Jump to content

Alarma Pilot Din Metro - Iesire Auxiliara


Recommended Posts

Cine stie niste chestii despre alarma Pilot YT-A400 de la Metro?

M-ar interesa care sunt firele pentru functii auxiliare (de exemplu, vreau sa pun deschiderea portbagajului cu actuator pe un astfel de fir) si cu ce combinatie de butoane se activeaza un astfel de fir?

In manualul alarmei nu scrie.

Am constatat ca alarma are 13 pini, din care 2 nu au fire trase (pinul 1, respectiv 3).

Intuiesc ca acesti pini sunt ceea ce la alte alarme Pilot se numesc: "2nd channel" si

"2rd channel", deci ceea ce imi trebuie mie.

 

Aveti manuale mai destepte? Eu am primit un plant de 6 pagini drept manual...

Link to comment

Este cineva pe forum care si-a montat alarma Pilot YT-A400 de la Metro (el insusi sau la firme specializate)

si care are functia de deschidere portbagaj pusa?

Link to comment
  • 2 weeks later...

Mai pun intrebari, problema e ca nu primesc raspunsuri despre alarma asta (Pilot YT-A400) care pare a fi cea mai ieftina din Romania.

 

Din manualul cu care a venit alarma (4 pagini, o sa-l postez intr-o zi cand o sa am timp) am constatat ca:

- alarma are un pin care se poate conecta la circuitul semnnalizatoarelor masinii

(evident, pentru a aprinde semnalizatoarele in timpul armarii si dezarmarii)

Montajul indicat de ei este asa:

plec cu un fir din pinul respectiv al alarmei, apoi bifurc firul asta in 2 fire pe care le conectez pe fiecare la circuitul

semnalizare stanga, respectiv dreapta al masinii.

 

Intrebare:

daca fac asa, nu cumva inseamna ca, atunci cand alarma nu actioneaza semnalizatoarele, dar vreau eu sa le actionez in mers,

daca pornesc spre exemplu semnalizarea stanga se va aprinde si semnalizarea dreapta (deoarece prin firul acela comun care vinde de la alarma circuitele de semnalizare stanga-dreapta sunt cuplate)?

 

Daca este adevarat ce zic eu, ce solutii exista?

O solutie simpla, dar incompleta, este sa cuplez pinul alarmei doar la semnalizare stanga.

 

Sugerez o solutie posibila, dar nu stiu detalii:

- exista vreun releu cu 1 intrare de comanda a releului si 2 iesiri independente din releul respectiv?

Adica, daca releul este inchis, cele 2 iesiri sa nu fie legate intre ele.

 

Dar iata ca, daca m-am gandit sa formulez intrebarile mele mi-a venit si ideea salvatoare:

- pinul din alarma care comanda semnalizatoarele il cuple (prin bifurcare) la 2 relee,

pe circuitul de comanda a releelor

- releele le alimentez pe intrarea circuitului comandat la +12V;

- iesirea circuitului comandat al releului o leg la circuitul de semnalizare stanga, respectiv dreapta.

In felul acesta circuitele de semnalizare sunt decuplate cand alarma nu actioneaza prin relee asupra lor.

Edited by siru
Link to comment

Decat sa faci posturi asa lungi si inutile mai bine pune mai repede manualul sa vedem ce nu ai legat corect.

PS: asa credeam si eu ca am legat firele bine la alarma si cand am postat manualul era gresit.

Link to comment

Cel mai simplu mod de a da comanda semnalizarilor stanga/dreapta este sa sa legi in serie pe fire dupa bifurcatie cate o dioda, trebuie sa tii cont ca prin ele trece un curent destul de mare si se pot incalzi daca nu sunt de valori corespunzatoare.

Link to comment

La releele de semnalizare electro-mecanice era consum mare, la cele electronice toata caderea de tensiune este suportata de releu. Poti folosi linistit diode gen 1N4001. Legaturile pot fi facute la butonul de avarii (este mai usor si mai aerisit pt a putea lucra lejer).

Subscriu: Verifica schema probabil s-a incurcat ceva pe undeva.

Link to comment

Atasez paginile scanate din manualul alarmei.

 

1) Din schema lor rezulta ca alarma nu are iesire auxiliara (pe care vroiam s-o folosesc la deschidere portbagaj),

dar cine stie? o fi doar inhibata functia asta?

 

2) Alta chestie: in schema lor pe anumite fire sunt desenate niste sageti mai groase. Au vreo semnificatie speciala sau sunt doar informative?

 

3) O sa incerc cu diode in loc de relee electro-mecanice (cum vroiam eu initial).

 

Intr-adevar, in comutatorul de avarii este usor de lucrat,

dar eu mi-am montat alarma prin zona pedalelor, asa ca o sa incerc sa ma leg la vreun conector

de acolo, prin care trece curentul spre semnalizari.

 

Ce parere aveti? Gresesc mult daca as folosi relee in loc de diode? Doar consumul mare e problema?

post-7400-1192629758_thumb.jpg

post-7400-1192629776_thumb.jpg

post-7400-1192629802_thumb.jpg

Edited by siru
Link to comment

Am vazut ca la unele masini in loc sa se aprinda semnalizarea cand pui alarma se aprinde pozitia. Se poate sa fie si la tine asa ceva. Daca vrei sa se aprinda semnalizarea foloseste diode sau cupleaza alarma si vezi cu un aparat de masura ce iese din pinul 1.

Edited by nonel
Link to comment

Azi am facut urmatorul montaj:

am legat firul 2 din alarma la unul din circuitele de semnalizare (stanga) si a functionat cum ma asteptam:

- se aprindeau semnalizatoarele pe partea stanga de cateva ori (nu mai stiu cate) la armare/dezarmare.

 

Am incercat si sa masor ce curent ar iesi pe pinii nefolositi din alarma (1, respectiv3), dar nu am obtinut nici

o miscare pe voltmetru (teste sumare, am apasat doar cateva combinatii de butoane ale alarmei

sau am tinut 3 secunde cate un buton apasat).

In sfarsit, ca sa iasa ceva pe pinii 1 si 3 cred ca ar trebui sa apas vreo combinatie ciudata de butoane...

sau sa apas 3 secunde... asta in caz ca iese ceva.

 

Am desfacut alarma si m-am uitat pe placa cu circuite imprimate din interior.

Pinii 1 si 3 sunt conectati la un circuit integrat - vreau sa zic ca nu sunt lasati in aer... neconectati la nimic.

Edited by siru
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...