andreib Posted February 24, 2005 Păi turbina nu funcţionează în permanenţă, deoarece maşina a fost gândită să fie economică, nu sportivă. <{POST_SNAPBACK}> La o masina turbo diesel turbina merge non-stop, nici nu ai cum sa o opresti. Ea este antrenata de gazele de evacuare, fenomenul care il intalniti voi din aceasta cauza se produce: cand apesi pe acceleratie ii dai mai multa motorina din pompa dar dureaza cateva milisecunde pana se produc mai multe gaze de evacuare pentru a antrena si turbina la o turatie superioara. Fenomenul se numeste turbo lag. La Clio 1.5 DCi 65cp turbina este f mica si ineficace, deci trebuie luate in consideratie modele cu turbina de presiune mare ca sa vezi turbo lag-ul in actiune serioasa. Singura metoda de contracarare este turbina cu geometrie variabila care reuseste sa produca presiune mare chiar si la turatii mici. PS: Toate dieselurile pe care le-am condus au puterea maxima aprope de capatul cursei(ce e la noi matizarii WOT) spre deosebire de masinile de benzina la care ultimul sfert al cursei acceleratie nu prea se simte. "> Share this post Link to post
dan_m Posted February 24, 2005 @andreib Vreau sa-ti spun ca si eu pana de curand aveam impresie proasta despre Clio dCI 65 cp. Si asta deoarece masina era in rodaj sub 1500 km si scrie la carte sa nu sari de 2500 rpm. Si n-am sarit - asta inseamna ca m-am dus la Predeal cu max 90 kmh . Dar la intoarcere am sarit pragul de 1500 km si am vrut sa vad ce poate. Si am inceput sa accelerez lejer - si m-am dus pana la 120 kmh moment in care bocancul meu a ajuns la podea ("> - dezamagire totala. Dupa care nu stiu cum am facut dar am mai bagat un pic varful in pedala moment in care cu un urlet mult mai sonor de sub capota masina s-a infipt (nu glumesc - am simtit acceleratia) pana pe la 150 kmh. Comportament total neasteptat pentru mine. Am mai testat fenomenul si intr-a 4 a si se intampla similar. La impingerea pana la refuz a pedalei masina devine vioaie. ps: ce am descris eu - nu va inchipuiti acum ca e masina de F1 dar e o diferenta enorma fata de cum ruleaza in mod normal >- Share this post Link to post
body Posted February 24, 2005 Salve !Pot sa va spun si eu cate ceva despre Corrola 2004 , dar pe benzina cu motor de 1.8 l. Sincer mie mi-a placut foarte mult aceasta masina si daca as avea ceva mai multi bani m-as baga la una .ACEST TIP E UNUL FOARTE FIABIL , vazut in conditii extreme (caldura si umezeala mare - Dubai) si care nu te face nicaieri si in nici o situatie de ras! Eu unul nu sunt fan Diesel asa ca varianta pe benzina ma incanta foarte ! Oricum masina e una dintre cele mai reusite ( parerea mea care este). Share this post Link to post
bella Posted June 8, 2006 (edited) Oricum masina e una dintre cele mai reusite ( parerea mea care este). De ce oare in Arabia S si in Emirate(a se citi conditii extreme) predomina Toyota inclusiv la safari? ...dupa parerea mea, la fiabilitate ii bat rau pe nemtzi...restul producatorilor nu ii mai amintesc. Bafta. Edited June 8, 2006 by bella Share this post Link to post