Jump to content
Sign in to follow this  
marius_ro79

Turatie Mare La Debraiere

Recommended Posts

M-am dus iar la service, dar de data asta am mers la service radacini ferdinand. Schimbare de atitudine...Par profesionisti fata de cei din giurgiului. Un tip de la diagnoza, mi-a consultat matiz-ul si nu intelegea de ce nu se aprinde becul de check engine daca exista o eroare. Uite minune! Nu se aprinde!

El zice ca sunt mai multe erori...cauzate de instalatia electrica incompatibila cu configuratia actuala a masinii. Adica instalatia e pt masina cu abs, iar masina mea nu are. Motiv pt care a muncit doua zile ca sa refaca instalatia. Luat masina din service vineri, cu intrebarea cum e posibil sa iei o masina noua cu o instalatie incompatibila? Sambata, mers catre Oltenita, ocazie cu care observ ca simptomele pt care am dus-o in service nu au disparut... Concluzie: sunt deja scarbit de masina asta! la 12 mii de km sunt total nemultumit si imi cam pare rau de alegerea facuta.

Share this post


Link to post

Cum adica instalatie pentru masina cu ABS? La ce se refera mai exact?

 

Senzorul acela exista si daca masina nu are ABS, il foloseste ECM-ul. Ce coduri de eroare aveai stocate?

 

L.E: Daca nu au invatat pana acum ca sunt erori care aprind MIL-ul si erori pentru care MIL-ul nu se aprinde..sunt foooarte profesionisti!!

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Pai cum se manifesta masina acum ? Tot asa se tureaza cand scoti pe liber ?

Share this post


Link to post

Va rog, puteti pune o poza cu acel senzor pt. drum denivelat?

Stiti daca exista si la un matiz euro 2 din 2004?

Multumesc.

Share this post


Link to post

Daca nu ai ABS senzorul ala este nul, fapt dovedit de mine prin scoaterea mufei. Totusi cei de la service nu au incercat macar sa-ti schimbe senzorul de acceleratie ?

Edited by adostar

Share this post


Link to post

Cum ai facut tu proba asta(ma refer la experiment, in ce conditii l-ai facut)?

Share this post


Link to post

M-am dus pana la Oltenita. Dupa iesirea din Bucuresti, pana in Frumusani, am accelerat cu treapta a patra pana la 80 km/h si, inainte de a trece in treapta a cincea, am apasat ambreiajul si l-am tinut asa aproximativ 10 secunde inainte de a trece in treapta a cincea. In acel interval de 10 secunde, acceleratia a crescut brusc si masina a ramas foarte turata in tot acest timp. I-am dat treapta a cincea si turatia a scazut la cat era normal pt treapta a cincea, la 80 km/h. Am lasat libera acceleratia, fara a o apasa, si masina a inceput sa scada din turatie si din viteza. Am lasat-o cu a cincea pana la 60km/h adica pana aproape de relanti si am scos-o la liber, iar masina a ramas la relanti. In concluzie, aceleasi simptome.

 

Mecanicul nu mi-a schimbat nici un senzor de la masina.

 

Drumul este perfect, fara gropi, iar in tot acest timp nu s-a aprins nici un indicator de pe bord.

Share this post


Link to post

Iti mai spun o singura data, mergi si schimba rahatul ala de senzor de acceleratie, acelasi simptom il avea si matizul meu si nu se aprindea check-ul.

Edited by adostar

Share this post


Link to post

Nici macar nu trebuie schimbat, ca nu-i stricat, trebuie rotit un pic.

Share this post


Link to post

Problema e ca la Marius nici macar nu l-au reglat.

Share this post


Link to post

Pai si atunci cum se explica prezenta codului de eroare?

Share this post


Link to post

Eu am cumparat masinia (Kalos) cu cod de eroare si fara MIL aprins, deci, codul acela poate sa fie antic si de demult si sa nu spuna ceva. In momentul cand ai un comportament clar, urmaresti pista respectiva, nu umbli dupa cai verzi. Dar pentru asta trebuie sa cunosti motorul pentru a face diagnoza.

Share this post


Link to post

Unde este senzorul ala de acceleratie?

O sa ma apuc sa rotesc de el si apoi ma duc la service... M-am saturat de problema asta.

Share this post


Link to post

NU te apuca sa rotesti de nimic!!!! Ala se regleaza doar cu masina conectata la tester, ca sa se poata monitoriza out-put-ul senzorului, output ce trebuie sa fie 0.4V la ralanti.

Share this post


Link to post

Closhcutza vad ca ai ceva cunostinte de specialitate... nu vrei sa te uiti putin la chestia asta care imi da bataie de cap?

Share this post


Link to post

Imi pare rau sa te dezamagesc, dar nu am cum sa ma uit la asta. Nu lucrez in service si nici nu am vreo metoda de a ma conecta la ECM-ul masinii tale.

Ce te sfatuiuesc, inca, este sa te duci la service, again.

Stiu ca nu este imbucurator, dar altceva nu prea ai ce sa faci.

Ce as face eu la service:

- spune-le ce o doare pe masina ta si cere-le inca o data scanarea; (ti-au sters codurile de eroare data trecuta, nu?)

- noteaza-ti codurile de eroare, daca exista;

- noteaza-ti parametrii importanti(valoarea senzorului TPS, care trebuie sa fie 0.4V la ralanti, timp injectie, uite-te ca turatia de ralanti sa fie la ~950rpm la cald, etc);

- daca valoarea TPS-ului nu este la 0.4V pune-i sa-l regleze, dar ai mare grija sa nu umble la surubul de capat de cursa al clapetei de acceleratie. Reglajul se face cu testerul in fata, rotind de senzorul TPS pana cand acesta ajunge la 0.4V;

 

 

Daca data trecuta ti-au resetat codurile de eroare din ECM si acum iar apare codul de eroare initial, asta este, acela este defectul!

Eu sincer cred ca acolo este problema(cel putin una din ele, daca sunt mai multe). Si eu am avut probleme cu senzorul clapetei de acceleratie si stiu cum se manifesta masina: frana de motor canci; turatie mare la ralanti, oricum(si cand masina sta pe loc si intre treptele de viteza), masina nu mai are viata in ea, sunete ciudate pe la ambreiaj din cauza turatiei mari, etc. La tine nu cred ca este vorba de asa ceva.

Du-te la service, trebuie sa rezolve cumva asta. Daca este senzorul de la roata, acela nu se poate repara! Daca este mort, mort ramane! Nu pot sa concep ca asa ca nu se poate gasi senzorul ala pe nicaieri. Incearca te rog frumos sa faci cum ti-am zis si noteaza tot ce se poate nota din datele oferite de tester, mai ales erorile, TPS-ul(Throttle Position Sensor, ca sa vedem daca are vreo vina sau nu).

 

De asemenea, trebuie sa faca proba cu masina, in mers, la viteza de peste 10km/h, cu testerul sub nas, nu sa te trimita acasa dupa ce mosmondesc ei pe acolo!

Altfel ne batem capul in van!

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Oameni buni, am mers la service iar. Aia s-au uitat la mine. Am zis: e a 4-a oara cand vin cu problema asta. Au zis: trebuie schimbat senzorul tps. L-au schimbat...

NU MAI AM PROBLEME!!!

 

Multumesc tuturor celor care mi-au dat sfaturi si care au aratat ca le pasa.

Mai vorbim,

Marius

Share this post


Link to post

Pai nu ti-am zis de prima data sa schimbi senzorul. a? Ca m-ai disperat cu senzorul ala de drum denivelat de m-ai facut sa scot si firul :D

Edited by adostar

Share this post


Link to post

Trebuia schimbat ? Potentiometrul avea neregularitati in raspuns ? Nu cred ca a incercat cineva sa-i regleze cineva raspunsul la minim, probabil ca, acum merge dintr-o intamplare.

Share this post


Link to post

Eu am fost l-au reglat si degeaba..pana la urma l-am schimbat si de atunci nu mai am probleme.

Share this post


Link to post

Cum adica l-au reglat, dar degeaba ? Daca suportul n-are gauri ovalizate, nu poti sa-l reglezi prin rasucire. Daca are, nu sunt probleme. Sa cred ca ei au nimerit in gramada din magazie un potentiometru care nu avea zero ohmi in punctul minim si l-au nimerit exact pe ala care genera intre 0,2-0,9V ? Inseamna ca au nimerit unul defect.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Exact :( , a fost cu defect de fabricatie.

Share this post


Link to post

oameni buni, nu stiu ce i-au facut...

m-am mirat foarte tare cand am vazut ca mi-au reperat-o intr-o ora.

daca va aduceti aminte, cand am fost cu ea la service la giugiului, cei de acolo mi-au pus inteligenta la incercare spunandu-mi ca nu au senzorul, ca au intrebat in toata tara si n-au nici macar la fabrica la craiova, dar au facut comanda in coreea... urmand sa ma sune ei ulterior, cand vine piesa. au trecut trei luni si nu au dat nici un semn.

la radacini ferdinand, mi l-au schimbat pe loc.

merge!

nu mai am probleme!

si au scris in cartea de service, schimbat tps.

Share this post


Link to post

Am patit si eu ceva de genu asta: la drum intins (tg mures -> bucuresti), de cateva ori (4-10), la schimbarea vitezelor in sus, dupa apasarea ambreiajului turatia ramanea mare. Dupa schimbarea vitezei nu am mai apasat acceleratia... si dupa 2-3 secunde viteza incepea sa scada. Problema nu a mai reaparut... dar pana cand? E vreo defectiune sau "asa fac toate"... "din cand in cand"? Miercuri ma duc la revizia de 1000km (pe la 1500km) si sper sa nu uit sa-i intreb (azi am uitat... eram cu capu' dupa alarma/inchidere centralizata si m-au socat cu "nu trebuie schimbat uleiul").

ps. Evident, pe alocuri, viteza = treapta de viteza.

Edited by tclau

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...