Jump to content
Sign in to follow this  
EXE

Sarea De Pe Strada

Recommended Posts

Salutare tuturor.

M-am tot gandit cam cat de periculoasa ar putea fi sarea asta cu care arunca astia pe strazi. Cineva spunea ca cel mai bine e ca iarna sa nu speli masina de loc. Voi ce parere aveti?

Cat de nociva e pentru caroserie? Voi aveti la aripa din spate rugina nu? Am vazut ca majoritatea cielo-urilor au boala asta cu aripa.

Numai bine

Share this post


Link to post

nu am pic de rugina..de fiecare data dupa ce nu mai e zapada am fost si am spalat masina pe sub :thumbl:

Share this post


Link to post

Chiar asa, stiti pe unde sunt spalatorii cu rampa, ca s-o speli pe dedebsut? La mine oricum numai e nevoie dupa ce am traversat lacul de 1 m. :D

Share this post


Link to post

Iarna aceasta ,in Bucuresti s-a utilizat o "solutie ecologica", care a inlocuit sarea utilizata in anii trecuti. In cazul acesta, mai trebuie spalata masina pe dedesubt ?

Share this post


Link to post

eu as spala-o. oricum, primarul care "este" a dat cu sare proletara, nu cu solutii de-astea scumpe, sofisticate cu iz imperialist ca in restul bucurestiului.

Share this post


Link to post

:o fftopic: Se auzea ca primeste o amenda pe chestia asta. Revenge !!! :mda:

Share this post


Link to post

La benzinariile Agip exista un program care include si spalarea burtii masinii; la iesirea din iarna, eu folosesc programul complet de la Agip, care include prespalare manuala cu jet, spalare sasiu, ceruire ...

Share this post


Link to post

si cat e scorul la un program din-asta, nea FLEX-ule? :redface:

Share this post


Link to post

'fo 120.000ROL era acum citeva luni.

Share this post


Link to post

E ลŸi la OMV, la spฤƒlฤƒtoriile automate... au listฤƒ cu programele ลŸi ce conลฃin ele la intrarea sub perii (au ลŸi spฤƒlare pe burtฤƒ), cam tot la banii ฤƒia.

Share this post


Link to post

Eu astept sa dea primavara si ma duc iar de Expert Auto. Scump (1,3-1,4 mil) dar merita, mai ales ca e si polishul inclus si am nevoie.

Bineinteles, starul ramane siliconarea capacului de plastic de la motor =))

Share this post


Link to post

Nu e mai bine ca masina sa fie spalata la o spalatorie manuala ? Am impresia ca periile alea cam zgarie...

Share this post


Link to post

Da, zgarie...dar daca masina are deja cativa ani nu mai conteaza...daca e noua atunci merita spalatoriile unde nu se atinge masina decat la uscare...

Share this post


Link to post

Da, zgarie, dar cred ca raman urme pe ceara...

Share this post


Link to post

Mi-a aparut ceva rugina pe la aripile spate, m-am gandit sa o repar eu, cumpar ceva vopsea (100 grame cu tot cu intaritor si lac al aprox. 500k lei) si ma apuc de curatat apoi vopsit cu pensula (oricum nu se va vedea ca e dedesubt-ul aripii pe buza aceea).

Cum e cel mai bine de facut pentru a nu mai avea probleme pe viitor? Sa dau cu smirghel pana e tabla curata si apoi cu vopsea direct sau se mai da cu ceva antifon inainte de vopsire??

Edited by EXE

Share this post


Link to post

Ordinea ar fi :

Curatare la luciu metalic ...lasat un pic sa se usuce ( sau incalzit locul) ...apoi grund , lasat sa se usuce si abia apoi vopsea.

Deci inainte de vopsea se aplica un strat de grund , nu antifon.

PS Daca vrei sa aplici si antifon , acesta se poate aplica intre grund si vopsea.

Edited by body

Share this post


Link to post

mersi body, mai am o intrebare, ce tip (marca) de grund si antifon imi recomanzi?

Edited by EXE

Share this post


Link to post

Devine offtopic. Recomand curatarea ruginii cu spray WD40. In 10 minute o scoate pe toata, fara sa "pape" din metalul sanatos, ca in cazul smirgheluirii...Apoi stergi cu benzina si dai grund-ul, in 2 straturi, primul prin miscari sus-jos si ultimul prin miscari stanga dreapta (ale pensulei). Foloseste un grund de culoare apropiata culorii masinii tale!

Share this post


Link to post

Nu recomand sprayul ci curatarea mecanica !

Nu uita ca e nevoie de curatare mecanica a.i. grundul ulterior sa adere la suprafata metalica .

Nu-ti pot spune o marca anume , eu am utilizat atat grund cat si vopsea ( sau antifon ) de la Policolor si am fost multumit.

@ senna Atat benzina cat si respectivul spray contin substante uleioase .Niciodata vopseaua nu va adera la metal fara o curatare mecanica prealabila .Ideal ar fi sablare , dar in cazul de fata nu e posibil! ;)

Edited by body

Share this post


Link to post

Sa mai perfectionam. Intr-adevar, metalul are nevoie de microasperitati pt ca grundul sa adere bine pe el. Dar cred ca ar fi suficiente cateva treceri cu un smirghel fin, dupa indepartarea chimica a ruginii. In loc de benzina ar merge degresat cu diluant?

Share this post


Link to post

Depinde si ce fel de rugina a aparut.

Daca e doar superficiala, atungi merge curatat cu smirghel "fin", daca insa e ceva mai "batrana" probabil ca a atacat neuniform tabla (aspect "bubos") si atunci fara perie de sarma nu te scoti.

WD40 e "prea" universal pentru a-l folosi la asa ceva (body are dreptate). Daca nu cureti bine rugina si nu e bine degresata suprafata inainte de a aplica grundul o sa ti se "impuste" la loc intr-un timp relativ scurt (luni sau poate chiar mai repede.

Daca situatia e "buboasa", atunci va trebui sa apelezi si la ceva chit pentru nivelarea suprafetei (de regula tine si loc de grund, dar daca vrei sa fi "profi" e ceva mai complicat - gasesti pe net destule informatii, daca esti interesat cu adevarat).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

ย 

×
×
  • Create New...