Jump to content
Sign in to follow this  
Lucman

A Inceput Perioada Derapajelor Controlate

Recommended Posts

E dragilor, a inceput perioada derapajelor controlate. Ia spuneti voi care sunteti mai mesteri secretele acestora si nu numai.

Si daca tot invatam cum se fac sa aflam si unde se pot face in deplina siguranta... sau nu :lavolan:

Share this post


Link to post

pe platforma la danubiana e cat de cat sigur, dar lucrurile nu sant ceea ce par a fi. am reusit sa ma infig in primu 144 pe care l-am vazut. oare ce cauta pe acolo?

Share this post


Link to post

Pai, incearca in timpul noptii in parcare la Billa, desi ultima data cand am incercat era cam aglomeratie. Mai erau vreo 3-4 care vroiau aceeasi chesteie ca si mine. :dizzy:

Share this post


Link to post

Ideea la derapajele controlate e sa le faci intr-un spatiu cat mai larg, cu un strat cat mai subtire de zapada. Un patinoar ar fi ideal, da cine te lasa sa intri? :-? Cand faceti manevra asta prin cine stie ce parcare aveti grija sa nu va intersectati cu cine stie ce nameti pe traseu, ca va ia mama naibii impingand la o masina care a intrat cu viteza in nameti. E mai rau ca la scosul din parcarea blocata de nameti. Eu asa am patit si nu mai vreau. Stie cineva care sunt riscurile daca derapeaza spatele pe gheata, zapada? Se poate rupe ceva pe-acolo?

In Galati faceam derapajele in parcarea de langa McDonalds, eo parcare acolo cat un stadion de fotbal unde mai invata lumea sa conduca. Drept urmare, daca prinzi sticla (eu n-am prins niciodata :wallbanger :) poti sa te rotesti de mai multe ori. naspa cred ca ar fi daca te intersectezi cu nameti, sa nu te rastorni naibii.

In Iasi incercam chestiile astea in parcarea din spate la universitate, un loc muuuuult mai mic, de-abia bagi a doua ca trebuie sa tragi frana de mana, dar oricum te distrezi. Mi-ati facut pofta si cred ca ma duc acu sa :lavolan:

Sa nu uit: ideal pentru fazele astea e sa ai cauciucuri de iarna pe fata (tractiune ca sa prinzi viteza cat mai mare) si de vara cat mai uzate pe spate(ca sa fuga spatele cat mai mult). Eu am ceva asemanator (adica le am uzate pe toate) dar cele pe spate sunt montana cu rulaj de 45k km.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

in parcarea de la bila din dr. tab. sambata seara am fost de 2 ori, ... crima nu altaviraje, cerculete frane de mana,... am testat si lanturile, e mai tare decatcu cauciucurile de ianra pe fata, ai tractiune si frana pe fata dar saptele nu mai e al tau, te paraseste pana si in virase mai largute.

azi am vazut ca bagase wola si facea curat

Share this post


Link to post

Mai, cu derapajele astea controlate, un amic de-al meu a platit si a luat ore cu profesor special pentru derapaje, desi avea carnet. Aveau un pantinoar special amenajat pt. treaba asta. E drept, asta se intimpla in US, nu aici la noi. :mrgreen: La vremea respectiva a avut o masina cu cutie AT, ceea ce a fost putin cam nasol.

offtopic: bai, cum arata azi bucurestiul, ca dupa bombardament. Solutia aia de clorura de calciu cre' ca era expirata > :)

Share this post


Link to post

Ce bine ca in Iasi folosesc metodele clasice :thumbl: Acu deja se poate circula aproape normal

Share this post


Link to post

Mie nu-mi place sa ma dau cu frina de mina, adevarata senzatie e cu tractiune spate, te invirti doar din gaz si volan; de altfel, de cind m-am invatat nesimtzit cu caucioace de iarna nici nu prea ies invirtelile, ca prind aderenta caucioacele ...

 

Distractia mea acum e sa merg prin zapada cit mai mare, in stil tancul sovietic :D :D :D

Share this post


Link to post

... pana dai de un stalp care e sub zapada, cum l-am vazut azi pe unu' cu un papuc. =))

Share this post


Link to post

Recunosc ca in fiecare iarna de cand am carnet la fiecare zapada in primele 2 zile dupa ce ninge merg special ca sa fac asta...

In trafic in schimb este utila doar la viraje de 90 pe stradute, pe care le poti lua mai rapid tragand usor, nu brusc frana de mana -> fata nu mai fuge din cauza ca greutatea iese spre exterior pe spate. Manevra asta chiar imi da un sentiment de siguranta... ciudat.

Chestia care-mi place mie cel mai mult sa o fac, este sa merg inainte oblic cu frana de mana trasa si s-o tin asa doar din acceleratie.

 

In rest derapajul controlat se poate induce si fara frana de mana, dar trebuie indemanare mai mare si viteza mai mare. Problema aici este ca de ce ai scapat-o si nu ai loc de manevra... te duci...

Share this post


Link to post

Stai linistit, intotdeauna exista un pom, un stalp, de care sa te odihnesti.

Share this post


Link to post

Am uitat sa precizez chesti d'astea le fac doar prin locuri pustii... cum ar trebuii toata lumea de altfel

Share this post


Link to post

prima mea iarna ... a fost super in zilelele alea cu zapada (sambata spre duminica cand a nins rau) toate stardutele de prin spte de pe la magheru romana luate cu frana de mana si toate intersectiile mari talpa si viraj brusc (caucioace de iarna pe fata si toate sezoanele pe spate) fugea foarte putin si uniform spatele :D

 

plus cerculete la academia militara ... cred ca erau vreo 15 masini ... faceam cu randu cate 3-4 odata :)

Share this post


Link to post
... a fost super in zilelele alea cu zapada

... da bine ca s-a terminat. desi a mai nins de vreo 2 ori de cand am venit in Iasi, dar s-a topit repede :banana:

Share this post


Link to post

Hmm , as vrea sa va arat un filmulet cu mine, in masina ,in Iasi, in fata la Palat , nu e cine stie ce , dar mi-a placut la nebunie. Dar nush daca am voie sa pun filmulete !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...