloul de sigurante din interior.

Share this post


Link to post

Aceeasi problema o am si eu cu claxonul.

 

Intr-o seara a inceput sa claxoneze singura de nebuna de m-am si speriat cand am ajuns la ea (era umiditatea foarte crescuta afara - e posibil sa aiba o legatura). Atunci i-am scos mufa de la claxon si a doua zi m-am dus la un electrician.

Cand a masurat mufa, ea inca primea curent, apoi a scos releul. Dupa ce l-a bagat inapoi, nu mai primea curent, deci inseamna ca releul inchidea circuitul, ramasese blocat.

Am bagat mufa inapoi la claxon, apoi a mers fara probleme.

 

Astazi, la cateva saptamani de la incident, cand sa claxonez, era mut. Releul se aude cum inchide circuitul, deci inseamna ca functioneaza cum trebuie. Tind sa cred ca problema e la mufa/conector.

Share this post


Link to post

Aceeasi problema o am si eu cu claxonul.

 

Intr-o seara a inceput sa claxoneze singura de nebuna de m-am si speriat cand am ajuns la ea (era umiditatea foarte crescuta afara - e posibil sa aiba o legatura). Atunci i-am scos mufa de la claxon si a doua zi m-am dus la un electrician.

Cand a masurat mufa, ea inca primea curent, apoi a scos releul. Dupa ce l-a bagat inapoi, nu mai primea curent, deci inseamna ca releul inchidea circuitul, ramasese blocat.

Am bagat mufa inapoi la claxon, apoi a mers fara probleme.

 

Astazi, la cateva saptamani de la incident, cand sa claxonez, era mut. Releul se aude cum inchide circuitul, deci inseamna ca functioneaza cum trebuie. Tind sa cred ca problema e la mufa/conector.

 

Daca releul tacane,asta nu inseamna ca si functioneaza.contactele pot fi arse si atunci se inchid degeaba.Releul trebuie dat jos,alimentat cu 12V pe pinii 85 si 86 si verificata continuitatea pe 30 si 87.Deabia atunci esti sigur ca ai un releu bun.

Share this post


Link to post

Pai l-am schimbat cu un alt releu si face la fel.

 

Gata, mufa era de vina. Nu era infipta cum trebuie la locul ei.

Share this post


Link to post

... conectorul C201. Stie cineva pe unde e si cum se ajunge la el? Multumesc.

Am profitat de vremea frumoasa si m-am apucat de treaba. Am desfacut capaculpost-18663-044290900 1301033648_thumb.jpg. Am cautat in conectorul C201(cel albastru)post-18663-052820100 1301033669_thumb.jpg. Ajunge si pleaca, deci este OK interiorul. Mai ramine cablajul. :wallbanger: . Sugestii?

Share this post


Link to post

Am profitat de vremea frumoasa si m-am apucat de treaba. Am desfacut capaculpost-18663-044290900 1301033648_thumb.jpg. Am cautat in conectorul C201(cel albastru)post-18663-052820100 1301033669_thumb.jpg. Ajunge si pleaca, deci este OK interiorul. Mai ramine cablajul. :wallbanger: . Sugestii?

Daca ai ajuns acolo,nu mai merge cu sugestii:faci o copie a shemei de mai sus,iei un aparat de masura si afli unde e intrerupt circuitul.De la distanta,n-am cum sa stabilesc defectul.

Si,inca ceva:dupa marime,conectorul albastru nu pare a fi C 201

Edited by nluncasu

Share this post


Link to post

Daca ai ajuns acolo,nu mai merge cu sugestii:faci o copie a shemei de mai sus,iei un aparat de masura si afli unde e intrerupt circuitul.De la distanta,n-am cum sa stabilesc defectul.

Si,inca ceva:dupa marime,conectorul albastru nu pare a fi C 201

Uite cum stau treburile:

1. am imprimat schema atasata de mine pe un format A4.

2. am luat un aparat de masura post-18663-000314200 1301049988_thumb.jpg si am masurat in pinul 7 al conectorului tata (cel fix)C201 continuitatea circuitului fata de borna 30 a releului(ala albastru). E OK. Conectorul C201 e albastru post-18663-022884400 1301053539_thumb.png, daca nici acum nu crezi n-ai decit sa verifici.

3. Am bagat conectorul C201- mama - in cel fix - tata - si am masurat daca pleaca. Si pleaca!. Deci contactul se face.

Mai ramine de verificat cablajul ce pleaca din habitat catre motor. El trece dintr-un compartiment in altul prin niste cotloane. Este matisat la plecare si iese printr-un tub copex. Dupa aceea se ramifica la fiecare cosumator, ultimul fiind claxonul - la mine e pe dreapta. Aceasta schema post-18663-023805900 1301051818_thumb.png este cam orientativa de aceea am cerut sugestii celor care au mai intampinat astfel de situatii. Decit sa caut prin cablaj(sau sa-l schimb)mai bine trag alta sirma. O fi bine?!. Undeva - pe traseu - s-a intimplat ceva cu firul. Daca ingor s-ar putea sa se mai intimple si cu alte fire si poate atunci o sa fie mai rau.

Deci...

Share this post


Link to post

Uite cum stau treburile:

1. am imprimat schema atasata de mine pe un format A4.

2. am luat un aparat de masura post-18663-000314200 1301049988_thumb.jpg si am masurat in pinul 7 al conectorului tata (cel fix)C201 continuitatea circuitului fata de borna 30 a releului(ala albastru). E OK. Conectorul C201 e albastru post-18663-022884400 1301053539_thumb.png, daca nici acum nu crezi n-ai decit sa verifici.

3. Am bagat conectorul C201- mama - in cel fix - tata - si am masurat daca pleaca. Si pleaca!. Deci contactul se face.

Mai ramine de verificat cablajul ce pleaca din habitat catre motor. El trece dintr-un compartiment in altul prin niste cotloane. Este matisat la plecare si iese printr-un tub copex. Dupa aceea se ramifica la fiecare cosumator, ultimul fiind claxonul - la mine e pe dreapta. Aceasta schema post-18663-023805900 1301051818_thumb.png este cam orientativa de aceea am cerut sugestii celor care au mai intampinat astfel de situatii. Decit sa caut prin cablaj(sau sa-l schimb)mai bine trag alta sirma. O fi bine?!. Undeva - pe traseu - s-a intimplat ceva cu firul. Daca ingor s-ar putea sa se mai intimple si cu alte fire si poate atunci o sa fie mai rau.

Deci...

 

Trebuie sa tii seama ca,spre deosebire de Aveo,unde masa claxonului e permanenta,plusul venind prin releu,la Kalos,e invers,plusul e permanent,iar masa vine pe la volan,daca n-ai airbag,sau pe la volan si prin releu,daca ai airbag.

Share this post


Link to post

Trebuie sa tii seama ca,spre deosebire de Aveo,unde masa claxonului e permanenta,plusul venind prin releu,la Kalos,e invers,plusul e permanent,iar masa vine pe la volan,daca n-ai airbag,sau pe la volan si prin releu,daca ai airbag.

Am tinut, dovada e schema postata de mine mai sus.

Am trimis masina in service. Au confirmat temerea mea, este intrerupt firul negru intre pinul 7 al conectorul C201 si claxon. Le-ar fi trebuit citeva ore sa scoata tot cablajul, sa remedieze/inlocuiasca firul intrerupt si sa-l pozeze la loc. Asa ca trebuie sa ma reprogramez. Daca o sa reusesc sa fac ceva poze o sa le postez.

Share this post


Link to post

Am tinut, dovada e schema postata de mine mai sus.

Am trimis masina in service. Au confirmat temerea mea, este intrerupt firul negru intre pinul 7 al conectorul C201 si claxon. Le-ar fi trebuit citeva ore sa scoata tot cablajul, sa remedieze/inlocuiasca firul intrerupt si sa-l pozeze la loc. Asa ca trebuie sa ma reprogramez. Daca o sa reusesc sa fac ceva poze o sa le postez.

 

Cum asta,intrerupt in interiorul cablajului?Doar n-a tras nimeni de el.Ce,e din mamaliga?

Daca-i asa,iti dai seama,de ce calitate sunt materialele folosite.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...