ticolino Posted January 17, 2006 sorry, poza e cam proasta, eu unul nu-mi dau seama... ce e chestia aia mare rotunjita si supraexpusa din dreapta ? Share this post Link to post
ibogdan75 Posted January 17, 2006 poza e luata de pe net, piesa de la ticolosul meu fiind rupta. La prima vedere pare a fi un senzor de temperatura, banauiesc. Am fost la un servis si mi-au spus ca nu stiu cum se numeste piesa, dar ca fara ea ar creste consumul la 11-14%. Share this post Link to post
NFS Posted January 17, 2006 O solutie ar fi sa te uiti la alt Tico identic cu al tau... si sa faci la ala o poza cu piesa cu tot. Sau poti sa apari la intalnire, mai sunt baieti cu Tico. Share this post Link to post
aztec Posted January 17, 2006 chiar si rupta, daca poza ar fi mai de calitate si indicata piesa mai exact.. poate as reusi sa te ajut.. daca faci poze, trebuiesc 2 una de detaliu si una de ansamblu... daca reusesc sa vad care e, sigur te ajutam cumva, nu e greu indicat ar fi sa zici daca e macar de la carburator ( cu catalizator sau nu) Share this post Link to post
ibogdan75 Posted January 17, 2006 Da, este de la carburator. Ticolosul asta are si catalizator. Diseara am sa fac doua trei poze si am sa fotografiez si piesa (chiar daca e acasa in dulap ("> ), ce mai e din ea. Share this post Link to post
AZH Posted January 17, 2006 Salut, Daca vine "infipta" in blocul motor, este sonda de by pass.Am avut si eu probleme cu ea si am gasit-o foarte greu. Si in perioada cat am avut-o lipita cu ceper atak, masina consuma 11-13%. Da-mi un PM sa te pot consilia de unde sa faci rost. Share this post Link to post
ibogdan75 Posted January 17, 2006 Atasez o poza. Sper sa fie concludenta. In acel T-eu ar trebui sa fie o piesa din care ies doua fire (conform sagetilor) Share this post Link to post
aztec Posted January 17, 2006 mai facem o incercare, cu piesele care se incarliga ele stiu cum... Share this post Link to post
ticolino Posted January 18, 2006 deci veneau doua fire in piesa aia? si unde se duceau, in bord? Share this post Link to post
depe Posted January 18, 2006 Cele 2 fire se duc in aprinderea electronica. Share this post Link to post
ibogdan75 Posted January 18, 2006 (edited) Exact, duc in caseta aia de aprindere (unii zic ca ar fi microcalculator). Cum mama ei se numeste piesa aia si ce face? Edited January 18, 2006 by ibogdan75 Share this post Link to post
racolus Posted February 18, 2006 piesa este sonda de teperatura apa care indica temperatura in bord (deci nu cea care porneste electroventilatoru, deci nu influenteaza mersul masinii cu nimic) este situata pe conducta de apa si exista numai la tico euro2 si deasemeni nu exista in nici o schema electrica. Si eu am patit aceiasi problema (s-au rupt firele ) si nu reusesc sa gasesesc nicaieri nici macar codul piesei. In general mi se spune ca nici macar nu exista la tico asa ceva. atasez 2 poze mai clare facute pe un tico cu sonda functionabila Share this post Link to post
ibogdan75 Posted February 18, 2006 Nu indica ea temperatura din bord, pentru ca fara ea indicatorul de temp. isi face treaba. Dar ai dreptate ca nu foloseste la nimik. A mea statea foarte turata si multi spuneau ca e de la acea piesa, fiind un senzor de consum - spuneau meseriasii (FALS). Dumnezeu stie ce o fi. Share this post Link to post
Pedala Posted February 19, 2006 Unde se duc firele de la ea? Sigur e sonda de temperatura deoarece prin furtunasul ala se duce apa la soc Share this post Link to post
ibogdan75 Posted February 19, 2006 Daca ar fi sonda nu ar fuctiona indicatorul de apa, dar functioneaza. Share this post Link to post
Pedala Posted February 19, 2006 (edited) Poate fi o sonda de temperatura. Nu inseamna ca este cea care iti afiseaza temperatura la bord. Foloseste la altceva. Sonda de temperatura a apei pentru indicatoarele interioare nu aveau de ce sa-i schimbe pozitia din bloc. Probabil ca sonda aia foloseste pentru a masura temperatura antigelului ce ajunge la soc pentru a scadea cumva noxele cand socul este inchis Edited February 19, 2006 by Pedala Share this post Link to post
ibogdan75 Posted February 22, 2006 Inclin sa iti dau dreptate. Chiar daca nu se simte nimic, eu am pus intre cele doua fire o rezistenta de 800 ohmi (cam asta e valoarea piesei la 80 grade - testata cu bricheta). Share this post Link to post
Pedala Posted February 22, 2006 Daca vii odata la intrunire sa vad si eu un specimen Euro 2... ne uitam si poate ne dam seama la ce foloseste Share this post Link to post
racolus Posted March 7, 2006 da, dupa ceva teste si experimente am ajuns la concluzia ca piesa este o sonda de temperatura sigur, si ca contrar asteptarilor foloseste la ceva. Se pare ca regleaza IAC-ul (supapa aer ralanti - care exista numai la tico euro2) care fara aceasta sonda functioneaza in regim de avarie, avind drept efect cresterea turatiei foarte mult in momentul pornirii socului automat. Sper ca am fost destul de explicit si deasemeni precizez ca este doar concluzia mea, negasind un mester care sa se priceapa la asa ceva, oriunde as intreba mise spune ca tico nu are IAC, sonda respectiva e doar o adaptare, bujiile bune sunt BPR5EY nu BPR5EY-11, etc. Share this post Link to post
ibogdan75 Posted June 27, 2006 In sfarsit am gasit piesa. Acum am o nelamurire cu furtunele. Ma poate ajuta cineva cu niste poze cu un specimen de euro2 ? Share this post Link to post
liviu25 Posted November 20, 2008 Am o nedumerire.Tico meu este din 2000.Si pe unul din furtunele de la termoelementul socului automat am aceasta piesa.Cele doua fire duc la caseta pe care scrie "FEED BACK ARIA ".Eu am probleme cu socul automat,in sensul ca dupa 2-3 minute dupa ce pornesc motorul incepe si el sa tureze .Dar daca scot un fir de la aceasta piesa si motorul este rece,socul intra cum ar trebui .Deci,ce este piesa si ce rol are?Acum,cu motorul cald,daca scot papucul,nu se intampla nimic.Doar ca in acea cutie am un led verde si unul galben aprinse. Luminati-ma si pe mine va rog .M-am uitat prin manual dar nu am vazut-o.Am fost si la magazine si cei de acolo nici nu au vazut asa ceva.I-am chemat afara la masina sa le arat ce imi trebuie...se scarpinau in cap,si atat. Share this post Link to post
Carabusu junior Posted November 21, 2008 (edited) Din cate stiu eu,termoelementul socului automat nu ai nici un fel de furtun/cablu,e o piesa cu o ceara care la temperatura se dilata si impinge o tija care antreneaza clapeta socului(sa ma corecteze cineva daca gresesc). Ceea ce ai tu acolo nu stiu ce e dar sigur nu-i termoelementul socului Tind sa cred ca-i vreo sonda/termocupla... Va rog sa ma scuzati daca am gresit Edited November 21, 2008 by Carabusu junior Share this post Link to post