Jump to content
Sign in to follow this  
root

Aveo Platinum Automatic

Recommended Posts

Mamaaa, nu intru cateva ore pe forum si deja vad 20 de reply-uri... @-)

Asa cum a zis si Tolin, cutia automata se adapteaza la stilul de mers. Nu are buton sport/eco sau alte dandanale. Doar functie de Hold ca sa-ti mentina treapta in caz de nevoie, dar nu am apelat niciodata la asta pana acum.

Dar hai sa nu va mai fierb...

Din cate am observat, PRAGUL MINIM la care schimba e undeva intre 2000-2500 rpm. In functie de cum o calci schimba si la 3000, 3500 rpm si mai sus nu am incercat ca sunt in rodaj. Dar stiu ca daca ii dai blana schimba la 6000 rpm (cand apesi pedala la fund si cutia retrogradeaza automat -- scrie si in manual). Are cred un fel de logica Fuzzy in rutina soft care gestioneaza schimbarea treptelor.

 

Acum ce vroiam sa spun... Daca merg batraneste cu ea si schimba, sa zic la 2200, in oras la 50Km/h (legal) am cam 1800rpm... Nu stiu exact in ce treapta era, dar judecand dupa turatie era mai mult ca sigur a 3-a. Asta din cate citesc pe aici e clar subturat. Insa nu prea am ce sa-i fac decat sa plec mai in forta si sa "fortez" cutia sa schimbe mai tarziu, dar tot nu sunt sigur ca ar mentine treapta 2 la viteza asta. Sau ar mai fi optiunea butonului Hold si cand calculez eu ca a schimbat a 2-a sa o trec pe hold si sa o tin asa la parcurs urban. Evident ca asta nu o sa fac nici in ruptul capului. Ar fi mai complicat de condus decat o cutie manuala si o aberatie in sine sa-ti blochezi cutia intr-o treapta de frica sa nu mergi subturat in oras. Si destul de riscant pe deasupra...

 

Inca o chestie... Cutia "tine minte" stilul de mers din ultimul timp. De ex. daca sa zicem ca un parcurs de 10Km merg mai in forta cu ea si o fac sa schimbe la 3500, pe urma chiar daca o las iar usor, nu schimba decat tot pe la 3000-3500, adica sigur nu mai schimba la 2000-2500 pentru urmatorii cativa Km pana se reobisnuieste iar cu pensionarul de la volan... :)

 

Oricum, mai sunt multe de spus pe marginea subiectului... De ex. turatia la care schimba nu depinde NUMAI de stilul apasarii pedalei de acceleratie, depinde si de conditiile de drum (panta/rampa), incarcarea masinii etc.

 

Concluzionand insa, cutia automata are o gramada de electronica in ea si e mai desteapta decat crede de obicei cel de la volan... Pragurile la care schimba sunt alese cat mai eficient posibil si nu cred ca o proiectau ei in asa fel incat sa mergi intr-un regim daunator motorului. Iar daca totusi asta se intampla, atunci e clar o problema a motorului/cutiei si nu a soferului. Asa ca, vorba lui tolin, sunt mult mai multe lucruri interesante de vazut pe geam decat privitul la turometru... Mai ales cand ai cutie automata... :D

 

 

Intr-adevar, in N e pe "liber".Insa la trecerea de la D la N, atunci cand esti pe traseu, nu iti face frana de motor vreo 5-6 sec (mai ales de la 100km/h in sus) ?? Apoi merge normal,fara a mai fi cuplata la cutie. Eu mai am un Opel Omega B,cu cutie automata, si asa imi face.

 

Nu am observat asta pentru ca nu am scos-o niciodata din D in N in timpul mersului (de frica sa nu trec accidental in R). Oricum, nu o sa fac asta nici pe mai departe.

Am citit o gramada de chestii pe net despre transmisiile automate si in plus am citit manualul masinii de cateva ori la sectiunile referitoare la cutia automata. Intradevar scrie ca e indicat sa se circule cat mai mult in D (nu scrie si de ce insa). Motiv pentru care doar la stationarile mai mari de 2-3 min. o scot pe N, altfel o tin in D si stau cu piciorul pe frana. Asa am facut din ziua in care am luat masina... ;)

 

Nu am insa clare anumite motive pentru care se intampla anumite lucruri... Adica de ce trebuie sa fac asta si ce se intampla daca nu fac asta... Exemplu cum a fost cu chestia cu frana de motor si trecutul din D in N.

Daca mai ai ceva documentatii despre cutii automate sau linkuri, ti-as fi recunoscator si indatorat daca le-ai impartasi cu mine... :osanale:

 

Eu va doresc numai bine (tie si Dragobetelui tau) !

 

Iar noi iti multumim mult! :beerchug:

Share this post


Link to post
turatia la care schimba nu depinde NUMAI de stilul apasarii pedalei de acceleratie, depinde si de conditiile de drum (panta/rampa), incarcarea masinii etc.

 

Pragurile la care schimba sunt alese cat mai eficient posibil si nu cred ca o proiectau ei in asa fel incat sa mergi intr-un regim daunator motorului.

 

q.e.d. :)

Sa o stapanesti sanatos, si sa te bucuri de ea.

Nu uita sa mentii geamurile curate, sa poti vedea nedistorsionat frumusetile patriei :D .

Share this post


Link to post

Nu-ti doresc sa te afli intr-o depasire si cutia automata sa-ti schimbe treapta cand considera ea ca trebuie. Nici un producator nu-si asuma un asemenea risc !

Share this post


Link to post

Ca orice chestie, ideea este sa inveti sa o folosesti. Daca poti sa faci asta si are un comportament cat de cat previzibil, atunci tu esti de vina ca esti intr-o depasire si nu stii sa iti folosesti masina.

Daca nu poti sa te obisnuiesti cu ea, vinde-o.

Share this post


Link to post

Stati un pic: cred ca aici se face o confuzie. Intre cutiile automate, si cele secventiale.

Intr-adevar, la cele secventiale, din cate stiu (de astea nu am avut ocazia sa conduc), soferul este cel care hotaraste cand anume se schimba treptele.

Insa si la cele automate clasice, cum spunea si @Satori, trebuie sa le inveti functionarea. Oricum, stai linistit, una din functiile de baza este retrogradarea in momentul accelerarii bruste - ca in cazul unei depasiri (kickdown).

Share this post


Link to post

Eu am condus destul de mutl masini ce au cutii automate si sunt excelente la depasiri...si inca ce depasiri :D . Poti folosi modul manual pentru depasiri daca vrei.

Share this post


Link to post

Exact. Sau pe drumuri virajate, retrigradezi in 2, de exemplu, si ramane turata pentru a avea performante bune (si merge cu treptele 1-2).

Si mai exista posibilitatea de a pastra o anumita treapta, fara sa scada sau sa creasca vreo treapta. Asa faceam iarna, pastram 2, ca sa demarez fara derapaj si sa am si frana de motor.

Ce timpuri! Imi amintesc cu placere de ele. De atunci, nu mi-am mai permis o citie automata :( .

Share this post


Link to post
... Eu am condus destul de mutl masini ce au cutii automate si sunt excelente la depasiri...si inca ce depasiri ...

N-are cineva ceva cu cutiile automate, discutia a fost deviata de catre cineva care crede ca din comportamentul acestora poate afla turatia cu ce turatie minima poate merge cu un motor de 1150 cc.

Share this post


Link to post

Imi pare rau ca spui astfel de lucruri. Se pare ca te-ai suparat, dar asta e. Stiu ca am dreptate in ceea ce priveste imposibilitatea de a subtura un motor cu cutie automata.

In rest, e clar ca un motor de 1150 cmc se conduce mai turat decat unul de 1400 cmc, mai ales ca la primul cuplul maxim e la 4400 rpm, iar la al doilea la 3400 rpm.

Share this post


Link to post
Ai observat cumva cam la ce turatie se schimba in mod normal vitezele?

Eu nu spun, doar citez. Cu asta am incheiat offtopicul.

Share this post


Link to post

Era indicat, desi exista deja o disputa pe turat-subturat.

Share this post


Link to post

Eu cred ca din comportamentul cutiilor automate iti poti da seama cam cum ar trebui sa conduci masina: ele merg la ture putine cam pana in 80 km/h dar la orice accelerare mai vanjoasa retrogradeaza. Al meu landcruiser de aciulea merge la 1200rpm la 60-70 km/h. Cum vrei sa accelerezi mai tare retrogradeaza 1 treapta iar daca dai kickdown retrogradeaza si 2 trepte... E vb de Landcruiser automatic, 3.0 d4d, 5 trepte.

Share this post


Link to post

Cati CP livreaza motorul tau de 3L la 1200 rpm, ceva comparabil cu 18 CP ?

Share this post


Link to post

Not really... nu stiu curba de putere dar 160@4k la maxim. E adevarat ca trege 2 aveo (2 to).

Share this post


Link to post
Nu-ti doresc sa te afli intr-o depasire si cutia automata sa-ti schimbe treapta cand considera ea ca trebuie. Nici un producator nu-si asuma un asemenea risc !

 

Daca ar fi fost asa cum spui tu ... am fi vazut multe cazuri tragice la televizor.

Cutia automata schimba exact cand trebuie. Ce folos are cutia manuala care in viteza 4 care intra in limitare? :)

 

@Alx: Chestia cu retrogradarea a 2 trepte n-am observat-o pana acum. La munca am printre altele si o Toyo 3.0 d4d A/T :) Iar cu turatia de 1200 de 70-80km/ora ... pot sa confirm si eu.

Share this post


Link to post
Daca ar fi fost asa cum spui tu ... am fi vazut multe cazuri tragice la televizor.

Cred ca ai gresit citatul, citeste posturile anterioare sa vezi pe cine combati, eu ma refeream la schimbatul "in sus", sa te aduca pe o turatie mai mica, cum dorea colegul.

Share this post


Link to post

Am citit.

La asta m-am referit si eu :) Cred ca e si logic. Tu cand schimbi din 4 in 5 nu te aduce intr-o turatie mai mica? Sau depasesti cu 4 ori 3 pana intri in limitare si apoi te retragi?

Share this post


Link to post

Cu 4 nu intri in limitare, decat la masinile vechi, cele noi nu-ti mai permit sa ajungi la turatia de limitare. Dar daca vedeai firul offtopic al discutiei, o cutie de viteze automata NU schimba automat pe criteriul turatiei si tot asa face si un sofer cu experienta sau cu simtul motorului. Schimbarea treptei, fie in sus, fie in jos se face pe sarcina motorului. Din acest motiv, masinile actuale pacatuiesc prin lipsa unui instrument care sa afiseze (de)presiunea in galeria de admisie. Atunci s-ar vedea ca nu pozitia pedalei de acceleratie este criteriul de baza. Eu pot mentine pozitia clapetei constant, dar valoarea depresiunii poate lua valori intr-un domeniul larg, in functie de inclinarea traseului, de puterea vantului din fata sau din spate, etc. In acele momente, doar din valoarea MAP se poate deci daca se trece la o treapta superioara, se ramane pe loc sau se retrogradeaza, iar limitele intre care cutia schimba automat sunt "invatate" de catre aceasta urmarind stilul de condus impus de catre sofer.

Share this post


Link to post

Dupa cum am mai zis, am pacalit cutia automata de pe Seria 5 sa mearga mai jos in ture decat voia (inainte de asta mersasem constant si am observat cum schimba), apasand brusc pedala cca 25% si apoi ridicand-o la mai putin decat era initial apasata. A fost un test scurt dar, totusi, 'chestiile' cu subturarea pica. Poti sa o subturezi in fericire.

Tare ar fi fost sa fi avut atunci nevoie cu adevarat de acceleratie brusca. In mod normal, ar fi trebuit sa retrogradeze 3 trepte, nu mi-a trecut prin cap sa vad daca ar fi putut sa faca asta destul de rapid.

Share this post


Link to post
Nu am insa clare anumite motive pentru care se intampla anumite lucruri... Adica de ce trebuie sa fac asta si ce se intampla daca nu fac asta... Exemplu cum a fost cu chestia cu frana de motor si trecutul din D in N.

Daca mai ai ceva documentatii despre cutii automate sau linkuri, ti-as fi recunoscator si indatorat daca le-ai impartasi cu mine... :osanale:

Nici eu nu stiu de ce se produce frana de motor.Si nici nu stiu la cate masini se intampla asa(nu am mai avut timp sa ma documentez).In orice caz..e Total Nerecomandat si fara rost sa schimbi pe N in mers.Eu,de obicei,tot ceea ce fac este sa bag in D si sa accelerez.Cu schimbatul vitezelor se ocupa cutia in orice moment (e foarte comod sa vorbesti la telefon, nu ? :) ). Aa..si inca ceva: dupa ce se termina cu rodajul si simti nevoia de o "liniuta" sau ceva asemanator, sa nu cumva sa accelerezi in N si apoi sa schimbi brusc in D [-X .E drept ca de la 0-100km/h abia ai timp sa respiri,dar mai tarziu vei ramane "cu cutia in brate"( o termini).Tot ce trebuie sa faci este sa bagi in D,sa tii un pic frana apasata,sa atingi o turatie usor superioara,apoi iei brusc piciorul de pe frana si sa accelerezi puternic (dupa caz).Sa vezi atunci ce frumos suna motoru' :D .Si fara efecte negative.

Site-uri sau linkuri specializate nu prea stiu nici eu, dar vei afla multe daca vei da un search pe google.Eventual adauga si cuvintele "forum" , "club" si de ce nu "softpedia".

 

Cat despre voi ceilalti, certati-va si suparati-va in alta parte si lasati in pace subiectul omului. :-W

Share this post


Link to post

Parerea mea e ca va contrariati aiurea... Si unii si altii au dreptate... Cu putin efort cred ca se poate pacali cutia automata sa mearga si subturat, dar pentru un regim de exploatare normal, eu zic ca schimba optim. La stilul meu de mers schimba cam la 3000 rpm ceea ce eu zic ca e OK.

Tolin are dreptate, schimba in functie de sarcina. Saptamana trecuta am fost o tura pana la Campina ca am avut timp si chef sa mai fac cativa Km si la intrarea in oras, in panta aceea, aveam viteza constanta cam 50Km/h si ea a retrogradat din 3 in 2 cand a simtit ca sarcina creste, de fapt ca motorul se "forteaza" ca sa pastreze viteza constanta. Deci are printre altele probabil feedback si de la MAP.

Oricum, abia acum incep sa ma obisnuiesc cu ea si imi place din ce in ce mai mult "cum gandeste"... Daca nu ma lasa, cred ca o sa convietuim bine... :D

 

@Iulian

Stiu din cartea masinii ca nu trebuie turat motorul in timp ce schimbi in D sau in R. Probabil se distrug convertizorul hidraulic si ambreiajele din cutie.

E OK ce spui tu sa tii pe frana si sa turezi, dar doar pentru scurt timp, altfel supraincalzesti hidroconvertizorul si se poate distruge iremediabil. De altfel asa se testeaza asa-zisul "stall speed" (turatia motorului cu acceleratia la maxim cand cutia e cuplata in viteza si rotile sunt blocate). Asa se poate identifica randamentul convertizorului hidraulic de cuplu si eventualele probleme la acesta. Oricum, nu am de gand sa fac asta cu a mea... :) Iar liniute nu fac oricum... :D

Daca tot ai experienta in cutii automate, vreau sa te intreb un amanunt... Am observat ca din momentul in care mut din N in D, cutia are un lag de aprox. 2 secunde pana cupleaza efectiv, in schimb din N in R e cam de 1 secunda. Se simte din momentul in care muti efectiv maneta si pana se simte un foarte mic soc si turatia scade putin (cam 50-100rpm). Asa se intampla si la tine? E normal?

Share this post


Link to post

Pai tie iti da voie sa bagi din N in D sau R fara sa calci frana? Teoretic ar trebui sa-ti dea voie doar daca stai numai sub, sa zicem 2 sec, in N. Asa era la passat. Daca erai in P sau N nu iti dadea voie sa bagi in D decat daca aveai pedala de frana calcata. Aceeasi cestiune am intalnit-o la mai multe cutii automate in state (chevy, GMC). In america am intalnit si cutii automate mai istorice, alea erau un veritabil pain in the ass, schimbau abolut idiot si nu aveai cum sa le convingi sa faca altfel (truck din anii 70).

 

LE: Cutia ta este in 4 trepte?

Share this post


Link to post

Da, pot sa schimb din N in D sau R fara frana, indiferent de durata cat a fost in N, dar nu fac eu asta. Am mai zis, ca masura de siguranta apas frana de fiecare data cand schimb. Dupa carte, frana e necesara doar la scoaterea din P pentru ca maneta schimbatorului are un mecanism cu un buton de deblocare care in pozitia P nu se poate apasa decat la apasarea franei. Dar asta e valabil doar pentru scoaterea din P, in rest merge fara frana, dar, repet, nu fac asta.

Cutia este in 4 trepte, controlata electronic.

Edited by root

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...