AAdorjan Posted January 6, 2006 Nu stiu ce a facut mecanicul ca io stateam in masina si pompam si trageam de frana de mana. Iar cand a lucrat cu oula eu am fost plecat dupa rulmenti. Cert e ca a zis ca mi-a "echilibrat" tamburii... Timpul o va decide Share this post Link to post
Yeti Posted August 23, 2006 Masina mea are probleme cu franele de cand am cumparat-o (in 2003 / 90.000Km). Are cursa pedalei foarte lunga si oprirea mi se pare cam nesigura, mai ales daca masina este incarcata. Am avut mai multe tentative de reparatii, dar n-am reusit decat slabe imbunatatiri de performanta. Acum trei ani au fost schimbate pompa de frana si placutele fata (Radacini Plevnei). Dupa aceea a fost mai bine dar nu m-a multumit pe deplin. La un alt sevice au luat-o la curatat, reglat, aerisit, etc si la final mi-au spus ca n-am ce-i face ca asa sunt franele de Tico, slabe. La ITP-ul de anul trecut, frana pe spate a iesit sub limita admisa. I-am pus cilindrii, saboti si tamburi (+rulmenti) noi si deabea am adus-o la limita de admitere ITP. Intre timp mai adaugati alte aerisiri, curatari, reglaje, schimbare lichid, etc, fiecare cu slabe imbunatatiri si doar temporare. La momentul actual cred ca din nou n-as trece ITP-ul. Se pare ca masina are o chichita pe care n-o poate gasi decat cineva cu experienta buna in reparatii frane, mai ales pentru Tico. De aceea as dori de la voi o recomandare pentru un service si un mecanic franar priceput. Share this post Link to post
ovi_jer Posted August 23, 2006 Ce fel de lichid de frana ai folosit?Verifica daca lucreaza autoreglabilul la saboti. Share this post Link to post
Yeti Posted August 23, 2006 La service mi-au pus Shell sau Elf, nu mai tin minte, apoi l-am schimbat eu cu 2+2. Oricum n-are relevanta, nu a mers mai bine sau mai rau cu vreunul din lichide. Cat despre reglaje saboti, crede-ma ca s-au verificat nu odata, ca si multe altele pe care le suspecteaza oricine se pricepe putin la frane. Nu mai am nici un chef sa mai stau eu sa desfac, sa verific, sa schimb, sa reglez... Vreau sa dau masina pe mana unuia care intradevar stie ce trebuie sa faca, sa verifice tot ce se poate verifica, uzuri, distante, presiuni la pompa, la etrieri si la cilindrii spate, functionare repartitor si ce o mai stii el, sa schimbe tot ce mai trebuie schimbat, iar la final sa puna masina pe stand si sa-mi arate cum se ridica acele indicatoarelor la fel sus ca la o masina noua sau chiar mai mult. Share this post Link to post
ToPser Posted August 23, 2006 Intr-adevar autoreglajul pt saboti nu prea functioneaza , eu am realizat reglajul manual prin mai multe tatonari pana am fost multumit de frana (s-a micsorat cursa pedalei in mod semnificativ). >- In rest nu sunt probleme mari de obicei ruginesc pistonasele (din cauza lichidului vechi sau de proasta calitate) si se blocheaza in cilindri ! Nu ar trebui sa fie probleme ,treaba-i simpla ! Share this post Link to post
brusli Posted August 25, 2006 Masina mea are probleme cu franele de cand am cumparat-o (in 2003 / 90.000Km). Are cursa pedalei foarte lunga si oprirea mi se pare cam nesigura, mai ales daca masina este incarcata.Am avut mai multe tentative de reparatii, dar n-am reusit decat slabe imbunatatiri de performanta. Acum trei ani au fost schimbate pompa de frana si placutele fata (Radacini Plevnei). Dupa aceea a fost mai bine dar nu m-a multumit pe deplin. La un alt sevice au luat-o la curatat, reglat, aerisit, etc si la final mi-au spus ca n-am ce-i face ca asa sunt franele de Tico, slabe. La ITP-ul de anul trecut, frana pe spate a iesit sub limita admisa. I-am pus cilindrii, saboti si tamburi (+rulmenti) noi si deabea am adus-o la limita de admitere ITP. Intre timp mai adaugati alte aerisiri, curatari, reglaje, schimbare lichid, etc, fiecare cu slabe imbunatatiri si doar temporare. La momentul actual cred ca din nou n-as trece ITP-ul. Se pare ca masina are o chichita pe care n-o poate gasi decat cineva cu experienta buna in reparatii frane, mai ales pentru Tico. De aceea as dori de la voi o recomandare pentru un service si un mecanic franar priceput. ai luat un alt tico sa faci compatie cu frinele?????????? poate ai senzatria ca nu frineaza...in general problemele sint la rotile din spate...dupa ce se schimba curata aeriseste regleaza sabotii (chiar daca sa zicem ca nu-ti merge autoreglajul)........NU are voie sa nu treaca testul de frine la ITP Share this post Link to post
vasiledintomis Posted August 30, 2006 (edited) Am desfacut roata stanga spate deoarece am fost respins la ITP pentru ca nu roata cu pricina nu franeaza bine...Am descoperit ca pistonul care impingea ferodourile facea curse doar cand voia el ,iar garniturile erau ciupite...Am ceva experienta la surubarit de la fosta dacie..Stie cineva daca se schimba usor respectivul piston? "> Cateva detalii va rog cu privire la modul de demontare Edited August 30, 2006 by vasiledintomis Share this post Link to post
bella Posted August 30, 2006 (edited) Salut, In prima faza te poti folosi de ce a scris ticolino aici pentru a demonta tamburul. In ceea ce priveste cilindrul, el ar trebui sa fie fixat in 2 suruburi+teava prin care vine lichidul de frana. Ordinea ar fi ca intai sa incerci sa desfaci teava de lichid, avand cilindrul fixat, sa opresti cumva curgerea lichidului(atentie la gunoaie & stuff si atentie la hexagonul care fixeaza teava in cilindru...foloseste inainte niste spray de eliminat rugina si depuneri) si apoi sa desfaci cele 2 suruburi in care este prins pistonasul. Ulterior scoti garniturile si o sa descoperi probabil ca au cursa ingreunata datorita unor depuneri cauzate de lichid prost sau neschimbat la timp. Eu am curatat zona de interior a cilindrului plus cele 2 pistonase cu smirgel ff fin. Poate ceilalti de pe forum cunosc anumite solutii speciale. Aceasta este procedura pe care EU am urmat-o dar la alta masina. Nu cred ca este diferita la a ta dar, daca nu te grabesti, mai asteapta si alte sfaturi. Bafta. Edited August 30, 2006 by bella Share this post Link to post
Mircea Posted August 30, 2006 @vasiledintomis, te rog foloseste functia si apoi deschide subiecte noi! Vezi daca ceea ce gasesti aici iti foloseste sau trebuie sa ceri lamuriri suplimentare. Share this post Link to post
vasiledintomis Posted August 30, 2006 (edited) Scuze @mircea,asa o sa fac.. Stiti cumva daca se potriveste cilindru de dacie in locul celui de tico?Sunt intr-o zona in care nu sunt magazine cu produse daewoo,doar dacia...Ce grosime acceptabila trebuie sa aiba ferodourile?La mine au 5,6 mm. Cilindrul cu probleme are garniturile amandoua ciupite si scapa lichid iar pistoanele se stramba si ies din lacasele lor cand imping ferodourile Edited August 30, 2006 by vasiledintomis Share this post Link to post
dreaQ Posted August 30, 2006 (edited) Stiti cumva daca se potriveste cilindru de dacie in locul celui de tico?Sunt intr-o zona in care nu sunt magazine cu produse daewoo,doar dacia... Mai sa fie doar nu stai in albania. In constanta sigur se gasesc. Ia legatura cu colegii din constanta sa-ti explice. Sau si tu spui ca nu ai magazin la scara. Si NU, nu se potriveste. Edited August 30, 2006 by dreaQ Share this post Link to post
ToPser Posted August 30, 2006 Pe Poporului gasesti tot ce vrei sunt 3 magazine Daewoo ,vezi sa fie piese de origine GM cu holograma ,pt ca au coreenii SRL-urile lor !!! sau poate este prea departe ? Si mai sunt o gramada dar nu stiu sa ti le spun pe strazi ,ca nu sunt din Cta .Auzi sa pui de Dacie ,asta-i culmea !!! Share this post Link to post
vasiledintomis Posted August 30, 2006 (edited) Pai daca asta aveam la indemana ... am incercat si eu ..poate poate .Mai aveam putin si puneam frane de mountain bike ms pt pontul cu GM. Edited August 30, 2006 by vasiledintomis Share this post Link to post
vasiledintomis Posted August 31, 2006 Am schimbat azi cilindrul frana spate stanga... si i-am facut aerisirea la roata stanga spate si roata dreapta fata.La roata stanga fata nu am putut sa-i desfac niprul. Dupa aerisire am observat ca roate stanga spate franeaza bine dar toata dreapta spate franeaza mai slab fata de aceasta.Este normal, (tinand cont ca roata care franeaza mai bine are cilindru nou) sau mai trebuie sa umblu pe undeva? Share this post Link to post
ToPser Posted August 31, 2006 Pai demonteaza si tamburul rotii din dreapta si curata etrierul ,dupa aceea fa aerisire din nou! verifica si autoreglajul care nu prea functioneaza vei fi uimit dupa aceea de franele masinii ! >- Share this post Link to post
brusli Posted September 1, 2006 si ar fi bine sa schimbi si cilindrul frina spate dreapta...daca nu-ti frineaza toate te poti intoarce cu ea la frina mai brusca Share this post Link to post
vasiledintomis Posted September 1, 2006 Am facut itp-ul azi...mai mult sau mai putin pe bune...si cica trebuie sa umblu neaparat la franele pe spate...se poate sa fie de la distribuitor?Pe fata franele sunt bune..Are facuta aerisire pe spate si un cilindru schimbat si totusi nu franeaza bine...Nu stiu la ce sa ma mai gandesc inafara de distribuitor. Share this post Link to post
vasiledintomis Posted September 3, 2006 Remake pentru postul de mai sus...In loc de distribuitor trebuia sa scriu 'Repartitor".(sa fie totul clar) Share this post Link to post
Mircea Posted September 3, 2006 Lichidul de frana l-ai schimbat? Ce lichid ai folosit? Dupa ce ai umblat la frane, recomandat era sa verifici si sa cureti si cealalata roata pe spate, iar aerisirea s-o faci la toate rotile. Ceva imi spune ca ai acelasi lichid de frana insa... Share this post Link to post
tico_RS Posted September 3, 2006 Off-topic (?) : pe fata merge pistonas de dacia berlina, care doar e cu vreo 6-7 mm mai scurt, am pus pe un tico intr-o sambata dupa-amiaza cand deja ma mancasa sa il desfac si era zob de ruginit si trebuia neaparat schimbat. De schimbat cilindrii pe spate ma batea si pe mine gandul, dar la tico oricum pompa de frana e subdimensionata... p.s.: Ma intreb daca merge pompa de dacie simplu circuit? Share this post Link to post
Mircea Posted September 3, 2006 Asa, scoate o pompa coreeana si pune una facuta la SRL-ul de pe malul santului! Share this post Link to post
tico_RS Posted September 4, 2006 La tico pompa e f subdimensionata, nu stiu de ce a fost aleasa asa, si pompa de dacie simplu circuit era f bine cotata ca rezistenta si are o capacitate mai mare. As alege de dacia pt ca de matiz e aproape 4 milioane rol, cam prea scump... Share this post Link to post
Mircea Posted September 4, 2006 Pompa de dacie de care vorbesti nu se mai monteaza de mult pe Dacii, in consecinta este fabricata in mod cert la un SRL pe dreapta. Share this post Link to post
tico_RS Posted September 4, 2006 Mircea, nu ai cum sa stii cat de penibile sunt franele la tico, si daca pompa aia imi va aduce linistea, sunt dispus sa imi asum riscurile unei intretineri mai frecvente, desi nu cred sa fie cazul... Share this post Link to post
adostar Posted September 4, 2006 La tico pompa e f subdimensionata, nu stiu de ce a fost aleasa asa, si pompa de dacie simplu circuit era f bine cotata ca rezistenta si are o capacitate mai mare. As alege de dacia pt ca de matiz e aproape 4 milioane rol, cam prea scump... Sa fim totusi seriosi si sa lasam la o parte gluma aia de pompa daciota. Nu inteleg !? Ai chiar asa mari probleme cu franele? Eu la tico am frana foarte buna. Share this post Link to post