Jump to content
Sign in to follow this  
dan3

Legat de Damas... transplant motor?

Recommended Posts

Resuscitare imposibila (?)

 

 

Buna seara...

Vin si eu aici cu o problema tragi-comica, dar mai intai un fel de preambul:

Am intrat acum catva timp in posesia unui Suzuki st90v aka Carry. Este identic cu un Damas numai ca nu are "cocoasa" pe spate, in sensul ca plafonul incepe direct deasupra portierelor. (Daewoo de altfel l-a copiat/construit sub licenta/nu stiu sigur...). Un lucru mai de luat in seama este motorul suzuki, care are 791 cmc, numai ca este in 4 cilindri. Masina este extraordinara, avand consumul caracteristic :) o capacitate de incarcare fantastica pentru greutatea ei de 725 kg (cara vreo 1300 kg, mi se pare). si o manevrabilitate pe care n-am mai vazut-o decat la buburuzele Bobcat :) Masina se termina unde se termina parbrizul, asa ca pe multi pasageri i-au luat transpiratiile cand vedeau masina din fata apropiindu-se, mai mult...si mai mult... :-D plus ca roata stanga-fata fiind exact sub locul soferului e usor de anticipat exact unde pica rotile, mai ales in cazul craterelor de pe la noi, unde sigur iti agati masca...nu mai vorbesc de parcari.

Problemele cu ea sunt multe, dar cea mai grava ...

Dupa probleme recurente legate de ulei in apa de racire, rezolvate prin planarea chiulasei, chiar am dat-o in bara.

Ma intorceam in Buc. noaptea acum vreo 2 ani...deodata in mijlocul campului, mare zgomot mare de la motor...un fel de harait/tacanit urat de tot. Intr-a 4-a murea incet-incet. Daca bagam intr-o treapta inferioara mergea...dar te zgaria pe suflet :( Oprim (eram cu tata), ridicam scaunele :D nimic vizibil (prost diagnostic, stiu...). Bun, suntem la miezul noptii in mijlocul campului pe o sosea pustie...masina mai merge taras-grapis, hai sa ne taram pana in buc (proasta decizie, stiu... :) ). Mai aveam vreo 4 km, zgomotul se agraveaza din ce in ce mai mult. Pana la urma, saraca nu mai poate si isi da duhul. Ziua urmatoare, tractata, pusa pe rampa, chiulasa data jos. Sa inghet.

Ceea ce initial luasem ca pe un defet minor...era o lobotomie. Se pare ca cureaua de distributie a sarit 1-2 dinti si supapa de admisie de la cil.3 a inceput sa loveasca pistonul Asta a fost primul zgomot. Dupa catva timp s-a rupt ciuperca supapei, care a fost frecata in camera de ardere...scaunul supapei s-a facut tandari si a fost absorbit prin admisie pana in ceilalti cilindri. Intre timp in pistonul 3 s-a facut o mare gaura, prin care aschii si (poate) topitura de aluminiu s-au scurs in blocul motor...tragic.

Bilant: 1 piston cu destinatia remat, 3 (poate) recuperabile. Nu am ajuns sa dau blocul jos sa aflu ce s-a intamplat prin interior dar ma astept la biele indoite...(motorul s-a gripat...) Chiulasa distrusa in mare parte...Totul a fost rezultatul comoditatii si luarea unei decizii gresite...Deh, ne durea sa mergem cu autopasul vreo 10 km...

Chiulasa a fost data la reconditionat :) la un atelier unde se pare ca s-au gasit niste nebuni sa se apuce de resuscitare. E acolo de 6 luni :( Masinuta sta de 2 ani pe bara, din motive...erm...financiare :( Am cautat inlocuitor pentru tot motorul, dar cel mai avantajos am gasit in Anglia la vreo 800 lire+transportul... :( Ma gandeam sa ii fac un transplant de motor de la Damas, avand in vedere originile comune. Un motor de Tico ar merge, dar cu adaptari majore, avand in vedere ca motorul de suzuki/damas sta inclinat la 45 de grade si are carburator cu flux transversal (nu stiu de ce am zis bine :) ) Ar necesita si modificari la baia de ulei...ma rog, munca multa. Ma rog, nu sunt astea singurele probleme, dar ... daca ati putea sa ma ajutati cu vreo idee, vreo alternativa...v-as fi foarte recunoscator.

 

Sa ne auzim cu bine.

 

P.S. Daca va intereseaza poze...sa dati la "nu faceti ca ei" :) attachez cateva cu cilindrul, supapa...

Share this post


Link to post

1. Salut

2. Nasol... Eu zic sa nu te carpeshti. Daca tot o faci, incearca sa iei un motor de tico nou sau de pe o masina lovita (pe bord sa aiba pana in 60-70k km). Trebuie sa gasesti un meserias bun si care sa aiba timp sa shurubareasca si sa adapteze, iti mai trebuie si un strungar bun sa produca piesele de adaptare.

3. Unde-s pozele?

Share this post


Link to post

hm. la 800lire+transport, iti iei un damas cu totu ...

cel mai bine cred ca e sa gasesti un motor de damas. de pe la dezmembrari eventual. sunt cam rare ele, dar din cauza siluetei "cad ca mustele" :-D. daca te apuci sa "adaptezi" un motor de tico, s-ar putea sa te trezesti cu o gramada de probleme pe urma...

 

PS. astept si eu poze

Share this post


Link to post
...are 791 cmc, numai ca este in 4 cilindri. Masina este extraordinara, avand consumul caracteristic

 

...pacat de asa un motor. Cel de Damas te ajuta, dar nu va fi acelasi lucru... Cred ca e singura solutie.

Share this post


Link to post

@sprite: Intr-adevar, e pacat de motor, dar nu am sesizat mare diefrenta fata de Tico. Motorul fiind in 4 cilindri, teoretic este mai bine echilibrat -> vibratii mai slabe, dar practic e cam acelasi lucru. In plus nu am carburator dublu corp, deci pe undeva se compenseaza, as zice chiar ca masina e mai lenesa decat tico. In fine, la asta contribuie si etajarea cutiei de viteze (nu opti sa te duci cu a 2-a mai mult de 30, asta daca ai suflet :) )si cx-ul (cutie...) :D . Asa ca mare diferenta nu cred sa fie.

 

@ticolino: "cad ca mustele"...intr-adevar...am vazut un accident nasol in curba de la Rover, cum vii dinspre otopeni si cobori podul. Un Damas mulat pe un stalp, fara acoperis, un nefericit inauntru si altul pe jos... :( se pare ca a venit cu viteza si s-a rasturnat in calea altei masini care l-a proiectat in stalp... Oricum masina e un "deathtrap" in caz de accident, la unul frontal ramai cel putin fara picioare...

 

@alx:Apropos de adaptare, cred ca cea mai mare problema ar aparea din cauza circuitului de ungere, care nu e facut sa functioneze inclinat la 45 grade...nu mai vb de baie de ulei adaptata, pompa modificata sa poata "suge" din noua baie, flansa pt cutia de viteze, galerie de admisie adaptata... :( cred ca cu un motor de Damas s-ar rezolva mult mai usor, cum zicea Sprite.

 

P.S. Sper ca nu va deranjaza faptul ca scriu mai mult, este primul forum la care particip si...

chiulasa_thumb.jpg

cilindru_thumb.jpg

camera_de_ardere__thumb.jpg

Share this post


Link to post

Inca trei poze...

La poza cu cilindrul, observati ca pana si biela e batuta in cap... :(

 

Chiar, imi puteti recomanda vreun "loc" unde se dezmembreaza masini, si nu prea scump? Eventual unde sa am sanse sa gasesc vreun Damas...

Va multumesc pentru feedback :)

scaun_supapa_thumb.jpg

topitura_in_cilindrul_4_thumb.jpg

supapa_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Nu te baza pe site. Mergi/da telefon acolo. Sint numai oameni super acolo si daca se gaseste ceva se rezolva. Poate faci si transferul acolo ;)

 

Bafta!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...