Jump to content
Sign in to follow this  
dsorinmihail

Probleme La Rar

Recommended Posts

prietena mea a cumparat un mAtis SH din vitan-tirg. Nefiind cunascatoare a dat banii pe ce e frumos si aratos,dar... vai sub vopsea..SUDURI. Nu e nimic ca mere bine buburuza si mai e si din 2005. Toate bune si frumoase dar la RAR, belea, nu trece de identificare si intra in comisia mixta. Acolo, i se cere acte doveditoare de la reparatie. Apoi aflu si eu de noua eI achizitie si ce mai, albesc instant.Vad gargarita, ma dau cu ea si mere super bine. Ce zic eu, hai sa vb cu propietarii de dinaintea ei (mai ales ca cel ce o vindu-se nu era trecut in carte si nu avea viza de financiar.

Asta spune ca nu stie de nici o reparatie, ca nu are matizul decit de 2 sapt, atunci plec si vb cu cel de dinaintea lui si asta face pe nisnaiu'. astalalt spune ca a dat-o ieftin aluia si ca ii pare rau dupa ea. in fine nici el nu stie (cica)de nici o reparatie, Eu tot facand pe COLOMBO, ce zic, caut peste tot si dau de primul propietar, care nu este altul decit autosig... acolo dupa o zii de vb la telefoane si dupa o intrevedere cu ei ajung in posesia unor fotografii si a procesului verbal de la politie cu privire la flic-flacul facut de buburuza mea. Ce mai, aflu ca a facut o tumba serioasa si ei(autosig-ul) au luat banutul pt dauna totala.Apoi nu se mai stie nimic de ea dupa vinzarea catre asta(ultimul din cartea masini). nu stiu cine a reparat-o si nici unde. Am fost iar voluntari la RAR (adica am fost si EU ACOLO) si cu cineva...cu intrare acolo si tot degeaba. Am prezentat poZe si acel P.V. si devize estimative cu continutul pieselor noi ce trebuiau schimbate. Nu au fost suficiente pt ca de... nu aveam factura. De unde dracu sa iau asa ceva dk matizul a fost reparat in 2005 .adica a trait doar doua luni si s-a dat peste cap, iar apoi a stat cine stie pe unde pina in 2006 la sfirsit cind l-a inmatriculat asta ,care mai apoi la dat astuilalt de unde l-a lut gagica-mea. ce mai, acum am depus o cerere la directorul mare de la RAR din grivita si astept un raspuns favorabil. Masina nu e sutita, e aia busita dar nu are facturi de reparatie. M-am gindit sa mai dam 1000 si ceva de euro si sa o bagam intr-un service(autonet)pt a schimba piesele de rezistenta si a avesa in final factura, dar cine imi garanteaza ca apoi imi mai bate seria cineva la RAR.nici cu judecata nu e bine ca vad banii cu taraita si dureaza ani buni. CE nu pricep eu este cum a inmatriculat-o cel ce a luat-o de la autosig, ca apare la RAR in calculator respinsa din 2006 si nu a avut aviz de identificare. dar tipu a bagat-o la politie. cum a fost posibil? cita spaga a trebuit sa dea?

FRATILOR, CE MA SFATUITI SA FAC? CA VREAU TOTUSI SA O INMATRICULEZ. VREAU SFATURI NU RISETE CA TEAPA AM LUAT-O RAU DE TOT, INDIRECT PRIN FATA MEA. CA DE .. EU ALERG ACU.

Share this post


Link to post

Exact o situatie in care nu vrei niciodata sa fi implicat...nici nu stiu ce sa zic...daca incerci sa o vinzi si tu ca sa scapi de ea nu merge, cred ca e prea tarziu si nici prea frumos, devine clar ca trebuie sa o rezolvi la rar.

Share this post


Link to post
CE nu pricep eu este cum a inmatriculat-o cel ce a luat-o de la autosig, ca apare la RAR in calculator respinsa din 2006 si nu a avut aviz de identificare. dar tipu a bagat-o la politie. cum a fost posibil? cita spaga a trebuit sa dea?

CU o gramada de spaga s-a reusit treaba asta, si cu multe interese de a se lua valoarea totala a masinii de pe urma asigurarii! Apoi s-a pierdut printre hartii! Sfatul meu este fie sa gasesti pe cineva care sa inteleaga situatia si sa fie dispus sa te ajute sa faci lumina si sa o scoti la capat fie ... dai si tu spaga pe unde apuci si reusesti sa o inscrii! :rolleyes:

Share this post


Link to post

Eu zic sa-l dai in judecata pe cel de la care a cumparat-o. Prietena ta a fost cumparator de buna-credinta si are mari sanse sa castige procesul, crede-ma.

Share this post


Link to post

Salut! Partea cu judecata e cam nasoala daca nu exista un contract de vanzare cumparare intre prietena ta si vanzator. In alta ordine de idei, ai putea sa ceri o expertiza in legatura cu reparatiile (daca se poate face asa ceva) referitor la data executarii acestora, asta pentru a te exonera de probleme. Sau...ai putea sa ii ameninti pe cei de la RAR cu DNA-ul, avand in vedere ca exista posibilitatea ca masina sa fie inmatriculata pe blat.O alta varianta ar fi sa iti gasesti pe cineva de la un service sa iti faca un deviz de lucrari si factura.

 

P.S. Citind mai atent postul tau, am vazut ca a fost inmatriculata in 2006. Inacest caz, pentru inmatriculare era necesara identificarea la RAR, si nu cred ca se da pentru epave. Asa ca mizeaza si pe asta daca vei mai discuta cu directorul RAR.

 

Sper ca nu am vorbit prostii :D si m-am facut inteles. Bafta mai departe.

Share this post


Link to post

Problema este la inmatriculari, nu la RAR. RAR a dat aviz nefavorabil identificarii. Sunt ei spagari, dar la d-astea nu se baga.

Ce nu inteleg eu: seriile nu mai sunt lizibile, sau nu mai sunt deloc?

Daca nu mai sunt deloc e groasa, daca se mai pot citi din ele cate ceva, se poate face ceva, in sensul repoansoanarii la RAR a seriilor. Problema grava este daca s-a intervenit asupra elementelor de siguranta, caz in care se refuza acordarea inspectiei tehnice.

O plangere la politie referitor la modul in care s-a inmatriculat masina in 2006 si o alta pentru inselaciune ar putea urgenta lucrurile, in sensul ca proprietarul cae a inmatriculat-o pe naspa stia de problema. Intrucat stia si cu buna stiinta a vandut masina, fapta se numeste inselaciune si cade sub incidenta Codului Penal. Solutiile acestea sunt de durata, dar poate, poate vor forta mana vechiului proprietar sa-ti rascumpere masina. Contract de vanzare cumparare si chitanta pentru bani ai?

Share this post


Link to post
Problema este la inmatriculari, nu la RAR. RAR a dat aviz nefavorabil identificarii. Sunt ei spagari, dar la d-astea nu se baga.

Ba eu cred ca la RAR. Orice masina vanduta la mana a doua, trebuie sa treaca pe la RAR pentru identificare. Fara certificatul de identificare cei de la inmatriculari nu o vor inmatricula niciodata. In plus pe cei de la inmatriculari ii doare-n cot de masina, atat cat tu esti in regula cu actele necesare in vederea inmatricularii, inspectia masinii o fac cei de la RAR.

Exista intradevar si posibilitatea ca problema sa fie la inmatriculari, dar avand in vedere ca aceste acte se pastreaza in arhiva...nu stiu daca s-ar baga cineva. Oricum in baza unei hotarari judecatoresti se poate verifica daca exista acel certificat de autentificare pentru inmatricularea din 2006.

Share this post


Link to post
Masina nu e sutita, e aia busita dar nu are facturi de reparatie. M-am gindit sa mai dam 1000 si ceva de euro si sa o bagam intr-un service(autonet)pt a schimba piesele de rezistenta si a avesa in final factura, dar cine imi garanteaza ca apoi imi mai bate seria cineva la RAR.nici cu judecata nu e bine ca vad banii cu taraita si dureaza ani buni. CE nu pricep eu este cum a inmatriculat-o cel ce a luat-o de la autosig, ca apare la RAR in calculator respinsa din 2006 si nu a avut aviz de identificare. dar tipu a bagat-o la politie. cum a fost posibil? cita spaga a trebuit sa dea?

Bre, nu citesti?

Share this post


Link to post

Ooops! :redface: My bad...

Share this post


Link to post

Parerea mea: Vorbeste cu cel de la care s-a cumparat masina, explica-i ce ai de gand sa faci si ca e mai bine pentru el sa dea banii inapoi si sa-si ia masina. Nu te agita cu spagi in stanga si in dreapta pentru ca e posibil sa se intoarca impotriva ta odata si odata. Daca respectivul nu vrea sa inteleaga de vorba buna, fa ce a zis Mircea. Masina aia nu e bine sa ramana la tine (prietena ta). Sa nu te incante faptul ca merge bine. Mai sunt o gramada de masini care merg bine si, in plus, au si actele in regula. Putem sa stim si noi cam despre cati bani e vorba?

Share this post


Link to post

Subscriu la ceea ce a scris Romulus. Masina, in starea in care s-a aflat, nu are ce sa mai caute pe drumurile publice. Trebuie vazut cum s-a facut inmatricularea in 2006: la RAR vezi ca trebuie sa fie o evidenta a certificatelor eliberate, si ar trebui sa ajungi foarte usor la el.

In alta ordine de idei, masina ar trebui vanduta unui centru de dezmembrari si revanduta ulterior sub forma de piese de schimb. Nu stiu ce beneficiu, si cat ai putea recupera din suma initial cheltuita. E o situatie neplacuta, dar pune viata pe primul loc. La o situatie de compromis cred ca poti ajunge si cu cei care au revandut succesiv masina. Succes si tine-ne la curent.

Share this post


Link to post

Nu inteleg un lucru.Nu poate fi facuta mai intai idetificarea , si apoi sa dai banii?

Sau legile sunt facute fara cap.

Te-ai inteles cu vazatorul , dai fuga la rar la identificare , totul e ok si ai platit.

Ce se intampla daca eu cumpar o masina , dau vreo 20.000 de euro pe ea , ma duc la idetificare si vad ca e furata de exmplu ? Raman si fara masina , si fara bani.Singura solutie fiind sa ma judec cu vanzatorul si sa-mi recuperez banii in 500 de ani.

Share this post


Link to post

Prin urmare, mie mi se pare ca este vorba de inselaciune, si eu cred ca este inselaciune calificata. Mai mult ca sigur ca, persoana care a vandut masina este un samsar ( o avea de doua saptamani - celebrele numere rosii ).

 

Parerea noastra mai putin conteaza, dar eu unul as consulta intai un avocat, Politia si, de ce nu chiar si Protectia consumatorului. Nu stiu, dar este o experienta terifianta, care ar trebui mediatizata.

 

As mai incerca si varianta de a-mi recupera banii. O masina pe care a umblat aparatul de sudura, este o masina compromisa, definitiv!

 

Mult succes!

Share this post


Link to post

Desi o sa vi sa para ciudat aceeasi chestie am patit-o si eu... Adica prin 2005 am luat o dacie de la un samsar atunci eram mai tanar si naiv nici nu prea stiam eu ca trebuie sa ma uit prin CI ul masinii sa verific toate seriile si alte chestii. Bun am luat masina (nici macar nu era el proprietar ci altul... vechea poveste ca masina e a unui prieten care i-a last-o sa o vanda el ca are mai mult timp etc.). Am cautat proprietarul si dupa ce mi-am facut dosarul de imatriculare(dar fara a efectua identificarea seriilor masinii la RAR) am mers cu el la politie, de aici incepe toata treaba... Prin sediul politiei fostul proprietar al masinii era ca la el acasa... salut, salut cu tota lumea. Am intra in birou la imatriculari .. am lasat dosarul la un politai care-l stia si gata . Dupa 2 saptamani am mers dupa talon (numerele le-am pastrat). Deci se mai practica chestii deastea stati linistiti...Se poate imatricula si fara identificarea RAR

Anul trecut am vandut dacia (mi-am luat TICO) si cel care a cumparat-o a dat de belele ... a trebuit sa-i faca dosar de remotorizare si alte prostii... abi-a rezolvat-o.

Share this post


Link to post
Nu inteleg un lucru.Nu poate fi facuta mai intai idetificarea , si apoi sa dai banii?

Teoretic asa trebuie, dar practic pt identificare e coada de vreo 2 saptamani si nu sta nici un vanzator sa te astepte cu banii (decat daca e un prieten foarte apropiat).

 

Trebuie anuntat fostul proprietar ca vei actiona pe toate caile (legale si mai putin legale) impotriva lui. Nu vreau sa detaliez caile ilegale, si nici nu spun ca trebuie puse in practica ci doar in discutie, dar cum justitia in Romania nu exista, s-ar putea sa fie mai convingatoare.

 

Mai exista o varianta. Sa-l convingi pe cel care a inmatriculat-o pe sest sa-ti spuna cui i-a dat spaga pentru ca si tu vrei sa dai ca sa o inmatriculezi. Cum folosesti informatia asta mai departe, e alta mancare de peste.

Share this post


Link to post

Eu nu vad de ce va departati voi de principala problema. RAR-ul.

Eu as fi facut altfel. M-as fi dus din nou la rar dupa o perioada de vreo saptamana ca si cand nu s-ar fi intamplat nimic. Exista posibilitatea ca a doua oara sa nu "vada". Insa daca seriile nu corespund sau nu sunt atunci ar fi o problema. Identificarea este defapt verificarea seriilor masinii.

Identificarea NU este verificarea tehnica a masinii. Cei de la Rar nu au de ce sa te respinga doar pt motivul unei suduri. Asta e parte de verificare ITP si nu are nici o legatura cu o simpla identificare.

Cauta sa "iti faci rost" de vreo relatie la RAR. Daca nu ai de unde mergi pe burta dupa cum ziceam.

Repet! Daca toate seriile masinii sunt ok atunci nu ar trebui sa iti faci nici o grija.

Eu am facut o gramada de modificari (la motor, pronire.. etc) inainte sa ma duc la Identificare si n-a zis nimeni nimic. M-am bagat pe sub pielea inspectorului am glumit si nu a fost nici o problema.. Asteptam amanunte...

 

Si inca ceva.. Daca nu ai cartea service a masinii, cine isi pastreaza facturile de la reparatiile masinii... Sa fim seriosi..

Share this post


Link to post
... Cei de la Rar nu au de ce sa te respinga doar pt motivul unei suduri. Asta e parte de verificare ITP si nu are nici o legatura cu o simpla identificare ...

Domnu' lupu, poate n-ai fost informat, bila neagra pentru RAR, dar institutia cu pricina se ocupa cu eliberarea Certificatelor de Identificare, poate tu n-ai, poate n-a trebuit, inca, sa ai. Dar nu-i tarziu niciodata sa ai nevoie si atunci o sa afli cum sta povestea.

Share this post


Link to post

Domnul tolin, saptamana trecut am luat Certificatul de la RAR, am specificat si mai sus cum a fost.

Fiind o masina SH, masina domnului cu problema, s-a dus la identificare pentru Certificatul de Autenticitate. Despre acel certificat vorbesc si eu.

Share this post


Link to post
... Toate bune si frumoase dar la RAR, belea, nu trece de identificare si intra in comisia mixta. Acolo, i se cere acte doveditoare de la reparatie.

Adica, de anul trecut, identificarea unei masini nu mai este doar un act formal, mai ales cand cineva, altcineva decat colegul nostru, incearca sa obtina un aviz de la RAR (ITP este altceva si se obtine din alta parte).

Share this post


Link to post

aceeasi problema dar alta situatzie... (om naiv luat masina, masina lovita serios si reparata la fel de serios)

 

1. mers la rar, trimis direct inapoi acasa din cauza unor inadvertente la exteriorul masinii fata de look-ul din fabrica. bun, dupa aducerea masinii cat de cat la forma cat mai naturala, si dupa discutii cu niste prieteni despre modalitatea de "prezentare" la rar, partea 2

 

2. mers la rar, pregatit cu ... ron pusi in ... (cine nu stie ce si cum vb pe prv), s-a intrat la verificare, s-a mers la plata taxe, chemat in spate. A fost la limita, daca nu avea nevoie de bani omu si daca nu vedea ca esti dispus sa-i dai nu cred ca se rezolva. Tipul a explicat clar care e faza, ca nu sunt facturi si intra la comisie, si dak intra n-o mai scotzi de acolo, fara facturi, si nici macar cu facturi nu stiu daca reusesti s-o scoti la capat. Dupa mica intelegere si explicatzia clara ca daca masina ajunge din nou acolo nu mai ia nici un act, i-a fost inmanata personal suma (chiar daca putea sa o ia si singur, fiind la vedere), si s-au facut actele.

 

cam asta e experienta mea neplacuta de incapatanare la cumpararea primei masini, un tico ...

 

 

Nu mai folosi limbaj IRC. Foloseste majuscula la inceput de fraza/propozitie.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

... trec ITP ?

 

 

Offtopic

Edited by tolin

Share this post


Link to post

salut zik am citit anuntul fakut de voi .. povestesk ceva fakut de mine personal .. depinde si de omul de la rar .. detineam o dacie .. din 1980 .. vai steaua ei am lovito praf . iam schimbat fata 1310 din 130 am fakuto eu pot sa zik asa cum un administrator de retea repara o masina mai mult decit najpa . am fost cu ea la .. omologare . eu unul zik am avut bulan .. sau nush ce sa zik . toata lumea ma intrebat cum de am luat .. dupa ce am iesit pe poarta rar`ului .. tozi mau inrebat . akuma ai lovito .. adika erea najpa toata .. ce sa mai zik .. si un prieten cu o dacie .. din 2000 la respins pt un far care batea mai sus :P bulan am sa pun o poza cu o masina care am omologato la rar si a luat si itp

post-8571-1184857725_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Incearca sa renunti la limbajul IRC si sa fi mai explicit! Sincer, n-am inteles mai nimic din ce ai "povestit". :(

Share this post


Link to post

Un amic care lucreaza la RAR mi-a zis de o lege care spune ca o masina la care se fac interventii la serii trebuie vazuta de ei inainte si dupa efectuuarea reparatiei intr-un service agreat de ei bineinteles .

Nu mai tin minte de cind a intrat in vigoare ( baiatul mi-a spus ) , cert este ca daca reparatia s-a facut inainte de aparitia legii si ai factura doveditoare , treci de identificare , daca nu ...

Din pacate treaba asta n-o stiu cei care cumpara masini sh , in special din tirguri si care ramin cu problemele pe cap .

Share this post


Link to post

Daca fostul proprietar a lovit masina, a reparat-o in service, a avut si dovada, cumparatorului ii trebuie acea dovada pt identificare??

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...