Jump to content
Sign in to follow this  
Dumitru Cristian

Tutorial Schimbare Caseta De Directie Nubira

Recommended Posts

Dupa cum spune topicul ca sa iti schimbi caseta de directie la Nubira iti trebuiesc urmatoarele:

cheie fixa de 10, tubulara mica 12 + rac, cheie fixa 14 + tubulara, rac si prelungitor, fixa 17, fixa 19, tubulara 19, patent sau cleste, ciocan, cheie franceza

 

Caseta de directie se schimba sau se regleaza atunci cand are joc. Se verifica relativ usor: misti usor de volan stanga dreapta si te uiti la roti daca se misca usor cand faci jocul stanga-dreapta, daca se misca totul e ok, daca nu se verifica urmatoarele: cardanul intermediar ( cardanul care vine din volan in caseta), asta se verifica relativ usor: tot la fel faci stanga-dreapta si te uiti sub capota, la caseta daca se misca acolo, daca se misca inseamna ca jocul vine din caseta sau de la bielete+capete de bara, daca acolo nu se misca inseamna ca e din cardan.

1. Se ridica masina si se sprijina bine de tot, sa fie destul de ridicata sa poti intra usor pe dedesubt (o sa ai ceva de stat pe acolo :) ) )post-16112-1252177266_thumb.jpg

2. Se dau rotile jos

3. Se desfac capetele de bara (fixa sau tubulara 19) din fuzeta si se scot din fuzeta ( daca mai aveti de gand sa le folositi puneti o piulita pe filet pana capatul piulitei si surubul sunt la acelasi nivel) si dati cu ciocanul sanatos, daca nu exista niste prese speciale de scos asa ceva care aici in belgia parca nu sunt asa de scumpe dar daca nu ai de gand sa schimbi multe capete de bara n-are rost sa iei asa ceva. Se demonteaza de pe bielete capatul de bara stanga

4. Se desfac piulitele inferioare de la bieletele de la bara stabilizatoare (fixa 14)post-16112-1252178443_thumb.jpg

5. Se desfac bucsile cu suporturile barei stabilizatoare (tubulara 12 cu rac mic) si se scot

6. Se desface surubul de la cardanul de directie (cu volanul si rotile drepte)post-16112-1252177854_thumb.jpg

7. Se desfac suruburile de la suportul negru (fixa sau tubulara 19) de sub masina care vine prins la suportul cutiei (chei 14) impreuna cu acesta ( suportul cutiei iese dar cel de pe cutie ramane cu timoneria)post-16112-1252178320_thumb.jpgpost-16112-1252178417_thumb.jpg

8. Se desfac conductele hidraulice si se plaseaza un vas dedesubt (fixa 19), teava de tur, daca nu puteti sa o scoateti din caseta cum a fost in cazul meu, scoteti-o din furtun si o scoateti din caseta cand va fi demontata.

8.a. :D Se desface conducta casetei de directie din dreapta, care vine aproape de capatul casetei si se impinge spre spatele casetei, nu e necesara demontarea conducteipost-16112-1252178345_thumb.jpg

9. Se desfac toate suruburile casetei de directie (2 suruburi si o piulita) (cheie fixa 19 + tubulara cu prelungitor)

10. Se scoate cardanul de pe caseta ( cu un cleste cat mai drept, levier mic sa surubelnita il impingeti in sus si caseta in jos, va juliti ceva la maini dar asta e b-(

11. Cu un cleste rotiti caseta la maxim stanga (deci sa iasa bieleta din dreapta la maxim si cea din stanga sa intre la maxim

12. Trageti de caseta spre botul masini ca sa iasa de pe surub si impingeti-o spre dreapta masinii pana cand bieleta din stanga iese pe sub masina. Va trebui atunci cand suportul casetei ajunge la acea parte stramta pe unde iese bieletea sa o rotiti la 90°

13. Scoateti caseta. Daca nu a iesit conducta de tur scoteti-o si puneti-o pe cea noua. Daca o scoateti pt reglare sau revizie nu e nevoie.

14. Daca nu v-ati saturat puteti sa curatati si bidonu de lichid. se da carcasa filtrului de aer jos, se scot colierele si furtunele si se spala bine. Conducta de retur va cadea practic deci pe aceea nu o scoateti de pe bidon pana ce nu l-ati scos. Bidonul nu are nici un surub, se baga pur si simplu pe suportul din caroserie.post-16112-1252178294_thumb.jpg

Montarea se face in ordinea inversa, se da cu Loctite de suruburi pe surubul de la cardan. Se stange caseta la cuplul de 54 newtoni. post-16112-1252178694_thumb.jpg

La capetele de bara cineva sa stea cu piciorul pe ele sa le preseze in fuzeta si cineva strange piulita, daca nu se va invarti piulita cu surubul capatului de bara.

Dupa ce caseta e montata, se vireaza maxim stanga, se umple bidonul pana la semnul MIN, se porneste motorul, completati iara pana la semnul MIN. Virati de la stanga la dreapta continuu, fara opriri pt aerisirea sistemului, daca e nevoie se mai completeaza cu lichid (numa DEXRON III cica). Verificati daca sunt scurgeri de ulei pe undeva sau sunete ciudate...

Se face geometria imediat, primu drum pe care il faceti sa fie direct la geometrie, daca nu riscati sa distrugeti multe (cauciucuri, suspensie...)

Intotdeauna dupa ce terminati inspectati vizual la ce ati umblat si vedeti daca ati strans, pus la loc, asezat ... e vorba de directia masinii, la motor daca e se mai opreste, mai injuri, la electrica mai face un scurt dar la directie nu ai ce-i face. Daca nu mai stiti sigur ca ati strans ceva mai puneti o data cheia pe ele...

 

Pun si poze?

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post

Bineinteles, asteptasm si poze. Oricum, multumim pentru tutorial... Ai idee daca caseta e lafel si la nubira II?

Share this post


Link to post

Da, este la fel si la Nubira 2 si la Leganza parca. A mea nu se potriveste dupa codul celei de N1 si e venita tocma din America da facuta in Korea de daewoo motors. Vreau sa o desfac pe cea veche sa vad ce li se strica si sa o reconditionez ca nici asta nu cred ca o sa tina o vesnicie...

Pun acum si poze cu ce am.

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post

Cea de Leganza e diferita la prinderi.

Edited by Salex
  • Like 1

Share this post


Link to post

Pentru REGLAREA CASETEI DE DIRECTIE se procedeaza astfel:

Se ia o cheie de 42 subtire sau un "cioc de papagal, cheie din aia mare de tevaraie" si o piulita de 19 (clasica) + cheie de 19 sau cheie franceza

1. Se ridica puntea fata si se scot rotile

2. Se pozitioneaza volanul pe pozitia de mers inainte

3. Se desfac bieletele antiruliu

4. Se desfac suporturile barei stabilizatoare fata si se da aceasta mai spre botul masinii

5. Luati cheia de 42, piulita si cheia de 19 si tarati-va pe sub masina

6. Destrangeti piulita cepului de reglare cu cheia de 42

7. Strangeti cepul de reglare putin, strangeti si piulita putin, verificati jocul casetei de la volan. NU STRANGETI PREA TARE CEPUL DE REGLAJ, veti distuge caseta si se pot intampla si necazuri mai mari de atat!

8. Daca reglajul e ok, se tine contra in cepul de reglare si se strange piulita de blocare bine (puteti face semn unde era sa o strangeti la fel)

9. Se pune bara stabilizatoare si suporturile la loc

10. Se pun bieletele antiruliu la loc

11. Se pun rotile la loc si se coboara masinaria

12. Se verifica cat de usor se roteste volanul. Virati maxim, lasati volanul liber si plecati de pe loc sa vedeti daca volanul revine la pozitia ZERO (adica mers inainte). Daca nu revine, sau revine dar nu complet inseamna ca e strans prea tare.

 

Mare grija sa nu incurcati jocul de arbore (cel care vine din volan in caseta) cu jocul de caseta!!

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post

Pentru schimbarea cardanului de directie.

Aveti nevoie de: tubulara 10, 12 si 13, prelungitor lung, rack.

1. Dati jos plasticul ornamental, puneti volanul pe pozitia de mers inainte

2. Desfaceti cu tubulara de 12 surubul care tine cardanul pe caradanul volanului si scoteti-l

3. Desfaceti surubul care tine caradanul pe caseta de directie si scoteti-l

4. Cu prelungitorul si tubulara de 10, desfaceti cele 4 piulite ale tablei de la garnitura (cea care vine pe caroserie), aveti grija sa nu le pierdeti.

5. Puneti pe cineva sa stea pe locul soferului, desfaceti piulitele de 13 de sus care tin coloana de directie pe caroserie

6. Destrangeti si desfiletati ceva (sunt suruburi lungi) suruburile inferioare ale coloanei de directie si trageti spe spatele masinii de coloana, o sa iasa si acel cineva trebuie sa o tina

7. Scoateti cardanul de pe caseta si de pe coloana de directie si scoteti-l prin masina

8. Montati noul cardan tot prin masina, puneti-l in caseta de directie si in coloana de directie, nu le puneti suruburile

9. Puneti coloana la loc si puneti si strangetii suruburile

10. Puneti tabla si suruburile garniturii, strangeti suruburile (nu tare)

11. Puneti surubul la caseta de directie (solutie de blocat suruburi recomandata!!!) si strangeti-l nu foarte tare, sa fie cam pe "centru" surubul in locul ala din caseta

12. Puneti surubul la cardan pe coloana si trageti putin de cardan cand il strangeti, sa stea "intins" putin.

13. Puneti ornamentul inapoi, verificati sa stea volanul drept, daca sta putin intr-o parte nu e o problema de paralelism ar rotilor si merge facuta o geometrie dar nu afecteaza tehnic statul intr-o parte, e doar o alta constructie a cardanului

 

Revin si cu poze maine pe zi! Sper sa fie de folos cuiva...

Share this post


Link to post

Am revenit si cu pozele. Scuze pt intarziere.

post-16112-125597249217_thumb.jpgpost-16112-125597255094_thumb.jpgpost-16112-125597259379_thumb.jpg

post-16112-125597262258_thumb.jpg

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post

...

6. Destrangeti si desfiletati ceva (sunt suruburi lungi) suruburile inferioare ale coloanei de directie si trageti spe spatele masinii de coloana, o sa iasa si acel cineva trebuie sa o tina

7. Scoateti cardanul de pe caseta si de pe coloana de directie si scoteti-l prin masina

....

9. Puneti coloana la loc si puneti si strangetii suruburile

 

Nu te supara ca iti spun, dar pasii citati nu sint necesari, ba chiar i-as considera nerecomandati ! Nu cred ca in manual se recomanda asa ceva. Nu e nevoie sa umbli la suruburile care prind coloana de directie de sasiu. Cuplajul cardanic gliseaza (in sus) pe coloana de directie dupa ce desfaci surubul

  • Like 1

Share this post


Link to post

Daca zici tu asa o fi. La mine nu a mers, altfel nu miscam coloana de directie, am incercat si alte chesii inainte sa o dau jos si asta mi s-a parut cel mai usor.

Rog pe cineva sa stearga numarul 6 si 9 + poza!!

Share this post


Link to post

Lasind la o parte faptul ca arborele este identic cu ala de Leganza (la care cred ca am demontat/montat vreo 10-12 astfel de jucarii), am downloadat si consultat manualul de Nubira pentru a nu sustine o prostie. Asa cum banuiam, nici in manual nu este mentionata slabirea coloanei de directie ca etapa in schimbarea arborelui intermediar :) .

Share this post


Link to post

Te-ai uitat de curiozitate si pt caseta de directie ce trebuia de fapt sa demontez ca sa o schimb? :mrgreen: :dizzy:

E adevarat ca de scos am scos cardanul fara sa desfac absolut nimic alt ceva. Am impins de arbore in sus dep e caseta cu un cleste mai ciudat. La montaj am zis sa nu-l fortez prea tare pe asta nou, naiba sa-l ia. Tot rog pe cineva sa stearga numaru 6 si 9 si poza.

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...