EXE Posted February 25, 2005 Salutare tuturor. M-am tot gandit cam cat de periculoasa ar putea fi sarea asta cu care arunca astia pe strazi. Cineva spunea ca cel mai bine e ca iarna sa nu speli masina de loc. Voi ce parere aveti? Cat de nociva e pentru caroserie? Voi aveti la aripa din spate rugina nu? Am vazut ca majoritatea cielo-urilor au boala asta cu aripa. Numai bine Share this post Link to post
Vlad Posted February 25, 2005 nu am pic de rugina..de fiecare data dupa ce nu mai e zapada am fost si am spalat masina pe sub Share this post Link to post
Nicotine Posted February 25, 2005 Chiar asa, stiti pe unde sunt spalatorii cu rampa, ca s-o speli pe dedebsut? La mine oricum numai e nevoie dupa ce am traversat lacul de 1 m. Share this post Link to post
van den plas Posted February 25, 2005 Iarna aceasta ,in Bucuresti s-a utilizat o "solutie ecologica", care a inlocuit sarea utilizata in anii trecuti. In cazul acesta, mai trebuie spalata masina pe dedesubt ? Share this post Link to post
ticolino Posted February 25, 2005 eu as spala-o. oricum, primarul care "este" a dat cu sare proletara, nu cu solutii de-astea scumpe, sofisticate cu iz imperialist ca in restul bucurestiului. Share this post Link to post
john Posted February 25, 2005 fftopic: Se auzea ca primeste o amenda pe chestia asta. Revenge !!! Share this post Link to post
FLEX Posted February 28, 2005 La benzinariile Agip exista un program care include si spalarea burtii masinii; la iesirea din iarna, eu folosesc programul complet de la Agip, care include prespalare manuala cu jet, spalare sasiu, ceruire ... Share this post Link to post
iuzar Posted February 28, 2005 si cat e scorul la un program din-asta, nea FLEX-ule? Share this post Link to post
VAXXi Posted February 28, 2005 E ลi la OMV, la spฤlฤtoriile automate... au listฤ cu programele ลi ce conลฃin ele la intrarea sub perii (au ลi spฤlare pe burtฤ), cam tot la banii ฤia. Share this post Link to post
Satori Posted February 28, 2005 Eu astept sa dea primavara si ma duc iar de Expert Auto. Scump (1,3-1,4 mil) dar merita, mai ales ca e si polishul inclus si am nevoie. Bineinteles, starul ramane siliconarea capacului de plastic de la motor Share this post Link to post
DomnulRobert Posted April 3, 2005 Nu e mai bine ca masina sa fie spalata la o spalatorie manuala ? Am impresia ca periile alea cam zgarie... Share this post Link to post
arp Posted April 6, 2005 Da, zgarie...dar daca masina are deja cativa ani nu mai conteaza...daca e noua atunci merita spalatoriile unde nu se atinge masina decat la uscare... Share this post Link to post
mario Posted April 6, 2005 Da, zgarie, dar cred ca raman urme pe ceara... Share this post Link to post
EXE Posted March 16, 2006 (edited) Mi-a aparut ceva rugina pe la aripile spate, m-am gandit sa o repar eu, cumpar ceva vopsea (100 grame cu tot cu intaritor si lac al aprox. 500k lei) si ma apuc de curatat apoi vopsit cu pensula (oricum nu se va vedea ca e dedesubt-ul aripii pe buza aceea). Cum e cel mai bine de facut pentru a nu mai avea probleme pe viitor? Sa dau cu smirghel pana e tabla curata si apoi cu vopsea direct sau se mai da cu ceva antifon inainte de vopsire?? Edited March 16, 2006 by EXE Share this post Link to post
body Posted March 16, 2006 (edited) Ordinea ar fi : Curatare la luciu metalic ...lasat un pic sa se usuce ( sau incalzit locul) ...apoi grund , lasat sa se usuce si abia apoi vopsea. Deci inainte de vopsea se aplica un strat de grund , nu antifon. PS Daca vrei sa aplici si antifon , acesta se poate aplica intre grund si vopsea. Edited March 16, 2006 by body Share this post Link to post
EXE Posted March 16, 2006 (edited) mersi body, mai am o intrebare, ce tip (marca) de grund si antifon imi recomanzi? Edited March 16, 2006 by EXE Share this post Link to post
Senna Posted March 16, 2006 Devine offtopic. Recomand curatarea ruginii cu spray WD40. In 10 minute o scoate pe toata, fara sa "pape" din metalul sanatos, ca in cazul smirgheluirii...Apoi stergi cu benzina si dai grund-ul, in 2 straturi, primul prin miscari sus-jos si ultimul prin miscari stanga dreapta (ale pensulei). Foloseste un grund de culoare apropiata culorii masinii tale! Share this post Link to post
body Posted March 16, 2006 (edited) Nu recomand sprayul ci curatarea mecanica ! Nu uita ca e nevoie de curatare mecanica a.i. grundul ulterior sa adere la suprafata metalica . Nu-ti pot spune o marca anume , eu am utilizat atat grund cat si vopsea ( sau antifon ) de la Policolor si am fost multumit. @ senna Atat benzina cat si respectivul spray contin substante uleioase .Niciodata vopseaua nu va adera la metal fara o curatare mecanica prealabila .Ideal ar fi sablare , dar in cazul de fata nu e posibil! Edited March 16, 2006 by body Share this post Link to post
Senna Posted March 16, 2006 Sa mai perfectionam. Intr-adevar, metalul are nevoie de microasperitati pt ca grundul sa adere bine pe el. Dar cred ca ar fi suficiente cateva treceri cu un smirghel fin, dupa indepartarea chimica a ruginii. In loc de benzina ar merge degresat cu diluant? Share this post Link to post
Abram Burel Posted March 16, 2006 Depinde si ce fel de rugina a aparut. Daca e doar superficiala, atungi merge curatat cu smirghel "fin", daca insa e ceva mai "batrana" probabil ca a atacat neuniform tabla (aspect "bubos") si atunci fara perie de sarma nu te scoti. WD40 e "prea" universal pentru a-l folosi la asa ceva (body are dreptate). Daca nu cureti bine rugina si nu e bine degresata suprafata inainte de a aplica grundul o sa ti se "impuste" la loc intr-un timp relativ scurt (luni sau poate chiar mai repede. Daca situatia e "buboasa", atunci va trebui sa apelezi si la ceva chit pentru nivelarea suprafetei (de regula tine si loc de grund, dar daca vrei sa fi "profi" e ceva mai complicat - gasesti pe net destule informatii, daca esti interesat cu adevarat). Share this post Link to post