Jump to content
Sign in to follow this  
DevBreak

Cum Se Face Golirea Sistemului De Racire?

Recommended Posts

Salut,

Imi cer scuze ca deschid topic dupa topic insa am nevoie de ceva informatii pentru ca in felul asta pot explota masina cum trebuie.

 

Am schimbat radiatorul in service pe garantie insa domenii de acolo au considerat ca nu este necesara golirea sistemului de racire si au completat cu apa (eu am mai pus circa 5 litri de apa care s-au scurs pe drum pina la remedierea defectiunii) deci in sitemul de racire ~90% apa. Intrebarile sunt urmaatoarele.

 

1. Cum fac golirea sistemului de racire?

2. Mai este necesara aerisirea sistemului si daca da cum se face?

 

Proportiile de amestec le stiu.

Share this post


Link to post

Salut,

Despre Kalos in particular nu stiu daca s-a discutat insa pe Cielo si Espero s-a mai discutat. Mai vezi si tu pe aici.

 

PS: in ceea ce priveste marlania celor de la service, eu personal m-as intoarce peste ei sa-mi dea o hartie la mana cum ca nu este necesara schimbarea lichidului si ca merge perfect si cu apa (hic).

Edited by perfidus

Share this post


Link to post

Salut,

Am citit de ieri acel topic pentru Cielo si Espero am gasit si la aveo un fel de robinet (o piulita din plastic iesita un pic in afara) insa mie teama sa nu stric ceva.

Vreau un sfat de la cineva care a mai facut asta sa fiu sigur pe cceaiace fac nu sa ma arunc cu capul inainte.

 

Cu antigelul am facut un test de culoare la ceeace este in masina cu preparatul facut acasa dupa specificatiile cartii (ochiometric culorile sunt identice ) deseara fac si testul inghetul (la congelator).

Share this post


Link to post

Golirea se face prin reperul #8.

 

post-402-1207203850_thumb.png

  • Like 2

Share this post


Link to post

Multumesc pentru informatie si pentru exemplificare.

Trebuiesc scule speciale pentru desfacerea reperului #8?

Intreb asta pentru ca este de plastic si mie frica sa nu se sparga.

 

Mai observ ca pe schema sunt doua ventilatoare pentru AC iar fara Ac este 1 Eu am AC si doar 1 ventilator mare 8-|

Share this post


Link to post

Te legi de amanunte adiacente, radiatorul este acelasi ca principiu de golire. In manual nu se specifica vreo cheie speciala. Probabil este vorba despre un surub cu cap de cheie imbus. Oricum, masina ta e mai aproape de tine decat de mine, asa ca arunca un ochi. N-o sa gasesti pe forum pe cineva care si-a golit singur radiatorul, toti o fac la service si acolo n-au acces la masina. Nu trebuie sa-ti faci probleme ca-i din "plastic", nu-i plastic de dacie si nici nu se strabge surubul acela pana iese apa din el, precis are o garnitura de tip O ring.

Share this post


Link to post

Multumesc de informatii.

Raman dator de cinste :drinkers:

Share this post


Link to post

Neh, faci un tutorial, cu poze clare, sa-i ajute pe altii.

Share this post


Link to post

Sa vad cum iese testul la inghet a concentratiei antigel-apa din masina comparativ cu cea din manual.

Share this post


Link to post

Ce fel de test ? Ai densimetru si stii ce densitate trebuie sa aiba ? Daca ai luat un concentrat de la un producator recunoscut si l-ai diluat 50% cu apa distilata, rezulta o temperatura de inghet in jurul a -35'C.

 

Parerea mea: iti creezi probleme inutile in loc sa treci rapid la schimbarea apei de la robinet. Noroc ca stai intr-o zona geografica in care n-au fost temperaturi sub 5'C in zilele trecute. Eu mergeam direct la primul service de cartier si schimbam porcaria pe care ti-au pus-o aia intr-un service asa-zis autorizat.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Am juma de litru de antigel GM Genuine de la revizie.

Am luat o masura de antigel si o masura de apa... amestecat ... pus de o parte si considerat etalon.

Am luat 2 masuri de lichid din sistemul de racire al masinii pus in alt recipeint.. si comparat.

 

(rezultat ochiometric ~identice la culoare si gust <<nu va inchipuiti ca am tras un gat zdravan de antigel >> ;)

 

Deseara le bag la frigider (congelator) sa vedem ce se intimpla. Daca ingheata cel care este in masina desfac si schimb amestecul fara sa stau pe ganduri.

Share this post


Link to post

Nu te mai complica atat, treaba e simpla procentajul trebuie sa fie de 50% apa distilata si 50% antigel ca sa ai un amestec eficient si sa nu uiti sa pui acelasi tip de antigel care aveai si inainte in masina(la culoare ma refer).Pentru verificarea densitatii ai nevoie de un densimetru, nu trebuie sa-l gusti.

Eu am desfacut la Cielo acel robinet de golire, are un surub ca sa zic asa cu piulita tip fluture dar e destul de dificil de ajuns la el, adica a trebuit sa ma bag pe sub masina sa desfac un scut de plastic, repet asta la Cielo, nu stiu ce fel este la tine. Sincer mi-a parut rau ca am facut eu treaba asta pentru ca e cam periculos cu acel robinet, daca se rupe nu stiu ce se intampla si nu mai zic ca dupa ce l-am montat la loc, am turnat apa mai intai pt a face proba daca curge, normal, curgea si a trebuit sa desfac iar sa aranjez cum trebuie garnitura care o are si deabia dupa aceea a fost bine, adica nu a mai curs. Asa ca eu iti recomand sa mergi la un service si sa le spui care e treaba si ca vrei sa-ti dea afara apa care o ai in motor pe la robinet si nu pe la cine stie ce furtun de la partea de jos a radiatorului cum fac majoritatea, pt ca multi am inteles ca se feresc sa faca golirea radiatorului pe la acel robinet.

Share this post


Link to post

Rezolvat problema.

Am fost in service la targoviste foarte amabili oamenii s-au oferit sa ma ajute ... nu am platit decat antigelul ~50 lei. Iar acum este totul ok. :) >-

Edited by DevBreak

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...