Jump to content
Sign in to follow this  
shespero

Kalos Cu Cutie Automata

Recommended Posts

De exemplu m-ar interesa foarte mult cum se comporta si cum trebuie sa conduci in conditii de iarna ... cum sunt cele din Canada de exemplu ... :)

 

Sorry de intaziere...nu prea am mai dat pe aici avand in vedere ca din aprilie nu mai avem Aveo in dotare...

 

Inafara de ce am spus pe pagina anterioara, ce mai pot sa adaug vis-a-vis de condusul pe perioada de iarna

 

Am facut 2 ierni cu ea. Masina s-a comportat OK. Pneurile cu care a venit erau oribile, dar cu niste pneuri bune de iarna, mai ales ca in Ro nu-s cine stie ce zapezi n-o sa aiba sotia nici o problema.

Sigur ca, fata de cutia manuala, e mai greu sa iesi din zapada daca ramai blocat de exemplu. In rest, a mers foarte bine, cutia, faptul ca e in 4 trepte este OK, nu ii trebuie neaparat o cutie cu mai multe trepte (are totusi doar 100 cp), uleiul (de cutie) se incalzea repede (se vedea ca e noua, la a mea ia ceva mai mult timp pana se incalzeste) si cum ziceam, estetic, e foarte aratoasa cutia automata pe Aveo. De fapt, majoritatea jurnalistilor de aici au recomandat clar pt Aveo cutia automata fata de cea manuala, chiar daca e ceva mai lenta masina, se pare ca e foarte bine adaptata motorului. (cel putin pe asta de 1.6)

 

Concluzia, bucuria si confortul sotiei va merita din plin cei 7-8 sute de euro in plus (sau cat e) pt cutia automata. Chiar si la drum intins e foarte confortabila,mai ales in trafic rural cum e in Ro unde tot timpul mai tre sa franezi si iar sa accelerezi, sa franezi in curba etc...practic asa, sotia se poate concentra doar pe condus si ce e in jurul ei si sa uite de schimabt vitezele (inferior sau superior). Eu sincer iti zic, ca dupa ce am mers putin pe manuala in Buc anul asta, mi-a intarit mai tare idea ca totusi, in 90% din situatii de condus prefer cutia automata.

Share this post


Link to post

Multumesc foarte mult !

 

De ce totusi ati renuntat la el !? Ati facut upgrade ? :)

 

M-ar ajuta sa spui si ce nu ti-a/v-a placut la el !

Edited by scaevola

Share this post


Link to post

pai am scris mai multe detalii aici:

 

http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=10072

 

Am evaluat si posibilitatea sa o pastram ca unica masina, insa efortul financiar era prea mare (eu sunt student), mai ales avand deja o masina gata platita in parcare + ca Lexus-ul e totusi mult mai pe gustul meu si consider ca overall, in ciuda varstei este o masina mult superioara. Insa daca (sau mai degraba, cand) ne vom muta inapoi in suburbii si o sa fie nevoie de o a doua masina si pt consoarta, Aveo este printre primele pe lista!

Share this post


Link to post
...

Mi se pare ca la kalos cutia automata e in 4 trepte, dar pe de alta parte si la subaru tot in 4 este si probabil (de fapt sigur) face overdrive. ...

 

Ce inseamna ca face overdrive ?

Share this post


Link to post

Generally speaking, overdrive (OD) is the highest gear in the transmission. Most automatic transmissions have 3 speeds and overdrive (fourth speed). Overdrive allows the engine to operate at a lower rpm for a given road speed. This allows the vehicle to realize better fuel efficiency, and often quieter operation on the highway. When you switch it on, you allow the transmission to shift into overdrive mode after the certain speed is reached (usually 30 - 40 mph (50 - 65 kph) depending on the load). When it is off, the transmission shifting is limited to the lower gears. For normal driving conditions, operation of the overdrive should be enabled.

 

It may be necessary to switch it off if the vehicle is being operated in a mountainous area.

 

The automatic transmission automatically shifts from OD to 3rd gear when more load is present. When less load is present, it shifts back to OD. Under certain conditions, e.g: driving uphill or towing a trailer, the transmission may "hunt" between OD and 3rd gear, shifting back and forth. In this case, switching it off can help the transmission to 'decide'. It may also be advantageous to switch it off if engine braking is desired, for example, driving downhill. For more details, check your owner's manual.

 

Se refera la ceea ce numim noi treapta a 5-a (sau a 6-a).

Share this post


Link to post
Depasirile in afara orasului se fac apasand pedala de acceleratie pana la podea. Cutia automata retrogradeaza pana la 6000rpm urmand a accelera pana la 6500 si apoi schimba.

 

Eu zic ca mai simplu nu se poate. Vrei sa depasesti, apesi pedala pana la fund si te duci.

 

In plus, in functie de cum accelerezi poti s-o faci sa schimbe la 2500rpm, 4500rpm sau 6500rpm.

 

Totul e sa te obisnuiesti cu ea.

 

Asa e, am condus mai multe masini aut, de la audi la cielo, si are dreptate: tu " o faci " sa schimbe, cum vrei tu, in functie de cum apesi acceleratia.

 

Moderator: incearca sa scrii mai ingrijit. Multumesc

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...