andreib Posted March 29, 2008 (edited) Eu pana nu demult consideram ca aceast operatiune costa prea mult si rezultatele nu merita efortul, cu toate acestea vazand lucrarea si rezultatele pe masina unui prieten m-am gandit sa trec la treaba. De ce este necesar? - orice fel de boxe ai avea in portiere nu se vor auzi bine daca pastrezi configuratia originala a masinii: tabla va vibra, cutie acustica nu ai, folia(de sub fata de portiera) va intra in rezonanta si va face o groaza de zgomot. Problemele se agraveaza exponential daca se monteaza boxe mai mari si mai puternice. - diminueaza zgomotul dinamic si elimina sursele de zgomote din portiere De ce ai nevoie? - insonorizant (bineinteles) - eu am folosit standardplast M1 care costa cca 200ron 10 folii (1.35mp). In portierele fata intra cca 12-13 folii - o rola speciala sau, mult mai ieftin, un trafalet mic - un cutter (pentru taiat foliile) - un marker (pt marcat gauri, ce trebuie taiat etc - multa rabdare si eventual cineva care sa te ajute Pasi: 1. se demonteaza fetele de portiera 2. se dezlipesc foliile ce mascheaza gaurile ,,de vizitare" 3. se curata tabla pe care se va aplica insonorizant. La daewoo de ex exista o ceara cu care sunt unse portierele in partea de jos si trebuie frecata si inlaturata (ajuta aici si o sticla de alcool tehnic) 4. se incepe dintr-un colt de sus 5. se decupeaza folia dupa necesitati (eventual bucatele mici care sunt mai usor de bagat) 6. se desprinde hartia de pe spatele foliei, se pune pe pozitie si se preseaza bine cu rola 7. dupa ce este acoperita mare parte din partea exterioara a portierei (nu poti acoperi tot, sunt locuri in care se ajunge f greu) se face cablajul pentru boxe, se pozeaza filtrele (daca exista) avand grija sa NU incomodeze coborarea geamurilor. Daca se folosesc inele distantatoare acestea pot fi lipite mai bine cu silicon de tabla 8. se lipeste in locul foliei de pe tabla interioara dupa aceeasi procedura insonorizantul. Aici trebuie atentie mare sa nu astupati gaurile in care vin clemele fetei de portiera, sa nu blocati mecanismele de deschidere etc 9. Se monteaza boxele respectand polaritatea! 10. se monteaza totul la loc. Daca fetele din portiera sunt pin plasic sau au incheieturi recomand lipirea acestora cu silicon/mastic etc pentru a evita zgomotele si bazaielile la anumite frecvente de joase. Operatiunea ia cca 4-6 ore, deci alegeti bine momentul cand va apucati. Edited March 29, 2008 by andreib Share this post Link to post
Lucian M Posted March 29, 2008 (edited) Foarte util tutorialul. Cateva intrebari, daca nu te superi: - de unde ai achizitionat materialul? - cate straturi ai pus? - cum ai procedat pentru acoperirea gaurilor de vizitare (ai pus si pe dinauntru- lipirea parte adeziva peste parte adeziva)? - jos- la gaurile de scurgere a apei- ai dat cu ceva sa gresezi sau ai last o portiune acoperita de acea valvolina (sau cum se cheama)? - plasticul usii (fata usii) ai dat-o cu ceva sau ai acoperit-o cu folie pe dinauntru? - cum se aude acum muzica? - se poate inlocui cu ceva tipul de material folosit? De exemplu- in Bacau gasesc ceva inlocuitor in Metro sau Practiker? Sincer alte locatii nu prea cunosc (am drum joi la g&p si imi fac timp sa merg si in cele doua magazine). Edited March 29, 2008 by Lucian M Share this post Link to post
Cumnatu Posted March 29, 2008 Lucian, toate raspunsurile tale, toate posibilele raspunsuri mai putin de unde sa iei materialul le gasesti aici http://www.sounddeadenershowdown.com/ Share this post Link to post
Cristaky Posted March 29, 2008 (edited) Andrei : n-ai avut deloc rabdare, abia am intrat in casa si deja tutorialul a aparut; e clar ca esti incantat de rezultat Lucian : 1. materialul e luat de pe www.beloud.ro ; cauti la sectiunea accesorii instalare/insonorizare 2. un strat pe fata exterioara si unul pe cea interioara, exact ce se vede in foto; pe fata de portiera nu s-a pus nimic momentan; asta e alt episod 3. peste gaurile de vizitare e un singur strat, care poate fi inlaturat prin taiere in cazul unei probleme majore, problema care nu se poate remedia doar prin spatiul oferit dupa demontarea difuzorului 4. gaurile de scurgere au ramas cum erau, nu s-a intervenit asupra lor; cam 4-5 cm din partea de jos a fetei exterioare de portiera au ramas cum erau, doar am curatat de vaselina aceea; pe partea "orizontala", unde sunt gaurile, nu s-a montat nimic 5. plasticul usii urmeaza a fi acoperit cu pasta Brax/Dietz, insa in alt episod; urmeaza pt moment portbagajul 6. ABIA ACUM SE ASCULTA MUZICA IN VIP 7. NU recomandam utilizarea materialelor dedicate pt constructii (aluband, burete, etc); ce am folosit noi e un material DEDICAT pt car-audio Pct. 8 e de la mine : cuvintele de pe forum NU inseamna nimic; trebuie ascultata muzica, eventual inainte si dupa; daca l-am convins si pe Marius sa "dezvirgineze" Matizul, eu cred ca e mare lucru P.S. A fost o dupa-amiaza superba, cu multa treaba, cu rezultate, cu caldura si soare...personal, multumesc echipei daewooclub.ro din Iasi pt faptul ca am reusit sa devenim SI SA RAMANEM o familie : andreib, leone, mdascalu si subsemnatul Edited March 29, 2008 by Cristaky Share this post Link to post
banzay Posted July 10, 2008 Dar de antifon de dat cu pensula sau aparatul? Sau ingreuneaza degeaba? Share this post Link to post
andreib Posted July 11, 2008 Nu vei obtine aceleasi rezultate. Solutiile de compromis gen aluband (care imi imaginez ca trebuie sa fie un cosmar la aplicat), antifon normal , pasle si altele nu ofera o solutie la problema ci doar o ameliorare de cele mai multe ori temporara. Antifonul daca il dai in strat prea gros cade (mai ales cel ieftin, ala cade oricum), alubandul nu adera la fel de bine la suparafata, e mai greu de aplicat si nu da acelasi randament, alte materiale aduna apa in portiere etc... Share this post Link to post