Jump to content
Sign in to follow this  
andreicri

Zgomot/Rani produse de stergatoare.

Recommended Posts

Fratilor,am o chestie care ma seaca la un kalos:cand pornesc stergatioarele,bratul drept are o vibratie puternica insotita de un zgomot cand sunt in functiune.Ma refer la partea in contact cu parbrizul al partea inferioara!

Ce naiba are?

Share this post


Link to post

Desi cred ca mesajul ar trebui sa fie intr-un topic separat o sa raspund si eu tot aici.

Aceeasi problema o am si eu. Ideea de baza pentru aceasta problema (vezi si forumul Dacia Club pentru mai multe comentarii) este ca lama de cauciuc a stergatorului nu sta perpendicular pe geam. In cazul Kalos-ului asta este probabil provocata de curbura parbrizului si de lungimea mica a lamei (eventual prea inalta si moale), astfel incat la presiunea exercitata de brat, lama se "culca" pe o parte. Scartaitul se va produce intotdeauna in sensul in care lama "ara" parbrizul si se va potoli in sensul celalalt, in care il "matura" (cam plastica exprimarea). La mine scartie la ducere (si topaie daca e geamul mai uscat) si se potoleste la intoarcere. Chiar azi dimineata am studiat putin situatia (ca tot a trebuit sa racai gheata de pe parbriz). Lama de cauciuc era destul de "culcata", cu muchia indreptata in sus (bratul in repaus). Am luat-o putin la "indreptat" si pana am ajuns la servici nu a mai scartait.

Nu cred sa reziste prea mult solutia asta. Principial, trebuie gasita cauza pentru care lama nu "cade" perpendicular pe geam si corectata.

Share this post


Link to post
Desi cred ca mesajul ar trebui sa fie intr-un topic separat o sa raspund si eu tot aici.

 

Done.

 

----

 

Zgomotul este produs de stergatorul din dreapta, cel cu lama scurta. Inca nu mi-am dat seama cand si de ce pentru ca se intampla rar.

Share this post


Link to post

Din pacate am condus destule tipuri de masini (nu neaparat din alea cu fite si pretentii prea mari) si la majoritatea am intalnit fenomenul mentionat.Cel mai mare soc l-am avut cand am trecut de la Dacia la Cielo:prima oara cand am folosit stergatoarele am crezut ca mi-l rascheteaza si mi-l smulg din caroserie.(parbrizul,bineinteles)Despre zgomot pot sa-ti spun doar atat:infernal

Probabil solutia consta in reglare si in cazul in care nu obtii rezultatul scontat inlocuirea lamelelor.(lucru pe care o sa-l fac candva si eu)

Edited by TYBY

Share this post


Link to post

La mine nu fac nici un zgomot stergatoarele (CHAMPION); inainte am avut no-name si scartaiau...

Share this post


Link to post

Am folosit intens stergatoarele zilele astea si nu fac nici un zgomot si eu sunt paranoic cu zgomotele masinii, la Cielo am avut niste stergatoare Bosch pe care am dat 500k si m-au imbolnavit de nervi...scartaiau de parca erau din lemn nu din cauciuc...Pana la urma le-am montat la loc pe cele originale si in final am dat masina cu totul...Oricum cele de la Kalos merg foarte bine si sunt silentioase...

Share this post


Link to post

Sincer sa fiu nici eu nu am remarcat timp de vreo 4-5 luni ca am stergatoare (desi le-am folosit :) >- ).

Daca tin cont si de experienta cu alte masini (a mai fost un Oltcit si inca mai e o Nova GTi), as inclina sa cred ca problema sta asa:

* cat timp lamele sunt noi, totul e OK: sterg mai mult sau mai putin si nu fac galagie;

* dupa ce imbatranesc (chestie variabila ca timp), se "molesesc"" si incep sa stearga prost si sa scartaie (macar pe o cursa, de exemplu la Nova, intr-o perioada pana am mai strambat putin aripiorele de prindere dadea bine la ducere si o lua razna la intoarcere.

Eu zic ca asta e un risc asumat de cumparator, ca oricum producatorul nu prea garanteaza cauciuce. Probabil ca unele lame mai tepene vor dura ceva mai mult, dar pana la urma tot dau in balbaiala cumva. Si nu cred ca are legatura neaparata cu marca sau pretul (am o vaga amintire ca la Nova n-am schimbat lamele vreo doi ani, nu mai zic de Oltcit la care singurul lucru necesar a fost sa-mi iau alt brat la un moment dat, ca mi l-au furat - doar unu aveam pe fata, si asta in 10 ani).

Share this post


Link to post

am si eu aceeasi problema cu stergatoarele mele dar am vazut ca pe ele scrie ca stergatoarele cu lamela grafitata scartaie daca folosesti apa simpla si ca trebuie solutie de parbriz. eu pun putzin sampon si nu face decat pe ploaie cand nu mai e sampon pe parbriz. cand dau cu apa cum inceteaza zgomotul. problema asta nu o aveam cu stergatoarele clasice de cauciuc.

Share this post


Link to post

Cred ca i-am dat de cap (stateam asta-seara sa astept pe cineva si pentru ca ma saturasem sa dau pe intermitent "manual" ca sa nu ma zapaceasca atata, am zis c-ar fi cazul de ceva experimente).

Teoria:

Am plecat de la premiza ca lama de cauciuc ar trebui sa fie teoretic "neutra", adica sa stea perpendicula pe parbriz, atat la ducere, cat si la intoarcere. Am adaugat putina realitate si a rezultat ca ea va sta ca o matura, adica se va apleca intr-un sens la ducere si in celalalt la intoarcere. Daca ar fi asa, ar fi bine, dar...

Dupa ce se opreste, lama ramane "culcata"pe partea de stergere la intoarcere. Cum in majoritatea timpului sta asa, ea se deformeaza cu timpul, temperatura, etc... Cand ii dai drumul ar trebui sa se intoarca pe partea celalta, dar fiind "obisnuita" pe pozitia de repaus ii e mai greu si nici n-apuca bine ca trebuie s-o ia invers. Bun. Deci pozitia de repaus trebuie sa fie putin "asimetrica", adica bratul sa fie astfel pozitionat incat sa ajute lama sa se intoarca. Deci in loc sa fie si el perpendicular pe parbriz, ar trebui sa fie usor deformat (prin rasucire) corespunzator.

Practic:

Am iesit afara (ploua), m-am dus pe dreapta (la mine scartaie ala mic), am apucat de brat (are si o forma ce aminteste oarecum de o manivela) si am rasucit usurel dar ferm spre stanga (desurubare). Deci manevra asta se aplica in lungul bratului, ca si cum am vrea sa-l facem ca fierul ala forjat. Inapoi in masina, testat, surpriza, aproape nu mai zicea nimic. Inapoi afara, inca putin torsionism si gata, liniste.

Corolare:

Daca face la intoarcere, trebuie rasucit invers.

Alte observatii:

- cred ca trebuie tinut numai de brat, nu si de suportul lamei, altfel se pot labarta "lagarele" din suportul lamei in care sunt articulate bucatile din care e facut sau macar stramba ghearele ce tin lama si atunci se zapaceste totul

- pe masura ce imbatraneste cauciucul, probabil ca reglajul asta s-ar putea sa nu fie suficient, dar cred ca e totusi o mica problema de proiectare (mai sap cand o fi mai cald afara)

- daca tine chestia asta, atunci ea ar putea fi aplicata si la alte masini (chiar o sa incerc pe Nova care zace in fata blocului)

Final check

Maine plec la drum lung si o sa am ocazia sa vad ce "zice".

Share this post


Link to post

teoria ta este sustinata de observatiile mele din aceasta zi minunata si "senina". nu scartaie decat atunci cand este pe temporizare, deci cand stergatorul sta ceva in repaus si bratul apuca sa ii imprime o deformare mai puternica.

in schimb sunt fericit ca la actionare normala nu face zgomote decat la primele 2-3 miscari. si numai cel mic. :)

Share this post


Link to post

Am nevoie de un sfat.dupa iarna grea nu mai sterg calumea ,desi masina e noua.e vreo solutie care sa "refaca"cauciucul sau tre sa le schimb asa repede?Ideea e ca lasa usoare dare pe parbriz.E vorba de un Kalos 2005

Edited by andreicri

Share this post


Link to post

Incearca sa dai lamele jos, sa le indrepti un pic cu mana sau cum oi putea, aventual chiar sa le speli si mai incearca dupa aceea. Si mie la Nubira saptamana trecuta imi lasa cel din stanga urma pe parbriz, doar am dat cu mana pe lama si am mai sucit-o un pic, acum e bine. Daca nu merge, asta e ! Altele ! :(

Share this post


Link to post

la mine nici nu se aud stergatoarele(pe ploaie...sau cand dau cu lichid de spalat parbrizul...chiar nici pe uscat...) :)

Share this post


Link to post

Ai rabdare. Nici nu si-au dat seama ca au fost vandute!

Share this post


Link to post

Si la mine lasa urme (nu una, mai multe). dar, trebuie sa recunosc ca le-am lasat in frig, in ploaie, in viscol, in arsita (le-a prins aproape pe toate in aproape un an). Asta e. Le masor si caut ceva lame de schimb (da' mai merg un pis, saracutele).

Share this post


Link to post

mie mi-au lasat urme stergatoarele atunci cand erau prinse mici frunzulite si betisoare...la lama stergatorului! curata si tu lama "periodic" si poate ca o sa iti stearga bine... :lavolan:

Share this post


Link to post

Da ..se pare ca asa fac toate, prind o frunzulita sau o musculita sau o ceva si trebuie sa cureti lama ca sa stearga bine ca singura nu vrea , poti sa o rogi cat vrei !

 

Pe mine ma streseaza stergatorul ala mai mic...mi se pare ca arata naspa

Share this post


Link to post

Hmm, nu era vorba (in ce-am spus eu) de musculite si betisoare. Era vorba de stricarea in timp a muchiei de stergere a lamei de cauciuc din diverse motive. Atunci, cam oricat de mult ai sterge la ea, tot lasa niste urme. Nu ca alea de betisoare, ci mai fine. De exemplu, daca speli parbrizul (fara sa ploua), dupa ce stergatoarele se opresc si geamul se usuca (1-2 sec in mers) nu se mai observa nimic, dar cateva secunde alea sunt enervante (la fel e si cand picura afara si ii mai dai una cu stergatorul).

Share this post


Link to post

N-a trecut anul si trebuie sa le schimb. Deja mi-au zgariat parbrizul. Idei?

Share this post


Link to post

Hmm :-? Cam ciudat ca s-au dus asa repede... Ale mele inca mai sterg acceptabil.

Ca idei, nu stiu ce sa zic, probabil ca stii si tu ca daca le iei de la dealer o sa dai o caruta de bani, asa ca alternativele sunt hypermarket-urile.

Parca se discuta ceva pe forum de unele Champion sau cam asa ceva - vezi ca e un topic despre stergatoare. Sper sa gasesti de Kalos (unu mare si unu mic) si daca da, sa bagi si tu aici de unde si cum ca poate in curand vom face mai multi aceeasi treaba...

Share this post


Link to post

Nu, sterg impecabil! Nu am probleme cu asta. Dar marginea de la stergatorul mare mi-a 'sters' din greseala si o dunga pe parbriz. Cred ca e vorba de scrisul ala de care pomenea Abram Burel.

Share this post


Link to post

Mda, nasoala chestie!

Eu ma "chinui" de vreo 3 luni sa masor lamele si sa se le schimb (si tot de cam atata vreme sa ajung la Expertauto; de fapt am fost, dar la Valea Oltului ca e langa mine; numai ca pentru parbrize, "expertul" e in Iovita). Exista doua variante:

1. gasesti lame single de dimensiunile potrivite

2. nu gasesti si atunci iei duble si ai o pereche si pentru la anu' (sau cand o fi sa fie).

Oricum, fara scris pe lama.

Cat despre marca, habar n-am. Eu zic ca nu prea conteaza.

Share this post


Link to post

Sau iti faci lipeala cu cineva, luati doua perechi, una mare si-una mica, si le share-uiti! ;)

Share this post


Link to post

De ce sa luati duble? Se gasesc (rar ce-i drept) in hypermarketuri si Metro doar lame cu un suport de plastic (scrie pe ele "As seen on TV"). Sunt foarte lungi (cam ca pentru Espero) si tai ce e in plus. Ramai cu mecanismul vechi si schimbi doar lamelele. Intrebati-i pe baietii cu Matiz. Si ei au aceeasi problema, un stergator e mai lung decat celalalt.

Share this post


Link to post

Chestii oan saiz fitz al sunt de obicei aberatii. In cazul de fata, ori platesti mai mult si dai banii degeaba ca le tai, ori platesti mai putin sau la fel si asta se va reflecta in (ne)functionarea lor corecta.

Prefer sa cumpar doua seturi. Poate chiar sa vand unul dintre ele unui suferind ca si mine.

 

AB, si eu aveam acelasi gand, sunt fanul firmei respective. Cat costa?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...