dakota Posted July 21, 2008 ciao, am o problema legata de pierderea uleiului din cutie care se prelinge prin cablul de kilometraj si ajunge pe podul pedalier (covoras), si chiar pe incaltaminte. am verificat nivelul uleiului in cutie, este ok, am schimbat si cablul de kilometraj, dar problema a ramas. ma poate ajuta cineva cu un sfat? exista vreun semering in zona cablului de kilometraj? multumesc Share this post Link to post
criss_blue Posted July 21, 2008 Din cate stiu eu cablul de kilometraj este un CABLU din otel. Si sigur nu circula ulei prin el. Share this post Link to post
rm.popa Posted July 21, 2008 (edited) Ai verificat celelalte lichide? (lichid de frână, servodirecţie...). Mai ales lichidul de frână... Aproape sigur nu poate fi ceea ce suspectezi. Chiar dacă s-ar prelinge pe (lângă) cablul de kilometraj, dpdv gravitaţional nu prea ar avea cum să ajungă în cabină. Edited July 21, 2008 by rm.popa Share this post Link to post
dakota Posted July 22, 2008 stiu ca e un cablu de otel, dar un capat intra in cutia de viteze si are 2 garnituri pentru etanseizare am verificat lichidul de frana e in regula si nu am servodirectie chestia cu uleiul se intampla cand parcurg distante mai lungi de 50 km, in oras nu patesc poate din cauza ca rulez cu viteza mica. si mie mi se parea imposibil sa urce uleiul, dar nu am alta explicatie decat ca urca pe cablul de kilometraj cand acesta se invarte mai repede. Share this post Link to post
criss_blue Posted July 22, 2008 Dupa cum a spus si Rm Popa gravitatia ar impiedica prelingerea uleiului p cablu. Vezi sa nu fie lichid de frana. Share this post Link to post
Mircea Posted July 22, 2008 Practic se poate verifica usor. Dupa un astfel de drum mai lung, desfaci cablul de kilometraj de la cutia de viteze si vezi daca are ulei pe el. Acolo se cupleaza pe un angrenaj tip roata melcata care il invarte, nu are semeringuri, etanseizarea catre exterior se face prin garnitura de pe piulita, iar cea catre cablul metalic propriu-zis o face camasa cablului. Este posibil ca la tine sa fie uzat si miscarea de rotatie constanta sa faca posibil ceea ce spui. Colegii, cablul de otel care trece prin camasa cablului de kilometraj si care preia si transmite miscarea de rotatie este multifilar, iar miscarea de rotatie il poate transforma intr-o mini-pompa cu melc, asa ca este posibil sa urce uleiul pe ea pana sus. De altfel, exista si in sectiunea CNEL un subiect asemanator. Share this post Link to post
dakota Posted July 22, 2008 multumesc mult domnu Mircea ceea ce spui tu este intr-adevar plauzibil o sa desfac din nou cablul de kilometraj care are 2 garnituri mici si pe care eu le-am banuit a fi duse, tocmai de aceea am schimbat cablul, dar se pare ca alta este problema. Share this post Link to post
Mircea Posted July 22, 2008 Desfa-l doar de la cutie, dupa un drum mai lung. Daca iti curge ulei din cablu, nu ai alta solutie decat sa-l inlocuiesti. Share this post Link to post
dakota Posted July 22, 2008 tocmai asta e problema ca l-am schimbat saptamana trecuta, dar problema a ramas. Share this post Link to post
Mircea Posted July 22, 2008 (edited) Ia incearca sa-l pozitionezi altfel. Misca-l in alta pozitie, fa-i o curbura in jos etc. Ca sa nu mai se amorseze uleiul pe el... Edited July 22, 2008 by Mircea Share this post Link to post
dakota Posted July 22, 2008 o sa incerc sa-i fac un "S" daca imi permite lungimea cablului, nu poate fi o problema in cutie? Share this post Link to post
Mircea Posted July 22, 2008 Din ce zic baietii cu Cielo, la ei e vorba de o supapa de presiune de pe cutie care trebuie curatata. La matiz nu stiu daca au acelasi sistem, dar e bine sa verifici. Share this post Link to post
dakota Posted July 22, 2008 o sa verific, nici eu nu stiu daca am asa ceva am o aerisire pe care am curatat-o, dar degeaba. multumesc mult pentru sfaturi! Share this post Link to post
getablonda Posted July 31, 2008 Poate ai prea mult ulei in cutie. Cumva ai umplut cutia cu ulei pe la cablul vitezometrului? Busonul de umplere este undeva mai jos, in lateral! Share this post Link to post