Jump to content
Sign in to follow this  
Pegasus

Bataie La Motor

Recommended Posts

La Kalos-ul meu, pe care il conduce femeia (dar sigur nu e vina ei), dupa accidentul pe care l-am avut cu acel cal prin Ialomita, a inceput sa se auda o bataie. Prin bataie ma refer la faptul ca e un gen de scartait cu o oarecare ritmicitate, sesizabil mai ales cand masina e la relanti. Se aude in partea stanga a masinii, in zona curelei de accesorii.

 

Satori a auzit si el zgomotul dar nu prea s-a prins de unde e.

La accident nu s-a deplasat absolut nimic prin motor, doar s-a indoit capota si s-a spart farul din dreapta, dar eu am puternica impresie ca de atunci se aude (sau atunci cuprins de panica momentului l-am remarcat).

 

Urmeaza sa merg cu ea la Di-bas sa arunce baietii un ochi, doar masina e in garantie... dar nu prea am tragere de inima.

 

Poate fi vreo rola pe care sa calce stramb cureaua? Sau distributia?

 

Satori spunea ca e posibil sa fie zgomot de la cureaua de distributie.

Share this post


Link to post
Poate fi vreo rola pe care sa calce stramb cureaua? Sau distributia?

 

Pana ce cei de la Dibas vor deslusi misterul incerc sa fac un prognostic pe care te rog sa-l iei ca atare.

1. 100 % nu este cureaua de la distributie, deoarece ghidajele si rolele sunt dispuse perpendicular pe directia de inaintarea bine protejate in carcasa distributiei de pe bloc si nu aveai cum sa le distrugi daca s-a indoit numai capota. :) >-

 

2. Mai este optiunea curelei de transmisie care antreneaza alternatorul, compresorul AC . Necazul este cel mai probabil dezaxarea rolelor de antrenare astfel incat suprafata multi - trapez a curelei nu mai calca drept pe ghidaje. La relanti unghiul de atac si intindere dinamica este mai mic si probabil de aici si zgomotul produs de nealinierea curelei. Ma gandesc ca dintre toate cel mai probail este deformat/ nealiniat suport compresorului AC. Sper sa nu am dreptate si totul sa fie o bagatela insa din cate cunosc eu Kalosul asta imi vine in minte imaginandu-mi cum arata masina dupa accidentul de care Satori ne-a povestit insa nu am vazut poze sau alte detalii. Inca o data scuze daca am gresit. :osanale:

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Un mecanic de la Porsche, la care mergeam cu fosta masina, o Skoda Felicia, mi-a spus ca aproape sigur e de la suportul compresorului AC, asa cum ai presupus si tu.

 

Cica solutia ar fi simpla dar ca e posibil sa fie nevoie sa schimb si cureaua care spune el ca nu ar fi chiar high-quality.

 

Vineri merg la Di-bas, va tin la curent.

Share this post


Link to post

Update:

 

Am fost la Dibas, unde am stat vreo 2,5 h.

Dupa cele 2,5 h, mecanicul vine foarte senin si imi spune ca mai trebuie sa merg cu ea, deoarece nu poate localiza zgomotul.

 

Cica ar veni de la o rola, dar nu stie de la care si fiind vreo 4 role, nu vor sa le inlocuiasca pe toate.

 

Dupa scandalul de rigoare, a ramas ca ma vor suna sa-mi spuna solutia.

 

Evident ca inca nu au facut-o. :(

Share this post


Link to post
Dupa cele 2,5 h, mecanicul vine foarte senin si imi spune ca mai trebuie sa merg cu ea, deoarece nu poate localiza zgomotul.

 

Tare, frate! Si daca mai mergi TU cu ea, EL o sa reuseasca sa localizeze mai bine zgomotoul... Moamaaaa... face monitorizare online... Maybach, frateeeee!

 

Serios vorbind, tot de la curea de transmisie cred ca e, si nu cred ca e din vina accidentului... Du-te si pe la altii pe la service, ca nu strica.

Share this post


Link to post

M-am programat si la GTT.

 

Sper ca cei de acolo sa stea mai bine cu auzul! :(

Share this post


Link to post

In sfarsit am rezolvat problema cu bataia.

 

Deci, dupa 2 drumuri la Di-bas, unul pasnic (nici macar nu am fost eu, ci consoarta) si unul mai razboinic, s-au intamplat urmatoarele:

 

- s-au schimbat o rola, cureaua de la distributie si pompa de apa (cica era un joc si la pompa de apa)

- s-au strans rulmentii pe spate si s-au curatat tamburii

- s-au schimbat bucsele de la bara stabilizatoare (cred ca asta e :) ), sigla fata (intrase condens sub ea) si semnalizatorul stanga fata (la fel, avea umezeala in interior)

- mi s-a oferit un voucher pentru schimbarea placutelor de frana din urmatorul motiv: prima data (atunci cand a fost consoarta) nu au prins cum trebuie scutul iar masina facea exact ca un diesel vechi si obosit.

 

Dupa o schimbare mai dura de replici, scutul a fost prins iar masina merge acum mult mai bine (cel putin deocamdata).

 

Intrebare: daca am schimbat pompa de apa pe garantie acum (la 34k km), pot amana schimbarea ei pana la 90k (conform caietului de service, tb schimbata la 60k)?

Share this post


Link to post

Concluzia fiind ca bataia la motor e de la condensul de sub sigla fata? Sau poate de la lipsa... voucherului :D

Share this post


Link to post

Teoretic cureaua de distributi ar trebui inlocuita la nr de km corespunzatori garantiei... DAR!!!!!.... e mai bine sa intrebi la ei care este destepti... si le stie ei pe toate... nu de alta dar sa nu te trezesti cu vreo surpriza.. ceea ce nu m-ar mira...

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...