Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Imbunatatire tinuta de drum-jante aliaj+cauciucuri mai late

Recommended Posts

Pot zice ca acest binom jante aliaj 5.5J13+cauciucuri 165/65-13 sint un prim pas important in ameliorarea tinutei de drum a animalutzului meu; nu pot sa-mi dau seama cu precizie cit contribuie fiecare la aceasta, dar rezultatul final este extrem de multumitor pentru mine; costul final al operatiunii e destul de mare in cazul meu (20.000.000ROL), din cauza pretului jantelor, dar eu zic ca se merita, masina se comporta incredibil de bine pe viraje. Jantele sint Alessio SanRemo, cauciucurile sint Uniroyal 680rallye. In w/e am facut traseul Bucuresti-Tirgoviste-Cimpulung Muscel-Rucar-Bran-Zarnesti si m-am intors pe traseul Zarnesti-Risnov-Predeal-Ploiesti-Bucuresti; traseul a cuprins tronsoane de drum de toate felurile, pentru a vedea cum se comporta instalatia in diferite situatii: drumuri drepte si de buna calitate, rapide, bucati cu hirtoape de diferite tipodimensiuni, serpentine cit cuprinde (pasul Rucar-Bran in stare buna, pasul Risnov-Predeal in stare foarte proasta), drumul dintre Tirgoviste si Cimpulung extrem de variat ca declivitate, aliniament si calitate; in urma acestui amplu drive-test au iesit la iveala urmatoarele PLUSURI:

-aderenta exceptionala la frinare si demaraj

-stabilitate foarte buna in curbe, comportament subvirator mult diminuat

-protectie foarte buna a jantelor la trecerea in viteza prin gropi adinci cu margini taioase, am luat vreo 2 de mi-au clantanit dintii, credeam ca am spart anvelopa, zgomot infiorator; am cercetat cu atentie rotile din fata (deocamdata doar ele beneficiaza de tratament) si n-am sesizat nici o gilma, deformare, etc.

-contrar opiniei mele initiale, volanul revine mult mai repede si mai ferm din viraje

-feeling extraordinar al drumului, simti perfect fiecare asperitate (pentru unii poate fi destul de neplacut, pentru mine e misto de tot)

-zgomot la rulare foarte mic pina in 100km/h, se accentueaza peste, dar e un zgomot "pozitiv", auzi parca cum musca cauciucurile din asfalt

-disparitia fenomenului de "torque steering", acea glisare a botului masinii la demaraje in forta, foarte accentuat cu Debica Frigo Directional de iarna, mai putin prezent cu Montana M800

-contact cu drumul foarte bun la trecerea peste denivelari scurte si dese cu viteza mare, suspensia lucreaza mult mai eficient; ca fapt divers, aproape mi s-a dislocat cass-ul de la locul lui, zdrangane acum de-l iau toti dracii, i-am cules fata de pe jos de 2 ori, dar rotile au stat pe drum.

Am sesizat si urmatoarele MINUSURI:

-masina a pierdut din manevrabilitate, una din cele mai bune caracteristici ale ei, volanul merge ceva mai greu

-comfortul este mult diminuat, dar scopul meu nu a fost o masina comfortabila, ci una stabila

-sensibilitate marita a directiei la vint lateral, am prins tronsoane de drum drept pe care batea vintul atit de tare, incit am oprit sa vad daca nu cumva am facut pana pe dreapta fata, tragea foarte tare spre dreapta; trebuia sa fiu foarte atent permanent la rafale sau la iesirea de la adapostul caselor.

 

Nu ma pot pronunta ce efect er fi avut pastrarea dimensiunilor anvelopelor la 155/65-13 si nici nu ma pasioneaza sa aflu; in mod normal, la drumurile din RO, e nevoie de un talon ceva mai inalt pentru protectia jantelor, motiv pentru care am ales cauciucuri de 165/65, talonul e mai inalt cu 6.5mm. Ecartamentul masinii a crescut cu 10mm prin folosirea jantelor de 5.5'', in cazul utilizarii jantelor "originale" din aliaj, coreene, probabil ca ecartamentul se modifica mai putin, nu am caracteristicile lor pentru a da o cifra.

Share this post


Link to post

mai Felix tu nu ai talonul marit ci numai latimea anvelopelor..155 /165 de acolo ti se trage marimea ecartamentului...talonul e acelasi ala de 65 ...eu as fi vrut sa incerc cu 70 atunci cica ar atinge!

Share this post


Link to post

Talonul e marit, deoarece a doua cifra din dimensionarea cauciucurilor e procent din latime:

-155/65 => talon=65%x155mm=100.75mm

-165/65 => talon=65%x165mm=107.25mm, mai mare cu 6.5mm

 

Pentru 155/70-13, iata ce rezultate da calculatorul de cauciucuri:

 

Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference

155/65-13 101mm 266mm 532mm 1670mm 599 0.0%

165/65-13 107mm 272mm 545mm 1711mm 584 2.4%

155/70-13 108mm 274mm 547mm 1719mm 582 2.9%

 

 

, adica fata de astea ale mele de 165/65, cele de 155/70 au talonul doar cu 1mm mai inalt; fata de cele originale de 155/65 au talonul mai inalt cu 7mm; cred ca merg fara probleme, dar la limita; atrag totusi atentia asupra faptului ca schimbarea dimensiunilor cauciucurilor fata de cele originale poate crea probleme cu garantia si politia, deoarece difera de cele din talon si de cele recomandate de producator

Share this post


Link to post

mai flex eu vrea 165/70/13!!!!!!!ce zici!?

Share this post


Link to post

Despre 165/70-13 am vorbit cu un baiat care are asa ceva pe Matiz si mi-a zis ca ating, la un talon de 115.5mm au +15mm fata de 155/65 si din observatiile mele cind masina era suspendata pe rampa toleranta e de vreo 8-10mm cu rotile maxim bracate, asa ca nu prea tine figura; totusi 165/70-13 e dimensiunea standard pentru DSN, iar noi avem Matiz ...

Share this post


Link to post

Cum vei trece cu asa ceva de ITP?

 

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules][url=http://www.gmclub.ro/forum/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules]regulament[/url]'>:

Retinerea certificatului de înmatriculare sau înregistrare

Art. 237.

...

i) anvelopele au alte dimensiuni sau caracteristici decât

cele prevãzute în cartea de identitate a autovehiculului,

...

Share this post


Link to post

O incalt cu cele de iarna, care au dimensiuni standard, si asta e!

Share this post


Link to post
O incalt cu cele de iarna, care au dimensiuni standard, si asta e!

 

Dar teoretic macar pe strada la un filtru se pot lua de tine.

Share this post


Link to post

Da, se pot lua, dar am si eu papagal, ii invit la un drive-test, ma descurc cumva ... in cel mai rau caz iau amenda.

Oricum nu fac greseli flagrante, nu beau alcool in ziua cind trebuie sa ma urc la volan, discut cu ei foarte politicos si "prieteneste", e o placere pentru ei sa stea de vorba cu mine.

Share this post


Link to post

...eu unul n-am auzit pe nimeni ca a fost luat pentru anveloope ...Ideea e MERG SAU E IMPOSIBIL SA PUN 165/70!?..Adica ating ating da' cand oare si cum !?....Pot sa mai fac un viraj sau imi iau adio la fiecare colt fac trei miscari!? :) )))))))

Share this post


Link to post

Omul respectiv mi-a spus ca ating la bracare maxima spre dreapta, altfel nu ... daca parchezi des in locuri strimte, care necesita multe manevre cu bracari maxime, eu zic sa nu te arunci la 165/70, pe verificatelea eu garantez DOAR pentru 165/65 si DOAR pe fata, deocamdata ... poate o sa le experimentez si pe spate cind oi avea chef.

Acum mai e de luat in considerare un parametru: janta; jantele standard 4.5J13 au un offset de 42mm (offset= distanta in plan vertical dintre planul de prindere al rotii si planul care trece prin mijlocul distantei dintre umeri; i se mai spune si E.T.); jantele mele Alessio sint 5.5J13, offset=45mm; asta inseamna ca umarul interior al jantei este mai aproape de caroserie cu 1/2''+3mm (diferenta de offset), adica cu 4.5mm; omul cu care am stat de vorba avea jante de aliaj O.Z., ale caror caracteristici nu le cunosc, dar e posibil sa aiba offsetul mai mare de 45mm, ceea ce poate determina o atingere de caroserie; spre completa ta informare, iti spun ca am vazut in parcare la Metro un Matiz incaltat cu 165/70, pe jante standard; din pacate, n-am stat de vorba cu proprietarul, asa ca nu cunosc detalii.

Share this post


Link to post

Aaaaaaaa ... deci cum ar veni sa-l bag in ***** ****pe Basescu si gasca de manglitori de la primariile de sector ... aseara tirziu rulam linistit pe Bd. Unirii cind deodata BUUUM! ... o groapa pe care n-am vazut-o ... adinca si cu margini drepte ... janta din dreapta a scos un sunet de lighean trintit pe asfalt; toate bune, am scapat fara pana ... ajung acasa si imi fac curaj sa ma uit la roata din dreapta fata ... constat fara cea mai mica surprindere aparitia unei gilme pe cauciucul meu nou-noutz, din fericire doar intr-o latura, nu sint busiti ambii umeri ai talonului; janta nu are nimic ...

 

Deci nefericita trece pe spate ... cauciucul trebuie intors pe stinga, sa aiba gilma in interior ... e directional ... cam asta e ...

 

Bai, am un noroc chior la cauciucuri ... un Debica sfisiat intr-o sina de tramvai, acum asta cu gilma ... jantele de tabla opturi ... in ce oras de kk traim ...!

 

Exista si 2 aspecte pozitive: janta a rezistat cu brio, cauciucul nu a explodat; concluzia e ca jantele de aliaj sint mari distrugatoare de cauciucuri pe drumurile noastre ... cred ca un 155/65 il faceam praf ... am fost inspirat cu 165/65.

Share this post


Link to post

s-a cam umput orasul de matiz-uri cu jenti si pneuri supradimensionate :?

Share this post


Link to post

Felix sa mergem sa ii impuscam,pe bune.Noi strangem din fund si rupem de la gura copiilor sa facem ceva si astia isi bat joc de noi.HUOOOOOOOOOOOOO.

Share this post


Link to post

deci mai bine intram draq in politica si ne facem unu din noi primar sa facem draq ceva si pentru orasul asta !..Ca pe bune acum pra arata a cocina si pe toti ne doare in koor!...Mai munca aia voluntara (care ati prins-o!!!!) nu era deloc rea !..Imi amintesc ca prin "70 parintii mei se distrau copios cu mici si bere in jurul blocului la facut curat si plantat pomisori !.........Alt spirit alt bun simit!...

Share this post


Link to post

De sarbatorile astea am reusit sa completez setul intreg: am 4 jante Alessio cu 4 cauciucuri Uniroyal!

Investitia mi se pare buna, se apropie de ce vreau eu de la o masina ... testata in conditii extreme (ploaie, drumuri stricate, serpentine in urcare si coborire, Vmax pe autostrada, etc.) masinutza se comporta bine, sta pe drum, cel putin vineri noaptea pe ploaie intre Costesti si Tg.Jiu am amorsat doar un mic derapaj al puntii spate -perfect controlabil- pe curbele din zona, curbe destul de strinse, pentru cine le cunoaste (am mers cit de tare am putut, prietena mea vroia sa ajunga la Denie).

Pe autostrada am mers in paralel cu un alt Matiz, eu la blana-el la blana, am vazut in sfirsit acul la 150 si l-am luat incet-incet pe celalalt, incarcat similar, diametrul mai mare al rotilor a facut diferenta.

 

OBSERVATIE IMPORTANTA: la bracare maxima dreapta cauciucul din dreapta ATINGE foarte putin pe caroserie, nu se simte nimic in volan, dar atinge ... intrebarea e daca ar atinge si cu jante standard de tabla, 4,5J13 ...

Share this post


Link to post

Si iata in sfirsit o poza cu Matiz-ul meu incaltat cu Alessio SanRemo:

matizalessio01mic_thumb.jpg

Share this post


Link to post

ii shade frumos. vad ca tii la masina, ai pus si ulei in portiere, te preocupa starea caroseriei.si eu am aceleasi obisnuinte, tabla este astfel protejata mai bine contra sarii si a agentilor chimici.

Share this post


Link to post

Mai ales daca e ulei de la bunica :lol:

Share this post


Link to post

Lucian M, hai sa-ti zic o treaba: uleiul ala nenorocit nu l-am pus eu, ci niste idioti din service au zis sa-mi unga usile, fiindca scirtiiau si au pus ulei din belsug; IMI VENEA SA LE RUP CAPUL! mi-au minjit aiurea masina!

 

Despre protectie: daca urasc ceva pe lumea asta, atunci umplutul usilor, pragurilor, lonjeroanelor, etc. cu ulei este ceea ce urasc din tot sufletul; LA MATIZ NU E NEVOIE! apa nu sta in usi sau praguri, are 3 (trei!) gaurele de scurgere pe fiecare usa si apa nu sta o secunda in usa!

 

Despre avut grija: NU SINT EU ALA! eu trag pe ea la rupere! e drept ca am grija sa aiba ulei bun, cauciucuri bune, etc. dar nu am mila de ea ... si iar e drept ca i-am scos toate zgomotele ...

Share this post


Link to post
Si iata in sfirsit o poza cu Matiz-ul meu incaltat cu Alessio SanRemo:

 

 

flex, spune-mi te rog unde gasesc jenti Alessio San Remo ? la ora actuala...

Share this post


Link to post

Si la ce pret? Nu? :)

Share this post


Link to post

Uitati-va si voi la data mesajului inainte de a intreba, mai bine ... :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...