Jump to content
Sign in to follow this  
orange

Matiz- Tacanit La Apasare Acceleratie, Clancanit La Eliberare

Recommended Posts

Problema asta (deocamdata e doar zgomot..) a aparut cu aproximativ 1 an in urma (cam 18.000 km facuti de atunci) si se manifesta cam asa:

cand apas acceleratia, in mers sau la plecare de pe loc, nu la turare pe loc, undeva in fata (la motor sau sub el) se aude un tacanit ca un releu care aclanseaza;

la eliberarea pedalei de acceleratie se aude acelasi tacanit, dar de obicei este mult mai puternic, ca un clancanit

 

In afara de zgomot nu remarc altceva deosebit, pare ca merge "normal".

Practic mersul meu pe strada se traduce in tac-clanc, tac-clanc, dupa cum apas pe acceleratie sau iau piciorul de pe ea. Am presupus initial ca e de la bucse si le-am schimbat la service: o gramada de bucse, cauciucuri, surubele cauciucate, placute frana, un amortizor... nimic, se pare ca am dat banii degeaba, nu ele erau cauza.

Unde e problema? exista o clapeta legate de acceleratie? pare un contact electric legat de pedala

 

Alte probleme:

- nu porneste la prima cheie in 90% din cazuri :( ; la a doua intotdeauna; daca e motorul rece porneste din prima...curios

am schimbat benzina de la 20 de statii diferite cel putin, nici o diferenta; nu stiu ce sa-i fac, idiotii de la service dau din umeri

- cand opresc motorul, pare ca nu se opreste imediat, mai da 1-2 ture

 

curand face 60.000 km, cred ca urmeaza alte schimbari

Share this post


Link to post

nici o idee, nimeni?

Share this post


Link to post

Tampoane motor si/sau cutie? La motor incearca un reset la calculator (Reset Idle Learn parca).

Pedala de acceleratie e pe cablu ( adica da comanda prin cablu).

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post

nu pare ceva mecanic, ar trebui ca si la franare in mers sa se simta, ori nu face decat la capat de cursa acceleratie

asemanator cu stopul pe frana, calc pedala tacane, iau piciorul tacane sau clancane iar

Share this post


Link to post

Salut ! Am un Matiz din 2004 , 32500 km , cam aceeasi chestie o patesc. Este modelul SE cu aer cond. , cand apas acceleratia in mers sau pe loc si se tureaza putin mai tare incepe sa faca un "tac" atunci cand iau piciorul de pe pedala. Mi-a zis un vecin ca poate sa fie un releu,deci probabil ca ceva de genul asta si este. Nu am probleme , porneste la prima cheie ,se opreste ok , din cauza asta cred ca nu are legatura cu zgomotul ala de la accelerare . Oricum nu e foarte puternic zgomotul , e mai greu sesizabil , dar totusi se simte , mai ales la urechea mea . Nici la mine nu mi-a gasit remediul prin service la revizie, bine ca nu mi-a zis ceva gen " asa fac toate" :) Ca idee, zgomotul e similar cu cel facut cand porneste aerul conditionat , ceva de genu'. Deci e ceva electric , as zice... Si cum chestiile electrice la masina se remediaza mai greu decat alea mecanice...

Sa ne zici daca ai gasit de unde vine! Bafta !

Share this post


Link to post

cam asa se manifesta, asemanator cu zgomotul de ac

dar nu e ac-ul sigur, se aude in alta parte si numai in sarcina

pe loc nu se simte/aude nimic

Share this post


Link to post

Scoate mufa de la electro-valva de purjare a canistrei de vapori benzina si vezi daca se mai aude.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Poti sa precizezi, te rog, unde se afla mufa aceasta?

Sub bancheta spate sau afara, pe la alimentare rezervor?

 

Amintesc inca o chestie: uneori (destul de des) cand pornesc motorul miroase puternic a benzina (sau amestec gaze de esapament), miros care pare a veni de undeva de sub masina, zona fata. Dispare imediat dupa pornire.

Share this post


Link to post

Canistra de vapori de benzina se afla in compartimentul motor, un cilindru mare din plastic, aflat in coltul stanga sus. De sub el pleaca un furtun subtire de cauciuc, iar la celalalt capat al lui gasesti electro-valva.

Share this post


Link to post

imi amintesc

furtunul dintre borcanul de plastic si valva aceea a fost rupt in urma cu ~2 ani (l-am gasit rupt la un moment dat, nu stiu cat a functionat cu el rupt)

am pus unul nou, dar nu am remarcat absolut nici o schimbare

1 an mai tarziu cred ca a aparut zgomotul

Share this post


Link to post

La mine a aparut zgomotul dupa ce am iesit din iarna, masina a stat destul de mult pe loc, ii murise si bateria. Am schimbat bateria, poate atunci am atins ceva... Parca incepe sa aiba legatura :) Din pacate nu prea ma pricep sa umblu la ea , dar daca se intampla ceva in bine sa ne zici si noua , orange.

Share this post


Link to post

aseara am scos mufa, am mers 3-4 km, zgomotul se auzea in continuare, fara nici o modificare

apoi s-a aprins becul "check", dar in dimineata asta vad ca s-a stins

 

am mai facut experimente de a lucra cu acceleratia fara a ajunge la cap de cursa pedala (in sus) si zgomotul nu se aude

face "tac" numai la apasare pedala din pozitia relanti, "clanc" (mai rar acelasi "tac") la eliberare

Share this post


Link to post

Revin cu problema mea.

 

Intre timp am schimbat ulei, filtre, curele distributie, bujii si ceva verificari suplimentare la amortizoare, tampoane motor si cutie. Nici o diferenta.

Nu am remarcat nimic in plus sau in minus, practic merge la fel si tacane la fel.

 

Zgomotul pare sa vina de unde de sub motor, dar nu pot fi sigur, facand doar in mers e greu de depistat.

Tac la apasat acceleratie, clanc la eliberare; daca lucrez cu acceleratia fara a ajunge la cap de cursa, nu se aude zgomotul.

O remarca suplimentara, se aude mai tare si practic de fiecare data, cand motorul este cald. Dimineata, cu motor rece, se aude slab, uneori nu apare deloc, dar in cateva minute cand motorul se incalzeste intra in "normal".

Share this post


Link to post

Problema asta e exact ce patesc si eu, sunt direct interesat. Intr-adevar , se aude la motor cald, cand e rece (mai rar vara) nu se aude. Zgomotul e pe undeva in partea stanga, parca. Ma gandeam ca poate sa fie ceva la sistemul de alimentare , un senzor de la acceleratie ...ceva de genu. Nici nu stiu daca exista asa ceva , nu ma pricep la mecanica . Imi vine greu sa cred ca cei cu experienta nu au mai intalnit asta.

 

Eu am schimbat ulei , filtre ulei , filtru benzina , filtru aer la revizie . Dar facea la fel si face la fel , nici nu are legatura cu asta sigur. Cu ceva muzica nici nu se mai aude, m-am obisnuit ca face asa. Sper macar sa nu fie ceva grav .

Share this post


Link to post

La evacuare v-ati uitat, undeva, pe un elevator sau pe o rampa ?

Share this post


Link to post

Si in completarea sfatului de mai sus daca tot e pe elevator, poti incerca cu motorul pornit, in viteza, poate se vede de unde vine zgomotul.

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post

M-am gandit la asta, din pacate nu gasesc un elevator decat pe la service unde ma taxeaza cu sute de mii si nici macar diagnostic nu imi dau, dar mai incerc.

Decat "poate..", " sa incercam si..", tot pe banii mei;

Am schimbat un amortizor..4.5 mil :( , degeaba (cel vechi era foarte bun), am schimbat bucse, capete (o punga de nimicuri), nu am remarcat ceva semnificativ schimbat, am schimbat curele, intinzatoare, ulei.. m-am ales doar cu un greiere la relanti, undeva in dreapta, cam sub bord spre compartiment motor.

Dar tacanitul nu dispare; la cald se aude mai puternic, acum vara este exasperant cu geamul deschis. Tac-clanc, numai in sarcina, numai cand pedala acceleratie e eliberata si atinge punctul de sus, preponderent cand eliberez relativ brusc, adica cand trece motorul de la o turatie mai mare la relanti; totusi, chiar daca eliberez fooooarte incet, la final de cursa apare tacanitul, dar slab si nu intotdeauna.

 

Daca merg fara a atinge punctul de sus al acceleratie, adica cu motorul turat continuu, tacanitul nu mai apare deloc; am incercat sa franez brusc, sa bruschez ambreiajul dar nu are importanta, nu tacane nimic; poate are legatura cu frane de motor.

 

Pare a se auzi undeva in stanga, la motor, asa cum zice CristianG seamana cu un zgomot de releu electric, dar totusi e cam prea puternic.

Evacuarea nu vad ce relevanta are, categoric nu e zgomot mecanic ci ceva care provien de la un releu, supapa, senzor si are legatura cu trecerea la relanti a motorului cand este in sarcina.

Fara sarcina nu face absout nici un tacanit. Alte simptome nu observ, decat poate un consum exagerat in oras: 50 lei adica vreo 12L pentru ~120km, cu AC din cand in cand; in afara 5-6%, cu AC pornit tot drumul; diferenta ar fi ca la drum lung de sude de km, mergand constant, tacanitul il aud cat pe 1km de Bucuresti.

 

PS. am schimbat in urma cu 2 ani un asa numit "senzor de viteza", undeva sub motor, intr-o zona de unde pare a veni tacanitul. Poate avea legatura?

Share this post


Link to post
... Pare a se auzi undeva in stanga, la motor, asa cum zice CristianG seamana cu un zgomot de releu electric ...

Electro-valva de purjare canistra vapori de benzina ?

Share this post


Link to post

Am facut verificarea mai demult, dar nu am dat de cap. Zgomotul oricum nu vine din zona accea.

 

aseara am scos mufa, am mers 3-4 km, zgomotul se auzea in continuare, fara nici o modificare

apoi s-a aprins becul "check", dar in dimineata asta vad ca s-a stins

 

Cand zic stanga, ma refer la stanga masinii, in dreptul soferului, cam sub baterie.

Scutul nu are legatura, zgomotul este foarte precis si legat cursa sus a acceleratiei.

 

Tac cad plec de pe loc si apas acceleratie, clanc cand bag in viteza, adica calc ambreiaj si ridic piciorul de pe acceleratie, apoi tac din nou cand apas, etc...

Daca nu duc pedala de acceleratie pana sus de tot, deci nu las motorul sa ajunga la relanti, tac-clanc nu mai apare deloc.

 

Am facut si un test, in mers continuu pe drum drept, calcand si eliberand acceleratia (fara sa ating ambreiaj sau frana), o tine numai in tac-clanc, tac-clanc in ritmul apasarilor mele; daca nu aduc pedala pana sus de tot, zgomotul nu mai apare.

Nu depinde de viteza de deplasare sau de treapata de viteza, la fel face si in a 1-a si a 4-a si inapoi. Nu depinde gropi sau denivelari, e clar un zogomot de releu, senzor, supapa, probabil ceva legat de alimentare cu benzina avand in vedere consumul exagerat in oras.

Share this post


Link to post

problema rezolvata

era slabita piulita din capatul axului rotii din stanga fata (cea mare din centrul rotii)...

 

asta dupa 2 ani de tac-clanc, 4 service-uri, schimbat telescop stanga, capete de bara, bucse, placute frane, pe scurt bani dati gramada degeaba

am nimerit sambata dimineata la service Automec in Pantelimon, am facut tac-clanc de 2-3 ori, a venit un baiat cu cheie mare, doua opintiri, doua ciocane si gata!

24 de lei si am scapat de zgomot

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...