Jump to content
Sign in to follow this  
vladm

Marea Teapa Dibas

Recommended Posts

Sa va spun ce-am patit:

 

Am incheiat cu Dibas un contract de leasing acum 2 saptamani pentru un Kalos 1.2 var. full. Mi-au zis ca sa platesc taxa de management (7 mil) ca sa imi gaseasca masina, ca ei nu au momentan pe stoc. Am zis OK si am incheiat contractul. Mi-au zis ca ma contacteaza ei cand au masina. Stau si astept eu ca prostul atatea zile si azi sun la ei. Si...surpriza: tipa imi spune ca nu mai au masini, ca modelul asta se va fabrica in aprilie si ca ajunge la noi prin iulie-august. Deci, teapaaaa!!!.

 

Bun, zic, si atunci cum rezolvam problema, ca banii i-ati luat, iar contractul e semnat pe o valoare, cu un model, cu niste optiuni. Pai, zice tipa, sa ma uit in baza de date. Imi spune ca au o singura masina cu motorizare 1.4 la acelasi pret, cu aceleasi optiuni si ca imi da bonus vopseaua metalizata (masina fiind gri metalizat, eu comandand visiniu metalizat). Zic, va sun peste un minut sa ma hotarasc si eu ce fac. O sun peste fix 2 minute si o intreb daca nu are culoarea visinie pt. acelasi model. Spune, imi pare rau, nu, dar nici masina gri metalizat n-o mai avem pe stoc pentru ca tocmai s-a comandat acum cateva secunde. Deci, iar teapaaaaaa!!!

 

Bun zic, si atunci care e solutia. Pai, solutia ar fi sa cumparati modelul 1.4 16v, care are si abs, asa cum doriti dvs. Modelul respectiv costa 7883 fara vopsea metalizata. Deci, ei probabil ca vor sa ma forteze sa cumpar modelul pe care vor ei sa-l vanda, mult mai scump decat mi-am bugetat eu, si care nu e pe nevoia mea actuala. Ce credeti ca ar trebui sa fac? Nu stiu ce manevre fac astia de la Dibas, dar eu sunt un pachet de draci, va dati seama...

Share this post


Link to post

exista un sistem informatic prin care ei vad stocul si rezerva masini. ceea ce ai descris tu (ca a zis ea) este foarte posibil. cu toate acestea nu este scuzabil faptul ca te-au lasat sa semnezi pentru masina respectiva fara sa isi dea seama ca nu vor putea sa o livreze la timp.

nu stiu ce sa zic... eu am facut rabat la culoare de cate ori ca sa obtin dotarile pe care le doream si cu toate acestea am asteptat aproape 1 luna pentru masina.

Share this post


Link to post

Eu zic sa mergi peste ei cu scandal maxim pentru ca sunt magari...fa si o plangere la GM Europa de S-E in care sa-i reclami...Nu ai de ce sa faci rabat la ce vrei tu, eu mi-am luat masina exact in dotarile pe care le-am vrut si culoarea pe care am vrut-o si a durat 1 luna cu tot cu acte...(am luat masina de la opel GTT)

Ai motive sa anulezi contractul si sa-ti primesti banii inapoi, du-te la alt dealer...

Share this post


Link to post

M-as duce la alt dealer, care inseamna GTT. Numai ca ei mi-au spus de prima data ca nu au modelul ala pe stoc si asa am ajuns la Dibas.

Share this post


Link to post

Din cate stiu, stocurile sunt comune, exista un parc prin Slovacia sau Ungaria pentru toata Europa de S-E..Cateodata dealerii locali mai au cateva masini si in parcul lor, dar foarte putine...

Share this post


Link to post

Am si eu o nelamurire, tu ai incheiat leasingul chiar cu dibas ? Pt. ca ar trebui in mod normal sa il inchei cu o soc. de leasing. Chiar si asa, conteaza foarte mult ce clauze ai in contract, adica cine e raspunzator pt. o asemenea problema, adica pentru toata lumea e clar ca ei sunt magarii, fara indoiala, dar contractul e singurul document oficial care te poate ajuta sa-ti recuperezi banii.

In fine probabil ca tu vrei de fapt masina si atunci vei plati ceva in plus si asta e, o sa iti iei varianta 16VSX, dar ma infioara cat de superficial trateaza clientul, te-au incantat cu acel model, dar banuiesc ca erau si ei in dubii ca il vor mai obtine. Ceilalti (GTT) pe semne ca au fost corecti si ti-au zis din start care-i treaba...

 

Oricum bafta multa !

Share this post


Link to post

Exact asa a fost. Este vorba de Dibas Leasing. Probabil ca voi merge pe varianta spusa de tine. Numai ca este extrem de frustrant sa vezi ca de fapt tu nu ai nici un fel de putere. Ei mi-au spus ca imi pot returna comisionul, dar nu aste e problema. Eu vroiam masina. In fine, pana una alta, fata de acolo, care cica e si sales-manager se fereste sa vrobeasca cu mine. Nu pot sa cred. Probabil ca daca nu se rezolva voi da drumul la o ancheta in presa. Deja tunurile sunt armate in sensul asta. Prietenii de la ziare si tv deja asteapta materialul de la mine. Asa ca...vedem. Nu pot sa ma duc direct calare pe ei, ca sunt om civilizat. Mergem cu frumosul si apoi mai vedem...Pana una alta ar tebui sa-mi plateasca si ziua asta pe care mi-au stricat-o iremediabil.

Share this post


Link to post

Fata de acolo, daca este cine cred eu ca este, este printre singurii oameni de treaba de acolo. Sincer nu cred ca este vina ei.

Cine a fost cel care ti-a trimis contractul ferm? Tot ea? La cat timp dupa ce l-ai primit l-ai semnat?

Share this post


Link to post

Initial am vorbit cu un baiat care aproape ca imi venea sa-i cer scuze ca l-am deranjat. El a trimis actele pt leasing la departamentul lor si m-au sunat (dupa ce tot eu am sunat si le-am adus aminte) cam la o saptamana. M-am dus sambata, acum doua saptamani si am semnat actele la leasing cu doamna de acolo, care mi s-a parut OK. Dupa-aia am mers jos, la vanzari, unde era tipa despre care am vorbit. Ea mi-a spus ca o sa ma sune cand au masina. Si gata. Am asteptat ca fraierul doua saptamani si azi dimineata mi-am pierdut rabdarea si am sunat. De aici incolo stiti povestea. Deci nici macar nu s-au chinuit sa ma sune. Intr-adevar tipa s-a ascuns dupa un mail pe care mi l-a trimis pe o adresa pe care eu nu prea o verific si, intr-adevar, acolo ma instiinta de problema. Dar, totusi, ea a spus ca ma suna. Numarul meu era acolo. Chestia cu mailul e asa, ca sa se scuze si ea intr-un fel.

Share this post


Link to post

Am inteles, si-au facut oamenii si firma de leasing... se dezvolta afacerea... :>

 

Eu drept sa spun, chiar pe email nu m-as astepta sa fiu instiintat la o asemenea faza, care e totusi grava. Ma rog, doar pt. a te mai consola ca nici altora nu le-a fost usor, sa-ti spun ca eu am incheiat cu Raiffeisen Leasing cand am luat Kalos-ul acum un an si practic toate clauzele care erau f. multe erau scrise extrem de mic pe 2 pagini incat daca incercai sa le citesti atent dupa 5 minute te dureau ochii. Am dezbatut si negociat cat am putut cand am semnat contractul cu Raiffeisen, dar oricum, tot ei ieseau bine, daca era ceva neinregula cu livrarea masinii.

 

Pe la jumatatea perioadei de leasing m-am trezit cu o factura de 6 mil. care nu era rata lunara, unde scria "refacturare cf. anexei 6" SEC ! Nici in ziua de azi nu am dedus ce a fost acea refacturare, dar am platit-o ca sa nu ma enervez, ca nici nu mi-o trimesesera acasa macar, am aflat intamplator de factura care aduna oricum penalitati...

 

Un sfat: incearca sa nu faci leasingul pe multi ani (daca poti). Eu unul abia astept sa scap de el, mai am 2 luni... :P

Share this post


Link to post

dibas strikes again. auzisem de reputatia proasta a lui dibas asa ca m-am dus in noiembrie la GTT.

am vorbit cu sales managerul direct, mi-a zis ca au pe stoc 3 masini (model 4 usi, de care vroiam, varianta full option la 8500), restul le aduc in 2-3 saptamani. la cele 3 masini difera doar culoarea (argintiu, rosu nemetalizat si albastru). am ales argintiu, mi s-a rezervat masina, am depus dosarul de leasing, am platit avansul luni iar vineri am ridicat masina. (a durat 4 zile multimita BNR-ului prin care se fac decontarile bancilor. daca plateam din aceeasi banca unde avea contul societatea de leasing, ridicam masina a doua zi).

Share this post


Link to post

Asta e, din pacate, comertul din Romania. Clientul e intotdeauna defavorizat si tzepuit la greu.

Share this post


Link to post

Relatiile mele cu Dibasul nu sunt din cele mai bune, dar, vazand toata povestea, nu imi dau seama de ce ai numi asta o mare tzeapa.

Sistemul lor este facut intr-o asemenea masura incat faciliteaza intamplarile nefericite de genul acesta si, atat timp cat se ofera sa dea banii inapoi, nu vad paguba. Si sa nu imi spui ca esti suparat ca ai avut 7 milioane (parca asa era, nu?) blocate pentru ca nici macar Dacia nu iti cere mai putin.

Inca o intrebare: ei stiau ca tu nu prea verifici emailul respectiv? Nu cred. Deci au fost bine intentionati.

Este de inteles si atitudinea GTT-ului care ti-a raspuns ca nu se poate de la bun inceput desi, in unele situatii, as fi preferat sa incerce inainte sa emita verdictul.

 

Concluzia mea este ca nu avem de a face cu un dezastru.

Share this post


Link to post

Daca am stabilit cu ei ca ma suna cand au masina, trebuiau sa ma sune. O singura data am discutat cu ei pe e-mail cand le-am cerut prima data oferta. Si de atunci am discutat numai telefonic. Cred ca pur si simplu nu le-a pasat, asta e. Problema nu e legata de bani, ci de faptul ca semnezi un contract pe care ei nu-l respecta. Noi suntem obisnuiti pe sistemul "lasa asa", cum zici si tu, "hai ma, ca nu e un dezastru". Corect, nu e. Dar ma enerveaza cum au procedat si ca mi-au creat aiurea o asteptare. In plus, in legea comerciala scrie foarte clar ca nu ai voi sa scrii in oferta produse pe care nu le poti vinde. Pentru ca asa imi deschid si eu o taraba cu suruburi si piulite in piata si imi fac reclama in ziar ca vand motoare de avion.

Share this post


Link to post

1. ei pot sa iti aduca masina, dar nu cand vrei tu.

2. poate ca ti-au scris doar email pentru ca nu voiau sa iti scoata ochii cu faptul ca nu pot in speranta ca, pana te trezesti tu, fac rost de masina. mie mi-au facut cand toate sperantele erau pierdute, luand masina de la altii care o cumparau sa o tina pe stoc.

3. in contract nu este si o clauza de 'imposibilitate de respectare'? eu zic ca e. si cred ca au indeplinit-o.

 

gata, nu ii mai apar, mi-au facut si mie destule. dar, in cazul asta, eu zic ca nu este ceva de neinteles. bineinteles, putem adopta in orice situatie tehnologia romaneasca de generalizare.

Share this post


Link to post

Eu cand am luat masina, nu stiam decat un singur dealer Chevrolet, si anume DiBass. Am fost, am vazut cum arata Kalos de aproape, m-am suit in ea, nu s-a pus problema de drive test, credeam ca daca intreb ma lua la goana si am intrebat preturi. Cu plictiseala maxima, baiatul de acolo mi-a intins niste pliante. I-am cerut sa faca un calcul, mi-a dat careva variante si am plecat sa le studiez si sa stiu pe cati ani sa fac leasingul.

Deci nu se punea problema ca nu voi lua masina de la ei, insa cred ca ei nu erau convinsi ca vreau sa iau.

A doua zi, cautand pe net, am descoperit si GTT-ul. Lor nu le-am cerut o oferta, am vazut preturile pe site si le-am dat telefon sa stiu cum ajung la ei.

Cand am ajuns la ei, aveau in showroom masina cu dotarile si culoarea pe care o voiam. Am sunat la DiBass sa vad daca au si ei, si mi-au zis ca o au in 3 saptamani.

Va dati seama ca nu aveam rabdare, asa incat am ales GTT si am fost f. multumit.

In plus , mi-au pus la dispozitie mai multe firme de leasing, spre deosebire de DiBass

Share this post


Link to post

Culmea e ca nu cred ca au incalcat nici un contract.

Contractul de leasing nu impune practic nici o obligatie pentru dealer. Chiar daca dealerul si finantatorul sunt "frati" (sau cu atat mai mult).

El spune doar ca va plati masina pentru tine, iar tu ii dai lui banii inapoi intr-un anumit mod.

Probabil ai crezut ca daca-i zice tot DiBas si ai semnat cu ei ceva, atunci totul merge struna. Nope. Totul depinde de dealer. Aprobarea la firma de leasing dureaza in general putin raportat la cat trebuie sa astepti si ce bla-bla-bla-uri trebuie sa discuti daca masina dorita nu e pe stoc. Iar prin stoc a se intelege, in curtea lor. Daca e in Ungaria/Slovacia sau "pe vapor" cum imi ziceau mie (GTT) trebuie sa astepti. E drept ca durata "psihologica" a asteptarii depinde de (ne)rabdarea fiecaruia. Daca o vrei intr-o saptamana si ti-au tras o vrajeala initial, ca apoi sa te convinga ca 3-4 saptamani e varianta uzuala, atunci iti iei campii. Daca iti spun de la inceput ca dureaza 3 saptamani, te mentalizezi asa si nu te mai doare prea tare daca dureaza 4.

Oricum, am impresia ca plasamentul dealerilor de la noi in raport cu cei din alte tari "est" e pe la coada turmei. Si nu cred ca e din cauza lor neaparat. Am vazut si eu ca au acces la un sistem informatizat, dar nu am prea multa incredere in "transparenta" filierei Coreea-Ungaria/Slovacia.

Share this post


Link to post
Oricum, am impresia ca plasamentul dealerilor de la noi in raport cu cei din alte tari "est" e pe la coada turmei. Si nu cred ca e din cauza lor neaparat.

 

Da, asa este. Mie mi-a spus-o dealerul si partea serios, nu cred ca a fost o scuza.

Share this post


Link to post

In fine, am dat-o la pace. Imi iau 1,4 16V. Poate ca tot raul e spre bine. Dar supararea nu mi-a trecut definitiv.

Share this post


Link to post

SA NU ITI TREACA!!! ca o pui de un discount :thumbl: :) )

Share this post


Link to post

Chiar daca e vechi topicul, am primit un mail de la DiBas si nu a existat vreodata un astfel de caz. S-a cautat in toate contractele de leasing si nu apare acest caz. Hmmmmm... Devine interesant. Le-am sugerat sa-si faca user pe forum si sa ia contact direct cu clientii.

Share this post


Link to post

Scuze din ambele parti, e vorba de februarie 2005, cazul este real.

 

@Satori: pe vremea aia D era sus la Opel, deci nu e ea.

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...