Jump to content
Sign in to follow this  
detour

Turbocompresor Pe Espero

Recommended Posts

Salut, sunt nou pe aici dar as vrea sa stiu cie a pus turbina pe espero sau cielo, in cat a dus motorul si cat la costat.

Stiu ca trebuie si un intercooler ( sau ceva genu asta) sa nu-l prajesti.

Cielo parca putea fi dus pana in 150 cai

motorul meu de espero 1,5 16 valve are numa 90cai (sau cati mai are) :( :( ce pot sa-i mai pun sa nu ma coste de-mi iau alta masina si sa ridice putin performanta ? m-am gandit la turbina ca daca intra dupa 3500 ture poti sa mergi frumos si economic cand nu te grabesti dar cand ai "nevoie" sa te ajute...

Pana acum am topit de 2 ori ceva lagare si dupa prima reparatie am inlocuit motorul... as vrea sa-i mai ridic putin puterea... ma puteti ajuta????

Edited by detour

Share this post


Link to post

Sincer m-ai derutat un pic... titlul zice ceva de turbocompresor, iar in text faci referire doar la turbina.

Mie mi se pare cam prea complicat sa te apuci sa adaptezi asa ceva pe masina. Dar, fiecare cu parerile lui :) .

Pe langa investitia asta (in cazul in care reusesti sa o materializezi) gandeste-te ca trebuie sa investesti si in frane, suspensie etc ;)

Gasesti ceva informatii legate de subiect si in topicul de aici..

Share this post


Link to post

Inteles dar ce as putea face la motorul meu sa aiba putere mai mare?

Nu am nevoie de viteza mai mare ca peste 180 nu merg ca nu-i facuta masina pt. mai mult dar putina aceleratie i-ar trebui

 

Turbina /turbocompresor nu-i acelas lucru?

daca cineva are asa ceva pe espero/cielo ( si stiu ca sunt) as vrea pareri, performante, costuri...

 

ps. cielo tau arta super...

Edited by detour

Share this post


Link to post

Cea mai simpla varianta e sa pui motor de calibra, multi au facut-o , cauta ca si pe forum sunt informatii !

+ ca la randu-i , motorul de calibra se poate upgrada.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Turbocompresorul e format din turbina si din compresor, din cate stiu eu :)

Share this post


Link to post

Compresorul turbo e actionat de curea turbiana de care vb toata lumea e defapt turbosuflanta si e actionata de gazele de evacuare.

Edited by SORAN

Share this post


Link to post

Supercharger-ul este un compresor actionat de o curea, iar turbocharger-ul este un compresor actionat de gazele de evacuare prin intermediul unei turbine. Amandoua au avantajele si dezavantajele lor. pentru mai multe detalii:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Supercharger

http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger.

 

PS. Pentru supraalimentare iti trebuie schimbate internele motorului (pistoane forjate...etc). Tu decizi daca merita sau nu.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Mersi pt. avertizare. nu se merita dat fiind ca am schimbat deja motorul odata nu as mai repeta experienta, dar numai cu

-un filtru,

-o toba sport si

-un chip nu stiu cat as putea castiga la putere ( si astea m-ar duce cam in 10 mil (suportabil) )

Pe langa amortizoarele care ma chinui de 1 luna sa le schimb; cand vine vorba de frane am o mare problema care cred ca are loc pe alt post... cum ploua si se uda placutele franeaza super, se usuca pa-pa frana spontana ( ma cheama placute dar nu stiu de care (si sa nu ziceti de frana ca asta stiu))

Share this post


Link to post

Interesant, insa nu stiu cati dintre noi s-ar incumeta la asa ceva...E vis!

Share this post


Link to post

Foarte tare insa ce are de e "special" pentru espero? :) . Oricum, pretul e prea bun, sigur e inselatorie. Numai turbina e undeva la 1000 E.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...