Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

De stabilit o valoare tot au facut, undeva intre minim si maxim, ca trebuia sa stranga surubul de fixare undeva. Slabeste suruburile de prindere si cu motorul pornit roteste in sens anti-orar corpul delco in pasi marunti, cu asteptarea raspunsului, pana cand vei obtine un maxim auditiv pe turatia de ralanti, apoi strangi suruburile. Ca sa ai acces bun, trebuie dat jos rezonatorul si priza de aer. Daca n-o faci singuri, mergi la ei sa-ti regleze avansul static la 10' in banii pe care i-ai dat pe manopera de inlocuire delco.

 

Apropo, de ce te-au pus sa inlocuiesti senzorii optici din ansamblul delco ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

senzorul optic era bulit si era mai ieftin tot delco-ul decat senzorul separat

 

banii i-am dat pe delco practic. Acasa l-am mai reglat eu ca nu tragea deloc si l-am tras inapoi dar nu am facut-o cu motorul pornit .O sa incerc si asa.Merci

 

banii i-am dat pe delco practic. Acasa l-am mai reglat eu ca nu tragea deloc si l-am tras inapoi dar nu am facut-o cu motorul pornit .O sa incerc si asa.Merci

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun.

Share this post


Link to post

Poate sa-mi spuna cineva pe scurt pasii de demontare/montare baie de ulei? vreau sa o curat de depuneri( a mers cu Aral), si sa-i schimb garnitura. In principiu ma intereseaza daca iese usor, sau nu are loc de colectorul de evacuare, care va trebui demontat in cazul asta.

Edited by argon

Share this post


Link to post

1 Golesti uleiul. 2.Demontezi conducta din fata a galeriei de evacuare; are 3 suruburi si o garnitura. 3.Demontezi placa inferioara a carcasei ambreiajului. 4.Se demonteaza baia; se scot suruburile si piulitele.Montarea se face invers

 

Referitor la problema mea am gasit distanta lectrozilor de la bujii foarte mica si mai si fura curent pe la fise.Probleme remediate ,acum astept pana maine sa vad ce se intampla.

Share this post


Link to post
... am gasit distanta lectrozilor de la bujii foarte mica si mai si fura curent pe la fise...

N-ai raspuns cum s-a determinat ca macar unul dintre senzorii optici era "bulit". Banuiesc ca fisele si distanta dintre electrozii bujiilor erau la fel si inainte de schimbarea ansamblului delco.

Share this post


Link to post

si sa-i schimb garnitura

 

Baia nu are garnitura se etanseaza cu gasket.

Edited by raduuPRI

Share this post


Link to post

nu are garnitura se etanseaza cu gasket.

 

... adica ... cu o garnitura englezeasca - gasket ???

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post

adica cu silicon rosu (gen acela de la 2+2) :rolleyes:

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Ma gandeam ca are garnitura, pentru ca am intalnit-o ca reper la magazin, daca nu, e bine si cu silicon, cel negru 2+2 mi se pare mai bun pentru asa ceva, scrie pe el ca se pot construii garnituri din el, cel rosu e mai mult de uns garnitura existenta.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Poti sa schimbi baia si fara sa dai jos galeria, e mai greu un pic dar trebuie sa gasesti o pozitie in care merge invirtita baia ca sa o scoti. Eu asa am schimbat baia, nu am mai desfacut galeria pt ca imi era frica de ce era pe acolo.

Share this post


Link to post

senzorul optic a fost gasit defect de catre tester. Cu vechiul delco pornea o zi si 3 nu.

 

fisele le-am schimbat inainte de delco , bujiile erau aceleasi

Share this post


Link to post

Ce eroare a dat pe tezter ?

Share this post


Link to post

codul chiar nu il mai stiu dar ei mi-au spus ca e senzoul optic

Share this post


Link to post

Ce model de bujii aveai pe motor si ce gap aveau ?

Share this post


Link to post

erau bosch dar nu cele specificate de constructor(nu aveau acelasi cod) IAR ACUM AM PUS CHAMPION BP...11 (NU STIU CUM SE SCRIE CORECT) IAR DESCHIDEREA ERA DE MAXIM 0,8 mm bujii puse la revizia de 30.000 la daewoo in giurgiu (acum are 50.000)

Share this post


Link to post

RN11 ... ? Cei de acolo nu stiu nici ce gap este nevoie la bujiile de la Matiz ? Cum ai mers 20.000 km cu gap de 0,8 ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

masina practic e a tatalui meu, el merge cu ea dar de vreo luna am inceput sa o birjaresc eu ca pe a mea nu mai pun mana. Tata a mers cu ea in 3 ani si ceva 10.000 km

Share this post


Link to post

Nu cred ca mai dau baia jos, am gasit sursa de la care se umezea, aviz amatorilor, tubul de la joja are doar un semering, in rest joaca acolo, simeringul arata cum se vede, am pus silicon negru si gata.

post-3429-127696818402_thumb.jpg

post-3429-127696819418_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am pornit masina de dimineata si nu a mai murit motorul. Sper ca am rezolvatproblema.

Share this post


Link to post

Matizul meu, fabricatie decembrie 2004, 45000km, merge in doua pistoane. Cilindrul nr1 nu functioneaza, daca scot fisa de la bujie are acelasi sunet (toc,toc,toc...)ca la cilindrii 2 si 3, da scinteie la partile metalice, insa turatia nu se modifica. Facind aceeasi manevra la cilidrii 2 si 3 turatia scade. Am scos bujia, era putin umezita si am inlocuit-o cu alta,rezerva mai veche, nu se schimba nimic. Am inversat bujiile 1 cu 2 sa fie de acelasi tip,tot nimic. Am demontat rampa cu injectoare, injectoarele, le-am spalat cu alcool izopropilic, mentionez ca nu aratau rau, le-am alimentat pe fiecare in parte cu 10V c.a. printr-un transformator, am introdus cu seringa alcool in timp ce erau alimentate cu tensiune si fiecare pulveriza. Am montat totul la loc, am facut reset, idle learn, dar tot degeaba, merge tot in doua pistoane. Nu stiu ce sa fac mai departe si as fi recunoscator daca as primi sfaturi. Mentionez ca becul check engine nu ramine aprins.

Edited by vidax

Share this post


Link to post

Ai masurat cablurile de la bujii ?

Share this post


Link to post

Nu le-am masurat. Daca lipeam marginea de cauciuc a fisei de parti metalice vedeam scinteia, am considerat ca e buna. Acum citeva luni cind am curatat capacul delco am masurat rezistentele ohmice ale fiselor, imi amintesc ca aveau valori apropiate, azi insa n-am masurat. Am ramas descurajat dupa tot ce-am facut pentru ca n-am rezolvat problema. La un moment dat aveam intentia sa merg sa cumpar capac si set de fise, apoi vazind ca da scinteie, m-am gindit ca dau banii degeaba si pina la urma ajung tot la service. O sa ma duc sa masor, eu locuiesc la bloc si masina o am la tara, la parintii mei ,eventual incerc sa inlocuiesc fisa, experimental, cu una de Dacie daca mai gasesc si daca s-o potrvi. Parca am mai prins curaj, sa fie totusi de la aprindere?

Share this post


Link to post

Astazi am mai facut urmatoarele: am verificat cu un LED inseriat cu o rezistenta daca ECM-ul da comanda injectorului nr.1 si am constatat ca da. Pe urma am fost si am cumparat set de fise si capac delco si le-am inlocuit, degeaba , cilindrul nr.1 nu are nici un aport iar vaporii de benzina ies prin esapament. Defectul e clar mecanic, m-am programat la un service, maine o duc.

Edited by vidax

Share this post


Link to post

salutare tuturor am si eu prb cu matizul meu e2 .imi trepideaza motor

 

 

ul aveti vreo idee?

Share this post


Link to post

Cred ca ai acelasi defect pe care l-am avut si eu, merge in doua pistoane. Eu am scris mai sus ce am facut si pentru ca nu am rezolvat problema am ajuns la service. Eram convins ca e defecta supapa de evacuare, la service a demontat bujiile si a masurat compresia la fiecare piston cu un manometru actionand electromotorul si surpriza, presiunile erau egale la toti cilindrii. N-a fost supapa asa cum ma asteptam. Mi-a zis sa o las acolo ca o sa ma cheme dupa ce va fi gata, banuiau ca s-a dereglat vreun culbutor. Cind m-au chemat mi-au spus ca a fost infundat injectorul. Foarte ciudat pentru mine, eu inainte am demontat rampa cu injectoare, am demontat injectoarele, le-am spalat cu alcool izopropilic cu toate ca aratau ca noi, le-am alimentat cu 10V c.a. pe fiecare in parte in timp ce introduceam cu seringa alcool si fiecare a pulverizat bine de la inceput. N-am tinut cont de ordinea in care au fost montate si probabilitatea ca injectorul care a fost initial la cilindrul nr.1 sa-l fi montat tot acolo e foarte mica. Cred ca n-au vrut sa-mi spuna adevaratul defect, deh, secretul meseriei si-apoi mi-au luat foarte putin, o suma simbolica. Cu ceva timp in urma mi-au schimbat un culbutor, nu stiu la care piston, n-am fost de fata . Probabil a fost la pistonul 1 si nu l-a strins cum trebuie, numai asa ,dupa cunostintele mele, s-ar explica intimplarea. Sau poate n-am eu cunostinte suficiente in acest domeniu...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...