Jump to content
Sign in to follow this  
poe

Canistra De Carbon

Recommended Posts

Va rog foarte mult sa-mi spuneti unde este localizata la Tico aceasta canistra de carbon, eventual poze sau o schita mi-ar fid e mare ajutor. Multumesc mult.

Share this post


Link to post

Canistra care contine carbune activ este ca un borcanel negru situat pe peretele cu parbrizul al compartimentului motor, spre stanga, cum privesti motorul. Din el ies vreo 3 furtunase care merg spre carburator.

Aceasta canistra se gaseste doar la modelele cu sistem Euro2, benzina fara plumb, din cate stiu eu...

Succes.

Share this post


Link to post

Da, al meu e Tico Euro 2. Spune-mi te rog, aceasta canistra se poate defecta si la ce urmari ar duce aceasta defectiune? Din cauza ei poate cumva sa miroase a benzina? La mine asta e problema de fapt, am un miros puternic de benzina dar peste tot este uscat nu am gasit nicaieri scapari. Cum pot verifica daca este in stare buna de functionare?

Share this post


Link to post

Nu prea se defecteaza canistra aia. E de fapt un borcan de ebonita (plastic ?) care contine acel carbune activ. Gazele de benzina intra prin partea superioara si ies pe dedesubt. Nu are nici un mecanism inauntru... Verificarea se face sufland prin ea, sa vezi daca nu e infundata. Vezi manualul de service in format PDF.

Mirosul de benzina ar putea proveni mai degraba de la carburator (nivel prea mare in CNC) sau de la pompa de benzina.

Sunt topicuri dedicate.

De ex, daca dupa oprire scoti filtrul de aer si vezi ca benzina "musteste" pe la jicloarele alea de aer ale carburatorului, ar putea fi un semn clar ca ai exces de benzina in CNC (Camera de Nivel Constant).

Verifica si daca nu "scuipa" benzina pompa imediat dupa pornire la rece (te uiti pe langa si pe sub ea).

Verifica returul, sa nu fie infundat.

Cum arata bujiile tale? Sunt afumate sau nu? Dar esapamentul?

Cat iti consuma masina?

Succes!

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Da, azi am scos canistra aia fara sa scot furtunasele, dedesubt are un stut de furtun dar e lasat liber, am suflat prin el se auzea asa ca un tacanit (eram cu motorul oprit) nu am obervat ce s-a intamplat din prima, l-am montat la loc si apoi mirosea a benzina, am observat ca sub carburator era plin de benzina si cand am dat sa pornesc a pornit f greu pe semne ca am innecat-o. Se pare ca in momentul in care am suflat s-a umplut carburatorul cu benzina a mai dat si pe afara, de ce oare?

 

Apoi am scos si furtunasele alea am mai suflat odata peste tot nu s-a mai repetat fenomenul.

 

Mentionez ca masina merge perfect, porneste la sfert consuma normal, nu am nici o problema cu ea decat ca miroase pestinential a benzina chiar si cand sta mult timp, miroase in masina. Si da, daca scot capacul si filtrul de aer, miroase a benzina, cu motorul oprit. Nu scuipa pe langa pompa benzina ca am mai citit pe aici.

 

Am mai observat ca la relanti are ca un fel de bataie motorul in partea distributiei, oare poate sa joace intinzatorul ala asa?

 

Am sa incerc sa suflu cu aer pe retur cine stie poate o fi infundat. Returul este la pompa nu?

 

Multumesc mult de raspunsuri.

Share this post


Link to post

Returul nu e la pompa ci e un furtun care iese de la carburator si coboara sub masina, pe langa cel de tur.

Sigur ca miroase a benzina daca scoti filtrul de aer. Insa eu ma refeream daca benzina "musteste" la nivelul jicloarelor de aer care se vad ca niste mici bucse de bronz in corpul de aluminiu al carburatorului, vizibile dupa ce scoti filtrul de aer. Daca in orificiul acelor jicloare se vede benzina, atunci s-ar putea sa ai nivel prea mare in CNC.

Bataia pe care o auzi e putin probabil sa fie de la intinzator... Doar daca o fi sarit arculetul de la locul lui...

Mai degraba sa fie un culbutor dereglat care tacane, sau o curea de alternator uzata... Verifica atent.

Toate cele bune!

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

nemernica mea de masina e non euro si in locul indicat de voi in stanga... intr'adevar am lispsa ceva.. si niste conectori la care nu le dau de capat... sa am cumva canistra de carbon la non euro? :scarpin:

Share this post


Link to post

Prietene, daca ai modelul non-euro, nu cred ca ai canistra de carbon.

 

In mod obisnuit ar trebui sa ai 3 conectori acolo: unul anulat ("mort"), iar doua pentru doua electrovalve. Ca sa verifici care e cel bun, faci asa:

- pui contactul cheii

- verifici cu un voltmetru pe care din cele doua mufe vine curent; cea "activa" (care primeste curent) o conectezi la electrovalva neagra de la care pleaca doua furtunase.

 

Si de ce iti numesti masina "nemernica"?

Share this post


Link to post

pai ca sa iti explic.. ar trebui deschis un alt topic sau postat pe alt topic...imi cer scuze de la administratori

masina am achizitionat'o anul trecut prin iulie. m'a costa numai 2k ron. e din 98 lotul din koreea. a functionat pana in 2000 pe taxi pana a decedat proprietarul.. iar pana in 2007-iunie/iulie a stat pe roti dintr'un loc in altul.. ca nu avea unde sa o parcheze sotia proprietarului.. si cu keltuieli, reparatii si alte prostii am ajuns undeva la 5500 ron.. si inca mai am cu carburatorul probleme si de schimbat ceva elemente la exterior ca nu da bine la rar :D . masina e pe numele meu undeva pe niste hartii la primarie ceva.. dar nu e pe acte la rar si la alte kestii unde trebuie sa ma mai duc...

si e nemernica pentru ca schimb o piesa si crapa alta.. sau urmeaza sa crape

Edited by Mircea
Renunta la limbajul IRC si pune majuscule pe unde se impune.

Share this post


Link to post

Ai dat 2000RON pe ea ... Asa ca ...

 

Un prieten a luat un tico tot asa cu 1500RON (in ciuda puternicelorr mele obiectii). Ca s-o faca masina (arata super acum) l-a dus in 9000RON. La banii astia isi lua un Matiz beton ... Nu vreau sa te dezamagesc,dar asta e cu masinile ...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...