Jump to content
Sign in to follow this  
czandrew

Probleme Ciudate La O Masina Italiana

Recommended Posts

Vino in ro. Aici se reface - in anumite limite - planeitatea chiulasei prin rectificare.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Pai si sa vin cu ea asa 1000 de kilometri (atat sunt pana in Craiova)? Ma gandeam sa o fac si sa o vand apoi - sau sa o schimb, am ochit un Ford Scorpio Ultima. :)

Share this post


Link to post

OK, am fost azi la mecanic si mi-a zis ca "plasticul topit si intarit" de care ziceam eu mai sus e silicon de la izolatia motorului. N-a putut sa-mi zica - sau n-am inteles eu - ce cauta siliconul pe-acolo si cum de-a aparut subit impreuna cu termometrul nebun. In schimb cica a descoperit ca aveam sonda lambda defecta si o sa o schimbe si pe-aia, cu termostatul si cu senzorul de temperatura.

Share this post


Link to post

Eu tot sistematic sunt:

 

1. daca a crescut nivelul uleiului este CLAR ca garnitura de chiuloasa e dusa, dupa cum spuneam mai devreme. In 90%din cazuri trebuie rectificata chioloasa pe blocul motor si se schimba garnitura. Nu e o operatie complicata, ar trebui sa poti gasi si la macaronari un atelier sa faca asa ceva.

2. ce treaba are termostatul? Ala il poti verifica foarte usor acasa in chiuveta sa vezi la ce temp deschide complet si inchide complet. Desi in timp bimetalul isi pierde calitatile si oricum eu ti-as recomanda sa-l schimbi.

3. NU te incumeta la un asa drum (pana in .ro) sub absolut nici-o forma. Mai bine-i dai foc.

4. Sunt rare cazurile in care din cauza senzorului defect arata temperatura aiurea. In majoritatea cazurilor cand senzorul e defect nu mai arata nimic. Sunt slabe sanse ca senzorul sa fie de vina.

5. De ce spui ca motorul nu s-a incins deloc? Tu spuneai ca ai mers cu 130 de grade ceea ce este absolut enorm.

Share this post


Link to post

alx:

 

1. Gagiul mi-a zis ca "nu aveam ulei deloc", in conditiile in care eu vazusem cu doua ore mai devreme ca era peste maximum. OK, am mers cu ea, se imprastiase prin motor, da' nici chiar in halul asta.

2. Ventilatorul meu porneste undeva la 100 si ceva de grade (temperatura aratata de indicatorul de bord), motiv pentru care am ajuns sa merg cu A/C pornit non-stop. Un coleg mai cunoscator mi-a sugerat ca fie termostatul nu deschide cand trebuie, fie senzorul nu arata ce trebuie, deci sa le schimb pe amandoua. La o masina cu 175.000 km cred ca e si cazul.

3. Aia ziceam si eu.

4 & 5. Nu cred ca temperatura reala era de 130C (stiu si eu la ce serveste becul ala rosu, am calat un motor de Fiat Croma deja, am capatat experienta :) ). Iti zic si de ce: eu nu cred ca s-a descoperit (sau, daca s-a descoperit, nu s-a instalat pe vreo masina de serie) motorul care incalzeste instant cativa litri de apa (cat o fi in instalatie) de la 90 de grade la 130 de grade. Cuvant cheie: instant. Acul a sarit (cuvantul e corect) de la 90 la 130, dupa aia de la 130 la 70, dupa aia la 110, dupa aia la 50, facea ca toti dracii. De-asta sper sa nu fi apucat sa prajesc ceva acolo.

 

Ce ma intreb eu, totusi, de unde mama dracului a aparut siliconul ala imediat sub busonul de ulei? Parca treburile astea cu silicon erau chestii "pe genunchi", nu profesionale.

Edited by airwave88

Share this post


Link to post

In continuarea problemei de mai sus: siliconul cel topit e tot acolo, nivelul uleiului e tot constant (cred ca panica mea a aparut din cauza ca masina era parcata cu doua roti pe bordura ;) , am schimbat termostat si senzor si motorul rar de tot sare peste 90C, intr-un cuvant, totul OK.

 

Acum am trei dileme mai mici:

1. La relanti, cu capota ridicata, se aude un tacanit ritmic, iar din habitaclu suna oarecum ca un diesel. Ar trebui sa ma ingrijorez?

2. Cand franez usor, aud un fluierat/suierat, trebuie sa schimb placute+discuri?

3. Intr-o dimineata, cand am plecat, imi scotea fum/abur alb pe esapament, fum care a disparut dupa cativa kilometri. A mai facut chestia asta de cateva ori, dar numai dimineata - sa imi fac probleme?

Share this post


Link to post

Acel tacanit si zgomotul de diesel sunt de la variator.

Share this post


Link to post

steph: si asta e de bine sau de rau? Adica e o problema grava sau e normal (masina doar ce a "implinit" 180.000 km)? Ce se face in situatia asta, se schimba variatorul ala?

Edited by airwave88

Share this post


Link to post

Scuze pentru intarziere. Vad ca i-ai dat de cap. Nu ar trebui sa fie o avere piesa.

Share this post


Link to post

E normal ca temperatura motorului (sau cel putin ce indica respectivul indicator din bord) sa stea constant la 70-72 de grade? Nu urca la 90 decat daca stau mult in aglomeratie sau pe loc.

In meseria mea, cu cat "chestia" sta mai rece, cu atat mai bine. Lucrez in IT, ca sa nu va ganditi la prostii. :)

Share this post


Link to post

Nu e normal. De altfel nici in IT nu e bine sa fie prea rece.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...