[i_unit] Posted January 19, 2007 Ce temperatura (relativa) ar trebui sa aibe gazele care ies pe esapament? Ar trebui sa fie rece/caldut/cald/fierbinte? La mine este cald si nu stiu daca este bine asa, pentru ca la o alta masina (alta decat Matiz, aproape noua) este rece. Ce sa insemne asta? Share this post Link to post
smailmiami Posted January 19, 2007 Nu prea au cum sa fie reci ca doar vin din motor. Share this post Link to post
andreib Posted January 19, 2007 Cand pornesti masina ,,la rece'' gazele sunt oarecum reci pentru ca esapamentul este rece. Pe masura ce se incalzeste motorul se incalzeste si evacuarea si gazele ajung calde->fierbinti (forja puternica). PS: Mai exista si modelul pepinno care scoate flacari pe esapament . Share this post Link to post
[i_unit] Posted January 19, 2007 Am condus cateva zile o Solentza (45k km) si mi s-a parut ca ies gazele aproape reci, cu motorul incalzit, dar nu dupa forja, ci dupa un drum normal de aroximativ 20km. In aceleasi conditii, cu Matizul din dotare, se simte cald (nu caldut, nici fierbinte). Oare cum o fi normal? Share this post Link to post
sorinm Posted January 19, 2007 mi-am pus toba sport de inox pe vechea berlina si mi-a topit bara lasand 1.5/2 cm in fiecare parte ca sa se miste liber toba, e perfect normal sa iasa gazele FOARTE fierbinti Share this post Link to post
smailmiami Posted January 19, 2007 Voi verifica si eu la o Solenza si mare minune sa iasa gazele reci. Share this post Link to post
Cumnatu Posted January 19, 2007 (edited) Ma uit si ma minunez. Pai hai sa socotim. Temperatura de ardere a benzinei aprox 300-400grade ( aici s-ar putea sa gresesc, oricum, maricica ) traseul pana la capatul tevii de esapament aprox 2,5 metrii de teava direct espusa mediului inconjurator. Deci vara clar vor fi mai calde in conditiile in care vara pana si teava cu motorul NEpornit uneori frige ( daca e la soare ). Iarna insa daca sunt - 20 grade ( teoretic ) ai ceva descarcare de temperatura pe parcursul tevii, oricum, dupa ce motorul s-a incalzit chiar si in cele mai reci conditii gazele care ies pe teava ( daca tinem cont si de viteza lor de a parcurge distanta respectiva care este mare - viteza - si deci nu staioneaza mult pe teava ca sa isi uniformizeze temperaturile ) ar trebuii sa fie CALD spre FIERBINTE. In mod normal nu poti acoperii teava mai mult de 15 secunde cu mana ca incepi sa ramai parlit. De fapt nu exista mod normal si anormal pentru ca atata timp cat motorul funtioneaza , oricum ar functiona, cu trepidatii sau nu, cu condum mare de benzina sau ulei samd sau nu, gazele tot calde vor fi. Ca test, puneti mana zilele astea astupand teava de esapament la 10 secunde dupa pornire si o sa constatati ca , chiar si la putin timp dupa ce ati pornit, chiar daca motorul in integritatea lui este rece, gazele sunt calii deja. In concluzie este normal , dupa ce s-a incalzit bine traseul sa fie cald spre fierbinte . Edited January 19, 2007 by Cumnatu Share this post Link to post
ovi_jer Posted January 20, 2007 Temperatura de ardere in cilindru ajunge pina la 2500 grade in ciclul ardere-destindere deci gazele pe esapament la iesirea finala dupa ceva timp de functionare al motorului pot ajunge la 2-300 grade. Share this post Link to post
Gica Posted January 20, 2007 Ca idee si producatorii recomanda in cartile masinilor sa se evite parcarea deasupra frunzelor uscate sau alte materiale ce pot lua foc, datorita faptului ca toba de evacuare poate atinge temperaturi foarte inalte. Asa ca ma gandesc ca si gazele vor fi cam "hot"...! Share this post Link to post
Mircea Posted January 20, 2007 Tu mai ales, vorbesti despre parcatul pe frunze... fire in a hole?! Share this post Link to post