Jump to content
Sign in to follow this  
siemens

Ce tip de benzina sa folosesc?

Recommended Posts

Am Cumparat un autoturism marca Cielo GLE pe injectie Fafricatie 1995 si ma intereseaza ce tip de carburant pot folosii, benzina cu plumb sau benzina fara plumb. Mentionez ca autoturismul nu este prevazut cu catalizator. Ar fi pribleme daca folosesc benzina fara plumb?

Va multumesc anticipat pentru informatie si astept un raspuns din partea Dumneavoastra.

Share this post


Link to post

1. Bine ai venit pe forum..

2. Nu are rost sa ne iei cu Dvs..

3. Daca pui benzina fara pb in loc de aia cu pb, si dai forja... se poate arde garnitura de chiulasa. (sau ceva de genul asta)

De ce vrei sa pui fara pb, daca masina e construita pt deailalta?... asa, pt cultura mea generala

Share this post


Link to post
Am Cumparat un autoturism marca Cielo GLE pe injectie Fafricatie 1995 si ma intereseaza ce tip de carburant pot folosii, benzina cu plumb sau benzina fara plumb. Mentionez ca autoturismul nu este prevazut cu catalizator. Ar fi pribleme daca folosesc benzina fara plumb?

Va multumesc anticipat pentru informatie si astept un raspuns din partea Dumneavoastra.

Siemens dupa cunostintele mele(mai modeste e drept) la injectie se foloseste benzina fara plumb.

Share this post


Link to post
1. Bine ai venit pe forum..

2. Nu are rost sa ne iei cu Dvs..

3. Daca pui benzina fara pb in loc de aia cu pb, si dai forja... se poate arde garnitura de chiulasa. (sau ceva de genul asta)

De ce vrei sa pui fara pb, daca masina e construita pt deailalta?... asa, pt cultura mea generala

 

 

Ma gandesc sa nu infund injectoarele folosind benzina cu Pb.

Share this post


Link to post

Nu prea are nici o legatura ... benzina cu plumb contine un aditiv de ardere, tetraetilul de plumb, care e inlocuit de alte tipuri de aditivi la benzinele fara plumb, aditivi ai caror produsi de ardere pot fi "dresati" de catalizator ... in principiu, nu se intimpla nimic daca folosesti benzina Fpb, doar ca masina va fi o idee mai lenesa (extrem de putin!); la masinile care folosesc Fpb are grija calculatorul sa compenseze aceasta scadere a performantelor.

Circula o legenda despre arderea supapelor daca folosesti Fpb la motoare normale, dar eu personal nu am auzit nici un caz real de astfel de intimplari; injectoarele se infunda cu benzina MURDARA, care poate fi foarte bine cu plumb sau fara plumb, depinde de unde alimentezi.

Share this post


Link to post

flex le zici ca-n carte. :lol:

adevaru e ca trage un peu mai bine cind bag cu pb in ea :lol:

Share this post


Link to post

Mda ... citind acum din nou postul neamtzului :lol: vad ca de fapt n-am raspuns la intrebare :roll: .

siemens, in cartea tehnica a masinii ce scrie despre tipul de combustibil folosit? ce scrie acolo, aia sa folosesti !

Share this post


Link to post
flex le zici ca-n carte. :lol:  

adevaru e ca trage un peu mai bine cind bag cu pb in ea :lol:

 

 

La ce masina spui ca ca are consumul de 5% iarna, cred ca nu de Cielo este vorba.

Share this post


Link to post

siemens, baga cu incredere fara plumb. Am avut si Cielo, tot din '95, coreean, si a mers saracu' cu benzina cu plumb de n-a avut aere. I-am pus si fara plumb cand nu gaseam "cu", si iar n-a avut nici o treaba. L-am dat la 192000 km, papa cam 200 ml ulei la 1000 km si asta fara nici o segmentare.

 

Plumbul din benzina se folosea pentru protejarea scaunelor supapelor. Daca nu ai de unde lua "cu plumb", pune-i fara plumb + o sticluta de aditiv din benzinarie (aditiv pentru completarea benzinei, nu pentru curatare de injectoare sau mai stiu eu ce altceva !).

Share this post


Link to post
Mda ... citind acum din nou postul neamtzului :lol: vad ca de fapt n-am raspuns la intrebare :roll: .

siemens, in cartea tehnica a masinii ce scrie despre tipul de combustibil folosit? ce scrie acolo, aia sa folosesti !

 

In cartea tehnica nu scrie ce tip de benzina se foloseste.

Am intrebat la un service Daewoo si am primit raspunsul (numai FPb) si intreband la un alt service Daewoo am primit raspunsul (numai cu Pb) nu stiu pe cine sa mai cred.

Share this post


Link to post

Service-urile ... zic dupa ureche.

 

Modelele pana in _nustiucean_ au mers numai cu benzina cu Pb. De cand s-au schimbat motoarele (Cielo se vinde acum cu Euro 3), si s-a introdus catalizatorul, s-a trecut la "fara Pb".

 

Daca esti sigur ca nu ai catalizator, poti sa bagi si de-aia, si de-ailalta. Daca ai catalizator, bagand benzina cu Pb se distruge catalizatorul, si costa bani.

Share this post


Link to post
siemens, baga cu incredere fara plumb. Am avut si Cielo, tot din '95, coreean, si a mers saracu' cu benzina cu plumb de n-a avut aere. I-am pus si fara plumb cand nu gaseam "cu", si iar n-a avut nici o treaba. L-am dat la 192000 km, papa cam 200 ml ulei la 1000 km si asta fara nici o segmentare.

 

Plumbul din benzina se folosea pentru protejarea scaunelor supapelor. Daca nu ai de unde lua "cu plumb", pune-i fara plumb + o sticluta de aditiv din benzinarie (aditiv pentru completarea benzinei, nu pentru curatare de injectoare sau mai stiu eu ce altceva !).

 

 

Multumesc pentru sfat.

Share this post


Link to post
Service-urile ... zic dupa ureche.

 

Modelele pana in _nustiucean_ au mers numai cu benzina cu Pb. De cand s-au schimbat motoarele (Cielo se vinde acum cu Euro 3), si s-a introdus catalizatorul, s-a trecut la "fara Pb".

 

Daca esti sigur ca nu ai catalizator, poti sa bagi si de-aia, si de-ailalta. Daca ai catalizator, bagand benzina cu Pb se distruge catalizatorul, si costa bani.

 

Nu are sigur catalizator!

Share this post


Link to post

Pentru putin.

 

Ideea e ca o masina fara catalizator este mai simpla in exploatare, dar mai poluanta. Asa ca pentru a se conforma normelor EURO x, s-a introdus catalizatorul (care dupa cum am zis, costa ceva banuti), de unde si problema: cand bagi din greseala "cu" in loc de "fara" se distruge catalizatorul. Bineinteles, capul face - capul trage, esti raspunzator sa-l schimbi :D .

Share this post


Link to post
flex le zici ca-n carte. :lol:  

adevaru e ca trage un peu mai bine cind bag cu pb in ea :lol:

 

Despre ce masina vorbesti? Pe mine ma intereseaza de cielo!

Share this post


Link to post
flex le zici ca-n carte. :lol:  

adevaru e ca trage un peu mai bine cind bag cu pb in ea :lol:

 

Despre ce masina vorbesti? Pe mine ma intereseaza de cielo!

 

nu vezi poza? :cyclops:

Share this post


Link to post

Eu la salupa mea bag cu plumb, e mai poluant dar mai sanatos pt stomacelul (aka motorul) ei, si numai OMV

Share this post


Link to post

Sunt nou pe forum asa ca Sal All.

 

In alta ordine de idei la masina din semnatura eu bag benzina fara plumb.

iuzar, banuiesc ca nu ai catalizator si de aceea poti baga cu plumb. Din cate am citit in manual la a mea care are, daca bag cu plumb distrug catalizatorul.

 

Eu la salupa mea bag cu plumb, e mai poluant dar mai sanatos pt stomacelul (aka motorul) ei, si numai OMV

Share this post


Link to post

Habar n-am daca am catalizator, fostul proprietar mi-a spus sa-i bag cu plumb deci banuiesc ca nu are. Din ce an s-au bagat catalizatoare pe Espero ca si eu am tot CD 1.8 dar e fabricat in august 96 si inmatriculat prima oara in sept 97?

Share this post


Link to post

Nu stiu de cand s-au bagat catalizatoare. Probabil 98-99.

In manualul de utilizare zice cam asa: daca ai catalizator si masina merge cu benzina fara plumb nu poti folosi o pompa de benzina cu plumb pentru ca diametrul tevii este mai mare decat diametrul conductei de umplere rezervor. Special l-au facut mai mic pentru a evita alimentarea accidentala cu benzina cu plumb. Daca ai reusit sa alimentezi cu plumb inseamna ca nu ai catalizator. De test poti verifica la o benzinarie daca diametrul de la pompa cu plumb si cea fara difera.

Share this post


Link to post
Nu stiu de cand s-au bagat catalizatoare. Probabil 98-99.

In manualul de utilizare zice cam asa: daca ai catalizator si masina merge cu benzina fara plumb nu poti folosi o pompa de benzina cu plumb pentru ca diametrul tevii este mai mare decat diametrul conductei de umplere rezervor. Special l-au facut mai mic pentru a evita alimentarea accidentala cu benzina cu plumb. Daca ai reusit sa alimentezi cu plumb inseamna ca nu ai catalizator. De test poti verifica la o benzinarie daca diametrul de la pompa cu plumb si cea fara difera.

 

Sar'mina! La citamai gauroi-ul am eu la alimentare sigur e cu pb

Share this post


Link to post

Si la Espero meu fabricatie 1998 (dar in ce luna nu stiu) bag doar fara PB. Am inteles ca cele cu catalizator au in plus sonda lambda care dozeaza amestecul benzina-aer. La cele fara catalizator exista un potentiometru de reglare al CO pe care cele cu catalizator nu-l au :!:

Share this post


Link to post

Acum eu sunt chiar in ceata pentru ca si eu am sonda lambda. Cumva imi face figuri sonda pentru ca am "intoxicat-o" cu benzina cu plumb? Relu, mai bagat in ceata...

Share this post


Link to post
Acum eu sunt chiar in ceata pentru ca si eu am sonda lambda. Cumva imi face figuri sonda pentru ca am "intoxicat-o" cu benzina cu plumb? Relu, mai bagat in ceata...

 

Cielo GLE /1995 Fara catalizator!

Am tot discutat despre aceasta problema ( de alimentare cu benzina fara Pb. a auto. fara catalizator ) si mi-au spus ca pot folosii fara probleme benzina fara Pb. ba chear folosind acest tip de benzina scade si putin cnsumul . Am bagat de cand am cumparat-o numai benzina fara Pb. si merge nu are nici o problema.

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu benzina fara plumb nu dauneaza motoarelor care merg pe benzina cu plumb. Invers nu e valabil.

Dar indiferent cum ar sta treaba cu masina personala este bine sa bagi benzina pentru care a fost proiectata masina. Asa va merge cel mai bine.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...