Jump to content
Sign in to follow this  
nightwolf

Maty Euro3 Nu Fuge... Ca Euro 2 Si Consuma Ca Draq

Recommended Posts

Ieri am facut un drum dus-intors IASI - TG frumos mai exact 90 KM in care Maty al meu... a halit 6,5 litri ... adik... mers 60-70km/h localitate si 110-120Km/h afara

si demarajul lasa de dorit, noroc ca mai era cate o vale unde se ducea mai bine

Adik fix 7,22%

 

Am mers pe acelasi drum cu maty euro 2 de nenumarate ori... si comsuma si mai putin... si se simtea demarajul... si fugea peste 150 vit maxima fara sa raga...cum rage al meu

 

In plus... am schimbat la revizia de 1500 amortizoarele... am facut upgrade... la Monroe... m-a costat 380 mii diferenta fata de alea coreene... si am ionceput sa am iar tracanituri in masina... de pe fata... deja m-am saturat... cu Cielo... mergi fara probleme... de abia auzi... gropile... pe cand la asta le simti ca in caruta

 

si acum intrebarea... cei care au...

la voi e la fel??? sau sunt... eu ghinionist?

 

Benzina era de OMV asha cum mi-au recomandat cei din service

Edited by nightwolf

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

S-a mai discutat pe forum aceasta situatie. In primii 5.000 km consumul este un pic mai mare si nu trebuie sa-ti faci probleme. Masina in timp ,,se regleaza" singura si vei constatat o imbunatire a performantelor ei in ceea ce priveste consumul. :-? ..110-120. Ia incearca din curiozitate sa rulezi cu o viteza constanta de 90-100 km/h si fa-ti atunci o parere.

C :) e numar porti la bocanc?

1.500 km amortizoarele? Prea devreme, eu le-am schimbat la 10.000, insa Ovidiu ne spunea ca si el a pus koreene si deja au inceput sa dea un ton de ,,LA MINOR''. Amortizoarele sunt o problema si de aceea ramane un subiect deschis parerilor noastre.

Unii dintre noi sunt la fel de ,,ghinionisti" ca si tine, in rest eu sunt multumit de Matizache cu exceptia problemei pe care am avut-o din motive inca necunoscute.

Share this post


Link to post

da... da e departe de cei.. 4,2... hy sa zicem... 5,3 mixt

Share this post


Link to post

Si eu am euro 3...am doar 450 km in 2 sapt...si mers in oras...consumul mi-a iesit in jur de 7,5..la ochi...si in functie de litri de benzina bagati...si numai drumuri scurte in general..120 in afara pentru o masina noua e mult...mai ales daca nu ai schimbat uleiul la 1500...mie mi-au zis sa merg domol cu ea...max 100 in afara...pana schimb uleiul...ca un fel de rodaj...bine poti sa ii dai dar nu pe distante mari...

cat despre amortizoarea si la mine mia trancane..dar inc e sens...mi se par rigidsi se aud..dar nu exagerat...in anumite portiuni de drum in care le treceam cu dacie de 13 ani fara sa-mi bat capul

Share this post


Link to post
Guest Mecmar
e departe de cei.. 4,2... hy sa zicem... 5,3 mixt

 

Cred ca pentru inceput viteza cu care rulezi in afara localitatilor mai aglomerate este destul de mare si consumul pe masura. Vrei si putere si consum mic, nu se poate. Poate sunt si alte pareri.

Share this post


Link to post

si cand merg cu 140 cat ar trebuie sa-mi ia??? 10%???

 

am un cielo executive euro2 ... si ala imi ia cam 7,5 % cu 140-150 km/h...si are motorul dublu ca si capacitate cilindrica... iar in oras dak nu bagi piciorul in el... ia cam 10%...deci unde e afacerea cu matiz-ul??? la bani nu e mare afacere... si nici la consum... cat despre confort... diferenta e mare de toot.

in cielo... nu se aud trancanituri si scartaituri la orice groapa sau damb

 

am auzit ca si la cielo euro 3 sunt probleme... deci.. sa fie oare motoarele euro 3 cu probleme???

Edited by nightwolf

Share this post


Link to post

Da, cand mergi cu 140, iti poate lua si10 etc :) :banana:

 

 

 

Cand o sa-ti ia Cielo-ul 7.5 la suta la 140-150km/h , a doua zi imi iau si eu unul :dizzy:

 

Ce-mi place mie chestia asta cu "am auzit ca nu stiu ce... mi-a zis Vasile de la etajul 5...".... Probleme la euro3? grow up! b-( [-O<

Edited by Phoenix

Share this post


Link to post

problema... e ca... chiar asha este...

am cielo..

si am ales... matiz ca sa fac economie de benzina...

si apropo... ii rog pe cei cu motoare euro 3 sa-si dea cu parerea...

 

si nu e vorba ca am auzit...

eu i-am pus benzina...

si cu mers constant 140-150 - merge super...

nu ragea... ca matiz-ul

 

asha... ca... cum matiz-ul meu haleste mai multa benzina decat trebuie

asha pot si alte executive sa ia mai multa benzina, in special... cel pe care l-ai vazut tu...

 

cat despre probleme cu euro3... are o cunostinta... si ii papa o gramada de benzina... cat despre LPG nu mai vorbesc... demarajul e mult mai varza fata de euro2

in plus... cand am fost la revizia... de 1500 cu matiz-ul ... era un nene care se plangea de aceeasi problema... la un cielo euro 3

Edited by nightwolf

Share this post


Link to post

Ce benzina bagi ? OMV cat ?

La doar 1500km si pe iarna grea ce pretentii ai ? Ai rabdare, vezi la primavara si asteapta sa ai 3000-5000 de km. Si n-ai spus ce ulei ai bagat la revizie.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Dupa primul schimb de ulei sau 10k km poti vorbi de performantele motorului si consumurile date de constructor.Tu vrei sa scoti puterea maxima la consumul minim la un motor in rodaj???

Sant sigur ca dupa modul asta de exploatare o sa deschizi aici cate un topic la 3 zile despre noul matiz E3 care consuma ulei,nu mai trage,trepideaza la relanti si consuma de rupe.

Share this post


Link to post

Am si eu maty euro 3,dar spre deosebire de tine nu-mi bat joc de el.In primul rand dupa umilele mele cunostinte in materie de auto exista o perioada de rodaj de care depinde viitorul masini.Perioada asta depinde de la masina la masina si informativ se cam termina la varsta de 10.000 km.Te cam grabesti si vrei rezultate pozitive mult prea repede.Apropo maty al meu consuma in oras 8 la mers normal si 5 afara,pe cand al lui frate-miu euro 2 a consumat la fel primii 10kkm si acunm ia 6,5 in oras si 4,5 in afara la 90km/h

Share this post


Link to post

@Nightwolf: Eu fac drumul Iasi - Tg Frumos de 2-3 ori pe saptamana cel putin, viteza de 60 cand ma flashuiec in localitati (else 90) si cam 110-120 in afara. Iti spun sincer ca nu e cel mai bun drum de facut consumul: are prea multe dealuri si vai iar Matizul care nu prea are cuplu trebuie calcat la deal ca sa mentii viteza. Mie imi ia cam 7.5% mixt (consum facut saptamanal).

Cat despre rodaj de 10kkm :dizzy: . Mie cand mi l-au dat au spus ca motorul are rodajul facut pe stand si pot sa-i dau cat ma tine inima si chiar asa am facut. Diferente de consum intre primii 5kkm si acum nu prea am remarcat dar ce am remarcat este ca masinuta are un consum urban mult mai mare decat cel extraurban(peste 8 urban, 5,5 extraurban). Probabil o parte din vina o am si eu, am un stil de condus mai alert, o turez in special in oras :-? .

Share this post


Link to post

Mda nu trebuie facut rodajul.Apropo si planetarele ti le-au rodat in fabrica? Masina ta are doar motor? Ce intelegi prin rodaj in fabrica? Tehnici de marketing?

Share this post


Link to post

Daca crapa si are de crapat o sa crape. Cat despre planetare eu nu cred ca se uzeaza in linie dreapta (se uzeaza cel mai tare la intoarceri, viraje stramte si acceleratii bruste cu rotile bracate tare) sau trebuie rodate (cand iti iei planetare noi faci rodaj :dizzy: ). Eu nu sunt persoana care sa tina masina in puf si sa mearga cu 80-90 ca sa consume putin si sa n-o uzez prematur...Cand o sa imbatranesc (peste vreo 50 de ani) probabil o sa conduc mai linistit si o sa gadil masina si in esapament dar pana atunci :ulei bun, benzina buna, consumabile de calitate si...gata, la drum. :D

Share this post


Link to post

Hai sa va zic si eu cu al meu Matizake, euro 3. Luat acum 4 zile. Facut plinul, Lukoil '95. Am plecat acasa la Slobozia, de la Slobozia la Calarasi, iar la Slobozia si azi inapoi la Bucuresti. In total 440 Km. Viteza max 105-108 (v-am rupt.. spun asa pt ca nu a atins acul 110 :) ) Azi dimineata, acul la benzina era la jumatate si aveam 322 km pe bord. Restul i-am facut pe autostrada Drajna - Bucuresti si s-a dus cealalta jumatate vazand cu ochii (auzisem ca scade mai repede jumatatea inspre gol, da nu credeam ca asa rpd). Mi-era ca raman pe autostrada, ca nu era nici o benzinarie. Am intrat in Bucuresti, m-am mai fatait, am ajuns acasa si tot nu s-a aprins becu de benzina.

 

Plinul l-am facut punand benzina pana cand a sarit prima data pompa. Stiu ca mai intra, dar vreau sa am asta punct de reper de acum inainte. Voi pune doar pana la prima saritura. Deci sa zicem un mic calcul: 440 km - 32 litri consumati (zic eu) => 7.27 % mixt (mai mult in afara). Nu e mic, dar am rabdare sa ajung la numarul de km in care pot sa zic un consum real.

 

Per ansamblu sunt extraordinar de multumit de masinuta. Motorul fashaie nu urla, pe spate e liniste (spre surprinderea mea) si totul pare ok. Sper ca am avut noroc si voi fi al doilea NFS al forumului =)) .

 

O singura chestie am observat, dar cred ca e de la baietzii care mi-au montat alarma si inchiderea. Usa spate-dreapta, nu se deschide din interior (am verificat Children lock-ul) si tot degeaba. in nici un mod nu se deschide. Cand ma duc la Dealer sa-mi iau cartea de identitate o sa ii zic sa vad cum rezolv problema.

 

Deci draga Nigght_Wolf, ori ai avut mare ghinion, ori esti prea mofturos ori iti bati joc de masinuta. Be cool man! si ai rabdare, ca s-ar putea sa te surprinda placut aceasta masinutza. Eu nu mai am cuvinte de lauda pt ea.

 

Doamne' ajuta

Share this post


Link to post

Da cum ramane cu ,,consumul redus fata de versiunea Euro2''? Din ceea ce citesc aici pot spune cu mana pe inima ca si amea consuma la fel de mult cand era noua :-? . Ceva totusi e in neregula, consum de 7.2% la mers pana in 110 si majoritar extraurban? Mie cred ca atat imi consuma cand era noua mixt 60/40(extra/intra) si tot cu 120 mergeam. :lavolan:

Share this post


Link to post
Iti spun sincer ca nu e cel mai bun drum de facut consumul: are prea multe dealuri si vai iar Matizul care nu prea are cuplu trebuie calcat la deal ca sa mentii viteza. Mie imi ia cam 7.5% mixt (consum facut saptamanal).

Oare nu este vorba si de un rulaj pagubitor ? Daca pe un drum valurit de dealuri rulazi numai in a V-a si accelerezi numai pe panta ascendenta nu e firesc sa consumi la greu ? In plus, consumul extraurban se da la mers pe plat si la 90km/h.

Apoi, este vorba de un motor nou.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Ok...si eu am iesit azi in afara...si pe un vant de te lua pe sus...la dus...cu vantul in fata la panta de 5-7% simteam ca nu trage..logic...la intors..vant la pupa 130..pe distanta scurta...sa vad daca decoleaza...spre surprinderea mea nu... :osanale: ...motorul e la fel "rodaj" incerc sa-l menajez...sa nu ii cer de acuma prea multe...desi recunosc ca de 2 ori am bagat piciorul in pedala de acceleratie destul de tare...dat fiind situatia...

 

cat despre consum..ochiometric..am zis mai sus parca...daca nu 7,2-7,5 cam asa bate...oricum...sa-ti dau si eu parerea...motorul fiind nou...esti multe frecari in el...de asta necesita un anumit numar de kilometri de rodaj...acuma ai 2 variante...ori faci rodajul accelerat...si mergi cu viteze mari si o pui in sarcina...dar risti sa creezi jocuri prea mari in partile de miscare...ori de conformi producatorul...pentru ca in spatele masinii nu e "badea ion de la stana de sus-jos de dupa tufis" ci sunt destui ingineri...care iti recomanda sa te conformi anumitor reguli...si stu eu bine de ce si nu o sa dea explicatii la oricine de ce.Inginerii au idei in cap dar nu te pot face si pe tine sa intelegi ... :o fftopic: o persona retine in medie 20% dintr-o prelegere la prima auditie..si dupa o perioda 20% din cei 20% retinuti anterior ..dovedita stiintific...deci chiar daca ti-ar zice ai uita de ce :)

 

consumul de fabrica se face in "laborator" nu ai denivelari...pante...sau vant frontal...ca la ce vijelie am prin eu ...cred ca de mult depaseam sarcina maxima a masinii sub forma de forta de frecare...daca deschideam usa si nu o tineam bine...o inchideam de la capota :) )

 

Cheers all and drive safe

Share this post


Link to post

Haideti mai intai sa clarificam notiunea RODAJ. Am terminat transporturile, AR, asa ca sper ca pot da explicatii competente. Rodajul este procesul in urma caruia cuplele cinematice (piston-cilindru, cuzinet-maneton, cuzinet-palier, etc) ajung la jocul si rugozitatea nominala. Tehnologia anilor 60-70 (Dacia 1300) nu permitea obtinerea rugozitatii nominale prin prelucrari mecanice standard de aschiere si honuire. In acest caz se impunea rodajul, masina venea echipata cu un ulei special pt rodaj, cu proprietati abrazive. In urma unui rulaj civilizat in periaoda rodajul, microasperitatile se razuiau normal si rezultau suprafete de lucru convenabile. Daca batrana Dacie era chinuita in perioada de rodaj, datorita solicitarilor mecanice mai mari exista riscul ca asperitatile sa se rupa grosolan, cu tot cu radacina si jocul nominal nu se mai realiza. In marea majoritatea a cazurilor, dupa repararea capitala a motorului se folosea ulei normal si din acest motiv s-a dus vorba ca "greu gasesti mecanic sa faca motorul bine" cand de fapt era vorba de neefectuarea rodajului conform specificatiilor.

 

La masinile contemporane este alta mancare de peste, SDV-urile (scule si dispozitive) sunt de generatie mai noua si sunt capabile sa asigure precizia si rugozitatea dorita in desenul de executie al pieselor. In acest caz notiunea de rodaj nu mai poate exista.

 

A doua problema ridicata este cea a consumului. Este foarte normal ca acelasi motor sa consume mai mult in varianta Euro3 decat in mai batrana Euro2. Si este si normal sa traga mai putin. Cunoscatorii au observat ca o Supernova, Solentza (ambele Euro2) au de obicei tzeava de esapament ruginie la interior. In cazul in care respectivele sun forjate, respectiva tzeava incepe sa se innegreasca. Ceea ce inseamna ca la limita se permite o depasire a normelor, pt a putea iesi dintr-o situatie delicata (depasiri negociate prost, tramvaie care se apropie amenintator etc). In cazul Euro3 nu se mai tolereaza asemenea "abuzuri" :D si apare senzatia ca motorul nu mai "trage". S-au plans si o gramada din ceri care poseda sau au incercat Logan. Ei nu inteleg ca Loganul nu a fost facut ca sa traga, este mai greu si mai depoluat decat Supernova, Solentza. Vrei sa traga, iti iei un Clio RS sau alta mica bomba si ti-ai rezolvat asteptarile.

 

In alta ordine de idei se stie ca Matizul consuma mai mult decat ar trebui, spre exemplu eu am realizat cu o Supernova consumuri urbane in jurul valorii de 8%, iar Matizul, o masina mai usoara, cu un motor mai mic se incapatzaneaza sa consume minim 7% urban. Am sa vin cu un exemplu relevant, a se vedea un Opel Corsa cu motor de 1000cmc in trei cilindri, cantarind aproape 1 tona si consumand maxim 7% urban, motorul fiind si Euro4. De ce? Va zic eu. A fost conceput special pt a avea un consum mic. Matizul nu a fost gandit nici pt consum mic si nici pt forja" ci s-au facut compromisuri pt a reduce costurile. Nimic in industria auto nu este intamplator, totul este bine gandit si calculat.

 

Sfatul meu: nu va mai bateti capul cu consumurile, 1 litru la suta de km in plus sau in minus este insignifiat, avand in vedere ca ati dat peste 5000 de euro sau platiti peste 100euro leasing la Matiz. Numai asigurarea Casco costa peste 1 milion, si la asemenea sume cheltuite lunar este isignifianta o economie de cateva sute de mii, avand in vedere ca in majoritatea excursiilor pe car le fac tinerii ca noi se duc mult mai multi bani decat costul benzinei. No offence.

Share this post


Link to post

Si ca sa aduc mai multe detalii la postul meu anterior. Azi am realimentat, facut plinul asa cum am zis mai sus, pana a sarit pompa prima data. Am bagat 29.3 L si in total am parcurs 451 Km... deci consumul real nu e 7.27 (il calculasem aprox, fara sa stiu cata benzina am consumat) si este 6.49% . Multumitor zic eu pentru primul plin al masinii.

Share this post


Link to post

E un consum mixt foarte bun, cu observatia ca mai mult de 2/3 din parcurs a fost afara ... in fine, mai vorbim dupa 3000km despre consum, pina atunci parerea mea e ca nu are rost vreo discutie pe aceasta tema.

Share this post


Link to post

Sa inteleg Dl Senna ca daca-ti cumperi o masina iesi pe poarta dealerului si vezi daca poate ajunge la 150km/h cu 5 persoane in masina?Vorbesc de un matiz.Dupa spusele tale n-ar fi nici o problema.Nu vreau sa fiu rau,dar lumineaza-ma si pe mine te rog.Sau ceea ce ai relatat mai sus este teoria care se pate in cap cu practica.

Share this post


Link to post

la testul cu matizul lui atinache(e3) am vazut ca trage mai putin decit e2.

Share this post


Link to post

Da trage mai greu,dar ce sa-i faci trebuie sa traiasca si copacii(e3).Problema e ca dupa 5-10kkm sa consume cat zice producatorul.Altfel e cam naspa=si cu banii dati si f in dos;cam asa ar veni.

Share this post


Link to post
la testul cu matizul lui atinache(e3) am vazut ca trage mai putin decit e2.

Pai asa si trebuie.In primul rand e un motor nou care nu sa lasat si al doilea aspect e ca find E3 a mai pierdut din CP.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...