Jump to content
Sign in to follow this  
Lucian M

Catalizator Dacia Papuc 1,6 I

Recommended Posts

Am un prieten cu un papuc de 1,6. Sambata a fost nas mare si la un moment dat trage pe dreapta spunand ca nu mai merge motorul decat gatuit rau de tot. Gasim noi niste furtunase crapate, le peticim, nema pornit. A fost adusa la remorca acasa.

Azi ii scoate cineva sonda lamda si masina porneste, insa trage rau de tot. Cineva a spus (la service) ca e 20 mil un catalizator nou. Noi (cativa cu ceva cunostinte in materie de auto) am zis ca ar trebui schimbata si sonda lamda, deoarece e posibil sa fie si ea dusa. Problemele au aparut dupa ce s-a pus benzina de la o statie de la care nici dusmanilor n-as recomanda sa alimenteze (noi avand rompetrol in localitate cu benzen si motoren bune).

Cineva a zis sa puna sonda la loc si sa gaureasca catalizatorul, altul a zis sa scoata catalizatorul si sa puna o teava. ITP va iesi sigur (ajutat cu niste vin). Cu mana pe inima n-am dat eu sfatul asta. Eu am fost pentru unui catalizator si a unei sonde de la o masina busita- solutie de buget, cu doua taisuri, oarecum la risc, dupa ce in prealabil am recomandat sa ia noi, de la un magazin care sa-i aduca fara factura (sau sa caute ieftin, dupa ce omul a spus de pretul initial).

Nu dati cu pietre, eu am propus sa puna nou si sa NU mai alimenteze cu benzina de la Davideni. Treaba e in studiu, maine se duce in oras. Sonda a fost "curatata" cu wd40, dar NU a fost pusa la loc (paraie motorul zici ca-i la raliu). Dati-va si voi cu parerea (cei avizati).

Share this post


Link to post

Asaa, de la unu' care a mers un an de zile si 20 de mii de km fara catalizatorul respectiv.

Nu are cum sa coste 20 de bulioane ceramica aia la o dacie papuc, la clio-ul din semnatura a costat 23 de milioane ca piesa de origine reno (noroc de casco), si in plus poti gasi universal la 250 ron, care cred ca se poate adapta la dacie.

 

Ca solutie de moment, recomand demontarea catalizatorului de pe masina, decuparea lui ca pe o conserva, scoaterea miezului din interior, sudarea la loc si apoi montarea inapoi pe masina. Mare atentie la sudura, la mine n-a tinut prima sudura si nici a doua, dupa care mi-am bagat picioarele si l-am lasat sa paraie.

Asta ca solutie de moment pana face omul rost de bani de alt catalizator ca sa poata sa ia ITP-ul.

Cum este vorba de o dacie, mai mult de euro 2 nu are, asa ca nu are decat sonda lambda de amonte (inaintea catalizatorului), nu are si de aval (cum are subsemnatu' si restul masinilor de la euro 3 in sus), asa ca nu va simti nici o inrautatire a mersului masinii fara catalizator, dar noxele nu le va mai lua neam.

Mersul fara sonda lambda amonte va duce la o crestere a consumului si la un mers neregulat al motorului, intrucat sonda aia lambda nu e degeaba acolo, ci masoara ca amestecul carburant sa nu fie nici prea bogat, nici prea sarac, ci tocmai optim, in functie de ce inregistreaza ea acolo se face dozajul amestecului din ECM. Cum ea a ramas spanzurata pe afara (asta daca mai e legata in circuit), ecm-ul ori va doza aiurea (in functie de oxigenul atmosferic), ori va trece in regim de avarie, dozand in asa fel amestecul cat sa mearga cat de cat masina.

 

Cam atat am avut de spus. Catalizatorul pe care il mai are acum masina mai e bun doar de pus ca amestec la tencuiala de la casa, nu se poate reconditiona daca s-a infundat in asa hal incat nu mai merge motorul. La mine a cedat treptat, ajungand sa nu mai pot depasi 120 km/h, in depasiri treceam in a 5-a de frica sa nu sar de 3500 rpm si sa misc cioburile prin el si sa-l infund de tot.

Share this post


Link to post

Multam de indicatii- maine ii zic omului (ii printez pagina). 4000 de euro a dat anul trecut pe un papuc cu 5 locuri, ceva dupa 2000 parca. Acum ar fi bucuros sa scape de ea cu 2000. Daca ai cap...

Share this post


Link to post

... stii ca lamda e, de fapt, lambda.

Stai calm, daca vrea sa scape de ea, scapa usor si nu doar cu 2000EUR. Ideea cu dezmembrarile nu e rea deloc, daca se dovedeste a fi catalizatorul pana la urma.

Share this post


Link to post

Da, scuze de greseala. Am avut o zi grea.

De la golf 4 1,9 tdi sa sari in papuc e un salt mare. De fapt, e cadere libera. Vad maine ce hotaraste/rezolva. Ma intalnesc dimineata cu el si-i spun ce mi-ati scris voi.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...