Jump to content
Sign in to follow this  
paul_marines

Spalare Motor

Recommended Posts

De ce te speli pe dinti ?

Share this post


Link to post

Si motorul meu e murdar ca naiba, nu l-am spalat din toamna. Cum repar turbojetul (scapa presiune la lance), a apuc si eu sa dau jegul din compartimentul motor. Nu stiu cum voi scapa de parul de pisica de sub capota (se suie matzele pe motor, ca e cald acolo). E bine sa ai motorul cat de ca curat. Imi pare rau ca asta iarna nu l-am putut intretine, acum am de muncit serios la el sa-l readuc la starea initiala.

Share this post


Link to post

AB @ nu inca :) .., dar foarte curand

 

Tolin @ m-am uitat si eu la cele din istorie si m-am amuzat. Fain a fost ca si matale ai evidentiat cum isi mai schimba omul naravul pe cand parul...

 

Spalarea a fost generata de o necesitate si anume faptul ca aveam un zgomot ciclic, ceva de genul fluieratului de alternator, dar cu o tonalitate vadit mai joasa. Si mai frumos era ca se auzea mai tare la fulia alternatorului si nu in corpul acestuia. Recomandarea a fost sa inlocuiesc alternatorul sau sa caut un service care sa-mi schimbe doar rulmentii. La revizie mi-au curatat cureaua de praf si i-au inversat sensul. A ajutat doar 2 zile, apoi am mers la un service KIA fost Daewoo si aici au descoperit o alta posibila cauza - cureaua de transmisie. S-a pornit de la observatia existentei unei corespondente intre frecventa de aparitiei a zgomotului si trecerea zonei printate cu vopsea alba a curelei.

Se pare ca intaritura metalica a iesit la suprafata in zona de contact si atunci cand aceasta ajunge pe fulia alternatorului (zona mai mica de contact) se produce o alunecare metal pe metal.

Am comandat deja un Continental la 54 RON pe care o voi schimba pentru a vedea efectul si elimina una dintre suspiciuni. Prima curea (cea originala) a tinut 100 000 km, iar aceasta are numai 32 000 km.

Am atasat o poza si voi pune si un file audio (cand va fi disponibil).

post-2099-1238209974_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salutare catre toti Matizarii,

 

cine a mai spalat motorasul de la matiz?

 

(ma refer concret cum ati procedat, pasii - nu solutii generale gen: se acopera dolcoul/aprinderea si il speli cu furtunul sau cu pensula si detergent)

 

- eu unul nu l-as chinui, dar e plin de sare de iarna trecuta (fara exagerarepoti strange sarea cu degetul - am fost pana in austria cu el in decembrie)

 

 

astept indicatiile voastre, am cautat un asemenea topic dar nu am gasit, ori nu merge bine ori nu exista

 

 

cristian. :)

Share this post


Link to post

Eu de 4 ani de cand am matizul, l-am spalat de fiecare data la motor dupa trecerea iernii. Nu am luat nici un fel de precautii, in afara de a avea grija sa nu fie motorul incins in momentul spalarii.

Au dat intai cu solutie cu care se spala si masina, apoi cu jet de apa. La final au sters cu laveta si au suflat cu aer pe la fise.

Am avut si eu emotii prima data cand l-am spalat, dar nu s-a intamplat pana acum. Totusi ma intreb daca nu ar fi indicat sa se scoata bornele bateriei cand se spala motorul...

Share this post


Link to post

Am spalat-o eu pe a mea de cateva zile(la spalatorie cu jetul ala de iti taie degetele), am dat solutie speciala de motor, lasata la inmuiat, dat cu jetul INSISTENT peste tot, dat cu solutie de spalat exterior, iar lasat la inmuiat si clatit. Cel mai urat a iesit carpa de pe capota... nu am reusit sa o fac intr-o culoare. In rest nici o problema ba chiar arata foarte bine si toata lumea a admirat-o :D

Share this post


Link to post

In postul #113, se observa diferenta uriasa, mai mare dragul se deschizi capota si sa-l privesti ca in poza doi.

 

LE. Personal, si iarna il spal daca am timp si chef cind sint temperaturi cu (+)plus.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Spalat si eu pt prima data motorul. Nu au acoperit nimic. Motorul nu era rece cand s-a efectuat operatiunea. Dat cu un fas fas, lasat ceva, bagat spuma apoi si dupa ceva timp clatit cu apa. A iesit bine (se putea si mai bine). Am avut ceva emotii dar nu am avut surprize pana acum

Share this post


Link to post

Motorul nu era rece cand s-a efectuat operatiunea.

 

Spre binele tau, evita spalarea cu motorul cald. Am auzit cu urechile mele ceva trosnuind intr-un motor cind au inceput sa dea cu apa, la o spalatorie in RO.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...