Jump to content
Sign in to follow this  
BogdanG

Alternativa La Centrala Termica Pe Gaz

Recommended Posts

La pensiuni se merita, pentru ca e suprafata mare, multa acm, investitia se amortizeaza, ei scot bani din asta. Probabil daca aveau gaze alta era treaba. Daca n-ai gaze nu ai alternative acceptabile, rezervoarele de GPL sunt foarte costisitoare (e peste 25 de mii litrul). La casa e diferita situatia.

Nu am momentan centrala, astept inca un an sa vad cum se comporta centralele cunostintelor mele pe gazeificare si probabil la anul imi pun si eu la casa. Cei care ii cunosc care au fara gazeificare au avut multe probleme cu ele.

Din pacate gaze nu pot trage acolo cerinta a fost sa se branseze minim 30 si sa platesca peste 1000 euro de om si sunt f putini care au vrut, dar daca as avea gaze nici nu m-as gandi la centrala cu lemne, ci as investi in:

izolatia casei: geamuri termopan , pereti, pardosele , mansarda.

robineti termostatati.

Ce am facut pana acum sunt geamuri termopan cu 5 camere ( Veka ), izolatia podului necirculabil cu 3 straturi de vata minerala, robineti termstatati si termostat programabil de ambient. Inafara de termostat care l-am luat aiurea pt ca robinetii fac treaba restul de modificari au ajutat foarte mult. Centrala am pe butelii un Vaillant de ~28kw care este excelent atat pt instant cat si incalzire.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

@Tolin, foarte greu am gasit polistiren de 8 cm nu mai vorbesc de dibluri care trebuie sa fie de minim 14cm ca sa prinda bine iar cu greu le-am gasit si pe astea, daca puneam de 10 cm chiar ca nu aveam cu ce sa-l prind, adica dibluri de 16cm poti sa dai cu paru ca nu gasesti.

@Zeu, alternative sunt multe DAR cel mai bine este sa-ti izolezi casa dupa care sa te gandesti cu ce o incalzesti .Pompele de caldura functioneaza intre -20;+35 grade (cele ieftine) iar cele scumpe intre -25;+45 grade .

@Esperatul solutia cu lemne o fii buna la tara ca in Bucuresti nu gasesti sa cumperi lemne de foc .

 

Acum depinde foarte mult si de cum ai casa, eu am facut casa in asa fel incat sa fie economica de incalzit, adica putine camere( 4 camere la 3 nivele) , casa scarii mare (4m2) pe unde se incalzeste fiecare nivel de la P .

Share this post


Link to post

Bai Bogdane citeste draq atent ca la capitolul "cu lemne", de rural era vorba, aia (rural) inseamna la tara !!... :banana:

Share this post


Link to post

Bai Dane, rural insemna si 1-2 km mai departe de locuinta ta.

Share this post


Link to post

Am cerut o oferta de la importatorul de pompe de caldura Nibe pt cele de sol. Problema e ca nu stiu pe nimeni care are si in eventualitatea ca as pune asa ceva sunt cobai clar. Inca o chestie de care sunt foarte curios e un COP mediu pentru acestea, am inteles ca trec de 5, dar ma intereseaza mediu. Ei afirma ca variaza intre 3.2 si 4.8 .

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post
Lasa centrala sa mearga la greu pret de 1 saptamana
O sa am o saptamna "incinsa" :) )

Dupa aproape o saptamana este foarte cald in casa la mine :banana: , diseara o sa mai masor temperatura (cam 23' C este media) nu prea am un termometru serios, maine seara trebuie sa o trec pe normal.

A fost oricum o saptamana "incinsa"  <img src= )">

Share this post


Link to post

La ce consum zilnic ai ajuns, a fost in scadere ?

 

Nu conteaza precizia termometrului, faci masuratori relative, nu absolute.

Share this post


Link to post

@Zeu Ma gandeam eu ca rural tre' sa inseamne la tara, ca de aia am vazut mai nou Politia RURALA =))

@Esperatul, este putin 3.2-4.8, ce naiba un AC are 3.5 iar cele moderne de la Panasonic si Samsung ajung la 4. Oricum inca nu este pusa la punct tehnologia fiind loc de mai bine, oricum pt 20kw termici in cel mai fericit caz vei consuma 5kw/h deci 1.5ron/h fata de 2.7mc/h (cit consuma o centrala pe gaz de 24kw) adica 3 RON, este de 2 ori mai ieftina o pompa de caldura DAR nu prea poti incalzi clasic, adica folosind radiatoare deoarece nu poate ajunge agentul termic la 60 grade. Sistemul pompa de caldura este perfect pentru incalzirea in pardoseala .

Share this post


Link to post
Bai Dane, rural insemna si 1-2 km mai departe de locuinta ta.

 

 

Bai Sorine, sincer, nu-i asa ..Din pacate!!! :banana:

 

eu cred ca in final o sa trecem toti pe centrale electrice !!..Am auzit ca gazele nu numai ca se scumpesc da' in iarna asta s-ar putea sa ramanem cu ele pe zero!!!

Share this post


Link to post

Offtopic:

Bre, am niste cunoscuti mai jos de tine, imediat dupa podul de cale ferata, pe stanga. Trebuie sa mergi cu cizme la ei, dar curtile sunt foarte mici, n-au unde sa depoziteze lemnele.

Share this post


Link to post
La ce consum zilnic ai ajuns, a fost in scadere ?

Pe perioada cat am forjat-o nu prea am urmarit consumul, astept de maine seara sa vedem cum evolueaza, sper ca va fi in scadere.

Share this post


Link to post

@Bogdan, 3.5 au AC-urile la un delta T mic, COP mediu la temperaturi de -10 afara ma intereseaza, asa stiu ca ajung la COP 8 lejer. La W35 deja scot 5 si la W50 3.5 .

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Nu e vorba de nici un COP mic sau mare pur si simplu ACul are 3.5, la pompa de caldura este o alta problema si anume trebuie sa incalzeasca APA nu AER. DACA,,,, vaporizatorul are temperatura constanta, COP este MAXIM, temperatura freonului la orice agregat frigorific ajunge pe la 55-60 grade, deci nu poti incalzii apa mai sus de temperatura freonului. Deci pentru un randament maxim vaporizatorul trebuie sa stea la o temperatura de 10 grade +/- 2 grade. Este foarte greu de obtinut aceasta temperatura cu ajutorul aerului tocmai de aici a venit ideea de a folosii apa care trebuie sa fie apropiata de 10 grade, adica apa din puturile de mare adancime(foarte scumpa de obtinut ), apa de pe fundul lacurilor sau izvoare naturale .

Pompele de caldura tip APA-APA au un COP constant, de regula peste 5 dar este greu de obtinut apa pentru incalzirea vaporizatorului .

Pompele tip AER-APA sunt cele mai ieftine, de obicei folosesc un stalp de gheata pe post de vaporizator si folosesc propanul ca agent frigorific deoarece ingheata la -50 grade deci randamentul este si la -20 grade, dezavantajul mare este faptul ca degivrarea se face folosind o rezistenta de 5-9 kw .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Adica tu crezi ca AC-ul are 3.5 la -10 ? Te inseli...

COP de care vorbesti tu este deobicei A10/W35 .

La o pompa de caldura cu COP 4.5 pt A10/W35, are pt A-10/W35 2.5-3 . Vezi aici de ex:

http://www.ochsner.com/typen_r.htm

La AC e mult mai rau.

La pompele de caldura APA APA iar COP nu este constant, ci variaza in functie de diferenta de temperatura. La W10/W35 e peste 5 , la W10/W50 e 3.5 .

Agentul refrigerent la pompele de caldura ajunge la 60-65 de grade la compresor lejer, ceea ce e suficient. Oricum multe au optiunea sa urce inca 5-10 grade electric deci nu e o problema.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Eu vorbesc din experienta nu din ce scrie pe net sau prin reviste, la -7 C Whirpoolul meu avea o temperatura de 60 C la gura de ventilatie deci randament maxim, toata jmecheria este ca vaporizatorul sa nu inghete, iar la mine compresorul nu merge NON STOP, deci nu apuca sa inghete . Cind compresorul merge NON STOP atunci scade randamentul .Eu am A/C care functioneaza pina la -15C avand degivrare cu rezistenta .

PS> tu faci o confuzie, este mult mai usor sa incalzesti AER decit APA .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Nu inteleg ce incerci sa demostrezi cu AC-ul tau, pe experiente similare ma pot baza si eu ca am folosit Samsungul la greu, dar pentru acceasi BTU factura la curent se schimba substantial in functie de gradele la exterior. Ca degivrarea se face cu rezistenta sau cu inversarea circuitului, tot acolo e.

 

PS. Nu conteaza ce incalzesti, diferenta dintre temperatura agentului refrigerent si apa e de max 5 grade.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

LOL, Samsung am si eu la P si este stift, nu are senzor de degivrare si face degivrarea in functie de ciclurile pornit/oprit adica face degivrarea si la 15 C si la -3C . Nu e tot aia sa degivrezi cu rezistenta sau cu reversarea mecanismului, exista timpi morti de 3 minX2 deci 6 min pierzi numai la reversarea sistemului + 5 min cit dureaza degivrarea, la Whirpool pina la 0 grade face reversand sistemul iar la -10 face cu rezistenta. Diferenta este ca Whirpoolul degivreaza doar cind unit exterioara are -7 C, adica exact cind trebuie nu ca Samsungul la +15C :o

La mine factura de curent nu se modifica la gradele din exterior pt ca am 8cm de polistiren la exterior :P , poate la -20 grade sa se modifice cind nu o sa mai meaga AC/ul :) )

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Pai ce treaba are polistilenul cu temperatura exterioara?!?

Ai facut cumva izolatie cu polistilen la intreaga curte ? :D

 

Ok, deci 5 minute pe zi schimba eficienta AC-ul complet sa inteleg. Pe langa ca rezistentele consuma curent 1:1 (randament 100% ) in timp ce degivrarea pe inversare se bazeaza pe pompa de caldura => ranadment mare.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Off, am ajuns sa vb cu peretii :P .

Deci la mine merge ACul 4 min pt a ajunge la temp de 24 C dupa care se opreste si sta 7-10 min . Nu conteaza ce T este afara pentru ca nu apuca sa inghete vaporizatorul, am prins -7C si nu am simtit nici o diferenta . Daca ar merge compresorul NON-STOP atunci ar ingheta vaporizatorul si atunci randamentul ar FII 0(ZERO) dar asa functionand doar 4 minute nu simt nici o diferenta . La Samsung simt ceva, adica ziua am 24 grade la P iar noaptea am 22 grade DAR nu am parterul gata, adica nu am pardoseala nici tavan, adica am 80 m2 de beton care il incalzesc aiurea, cind o sa termin parterul o sa fie alta viata .

 

Adica 6 minute in care sta aparatul degeaba nu e energie irosita ???? 5 min cit degivreaza consuma 100W iar cu rezistenta 170W deci ce sa zic o diferenta fantastica =))

NU am zis 5 min/zi , am zis ca 5 min dureaza degivrarea cu DIFERENTA ca Samsungul o face la fiecare ORA deci de 24ORI pe zi deci 5H pe zi Samsungul sta si degivreaza aiurea desi nu este nevoie pe cind Whirpoolul nu o face decit odata noaptea pe la 3 AM .

 

PS> am impresia ca vorbesc cu peretii cu cineva care citeste mult dar nu stie practica dar iubeste sa-si dea cu parerea .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Deci problema e ca nu intelegi cum functioneaza.

Gazul (freonul) e compresat si prin acest proces se incalzeste sa zic la 65 de grade si devine lichid. Se plimba frumos in casa unde ventilatorul preia caldura si-l lasa sa zic la 30 de grade. Se intoarce frumos afara unde lichidul se destinde cu preluare de caldura si scade sub temperatura mediului ambiant ( probabil aici zici ca se opreste compresorul ) sa zic la -40. Acum, gazul se duce la temperatura mediului exterior ca sa preia caldura. Daca afara sunt 10 grade + gazul ajunge la o temperatura apropiata ( + 10C ) . Compresorul comprima gazul si il face lichid totodata si incalzindu-l si asa o ia de la capat.

Daca afara sunt -20 de grade, compresorul are mult mai multa treaba sa urce temperatura la 65 de grade. De aceia nici nu functioneaza sub aceste temperaturi in principal.

 

Cred ca samsungul tau e defect, al meu face acest lucru doar la pornire. Cu practica, fiecare cu parerea lui, totusi am impresia ca dumneata ai instalat AC-urile de foarte putin timp (anul asta) pe cand eu intru in a 3-a iarna cu Samsungul .

Cat sta aparatul degeaba ce energie irosesti?!? Sau intrebare ajutatoare, daca un bec e stins, cat consuma?!?

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post
Off, am ajuns sa vb cu peretii :P .

Da, bre, dar tu ai polistiren de 8 si nu-ti vine ecoul !

Share this post


Link to post

Cred ca de la asta era, lasa mai Esperatule ca inveti tu sa montezi ACuri si o sa-mi dai lectii pina atunci scuteste-ma de explicatiile cu destindere/comprimare etc etc .

 

PS> Samsungul tau nici nu a facut 5000h de functionare asa ca ...sa-mi ceri codul de deblocare ca am telecomanda de service si-l pot debloca, asta asa ca am AC de 2 zile =))

 

PS2> Compresoarele au o problema legata de temperaturile scazute, adica la -20 C uleiul care unge compresorul devine foarte vascos si rotorul se poate distruge, tocmai de aceia este bine sa nu se foloseasca ACul la temperaturi scazute .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca au fost epuizate toate argumentele tehnice si s-a trecut la traditionalul sport national: tranta ? Va rog sa nu depasiti o anumita granita, in public. Altfel, anuntati ora si locul, sa fie si televiziunea.

Share this post


Link to post

NU e vorba de nici o tranta dar m-am saturat de discutii din carti si vreau solutii concrete, toata lumea citeste si cind cineva spune cum este la el, cu cifre date etc primeste raspuns de genul: tu folosesti ACul de citeva saptamani :o

 

@Esperatul am inteles ironia ta cu becul si iti raspund altfel, in 6 minute cit sta si NU degivreaza Samsungul, pierd cam 1 grad C. Toata degivrarea dureaza cam 11 minute timp in care temperatura ajunge la 21C, pentru a ajunge iar la 23 C dureaza cam 10 minute, tocmai de aceia zic ca lipsa senzorului pt degivrare duce la o functionare haotica si NEeconomica .

Pina si pompele de caldura tip "stalp de gheata" au degivrare cu rezistenta si senzor de degivrare. Cele mai moderne aparate cu R410A/R407C folosesc senzori pt degivrare, Samsungul meu care este R22 nu are asa ceva desi pe hartie are COP 3.25 fata de 3.05 cit are Whirpool-ul (R407C deci mai modern) .

Cele mai bune ACuri (in practica) sunt cele care au electronica si la unitatea exterioara, acestea pot face un management mult mai bun, astfel in functie de temperatura exterioara ventilatorul merge mai repede/incet. Oricum cele mai bune sunt cele cu pompa de caldura tip INVERTER care datorita faptului ca,,,, compresorul merge NON STOP pot functiona si la -20 C (nu ingheata uleiul), marele inconvenient al acestor aparate este pretul mare de achizitie .

Ca sa raspund topicului consider ca cea mai buna alternativa la centrala termica este A/C ul fiind usor de instalat si relativ ieftin de utilizat daca ai casa foarte bine izolata .

O alternativa la fel de buna este pompa de caldura dar marele inconvenient este lipsa de informatii si reclama mincinoasa. Nasul meu si-a cumparat asa ceva dar dupa o iarna de zgribuleli a renuntat si si-a pus centrala termica pe butan, neavand casa racordata la gaze si nici gaze in zona .Raspunsul celor de la care a cumparat pompa a fost ca nu are apa suficient de calda :o desi a sapat la 40m cum au zis ei .

Share this post


Link to post

Bai deci eu asa in urma a ce-am citit aici am tras concluzi !!....Centrala pe gaz cu switch pe electrica e mama lor !!Gata m-am edificat !!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...