Jump to content
Sign in to follow this  
razvan chiruta

Istoria Accidentelor In Ro

Recommended Posts

Buna ziua, numele meu este Razvan Chiruta, reporter la cotidianul Romania libera, si va solicit o informatie mai putin obisnuita.

 

Stiti cumva cind a avut loc primul accident rutier inregistrat oficial in Romania? Sau, macar, stiti unde as putea cauta o asemenea informatie?

 

Va multumesc foarte mult!

Share this post


Link to post

Pfuu...grea tema de gandire :scarpin: . Probabil ca ar trebui sa apara in evidenta politiei rutiere. Sau la institutul de statistica. Pe google nu am gasit nimic in afara de primul accident cu Logan si primul accident cu Veyron :mrgreen: .

 

Oricum, in caz ca reusesti sa afli, spune-ne si noua, macar ca titlu informativ :) .

Share this post


Link to post
Stiti cumva cind a avut loc primul accident rutier inregistrat oficial in Romania? Sau, macar, stiti unde as putea cauta o asemenea informatie?

 

O enciclopedie ati incercat? Gen encarta de exemplu...

Share this post


Link to post

Am incercat toate variantele, si la politie, si la statistica. Spun ca nu stiu.

 

Multumesc pentru ajutor. Mai incerc

Share this post


Link to post

Eu am citit undeva o chestie din asta... nu mai stiu unde, mai demult, parca a fost un supliment la un ziar (o fi fost chiar RL :-? =)) ), ceva de genul ca printul nu-stiu-care s-a ciocnit cu celalalt smeker din oras. In total erau doua masini in tot orasul! :) )

Share this post


Link to post

printul Stirbei ?

Share this post


Link to post

Nu stiu daca e primul, dar e printre primele, oficiale sau nu. Calatoria cu automobilul -in vara anului 1901- a lui George Valentin Bibescu, de la Geneva la Bucuresti, la volanul unui Mercedes-1900 poate fi considerata prima calatorie temerara, cu un automobil "de epoca". Traseul urmat a fost urmatorul: Geneva- Stuttgart-Ulm-Salzburg-Viena-Pesta-Arad-Deva-Sibiu-Brasov-Sinaia-Ploiesti-Bucuresti. In apropiere de Deva, automobilul a suferit o cadere la o adancime de aproape doi metri. Sursa: Jurnalul de bord al lui Bibescu, publicat in cartea "Automobilul in Romania - istorie si tehnica".

 

:o fftopic: Ai dracu' printi smekeri, toti aveau mertane, nimic nu s-a schimbat in ultima suta de ani! :)

Share this post


Link to post

A, si in Bucuresti a circulat si vreo 30 de ani numarul 0 B.

La inceputul secolului (sau sf secolului trecut), nea Basil Assan, patronul primei mori cu aburi din Bucuresti (Vaporul lui Assan) si-a adus masina si, cum era si normal, i s-a atribuit numarul 1 B. Dupa vreo 2 ani, vine printul Bibescu si ii cere primarului (sau chestorului, nu mai tin bine minte) sa i se atribuie lui numarul 1 B, intrucat demonstra cu acte ca masina lui fusese cumparata inainte de inmatricularea lui Assan. Bineinteles, sub amenintari.

Primarul, pus intre ciocan si nicovala, a gasit repede ideea. A inregistrat numarul 0 B, iar printul a acceptat acest compromis.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...