csergogaby Posted December 10, 2004 In ultima vreme cand scoteam cheia din contact nu mai sarea in afara contactul pentru blocarea volanului si opririi curentului la casetofon. Ii dadeam una si sarea. Acum nu mai vrea sa sara deloc. Am dat cu spray de yale si tot nimic. M-am dus si in service, mi-au dat cu un spray au umblat putin dar nimic, nu vrea sa sara si astfel trebuie s ainchid casetofonul cu mana si nu se blocheaza volanul. Au zis ca n-au timp sa-l dea jos ca sa-mi spuna daca trebuie sa iau contact nou. Voi ati patit asa ceva sau ati auzit de vreo solutie? Share this post Link to post
laurentziu83 Posted December 10, 2004 Nici cu WD 40 nu merge? La contact oricum daca e din interior nu prea au ce sa-ti faca. Incearca sa scoti semicochila volanului si sa ajungi la contact. din contact trebuie sa iasa o piesa metalica (asa era la Dacia, Oltcit) care trebuie sa intre la axul volanului si sa-l blocheze. Vezi daca nu jeneaza ceva pe acolo. Daca nu, incearca cu spray-ul degripant sa introduci ulei pe la partea de unde iese piesa din fier si vezi daca se deblocheaza. daca nu, nu mai stiu. as fi venit eu sa ma uit dar trebuie sa plec mai pe seara acasa la GL. Contactele stiu ca nu se prea pot repara. Share this post Link to post
csergogaby Posted December 14, 2004 interesant, nu am mai facut nimic. doar ca am facut un drum mai lung si s-a incalzit in masina foarte tare. cand am oprit masina, a sarit contactul de atunci merge ok, ppoate s-a incalzit uleiul din contact si s-a uns mai bine Share this post Link to post
laurentziu83 Posted December 15, 2004 Azi dimineata a cam fost ger. cum s-a comportat contactul? Share this post Link to post
csergogaby Posted December 20, 2004 (edited) Nu am mai avut probleme de atunci Edited December 20, 2004 by csergogaby Share this post Link to post
csergogaby Posted August 3, 2005 vreo jumate de an am umblat iar cu contactul intepenit... Laurentiu mi-a zis sa pun wd40... asta am facut si a mers imediat Share this post Link to post
laurentziu83 Posted August 3, 2005 (edited) Repeti faza cand reapare. Eu am facut asta in iunie 2004 si timp de un an (pana am dat masina) nu a mai reaparut problema. ai grija cum tii cheia in buzunar, ca o sa fie cam unsuroasa zilele astea Edited August 3, 2005 by laurentziu83 Share this post Link to post
gorbyka Posted August 5, 2005 Intrebare: cum puneti voi ulei acolo ? cu siringa sau ceva introduceti in gaura cheii ? Share this post Link to post
AAdorjan Posted April 7, 2006 (edited) Contactul imi face fitze Luni fiind o zi foarte ploioasa am pornit dimineata totul in regula. La a doua pornire a zilei n-a mai vrut sa pornesca. Nu invartea electromotorul de loc. Invarteam cheia si nimic. Marti am bagat WD40 si a mers brici pana azi cand iarasi aceeiasi chestie. Intre timp n-a plouat dar azi iarasi ploua tare. Oare o vreo legatura? Ce sa fac sa scap de problema? Later edit: Inca un amanunt. Luni dupa ce am incercat de vreo 20 de ori sa pornesc pornit la 25-a cheia. Am oprit motorul dar dupa aceea iarasi nimic. Edited April 7, 2006 by AAdorjan Share this post Link to post
vio.p Posted June 17, 2006 Cand scot cheia din contact imi iese cu tot cu butuc. Ce sa fac? Are o siguranta ceva... sau sa iau altu (si de unde ) ? Share this post Link to post
smailmiami Posted June 26, 2006 Da, are o siguranta care il face uneori foarte greu de scos.LA tine, daca iese singur bine ar fi sa cumperi altul nou si sa te duci la un magazinas de yale care sa ti-l faca sa mearga cu cheia originala ca sa nu cumperi tot setul. Share this post Link to post
getablonda Posted June 27, 2006 (edited) Eu spun ca nu e stricat butucul, probabil a iesit surubul care il tinea: pozitia 2 din poza. Edited June 27, 2006 by getablonda 1 Share this post Link to post
dan22y Posted June 27, 2006 Aceeasi problema cu contactul, care cateodata sare si cate odata nu sare in exterior, decat ajutat. Am observat insa o chestie: daca rotesc si fortez o idee cheia inspre volan, cand o scot, atunci contactul sare fara nici o problema. Oricum o sa probez o lubrifiere cu WD-40, pe contact, sa vedem cum reactioneaza. Share this post Link to post
smailmiami Posted June 27, 2006 Eu spun ca nu e stricat butucul, probabil a iesit surubul care il tinea: pozitia 2 din poza. Pai ala nu e surub, este o sarma mai groasa care se baga in orificiul respectiv pentru a putea scoate butucul afara. In imagine este prezentata metoda de scoatere a butucului. Mai zic odata, parerea mea este ca trebuie inlocuit. Share this post Link to post
getablonda Posted July 3, 2006 Vineri mi-am reparat si eu contactul, care nu mai sarea. De fapt nu mai sarea de mult timp, insa de cateva zile nici nu mai inchidea casetofonul, desi i-am bagat WD40 suficient. Intradevar, acolo e o gaura unde se baga o sarma, sau o surubelnita, pentru a scoate butucul. Am descoperit ca era un arc rupt, pe care l-am brodit, am dat cu vaselina si am pus totul la loc. Chiar nu am "timp" acum sa cumpar un butuc nou ("> Share this post Link to post
radu.s Posted September 17, 2007 Salutare! Zilele trecute cand am vrut sa ma intorc de la serviciu am descoperit ca am o pb cu masina...si-anume nu puteam s-o pornesc. Bag cheia in contact, rotesc pana se aprind beculetele pe bord, si cand incerc sa pornesc motorul...big surprise...nu se intampla nimic...nici click, nici clap...nici tic nici tac.. nedumerit scot cheia, pornesc si opresc alarma...si incerc din nou, dar tot fara vrun rezultat. Scot din nou cheia si observ ca beculetele de pe bord raman aprinse...deci contactul a ramas pus. Incerc din nou si observ ca cheia se invarte in gol. Intrebarea mea este ce pot sa fac fara sa fiu nevoie sa duc masina in service? Evit sa chem o platforma pentru ca mi se pare foarte scump, iar de tractat tot nu-mi vine avand in vedere ca fara motor pornit nu stiu daca pot sa pun frana in timp util... La service radacini mi-au spus ca ma costa cam 250 de lei sa-mi rezolve problema...bineinteles daca reusesc sa aduc masina in service. Pretul mi se pare deosebit de mare pentru un rahat de butuc, pe care, daca nu ma insel, l-am gasit pe daewooclub.ro cu aprox. 30-40 lei Share this post Link to post
Mircea Posted September 17, 2007 RaduS foloseste functia inainte de a deschide subiecte existente. Vezi daca ceea ce s-a scris deja in acest topic nu te ajuta, daca nu va trebui sa inlocuiesti atat contactul (fie doar butucul fie doar contactul electric fie ambele) si eventual toate cele 3 broaste de la usi. Share this post Link to post
radu.s Posted September 17, 2007 Ma scuzi. Am citit tot ce era scris in subiect, si a fost o singura persoana care avea o problema similara cu a mea...caruia nu i-a raspuns nimeni. am facut un nou subiect pentru ca mi s-a parut ca am sanse mai mari de raspuns decat cealalta persoana si pentru ca problema mea era alta decat a celui care a deschis subiectul acesta. Anyways...thanks for the answer Share this post Link to post
Mircea Posted September 17, 2007 Aici nu se discuta de o problema sau de alta anume ci de toate problemele care apar la contactul de pornire la Matiz. Share this post Link to post
mdascalu Posted January 8, 2008 (edited) Ciudat, fara nici un semn masina nu a vrut sa mai pornesca. Pun contactul, se aprind becurile de bord, se stinge MIL-ul, dau sa pornesc si PAUZA. Imping masina, porneste, cumpar contact partea electrica , ajung acasa si stupoare, s-a rupt limba aia de imbinare dintre partea mecanica si cea electrica a contactului. A mai patit cineva asa ceva? Contactul nou, daca-l cumpar are si partea care s-a rupt la mine? Mentionez ca pe masina totul este bun, la surubelnita porneste, masina nu are nici o alta problema . Incerc sa atasez niste poze, dar sunt facute cu tel si nu se vad bine. P.S. Intre timp m-am lamurit cumva... . Dar cum se scot niturile de la sistemul de blocare a volanului stie cineva? Oricum cumpararea contactului nu rezolva problema. Edited January 8, 2008 by mdascalu Share this post Link to post
tolin Posted January 8, 2008 Capetele de nituri le distrugi cu un burghiu de diametru adecvat, montat intr-o bormasina, evident. Share this post Link to post
mdascalu Posted January 8, 2008 (edited) @tolin - multumesc mult pentru promptitudine si solutie. Intre timp, dupa 2 pahare de vin rosu (asta ca sa am putere sa trag de volan) i-am dat de cap de tot. Piesa rupta face parte din contact, iar problema mea se va rezolva prin schimbarea contactului. Fenomenul ciudat este ca s-a rupt o piesa de metal (antimoniu), in loc sa se strice o piesa de plastic. Atasez o imagine pentru toata lumea. Daca mai pateste cineva ca mine macar sa stie despre ce e vorba. P.S. Rog moderatorii sa inchida topicul. Edited January 8, 2008 by mdascalu 1 Share this post Link to post
chiper_dan Posted January 25, 2008 nevastamea mi-a semnalat ieri o mare problema . Cheia intra si iese fff greu . Parca s-a rupt ceva la contact intra 3 sferturi dapa care tre sa inpingi cu fort asa intre si sa misti fff putin volanu .Cand iese la fel o dau spre a o scoate si nu mai iese .Tragi de ea de itri vine rau . Cred ca s-o fi rupt arcul ala care facea cheia elastica in contact sau daca nu ...habar nu ma . Daca ati avut probleme cu asa ceva sau banuiti ceva spuneti-mi si mie ca la service e foarte mare aglomeratie .ce tre sa desfac si unde sa ma uit multumesc mult daca se poate pana maine dimineata ca as vrea sa desfac maine sa ma uit Share this post Link to post
Mircea Posted January 25, 2008 Vezi sa nu aiba obiceiul sa blocheze volanul, caz in care, ca sa poti roti cheia, trebuie sa misti un pic de volan. Share this post Link to post
chiper_dan Posted January 25, 2008 nu domnule , ca am incerca t si eu ...stii cand scoti cheia chiar si la dacie ,,,parca are un arc sau o clema ca face un sunet special , ca un clanc asa. Acu e intepenit nu face nimic si parca nu intra la locul lui , doar fortat. In rest invarte , porneste totul e ok .Mai putin cand bag cheia in contact si o scot sa bag ulei sau sa scot contactu si la ce sa ma uit?.............pls help Share this post Link to post