Jump to content
Sign in to follow this  
smoke

Problema Pornire Tico

Recommended Posts

Salut,

 

Am un tico 2000, fara aer, la care i sa pus inchidere si alarma. Masina a mers perfect cativa ani de zile. De ceva timp are niste simptome ciudate si nu am reusit sa identific de la ce sunt.

 

in putine cuvinte nu porneste decat cand vrea. bateria e ok (sau cel putin asa da in toate masuratorile, e incarcata si e inca in garantie). am verificat contacte, fire, masa...tot ce m-am gandit sa verific - si toate sunt ok. carbunii as zice ca nu sunt pt ca atunci cand vrea porneste fara probleme, la prima cheie. din pas in pas am ajuns la chestia aia care pp ca e conectata la catalizator - are 3 leduri rosu/galben/verde si e fixata inspre partea de sus la motor. scrie feed-back aria. chestia asta, daca ii iau borna la baterie si apoi o pun la loc - face un sunet asa cum face o pompa cand se amorseaza...un bazait scurt. ar putea fi de la asta faptu ca porneste sau nu porneste ? momentan am deconectat-o ca sa testez - poate dauna cu ceva sau merge si fara ? avand in vedere ca e fost o chestie adaugata dupa la tico pp ca merge si fara - da nu stiu ce influenta poate avea - creste consumu, merge mai naspa motoru...practic nu stiu ce rol are acolo :) ..ca de reglat regleaza ceva - probabil aeru/benzina...

 

ceva sugestii...idei...daca aveti :)

 

merci.

Share this post


Link to post

Lasa unitatea lovato conectata.Asa trebuie ea sa bazaie.Descrie ce se intampla atunci cand nu porneste.Posibil solenoid defect sau bendixul.Adica electromotorul.Mai citeste pe aici ca s-a mai discutat.

Share this post


Link to post

Asa e, smoke. S-a mai discutat. Rasfoieste forumul.

Totusi, nu unitatea Lovato bazaie, ci un motoras pas-cu-pas care sta prins in partea stanga in compartimentul motor, pe aripa interioara, in fata amortizorului. E ca un motoras negru infipt intr-un soclu de aluminiu, in care vin doua furtune. E posibil ca ala sa fie defect. Rolul lui este sa deschida o priza suplimentara de aer atunci cand sonda lambda informeaza ca amestecul e prea bogat. Ei bine, priza asta de aer suplimentara trebuie sa se inchida dupa ce scoti cheia din contact. Inchiderea se face prin faptul ca motorasul ala impinge inainte un varf metalic conic si obtureaza o deschidere din soclul ala de aluminiu. Inchiderea e deficitara fie datorita motorasului (care se cheama electrovalva de aer la ralanti, sau I.A.C), fie datorita murdaririi varfului conic, care nu mai intra la locul lui fest.

Incearca sa demontezi motorasul (I.A.C) si inspecteaza varful. Curata-l daca este murdar sau ruginit, unge-l cu un strat foarte fin de ulei (poate sa fie si o picatura de ulei de pe joja), apoi baga-l la loc cu mare grija.

Pentru demontare faci asa:

- scoti mufa electrica ce vine la I.A.C

- demontezi cele doua suruburi de prindere cu o surbelnita in cruce

- scoti cu atentie, incet, "motorasul" din soclul lui, tragand in axul lui

- atentie ca are o garnitura de cauciuc in forma de inel, pentru etansare. Sa nu o pierzi

- atentie! Nu apasa cu putere pe varful conic.

 

Dupa ce ai curatat varful metalic, infasori o bucata de carpa pe un lemn de grosimea unui creion si incerci sa cureti si gaura din soclul de aluminiu, unde intra si se sprijina varful metalic al IAC-ului. Te uiti inauntrul lui si cureti acolo cu atentie.

Apoi pui totul la loc, faci contactul cheii (ca si cum ai vrea sa pornesti), apoi scoti cheia. Trebuie sa auzi bazaitul ala in bord. Dupa asta poti porni motorul.

Daca se mentin simptomele pornirii aleatorii, trebuie sa schimbi IAC-ul cu unul nou.

Succes.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

sal,

 

dupa cum spuneam - nu am verificat electromotoru pt ca in opinia mea nu e el defect...avand in vedere ca are momente cand porneste fara nici o problema. din ce stiu, daca ar fi fost ala defect problemele erau constante. LA bobina nu m-am gandit sa ma uit dar nu strica o verificare..

 

merci kinetix - pare o cauza foarte probabila ceea ce zici tu..daca motorasu ala nu mai lucreaza bine e posibil sa nu porneasca pt ca amestecu e dat peste cap. merita sa dam o privire.

 

 

p.s. Am cautat sa vad ce s-a discutat pe forum..problema nu e reparatia ci cum sa identific ce e stricat si ce am nevoie e ceea ce kinetix a facut - adica noi sugestii la ce ar putea fi stricat si conduce la simptomele care le are...

 

merci.

Edited by smoke

Share this post


Link to post

DAca ai explica si ce se intampla atunci cand nu porneste(sunete/figuri /minuni)..poate se rezolva ceva.

Share this post


Link to post

Cand ai pus alarma s-a montat in circuit si releul ala care taie + la bobina ?

Share this post


Link to post

salut,am un tico din 99 si astazi nu am mai putut sa il pornesc,benzina baga,bobina da scanteie un pic spre culoarea roz,am si inpins-o,am dat la automat si nu am reusit sa o pornesc.Daca aveti ceva solutii va-si fi recunoscator,multumesc

Share this post


Link to post

Scanteia trebuie sa fie albastra. Verifica delcoul, capacul delco, bobina de inductie, fisele si nu in ultimul rand bujiile.

Share this post


Link to post

ms mircea,maine am sa verific toata aprinderea,scanteia nu e albastra,e spre roz,sper sa ma descurc.

Edited by Mircea
Nu mai cita integral mesajul anterior, foloseste add reply din josul paginii.

Share this post


Link to post

Asa e, smoke. S-a mai discutat. Rasfoieste forumul.

Totusi, nu unitatea Lovato bazaie, ci un motoras pas-cu-pas care sta prins in partea stanga in compartimentul motor, pe aripa interioara, in fata amortizorului. E ca un motoras negru infipt intr-un soclu de aluminiu, in care vin doua furtune. E posibil ca ala sa fie defect. Rolul lui este sa deschida o priza suplimentara de aer atunci cand sonda lambda informeaza ca amestecul e prea bogat. Ei bine, priza asta de aer suplimentara trebuie sa se inchida dupa ce scoti cheia din contact. Inchiderea se face prin faptul ca motorasul ala impinge inainte un varf metalic conic si obtureaza o deschidere din soclul ala de aluminiu. Inchiderea e deficitara fie datorita motorasului (care se cheama electrovalva de aer la ralanti, sau I.A.C), fie datorita murdaririi varfului conic, care nu mai intra la locul lui fest.

Incearca sa demontezi motorasul (I.A.C) si inspecteaza varful. Curata-l daca este murdar sau ruginit, unge-l cu un strat foarte fin de ulei (poate sa fie si o picatura de ulei de pe joja), apoi baga-l la loc cu mare grija.

Pentru demontare faci asa:

- scoti mufa electrica ce vine la I.A.C

- demontezi cele doua suruburi de prindere cu o surbelnita in cruce

- scoti cu atentie, incet, "motorasul" din soclul lui, tragand in axul lui

- atentie ca are o garnitura de cauciuc in forma de inel, pentru etansare. Sa nu o pierzi

- atentie! Nu apasa cu putere pe varful conic.

 

Dupa ce ai curatat varful metalic, infasori o bucata de carpa pe un lemn de grosimea unui creion si incerci sa cureti si gaura din soclul de aluminiu, unde intra si se sprijina varful metalic al IAC-ului. Te uiti inauntrul lui si cureti acolo cu atentie.

Apoi pui totul la loc, faci contactul cheii (ca si cum ai vrea sa pornesti), apoi scoti cheia. Trebuie sa auzi bazaitul ala in bord. Dupa asta poti porni motorul.

Daca se mentin simptomele pornirii aleatorii, trebuie sa schimbi IAC-ul cu unul nou.

Succes.

 

O explicatie de tip profesionist! Acelasi lucru l-a facut si mecanicul la care am fost cu masina.

Share this post


Link to post

Vezi ca sunt sanse foarte mari sa se fi defectat modulul electric de la delco.

Share this post


Link to post

Salutam !! Ca sa nu mai deschid alt topic cu acelasi titlu,postez aici. Am Tico din 99' si de ceva vreme se comporta ,cateodata,ciudat. Mi s-a intamplat de cateva ori sa nu porneasca,sau sa moara motorul in timpul mersului,dar nu dintr-o data. Simteam o usoara smuncitura ,apoi nu mai avea putere si se oprea. Dadeam la cheie si nu pornea. Benzina baga,da si scanteie. O data am incercat mai mult la cheie,am dat si sprituri si a bubuit toba mare,deci a bagat prea multa benzina,care s-a dus pe evacuare. Dar ce-i ciudat e ca dupa o ora,daca ma duc si-i dau cheie,porneste cum misc cheia. Am vazut ca nu conteaza daca e motorul rece sau cald. Merg 2-3 zile cu ea fara probleme si iar o apuca pandaliile !! Daca cineva a intampinat problema asta,il rog sa-mi spuna si mie ce si cum. Multumesc !

Share this post


Link to post

In partea dreapta-spate a carburatorului (privit din fata) exista o mufa neagra care prin care se alimenteaza electrovalva de benzina la ralanti. Verifica integritatea contactelor ei. Mie mi s-a intamplat sa mi se reteze firele de acolo si motorul avea un mers aleator: mergea bine cand voia el, apoi se balbaia, etc.

Succes!

Share this post


Link to post

eu ma gindesc mai curind la bobina de aprindere...

asa am patit si eu la matiz si ea a fost cauza.

Share this post


Link to post

SI se mai schimaba si fisele+bujiile din cand in cand.Problema e de natura electrica.

Share this post


Link to post

Am schimbat si fisele--am pus siliconice--am schimbat si bujiile. Cand se intampla asta---am verificat--da scanteie la bujii. Am fost la cei care repara carburatoare si au zis ca din partea lor e ok si ca e posibil sa fie modulul din delco,chiar daca da scanteie e posibil--ziceau ei-- sa o dea aiurea. Eu nu cred,pt ca nu moare motorul brusc ,merge rotund cand e pe liber dar fara putere cand bag in viteza,iar cand dau sa plec de pe loc,se opreste si ...gataheadbang2.gif . Asta o data la 2-3 zile. Are saracutul de el peste 300k km dar bujiile sunt albe cand le scoti!

Share this post


Link to post

Am schimbat si fisele--am pus siliconice--am schimbat si bujiile. Cand se intampla asta---am verificat--da scanteie la bujii. Am fost la cei care repara carburatoare si au zis ca din partea lor e ok si ca e posibil sa fie modulul din delco,chiar daca da scanteie e posibil--ziceau ei-- sa o dea aiurea. Eu nu cred,pt ca nu moare motorul brusc ,merge rotund cand e pe liber dar fara putere cand bag in viteza,iar cand dau sa plec de pe loc,se opreste si ...gataheadbang2.gif . Asta o data la 2-3 zile. Are saracutul de el peste 300k km dar bujiile sunt albe cand le scoti!

Sa fie oare de vina electro supapa de la carburator ?

Share this post


Link to post

Sa fie oare de vina electro supapa de la carburator ?

 

Ai rezolvat ceva,o simptoma asemanatoare imi face si mie .Cand e vreme umeda ,in special seara si dupa o ploaie torentiala cum au fost zilele astea porneste la sfert numai ca dupa 1 minut de mers sa zic asa cum o las la relanti moare si nu mai porneste deloc.Am verificat scanteie am ,benzina am ,ca daca ii dau mai mult la automat o inec si nu o ia decat tractata cateva sute de metri.Ieri mi-a facut a 2 faza de genul asta si am curatat contactele la fise incepand de la bobina,delcou,ploturi,carbune la luleaua din delocu,totul ok si a pornit.Acum astept sa vad urmatoarea data umeda si sa vad cum se comporta.

Ai putea sa incerci si u sa faci acelasi lucru ,nu cred ca-i strica.

Daca cineva mai are o idee ce pot sa fac o astept cu interes.

sal.

Share this post


Link to post

Bobina de inductie are o pozitionare nu foarte stralucita la Tico...

E foarte aproape de peretele compartimentului motor. Cred ca nu are mai mult de 5mm spatiul ala.

De asemenea, e pozitionata in dreptul unei intreruperi a chederului care ar trebui sa etanseze la inchiderea capotei. Cand ploua puternic, pe acolo intra multa apa, care poate chiar sa atinga bobina, favorizand descarcari la masa.

Mai mult, furtunul care duce la duza spalatorului de parbriz chiar are o bucla care sta in contact cu bobina, atunci cand se inchide capota. Daca pe furtunul ala se scurge lichid (sau apa de pe capota, de la o fixare neetansa a duzei), acesta iarasi poate favoriza descarcari la masa ale scanteii. Trebuie pozitionat furtunasul sa nu mai atinga bobina.

De asemenea, din diferite motive, poate aparea condens in capacul delcou. Verificati gaura aia de aerisire din capac. Trebuie scos si capacelul ala de cauciuc si verificat daca nu e infundat.

Mai verificati si scapari ale scanteii la masa pe la nivelul clemelor negre de plastic, ce fixeaza fisele de motor.

Mult succes!

Share this post


Link to post
offtopic.gifLa atatea neajunsuri provocate de amplasarea bobinei, recomand schimbarea pozitiei acesteia :D Astept poze/tutorial.

Share this post


Link to post

augustinionut, te ţii de ghiduşii!

Eu am expus doar parerea mea personala.

Pentru ameliorarea situatiei se poate face cate ceva:

- distantiere (cate doua-trei saibe, ceva) intre suportul bobinei si peretele respectiv al compartimentului motor,

- pozitionarea cu atentie a furtunului duzei spalatorului de parbriz, pentru a nu mai atinge bobina,

- completarea intreruperii din chederul ala de etansare de sub marginea capotei, pentru a impiedica apa de ploaie sa mai intre pe acolo,

- etc.

Mult succes! :thumbl:

Share this post


Link to post

Da..ceva de genu am facut si eu,dupa ce mi-a facut odata figuri pe o ploaie mai puternica.N-am mai avut probleme,dar am pus si alt cheder,unul fara intrerupere.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema cu pornirea la tico, am oprit ieri masina 5 minute sa cumpar ceva si cand m-am suiat am dat la cheie a luat-o dupa care a mers in 1 si a murit. Benzina are, scanteie da. Am zis ca o fi scanteia slaba ca uda bujiile asa ca am luat bujii noi si capac delco nou dar nu porneste si uda bujiile. Am luat de la un vecin bobina de pe masina lui, am pus-o si tot nu porneste dar masina lui porneste cu bobina mea. Ce sa fie ? Masina are 250 k km ! Astazi am observat ca pe undeva pe sub galeria de admisie curge si antigel ... Cand dau la automat da sa o ia o secunda dar nu porneste ...

Share this post


Link to post

Pai daca bobina ai verificat-o si e buna, iar bujiile le-ai schimbat, ramane sa verifici si celelalte elemente ale sistemului de aprindere:

- capacul delcou (sau fie crapat, sa nu aiba condens sau mizerie inauntru, orificiul de aerisire si capacelul lui de cauciuc sa nu fie infundate, ploturile sa nu fie prea oxidate)

- rotorul delcoului sa nu fie oxidat si sa faca un contact bun cu carbunele din capac

- fisele (sa nu fie intrerupte sau sa nu scape curent la masa)

- modulul de aprindere electronica din delcou si/sau reluctorul (bobinuta aia mica din delcou care da semnalul pentru aparitia scanteii).

Daca nu a fost inlocuit pana acum, deja are ceva ani de functionare si e posibil ca modulul ala electronic sa cedeze. Cel putin unii colegi de forum au fost nevoiti sa il schimbe.

Totusi, inainte de a schimba ceva, fa proba scanteii, cum am detaliat in alta parte. Daca ai scanteie peste 10mm, e multumitor. Normal ar fi sa ai scanteie de 20mm. Vezi aici: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=13651&view=findpost&p=485993

Succes.

Edited by Kinetix
  • Like 1

Share this post


Link to post

Am facut testul scanteii aseara si am scanteie buna ... Capacul delco este nou si el. Ma gadesc ca poate o da scanteia aiurea sau sa nu fi ramas vre-o supapa blocata ...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...