Jump to content
Sign in to follow this  
sprite

Reglare ambreiaj - "manu propria"

Recommended Posts

Am reglat si eu ambreajul (inainte intra greu in a doua si clantanea in a treia, acum parca merge ceva mai bine dar tot mai agata)- am strans piulita cam o tura. Dupa ce l-am strans, se simtea cam de la 1 cm de capatul cursei cum se micsoreaza forta de apasare. Problema e ca dupa o saptamana si ceva..nu se mai simte..si parca prinde tot jos de tot. E posibil ca piulita sa se desfaca la loc?(La reglare se misca liber chiar si la mana) Sa-i pun o contrapiulita sau o piulita cu blocare(are o saiba de plastic)?

 

Azi l-am ridicat mai sus..cum scrie in manual: cursa normala + aprox. 4cm cursa finala (se apasa usor) . Nu este o imbunatatire mare la intrarea in viteze.

 

O nedumerire in legatura cu reglare cablului/cablurilor de la cutia de viteza. Nu inteleg ce modificare se intampla in cutie daca reglezi acele cabluri..din cate imi dau seama ele transmit miscarea de la levier la cutie, dar pozitiile unde trebuie sa intre in viteza, sau cursele sunt determinate de mecanismele din cutie..nu de la levier.. daca reglezi cablul de selectie doar se muta levierul mai la stanga sau dreapta..

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Dar daca verifici ca sistemul de cabluri este bine fixat (niste agrafe), atunci actionarea cablurilor este mai precisa.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns.

Cablurile sunt bine fixate. Exista insa un joc mare la schimbare (in levier) care se datoreaza unei piese care are joc: un bolt de pe Levierul A-Selector care fixeaza o piesa ce face legatura cu levierul schimbator. (exista acolo o piesa metalica care culiseaza: https://docs.google.com/leaf?id=0B9RrgwTEEb3NOTIyNWNiMDYtZTA1NS00Y2M0LTk0YjItOTAzMDUxNGVmMmJl&sort=name&layout=list&num=50)

Problemele cu schimbatul cred ca sunt din interiorul cutiei. Nu stiu exact care sunt ansamblurile care determina pozitiile exacte de intrare in viteze; dar sunt destule piese (eu zic de pe axul selector si schimbator) care ar putea fi de vina deoarece sunt uzate. Eu banuiesc ca nu a fost reglat ambreiajul corect la vechiul proprietar si a fortat levierul pentru a intra in viteza, astfel s-a marit uzura anumitor piese si a rezultat intrarea defectuoasa in viteze

 

O constatare: daca misc levierul conform imaginii: https://docs.google...out=list&num=50

adica misc levierul pana la stanga maxim apoi introduc 1 sau 2 in unghi, de obicei intra bine (trebuie doar sa nimeresc unghiul perfect). Nu stiu daca si la ceilali care au aceeasi problema cu schimbatul vitezei se poate aplica aceasta tehnica. Sper sa ne poata raspunde cineva care a desfacut cutia de viteze de Matiz si stie ce se intampla la schimbarea vitezei

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Am vazut ca fiecare isi regleaza ambreiajul cum i se pare ca este mai bine. Incercati sa-l reglati dupa cum scrie in cartea tehnica.

Am atasat imaginea. Verificati daca distantele A-B sunt corecte la masina dumneavoastra. Dupa cateva zile de cand l-am reglat asa (a durat putin sa ma obisnuiesc), intra mult mai bine in viteze, chiar daca levierul meu are joc.

 

Cand apasati pedala de ambreiaj veti observa ca la un moment dat se reduce din forta de apasare. Acolo este punctul de unde se masoara A si B.

Neapasata, suprafata pedalei trebuie sa fie la max 15cm de podea (se desface piulita ca sa coboare) si minim 13cm (se strange piulita ca sa se ridice).

 

Daca gresesc cu ceva, spuneti!

post-23641-050560900 1296501305_thumb.jpg

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Dupa 2 luni dupa ce am reglat ambreiajul ca in manual intra mult mai bine in viteze. 2-3, 4-3 nu mai agata deloc, 1-2, 3-2 nu mai agata, nu mai troncane nimic.. doar intra putin mai greu fata de celelalte viteze (cand schimb foarte rapid vitezele).

Cand schimb vitezele imping schimbatorul doar doua trei degete (si apas usor) iar schimbatorul intra pe cursa lui corecta fara sa mai agate. (Am vazut persoane care trag de schimbator ca si cum ar tine un ciocan)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...