Jump to content
Sign in to follow this  
freelancevoyager

Curatare Injectoare Ultrasonic

Recommended Posts

Ce implică curăţarea injectoarelor ?

 

Dupa demontarea de pe motor şi marcarea acestora paşii care se fac într-o astfel de operaţie sunt:

Înaintea curăţării în tancul ultrasonic 1. inspecţia vizuală pentru a observa eventualale fisuri, urme de loviri, starea conectorului electric.

2. curăţare şi degresare externă.

3. testul ohmic – verificarea rezistenţei interne (la 70 grade celsius şi la 25 grade celsius), şi compararea cu valorile producătorului, descoperirea unui eventual defect la bobină.

Testele hidraulice se efectuează pe un echipament ce permite vizualizarea şi măsurarea parametrilor injectorului (atomizare, tip flux, măsurări volumetrice, inchidere injector, reacţie solenoid).

Injectoarele se montează pe rampa aparatului de testare unde sunt simulate condiţiile de pe motor (700–9900 rpm, timpi diferiţi de deschidere a injectorului). Se verifica: 4. testul de închidere – depistarea unor posibile scurgeri la presiunea de lucru +2 bari când injectorul nu este activat.

5. testul pentru vizualizarea modului de pulverizare (atomizare) în regim liber şi pulsatoriu.

6. testul volumetric de curgere în regim liber şi pulsatoriu.

7. testul de reacţie solenoidală.

8. curăţarea în tancul ultrasonic se bazează pe următorii 3 factori: A. fenomenul de cavitaţie – care apare la propagarea ultrasunetelor în lichide.

B. utilizarea unui detergent special şi într-o anumită concentraţie în concordanţă cu natura materialului ce trebuie înlăturat.

C. încălzirea lichidului din tancul ultrasonic şi menţinerea la o temperatură constantă pe întreg ciclul de curăţare. Injectoarele pe durata unui ciclu de curăţare sunt supuse unor secvenţe de activare alternând deschiderea continuă cu deschiderea în regim de impulsuri la diferite frecvenţe. 9. după curăţarea cu ultrasunete injectorul este supus unui flux invers de lichid pentru eliminarea impurităţilor rămase în interiorul acestuia şi eliminarea lichidului de curăţare rămas în injector. Testele 4,5,6, se repetă după curăţarea în tancul ultrasonic.

 

Datele obţinute la testele după curăţarea cu ultrasunete se compară cu parametrii originali de producţie ai injectorului.

 

Baza de date cuprinde parametrii a peste 1800 tipuri de injectoare.

 

Diferenţele între volumele pulverizate de către injectoarele curăţate, măsurate în ambele regimuri de funcţionare nu trebuie sa depăşească 4% pentru motoarele obişnuite şi 1% pentru motoarele de competiţie.

 

Injectorul se echipează cu o-ringuri noi din Viton, filtre noi, pintle-caps noi unde este cazul. De asemenea, unde este cazul, sunt protejate cu un strat de vopsea rezistentă la temperatură.

 

piese_schimb.jpg La finalizarea testelor se eliberează un raport tehnic în care sunt trecute înregistrările tuturor testelor.

 

Garanţia acordată este de doi ani de zile.

 

Cu ultrasunete se pot curăţa cu rezultate foarte bune jigloare de carburator indiferent de tipul carburatorului.

 

 

 

 

Cei interesati dati PM. SUnt din Ploiesti.

Share this post


Link to post

salut!

Cat costa curaterea injectorelor pentru Cielo sohc an 1995? Merci.

Cele din 1995 costa mai mult.

Share this post


Link to post

Mai ales la alea argintii :) ) :) )

Acum pe bune, cat costa operatiunea pt 4 injectoare?

Share this post


Link to post

Si unde aveti atelierul ? :)

Share this post


Link to post

Poate ne raspunde intr-un final la cele 3 intrebari

1.Cat costa operatia pt ccele 4 injectoare?

2.Unde au atelierul(o adresa ) poate si un link catre site-ul vostru?

3.Cat dureaza aceasta operatie?

Share this post


Link to post

Pretul este de 30 lei pe injector. Testare, calibrare, schimbare garnituri si microfiltre.

Atelierul il am langa Ploiesti.

Se pot trimite si prin curier injectoarele, si le returnez in aceeasi zi daca imi vin in timp util.

 

Tel 0745.767.363 - doar cand sunt in tara.

Daca nu raspund la tel, scrieti aici.

 

 

 

 

De ce ar trebui sa-mi curat injectoarele pe benzina?

 

-Combustibilii moderni sunt un amestec de hidrocarburi si aditivi care se evapora la temperaturi diferite. De fiecare data cand oprim motorul (oprire umeda), o cantitate mica de combustibil ramane pe varful injectorului. Din moment ce temperatura motorului la oprire e peste 90ºC, compusii mai volatili din combustibil se evapora, si intre plunjerul injectorului si scaunul de etansare se formeaza in timp depuneri solide. Dupa un anume timp, aceste depuneri cresc, si incep sa afecteze amprenta de injectie si distributia combustibilului.

 

-Motoarele turbo si cele supraalimentate pe benzina, solicita foarte mult injectoarele din cauza temperaturilor mai inalte pe admisie, iar la turbo in special din cauza uleiului care mai scapa pe la etansarile turbinei si se depune cu timpul pe varful injectoarelor.

 

-Motoarele cu grad de uzura mai avansat cu segmentii si supapele mai uzate care scapa ulei, contribuie desemenea la cresterea depunerilor, mai ales datorita cresterii scaparilor de compresie in carter, scapari care sunt reintroduse in admisie printr-un sistem de recirculare. Aceste gaze recirculate contin ulei si carburi arse in suspensie, care ajungand pe capetele injectoarelor, contribuie la cresterea depunerilor, iar la temperaturi ridicate, se solidifica ducand la blocarea partiala a lor.

 

-Neglijarea inlocuirii periodice a filtrului de benzina, prezenta apei in emulsie in rezervor, au efecte de colmatare a minifiltrelor din injectoare dar si de coroziune asupra suprafetelor metalice interne. De aceea in cadrul operatiei de curatare se inlocuiesc obligatoriu si filtrele din injectoare, restaurandu-se debitul initial al acestora.

 

 

Cand trebuie sa te gandesti la curatarea injectoarelor pe benzina?

Injectoarele murdare sau blocate partial pot da multe probleme in mers:

 

- Indicatorul "Check Engine" sa se aprinda sau sa apara codul de eroare “ misfire” pe injectoarele cu problema;

- Relanti neregulat;

- Intarziere la accelerare sau efectul de “cursa moarta la pedala”;

- Detonatii cu implicatii asupra deteriorarii motorului;

- Intreruperi la viteze reduse sau asa zis “mers in suturi”;

- Cresterea inevitabila a emisiilor si implicit o deterioare rapida a catalizatorului datorita arderii incomplete data de o atomizare (mixare incompleta) deficitara aer/combustibil. Un injector partial colmatat nu va mai pulveriza fin benzina ci va improsca stropi in galerie (particule prea mari care nu mai ard complet).

- Scaderea performantei generale a motorului. Lipsa rezervei de putere mai ales in demaraje.

- Cresterea consumului datorita injectiei disproportionate intre injectoare.

 

Injectorele neetanse pot cauza:

 

- Porniri greoaie, mai ales la cald (scaparile de combustibil datorita neetaseitatii plunjerului pe scaun, duc la o imbogatire a amestecului in galerie cat timp masina sta la cald si se creeaza un amestec imbogatit, benzina care se scruge pe pistoane , spaland uleiul de pe segmenti => uzura prematura).

- Relati meregulat;

- Depasiri ale noxelor;

- Cresterea consumului;

- Gaze de esapament puternic mirositoare.

 

Neetanseitati externe ale injectoarelor (oringuri deteriorate):

 

-Reprezinta un real pericol de incendiu (nu dramatizez dar era sa o patesc odata cu fostul Espero din cauza garniturilor imbatranite), mai ales corelat cu un sistem de aprindere defectuos care da la masa. Aceasta problema se rezolva prin inlocuirea setului de garnituri- operatiune care se efectueaza obligatoriu odata cu curatarea lor. De asemenea verfic intreg sistemul de aprindere cu testere speciale pentru a descoperi eventualele pierderi de curent.

 

Edited by freelancevoyager
  • Like 1

Share this post


Link to post

Te rog da-mi un pm cu adresa unde sa-ti trimit injectorul. Multumesc

Share this post


Link to post

Dar nu poti da un punct de reper mai sigur sau o adresa?Poate vreau sa vin la tine la atelier.

Share this post


Link to post

Dar nu poti da un punct de reper mai sigur sau o adresa?Poate vreau sa vin la tine la atelier.

Ti/am raspuns pe PM.

 

O sa-ti dea. Peste vreo doua saptamani.

Raspund pe PM.

Daca nu am postat aici raspuns, nu inseamna ca nu am fost promt.

 

 

Cu respect

Edited by freelancevoyager

Share this post


Link to post

salut, cat m-ar costa pentru un matiz din 2000 si pentru un ford focus 2001 diesel 4 injectoare motor 1.8?multumesc

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...