Jump to content
Sign in to follow this  
nicubarbu

Anulare Limitare Turatie Motor Matiz

Recommended Posts

Stie cineva cum as putea modifica (sa ridic limita de turatie sau sa fac in asa fel incit la atingerea sa sa nu mai scada turatia automat) sau elimina limitarea de turatie la un Matiz?

Share this post


Link to post
...sa ridic limita de turatie...

Şi ce câştigi? :)

Dacă analizezi graficul de aici realizezi că e inutil.

S-a mai discutat!

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Folosesc matizul la concursuri de indeminare unde as vrea sa pot mentine motorul la 5000 rot/min. Problema este ca nu reusesc asta - la cea mai mica depasire a acestei turatii, calculatorul reduce turatia la app1500 rot/min astfel ca in loc sa merg la cuplu maxim, turatia variaza intre 5000 - 1500 rot/min cu pierderi imense de putere. Incercati sa tineti acceleratia la podea si veti vedea functionarea dupa o sinusoida cu o frecventa de app 3 secunde: motorul se tureaza pina pe la 5500 rot/min - la atingerea acestei valori turatia scade pina pe la 1500 rot/min ca apoi in alte 3 sec sa ajunga iar la 5500 rpm. Am incercat o limitare a clapetei de acceleratie dar nu reusesc sa pastrez o turatie constanta care sa imi ofere cuplul maxim.

Share this post


Link to post

Nu-ti indica corect turometrul, limitarea intervine peste 6.500 rpm. Puterea maxima o ai la 5.900 rpm, iar cuplul maxim este la 4.600 rpm.

Share this post


Link to post

OK. sa spunem ca eu doresc sa mentin cumva turatia in jur de 5000 rpm - problema este ca nu reusesc prin reglarea clapetei (am slabit cablul de acceleratie) si nici prin limitarea cursei pedalei de acceleratie (am montat limitator sub pedala). Dati o idee cum sa tin turatia ridicata - fara acele sincope (pe vremuri am participat la multe concursuri cu un Tico - acolo nu am avut probleme - carburatorul baga benzina cit tin pedala apasata - trebuia doar sa am eu grija sa nu scot pistoanele prin bloc)

Share this post


Link to post

Totusi, limitarea la Matiz e la 6600 de ture, iar sincopele sunt foarte mici, la mine la Clio, la care am turometru, limitarea intra la 6100 de ture, iar acul turometrului variaza de-abia pe o plaja de 50 de ture la acea turatie.

 

Cat despre modificarea limitarii, am avut montat pe Clio un calculator de injectie chip-uit, la care era modificat corectorul de imbogatire, nu mai aprindea MIL-ul in bord in caz de eroare si avea turatia limita la 7000 de ture. Am renuntat la el deoarece, la accelerarea se simtea ca se da ceva mai multa benzina decat trebuia la cilindri, adica amestec imbogatit inutil, si nici vreun spor de putere nu simteam cine stie ce. Nu mai zic ca motorul devenise mai zgomotos. L-am pus pe cel al masinii, cu care motorul urca linear in ture, fara suturi.

 

Asadar, un chiptuning ar fi o solutie pentru cresterea turatiei de limitare.

Share this post


Link to post

Creşti "pragul" de "intrare" al limitării, dar ce faci cu turaţia la care motorul dezvoltă puterea maximă, turaţie care rămâne aceeaşi şi după depăşirea căreia puterea scade? Unde e câştigul?

as vrea sa pot mentine motorul la 5000 rot/min.

calculatorul reduce turatia la app1500 rot/min astfel ca in loc sa merg la cuplu maxim, turatia variaza intre 5000 - 1500 rot/min cu pierderi imense de putere. Incercati sa tineti acceleratia la podea si veti vedea functionarea dupa o sinusoida cu o frecventa de app 3 secunde: motorul se tureaza pina pe la 5500 rot/min - la atingerea acestei valori turatia scade pina pe la 1500 rot/min ca apoi in alte 3 sec sa ajunga iar la 5500 rpm.

Dacă nu ai studiat graficul pe care l-am pus eu în postul #2, citeşte postul #5 şi vezi valorile puterii maxime, cuplului maxim şi turaţia de limitare.

E posibil să fie o problemă la tine, totuşi sfatul meu e următorul: găseşte o porţiune de drum bun şi ~ liber, urcă în treapta 3a până la turaţia la care intră limitarea şi vei vedea că pe ceas o să ai 110kmph. Ţine-o în limitare şi analizează cu cât variază vitezometrul. Dacă turaţia ar scădea cu 1500rpm (adică până la 5000-5100rpm) şi viteza pe ceas ar scădea destul de mult. Ori chestia asta nu se întâmplă.

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

La cursele de indeminare se merge in general cu treapta I si foarte rar (depinde de configuratia traseului apuci sa pui treapta II). Ma indoiesc ca turatia poate depasi 6000 rpm la un matiz. Pe mine ma deranjeaza ca nu pot tine cit de cit constanta turatia de 5000 rpm (faceti o proba - puneti treapta I si dupa plecarea de pe loc tineti pedala de acceleratie la podea pentru minim 10 secunde si observa caderile mari de turatie). Oricum - eu ma gindesc daca nu cumva limitarea turatiei se face prin intreruperea alimentarii pe pompa de benzina - am sa verific asta miine.

Share this post


Link to post
La cursele de indeminare se merge in general cu treapta I si foarte rar (depinde de configuratia traseului apuci sa pui treapta II). Ma indoiesc ca turatia poate depasi 6000 rpm la un matiz. Pe mine ma deranjeaza ca nu pot tine cit de cit constanta turatia de 5000 rpm (faceti o proba - puneti treapta I si dupa plecarea de pe loc tineti pedala de acceleratie la podea pentru minim 10 secunde si observa caderile mari de turatie). Oricum - eu ma gindesc daca nu cumva limitarea turatiei se face prin intreruperea alimentarii pe pompa de benzina - am sa verific asta miine.

Cred ca prin inchiderea injectoarelor.Daca n-ar mai fi presiune in circuitu de alimentare, adik n-ar exista benzina, injectoarele s-ar gripa , teoretic, nu ? :)

Share this post


Link to post
Ma indoiesc ca turatia poate depasi 6000 rpm la un matiz.

 

Ohohooo > :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...