Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Clipsuri pt. fixarea centurii de sigurantza

Recommended Posts

De mult ma tin sa va zic... da' am tot uitat...

Clipsuri pt centurile de sigurantza... arata ca niste benzi late cit centura, si cu o ureche ca de umerash. Se agata de surubul de fixare a centurii (sus pe stilp) si se trece centura prin ele...

Cind vreti sa le fixati, ridicati o clapeta care blocheaza centura si nu o mai lasa sa vina inapoi... functionalitatea centurii nu e ingradita, deoarece daca fortati numai un pic de ea, sare ... si centura se va bloca!

Sunt foarte bune vara, o puneti nitel mai larga, doar atit cit sa nu vi se mai lipeasca camasha de piele... pe mine personal ma deranjeaza centura care imi trece peste piept, parca nu mai pot sa respir ca lumea (sau o fi de la tigari !!?), de cind am clipsurile, e boierie.

Inconvenientul e ca trebuie sa nu uitati sa dati clapeta in jos cind vreti sa scoateti centura... altfel aceasta nu se retrage.

 

Eu le-am luat acum vre-un an, din Selgros Baneasa, au costat 75.000 lei (sau pe aproape) perechea. Fac toti banii!

Share this post


Link to post

hehe...

deschizatorule de drumuri...

e veke.. pe laguna lu' unki'meu am folosit aceasta minune prin 2000, cand am fost vreo 6mii km prin Ioropa..

La reno'u meu nu simt nevoia, fiindca scaunul e mai in spate putzin (montantul e chiar in dreptul umarului, iar centura vine drept spre pct de prindere, nu face ocol pe dupa "monumentul" meu..)

 

Pe atunci foloseam insa agrafe d'alea metalice negre cu doua urechi argintii, pentru dosare mai mari..

Vad k intreprinzatorii au prins ideea shi s'au "adaptat" cerintelor pietzei..

Share this post


Link to post
...Pe atunci foloseam insa agrafe d'alea metalice negre cu doua urechi argintii, pentru dosare mai mari...

Si taicamiu foloseste tot una d-aia pe dacia lui berlina. E drept ca nu l-a costat nimic si face acelasi lucru, dar solutia mea e mai eleganta, parerea mea, hic !

Din cite am vazut pe la intalniri, n-are nimeni de pe aici clipsuri d-alea... m-am gandit ca o fi vreunul caruia i-o suride ideea...

Share this post


Link to post

Eu folosesc in Bucuresti un cirlig de rufe. Inafara insa e mai bine sa mergi fara blocatori sa lasi centura sa-si faca rolul, chiar daca te deranjeaza.

Share this post


Link to post

Mai exista solutia mansoanelor .. care vin direct pe centura de siguranta si se monteaza cu arici.. sunt practice in sensul ca .. respectivul manson este moale, are un burete peste care este pus un material textil.. care poate fi potrivit fie in locul in care centura ia contact cu gatul ( daca face contact ) fie undeva in zona abdominala .. cu rolul de a ridica centura putin... ( reduce zona de pretensionare ) ...Eu am avut astfel de mansoane pe masina pe care am facut scoala , si sincer le duc dorul. Stiu ca se gasesc prin targ .. dar nu am idee la ce pret. Pentru confortul mult dorit la deplasari lungi , merita incercat !

Share this post


Link to post
Mai exista solutia mansoanelor .. care vin direct pe centura de siguranta si se monteaza cu arici.. sunt practice in sensul ca .. respectivul manson este moale, are un burete peste care este pus un material textil.. care poate fi potrivit fie in locul in care centura ia contact cu gatul  ( daca face contact ) fie undeva in zona abdominala .. cu rolul de a ridica centura putin... ( reduce zona de pretensionare ) ...Eu am avut astfel de mansoane pe masina pe care am facut scoala , si sincer le duc dorul. Stiu ca se gasesc prin targ .. dar nu am idee la ce pret. Pentru confortul mult dorit la deplasari lungi , merita incercat !

 

Am eu mansoane de-alea/shoulder pads (dintr-un kit de tuning) si nu culiseaza suficient pe centura de sigurantza. Sunt comode la drum lung, insa impiedica retractarea centurii de sigurantza. Solutia ar fi sa le lasi mai largi, insa in acest caz in loc sa stea si sa-ti protejeze cat de cat clavicula in caz de impact frontal (asta e rolul lor), ar tot culisa aiurea pe centura. In caz de impact frontal, prima care se rupe este clavicula (am avut clavicula rupta intr-un accident cu o bicicleta, si bratzul drept imi era undeva la spate), apoi bratzul stang (cel protejat) scapa de centura de sigurantza (care doar a atenuat socul initial) permitand pieptului sa intre din plin in volan. La revenire, dai cu capul de tetiera (daca n-ai, itzi rupi gatul). Eu zic ca shoulder-padul ala are un rol destul de important, in special in cazul pilotzilor de raliu sau Nascar, care se tamponeaza frontal frecvent ... fara ala ar trebui sa umble cu bustiere de ghips tot timpul.

Share this post


Link to post

Am luat acum cativa ani niste clipsuri pt centurile de siguranta f. interesante de la Bila. Se trage centura de siguranta, apoi se blocheaza la lungimea dorita, apoi se foloseste centura fara probleme. Dupadecuplarea centurii, este suficient sa actionezi asupra clipsului si centura va fi retrasa automat la locul ei. M-am uitat acum prin magazine si nu am mai gasit asa ceva, nici macar pe net, la comanda. Am gasit ceva la Selgros, dar problema este ca se fixeaza pe centura, dupa care centura ramane scoasa. Pentru a se retrage, trebuie sa ii scoti clipsul de tot, lucri destul de dificil, practic este un fel de carlig de rufe sau cel putin indeplineste rolul acestuia. Aveti idee unde pot gasi clipsuri din cele de care v-am povestit?

Daca este nevoie maine pun niste poze cu clipsurile care ma intereseaza.

Edited by Cocolino

Share this post


Link to post

Eu le-am luat de la Selgros, dar n-am mai vazut in ultima vreme. Parca am vazut si la Carefour Orhideea.

Si mai au si la Roof Rack Land (www.carack.ro; 021-3350070), dar sunt ceva mai scumpe.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...