Jump to content
Sign in to follow this  
Ana

fasait la motor sau la distributie

Recommended Posts

mi se pare ca aseara cand am ajuns acasa fasaia ceva pe la motor de pe la distributie se auzea. nu sunt sigura daca intotdeauna a fasait si abia acum am auzit eu sau intr-adevar acuma a inceput sa fasaie. azi dimineata continua sa fasaie. ar cam trebui sa schimb cureaua la distributie, dar intelesesem ca asta cand se duce tiuie nu fasaie. aveti idee ce poate fi zgomotul in cauza?

Share this post


Link to post

Ar putea fi I.A.C.-ul infundat sau macar murdar. Si la mine apare fisiitul la fiecare 10.000 km :? , curat IAC-ul si dispare 8)

Share this post


Link to post

Sau s-ar putea să tragă aer fals pe undeva. Adică nu e perfect etanşat circuitul pe care vine aerul pentru combustie în motor, şi fâsâie.

Share this post


Link to post

Cureaua de la alternator cum se prezinta? E bine intinsa? Are cumva "atze" pe margine?

Fasaitul e constant? Puternic? Iti poti da seama daca e cauzat de vreo frecare? Sau diferenta de presiune (aer fals)?

Share this post


Link to post

Curelele ţiuie, nu fâsâie din câte ştiu eu. Susţin ideea cu aerul fals, a scăpat vreun colier de la îmbinările furtunelor/ţevilor.

Share this post


Link to post

ate nu are. e intinsa ok zic eu - m-am uitat acum cateva zile si nu parea nimic in neordine.

aer fals daca nu ma insel trebuie sa il simt la ralenti, care merge la fel ca pana acum.

zgomotul asta l-am auzit si la alte masini 'straine' de fabricatie recenta, dar niciodata la dacii, si nu l-am auzit la alte matizuri la intalnirile de joi. e ca un furtun spart in spatele a ceva ce atenueaza zgomotul.

ma gandesc daca n-o fi intrat noroi pe mai stiu si eu unde, ca am luat cateva balti mari aseara.

Share this post


Link to post

spui ca masina ta a fost Taxi... hai sa-ti propun o chestie... cind mai prinzi un alt matiz fa comparatie daca motorul tau seamana cu al lui si atunci vorbim... s-ar putea sa ai instalat un economizor... are un tovaras de-al meu pe un Tico si asa fisie :wink:

Share this post


Link to post
ma gandesc daca n-o fi intrat noroi pe mai stiu si eu unde, ca am luat cateva balti mari aseara.

Mai baltar ca mine nu cred ca e nimeni si nu-mi fasaie nimica. Eu cand vad o balta si stiu ca nu are groapa, hop in ea. Nu cred ca e de la asta.

Share this post


Link to post

dupa cercetari si reparatii in weekend, rezumatul este urmatorul.

- am schimbat cureaua la distributie. cea veche era buna doar ca avea o gaura in ea.

- dupa ce am schimbat-o, n-a mai facut zgomotul cu pricina, dar acuma mie mi se pare ca vibreaza mai mult galeria de admisie (nu am nici o explicatie in ce priveste acest fapt)

- ca si tehnologie, capacul inferior trebuie strans ultimul, dupa ce se fixeaza fulia, altfel exista riscul sa se frece de fulie.

- intr-adevar zgomotul cu pricina avea treaba si cu apa dar pe ocolite. fasaitul cu pricina era insotit si de trepidatii, care la inceput am crezut ca sunt drumul si nu le-am dat atentie. de fapt ce se intampla e ca imi lipseste capacul sau ce o fi de sub volant si cand iau balti intra apa la ambreiaj.

acuma merge onorabil (merg pe langa balti pana ii gasesc capacul cu pricina).

 

in rest, din ciclul mecanici romani (remember surubul lipit cu poxipol?), intr-una din seri am intrebat la intalnirea de joi cum se schimba becurile la pozitie -- am aflat de ce nu mergea pozitia la masina. proprietarul dinainte a schimbat motorul, si cand a pus motorul nou, a intrat cablul care duce la pozitia de la locul mortului sub prinderea de la motor (cele 3 suruburi mari) si a storcit-o. ca rezultat, evident a facut scurt si atunci omul a ales solutia romaneasca, adica a scos cu totul pozitiile in fata. problema s-a rezolvat desfacand motorul ca sa scot mufa storcita.

Share this post


Link to post
- am schimbat cureaua la distributie. cea veche era buna doar ca avea o gaura in ea.

 

Păi... şi la ce era bună cu gaură în ea ? la praştii ? :) Eu cred c-am rămas marcat psihologic de când mi s-a rupt în drum cureaua respectivă, cum aud că ar putea fi ceva-n neregulă cu ea...

 

intra apa la ambreiaj.

 

Şi din cauza apei, nu mai cuplează bine... corect ? plus că ambreiajul se încinge, şi când ajunge apă la el, se evaporă... corect ?

 

problema s-a rezolvat desfacand motorul ca sa scot mufa storcita.

 

Asta este chiar "no comment" :D ce oameni frateee :aoleo:

Share this post


Link to post
intra apa la ambreiaj.

 

Şi din cauza apei, nu mai cuplează bine... corect ? plus că ambreiajul se încinge, şi când ajunge apă la el, se evaporă... corect ?

 

daca se incinge sau nu, nu stiu, ca n-am pus mana cand era calda masina de frica sa nu las vreo bucata din mine pe aparatoarea de la evacuare. efectul insa e ca de la o turatie oarescare, destul de mica, incepe intai sa trepideze motorul, apoi incepe sa trepideze si pedala de ambreiaj si daca insisti, ajungi la punctul la care nu mai poti sa apesi pedala din cauza trepidatiilor, ca sa nu mai pun la socoteala ca ai senzatia ca se rupe masina in doua. dar poti te tarai cu 20km/h pana se mai duce din apa si dupa aia incepe sa mearga normal. ok asta e comportament de ambreiaj dus, dar am verificat in weekend stand pe loc e adevarat si nu pare sa fie nimic stricat iremediabil.

 

a propos de curea, tie cand ti s-a rupt, ai indoit vreo ceva la motor sau pur si simplu s-a rupt s-a oprit si ai schimbat-o?

gaura era dubios de bine centrata, la inceput am crezut ca asa e modelul, dupa aia am vazut ca cea noua n-are gaura. altfel n-avea urme de crapaturi si nu parea cu mult mai subtire decat cea noua.

Share this post


Link to post
a propos de curea, tie cand ti s-a rupt, ai indoit vreo ceva la motor

 

Da. Mai exact, nu s-a rupt de tot cureaua, ci s-au rupt câţiva dinţi de pe ea (cureaua în sine e ranforsată cu kevlar :shock: deci, destul de rezistentă). Mergeam pe Splai cu vreo 60-70, când mi s-a părut că nu prea "trage" bine; am zis "benzina asta afurisită", am accelerat niţel, şi s-a oprit de tot. Am dus-o pe platformă la service, unde am văzut că motorul se putea învârti cu mâna lejer (adio compresie), şi culmea, chiar l-am pornit ... făcea ca un tractor defect :roll: am îndoit supape. Nu mai ştiu câte, dar destule... 4 sau 6 :scarpin:

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...